abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22653715
eh nou anders emigreren we toch allemaal naar de vs of canada als het te erg wordt of zo?
pi_22654931
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:

Er staat iets over de islam in een topic en iedereen staat op z'n achterste benen.

Waar dan?

Vind ik nog wel meevallen hoor.
pi_22655649
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 22:39 schreef Meh7 het volgende:
Integreren is voor heumeus, wij nemen over
I always enjoy a good laugh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_22655863
Oeh verkapt 'look out the muslims are coming' topic.

Zorgen maken om niks..de tweede generatie moslims zijn al veel gematigder dan de eerste generatie.
Laat staan de 3e of 4e generatie. Denk dat een deel van de 4e generatie niet eens meer arabisch zal kunnen spreken.
pi_22656175
Inderdaad zullen over een aantal generaties, de moslims in Nederland wel wat gematigder zijn.
De invloed van radicale Imams uit het buitenland die hier komen preken moet beperkt worden.
Daarmee versnel je het toleranter worden van het geloof.

Ik zie trouwens nu al een duidelijk verschil. De meeste Turken bijvoorbeeld zijn gematigd.
Daar heb ik net zoveel last van als van mijn protestante buurman.
Bij de Marokkanen zie ik meer radicalen, maar dat heeft ook tijd nodig.

Nederland moet zich wel hard maken, de scheiding tussen kerk en staat moet gehandhaafd blijven.
Pogingen om dat te doorbreken mogen niet beloond worden.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2004 @ 09:05:23 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_22656279
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 23:27 schreef Meh7 het volgende:
Ik ben het eens met Swetsenegger, alle allochtonen eruit of in kampen! Vol is vol.
Waar zeg ik dat?
Leuk dat de modjes ook zo op dit soort trollerige reacties letten
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 09:21:12 #32
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_22656330
De afname van de bevolking op deze aardkloot kan alleen maar een goede zaak zijn
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 09:38:34 #33
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_22656397
Toch wel schrikbarend, ik kom vaker tegen dat ik denk van, jij zou wel eens een aanslag kunnen plegen. Gisteren ook. Ik probeerde voor de gein een gesprek aan te voeren, kreeg agressie op mijn respons daar. Het was geen Marokkaan of wat dan ook. Nationaliteit doet ook niet ter zake. In ieder geval past zoiets niet in een kleurrijke maatschappij.

Een kleurrijke maatschappij kan ook multi-cultureel zijn. Maar dan zonder rotte appels, een frisse gekleurde fruitschaal dan maar.

Die rap en r&b personen heb ik totaal geen problemen mee dus, die zorgen juist voor kleur en afwisseling. Het gaat meer om de haat-dragenden onder hen. Die overal een afkeer aan hebben en totaal geen sociaal gevoel hebben in zich.

Hebben ze geen sociaal maatschappelijk gevoel in zich, dan zijn er risico's.

Kleurrijk, en dan verpesten een aantal het. Een zo'n lang gezicht en het beeld op straat is weer voor een gedeelte verpest. En dan niet alleen door allochtonen, gisteren in de bus zat zo'n bitch met lang gezicht en ze stonk uit haar haren, wat ze erin had gespoten weet ik niet.

Ze had in ieder geval beter thuis kunnen blijven met haar humeur.

Niet erg off-topic gaan. Er zijn genoeg allochtonen die goed in de multi culturele samenleving passen, er lopen ook genoeg extremisten rond die denken dat de Islam het ultieme is of wat dan ook meer met geloof.

Met het aantal kinderen, ik kom vaak genoeg autochtone kinderen tegen dus met die balans zal het nog redelijk goed zijn. Gevaar dat Nederland wordt overgenomen is altijd aanwezig, taak van wie is het om te zorgen dat de gulden middenweg blijft bestaan?

Pim Fortuyn kan het niet meer doen, of Pim Fortuyn de juiste persoon was dat is ook maar de vraag, was hij de juiste persoon dan was hij niet neergeschoten. Ik ga er altijd vanuit dat dingen gebeuren omdat ze gebeuren. Zijn dood was onafwendbaar, de geboorte van Volkert van der G was ook onafwendbaar te noemen. Was Volkert van der G niet geboren dan was een andere die het gedaan had wellicht. Pim Fortuyn vond ik persoonlijk teveel risico's nemen, hij kwam in beeld en had meteen een grote mond, hij had beter rustig kunnen opbouwen inplaats van als een Hells Angel binnen te stormen. Als dan een persoon schrikt en geen goed beeld kan vormen van zijn bedoelingen dan kan daar de stekker doorslaan, maar dat was bij van der G al het geval, die was al extremist voordat Pim aanwezig was. Was ik bijvoorbeeld in beeld gekomen in de politiek op tv en op straat dan had ik ook de kogel kunnen krijgen, hoewel ik misschien niet getroffen zou worden? Of hoe zit dat. Dood van Pim Fortuyn is nog steeds een raar iets, ik ga ook eens boeken lezen van die man.

Schrikbarend, ach, meestal gaat het vanzelf de laatste tijd. Het "systeem" ( ik gebruik altijd systeem) werkt vanzelf de laatste tijd heb ik in de gaten. Hoewel het systeem nog meer op gang moet komen.

Daar horen ook slapende zombies bij. Ook autochtonen slapende a-sociale zombies die niet om zich heen willen/kunnen of durven kijken. Ik denk kunnen. Omdat ze zombie zijn op de een of andere manier.

Balkenende en het hele kabinet hoef je niet veel van te verwachten. Het is denk ik meer aan de Nederlandse bevolking. Vandaar dat ik voorstander ben van stakingen, helpt een staking niet, gooi er zo snel mogelijk een nieuwe staking tegenaan. In iedere sector. Totdat het kabinet gaat luisteren, immers ze zijn gekozen door de burgers en moeten luisteren en niet voor hun eigen plezier daar zitten.

Einde verhaal. Ik kan lang praten over de maatschappelijke vormgeving in Nederland. En dan heb ik het alleen over Nederland. Ga Amerika eens onder de loep nemen en kijk daar eens welke problemen er zijn. Pak Israel, Irak en de hele wereld.

De wereld is klein, denk groot? Zo groot is de wereld niet, binnen 20 uur zit je aan de andere kant met het vliegtuig.

Goed dat er toch discussies lopen en dat mensen Denken en filosoferen erover.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_22656654
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:

Wat verwacht je dat de modjes met dergelijke acties doen dan
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2004 @ 10:19:00 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_22656668
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:17 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat verwacht je dat de modjes met dergelijke acties doen dan
editten? Wat voegt het toe aan de discussie wanneer je gesprekspartners xenofobie in de mond gaat leggen?
pi_22656689
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:19 schreef Swetsenegger het volgende:

editten?
Kan. Maar ik heb geen zin om schoolmeester te gaan spelen en al dat soort opmerkingen weg te halen. Dan ben ik wel even bezig als het ook in alle andere topic moet. Daarbij vind ik het ook niet ZO schokkend...
En ik dacht dat jij wel een dikkere huid had...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2004 @ 10:24:46 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_22656714
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:22 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Kan. Maar ik heb geen zin om schoolmeester te gaan spelen en al dat soort opmerkingen weg te halen.
En dus kan een topic na 10 reacties op slot omdat ik deze persoon dan ook maar trollerig dingen ga verwijten.
Goede manier van modereren!
quote:
Dan ben ik wel even bezig als het ook in alle andere topic moet.
En? Dat is toch de taak van een moderator? Als je er geen zin in hebt moet je op kankeren.
quote:
En ik dacht dat jij wel een dikkere huid had...
Wat mij wel of niet belieft heeft er geen flikker mee te maken
pi_22656730
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:24 schreef Swetsenegger het volgende:

En dus kan een topic na 10 reacties op slot omdat ik deze persoon dan ook maar trollerig dingen ga verwijten.
Als het uit de hand zou lopen, dan zou ik wel ingrijpen.
1 zo'n reactie die men makkelijk kan negeren heb ik niet zo'n moeite mee.
quote:
En? Dat is toch de taak van een moderator?
Nee. Ik ben geen schoolmeester die bij elk wissewasje in gaat grijpen

Maar zullen we deze discussie in het moderatie topic voortzetten? Gaat hier wel heel erg offtopic...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2004 @ 10:35:36 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_22656779
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:27 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Als het uit de hand zou lopen, dan zou ik wel ingrijpen.
1 zo'n reactie die men makkelijk kan negeren heb ik niet zo'n moeite mee.
[..]

Nee. Ik ben geen schoolmeester die bij elk wissewasje in gaat grijpen

Maar zullen we deze discussie in het moderatie topic voortzetten? Gaat hier wel heel erg offtopic...
Er is hier al geen discussie meer mogelijk.
Dus nee. Zoek het maar lekker zelf uit
pi_22658199
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 08:10 schreef Balthar het volgende:
Daar heb ik net zoveel last van als van mijn protestante buurman.
Precies!!!
*Sessy is nog steeds boos op buren over opmerking over stofzuigen op zondag...*
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:55:36 #41
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_22658431
Ik raad je aan om een artikel in the Economist van vorige week te lezen, ging over de globale ontwikkelingen van alle machtsblokken m.b.t. de demografische ontwikkelingen.

Mijn inziens zal Europa idd veel kracht op langer termijn verliezen en de VS naast een andere speler de macht blijven houden in de wereld-economie-politiek-militairekracht.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 13:42:27 #42
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_22659223
In relatief korte tijd is ons geboortecijfer zo verlaagd. In de jaren '50 had je nog veel grote gezinnen en in de 70-er jaren was een gezin met meer dan twee kinderen al groot.
Wie zegt mij dat diezelfde trend zich ook niet gaat voordoen bij allochtonen en in Islamitische landen? Voor islamitische landen kan ik het niet inschatten, maar volgens mij zie je bij 2e- en 3e- generaties allochtonen al een daling van het geboortecijfer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_22660204
LiveLink, wat heb je in 's hemelsnaam met je Aisha gedaan? (je avatar)
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 14:49:39 #44
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_22660257
dat is de KerstAisha
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_22667715
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Waar zeg ik dat?
Dan heb ik je verkeerd begrepen.

Hoe is dit probleem ( ) dan anders op te lossen? Je hebt het continu over dat men bang is te discrimineren, en niets durft te zeggen, ik dacht laat ik maar beginnen.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 21:32:00 #46
81237 releaze
best of both worlds
pi_22668304
ik schijt haast in mn broek van angst, serieus. nederland vermoslimaliseerd, ik droom er iedere nacht over. dat ik verplicht arabische thee moet gaan drinken... Ofdat ik mijn kinderen moet gaan uithuwelijken aan de buurman... Of erger, dat ik geheel verloederd op m'n oude dag moet leven. En dat ik nooit meer ongesluierd naar buiten kan gaan, want anders word ik aangerand. En anders mn kleindochters wel. En dan m'n toekomstige zonen voor drugshandel de bak in moeten, omdat er geen nederlandse vrienden meer over waren.

Ja..dat zijn ware nachtmerries. Maar gelukkig word ik dan wakker en realiseer ik me dat de meeste, vooral jonge moslims, allang ingeburgerd zijn, want dat zie ik dagelijks om me heen, en dat als de berichtgeving omtrend de mediaallochtoon verandert de doornsee nederlander ook van z'n zelf-aangeprate angst af komt en dat we over een jaartje of 30 hier gewoon zonder gemor met elkaar zullen leven. Lekker eens cultuur uitwisselen. Wij de boerenkool, zij de arabische thee. Wij ons nuchtere gezeur, zij hun kleurrijke verhalen. Zij hun islamatische levenswijze, wij onze christelijke. Of gewoon, gesprek van atheist tegenover atheist.

Het leven met allochtonen is makkelijk. Niet alleen over 30 jaar, maar nu ook. Ik doe dat al m'n hele leven lang zo. Gewoon, iedereen de handjes uit de mouwen en niet met z'n allen mokkend op de bank voor het 8 uur journaal. Want dat helpt onze maatschappij niet.

Maar goed.. dat heb ik al een miljoen keer gezegd.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 21:33:05 #47
81237 releaze
best of both worlds
pi_22668328
btw, ik heb nooit nachtmerries over de multiculturele samenleving... dat was maar als voorbeeld
pi_22668398
Hier was je naar op zoek

Ok, dit was wel grappig
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:30 schreef lijpuhgek het volgende:

http://www.geocities.com/wolven_in_schaapsklederen/moslim.html
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 21:47:39 #49
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_22668666
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:38 schreef Dromenvanger het volgende:

Goed dat er toch discussies lopen en dat mensen Denken en filosoferen erover.

en mag ik nog eens ten overvloede vermelden dat ik mijn burgerplicht heb gedaan ben moeder van 3 kinderen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 22:10:46 #50
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22669236
Een ding is zeker... zelfs als je de immigratie compleet op 0 zet en oudere moslims helpt terug te keren naar hun geboorteland, dan nog zullen door de grotere gezinnen de moslim bevolking veel sterker toenemen dan de Nederlandse.

Daarbovenop gaat de Nederlandse "baby boom" generatie (1945 tot ongeveer 1955) binnen nu en 10 jaar allemaal met pensioen, en het gros zal binnen de komende 30 jaar komen te overlijden. Dit is een vrij groot gedeelte van de bevolking.

Maar is dat echt zo verkeerd? De ervaring leert dat immigratiebevolking na de 3e of 4e generatie bijna volledig is geintegreerd - dit kun je o.a. in Amerika goed zien na de immigratiegolven van de jaren 20 en 30 bijvoorbeeld. Over een goede 30 a 40 jaar zijn 90% van de immigranten in de 3e generatie, soms zelf al 4e generatie.

In ieder geval is het allang te laat om de integratie te stoppen. Binnen nu en 50 jaar zal zo'n 20% van de Nederlandse bevolking van moslim zijn, en we dienen dat gewoon te accepteren. Het gaat gebeuren, hoe dan ook.... zelfs al stoppen we de immigratie compleet, en zetten we een procentje of 20 van de huidige moslim bevolking weer buiten de deur.

Dus wat te doen? Er is maar 1 ding wat we kunnen doen..... Integratie van 2 kanten. Zij moeten meer integreren naar Nederlandse standaarden, en wij zullen ook moeten ingeven om ze te helpen. Moskees toelaten, werkgevers die de Ramadan respecteren en moslims hun 5 keer per dag laten bidden, etc etc.

Hier in California bestaat de bevoking uit 35% Latinos, voornamelijk uit Mexico. De Mexicaanse cultuur heeft zich compleet vernesteld in de Amerikaanse, en het heeft zowel zijn voordelen als nadelen.

Hoe dan ook, het weigeren van de moslim cultuur, het verstoten van moslims, en het niet accepteren van hun cultuur zal alleen maar averechts gaan werken.

Tja... de enige manier om de moslim bevolking te laten stagneren is als de Nederlanders ook gezinnen van 4 of 5 kinderen gaan creeeren. Maar ik denk dat verreweg de meeste Nederlanders liever kiezen voor 2 kinderen, 2 autos, zomer en wintervakantie dan voor 4 kinderen, 1 auto, en geen vakanties. Zo is het nou eenmaal
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')