van 0 naar 300 in 9 sec.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 10:04 schreef Rietvaerder het volgende:
http://www.ghostridermovie.net/hayabusa.html
Zn topsnelheid vermeld ie niet dus...
hij trekt ben een van zn filmpjes op een afgezet stuk iets van een landingsbaan ofzo een blackbird of een gsx1100r ofzo die 320 rijdt op zn teller met een wheelie voorbijquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 10:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Denk je dat nu echt dat ie dat haalt... weet je hoe grote rol de aerodynamica speelt bij snelheden boven de 250km/h
Ik weet niet exact hoeveel procent meer vermogen je hebt voor de stijging van 310 naar bijvoorbeeld 350, maar dit zit zo rond de 150pk meer
En alstie op die naked Busa rijd haalt ie de 320 ws. niet eens...
ik heb ergens op een pagina over die bike gelezen dat hij ver in de 400km/h kon halen maar dat de banden dat niet prettig vondenquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 11:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Standaard istie 220kgZal ook wel wat gewicht afgehaald zijn
Ding haalt echt niet meer dan 320km's per uur in deze naakte toestand...... het ontwerp van de Busa is in de windtunnel uitgedacht, de stroomlijn is nogmaals HEEL ERG belangrijk bij die snelheden, ook al heb je nog zoveel pkMet de kuip erop geloof ik wel dat ie rond de 360 echte km's kan zitten, maar harder niet..
Er zijn inderdaad geen banden voor de snelheden, de banden worden te warm door wrijving.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 11:52 schreef Youp het volgende:
[..]
ik heb ergens op een pagina over die bike gelezen dat hij ver in de 400km/h kon halen maar dat de banden dat niet prettig vonden![]()
Vergeet niet dat de luchtweerstand exponentieel toeneemt tov de snelheid he? Dat doet het toegenomen vermogen weer teniet.quote:en btw een gestroomlijnde busa met wat is het 170pk? haalt de 320 ook (zonder begrenzer) deze heeft fftjes 330 pk meerookal issie minder gestroomlijnd... een auto van 1000 kilo met 500pk gaat ook over de 300
en een auto is ook niet erg gestroomlijnd... in vergelijking met een motor
en dan komt dat gewicht er nog eens bij...
ik zal eens zoeken of ik die site nog vinddan pratsj ik hier een linkie neer
-edit-
was ook nog een leuke site bij waar je deze turbo kits voor je busa kon bestellenze hebben er nu ook een waarmee ze iets van 580pk er uit halen...
ah ja dat is mooiquote:
Sja, een klapband kan voor spectakel zorgenquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 13:28 schreef Youp het volgende:
[..]
ah ja dat is mooials je dat gebeurt bij 300km/h ben je erg gelukkig denk ik
tuuuuurlijk,quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 14:34 schreef Dawnbreaker het volgende:
de mensen die hier zo fel tegen zijn, boeit de veiligheid en milleu echt niet... het gaat erom dat hun "precious" autootje maar hard kan zodat ze de buurtsjonnie kunnen uithangen.
Of je legt een verbod op verdere fabricage van motoren met inhoud van meer dan 1300cc, jouw dilemma is opgelost.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 14:43 schreef M5 het volgende:
Het hele idee om alle motoren met meer dan 1300cc te verbieden is gewoon niet haalbaar. Je zou eens moeten kijken hoeveel auto's er dan nog nieuw te koop zijn, en hoeveel auto's er gesloopt zouden moeten worden omdat ze illegaal zijn..
Kan je doen, moet je dan de pers, industrie en vakbonden de politicie eens zien grillen die dat doen. Dat zijn veel banen, en inhoudelijk slaat het nergens op.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 15:37 schreef operator82 het volgende:
[..]
Of je legt een verbod op verdere fabricage van motoren met inhoud van meer dan 1300cc, jouw dilemma is opgelost.
nog lang niet. iedereen die een auto heeft met meer dan 1300cc en niet wil dat hij/zij in een andere auto moet rijden zal nooit een nieuwe kopen. Gevolg, automarkt stort in, fabrieken failliet, mensen op straat.. enz. enz.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 15:37 schreef operator82 het volgende:
[..]
Of je legt een verbod op verdere fabricage van motoren met inhoud van meer dan 1300cc, jouw dilemma is opgelost.
Ja, want de overheid weet wel wat goed voor ons is. Niet soms? Meer belastingen, meer regels, meer ambtenaren, geen zelfbeschikking meer, alles collectief.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Automobilisten hebben nu eenmaal wat opvoeding nodig en de overheid kan ze daar mee helepen door de keuzes van onnodig sterke motoren te verbieden.
Ik dacht dat het huidige kabinet juist weer veel probeert te de-collectiviseren?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:18 schreef StefanP het volgende:
[..]
Hoezo stompzinnig. Helaas gaat het wel die kant op in Nederland en het is dan ook met genoegen dat ik dit land ga verlaten richting USA waar mensen wél uiterst kritisch zijn richting overheidsinmenging.
Waarom moet de katalysator er nu weer uit? Alsof je daar ook maar enig praktisch nut van ondervindt...quote:OT: Ik rijd het liefst rond in een vette auto met veel motorinhoud. Katalysators er uit, turbo'tje er op, dan kom je tenminste nog ergens. Rijden in grasmaaiers laat ik aan vrouwen, bejaarden en BHFH-types over.
praktisch niet.... maar leuk wel!!quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:25 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ik dacht dat het huidige kabinet juist weer veel probeert te de-collectiviseren?
[..]
Waarom moet de katalysator er nu weer uit? Alsof je daar ook maar enig praktisch nut van ondervindt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |