Iedere LPG auto met een 3 weg catquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:48 schreef Youp het volgende:
[..]
ik weet wel zeker van wel... een BMW 7serie op waterstof
of een toyota prius hybride...
ford mustang op alcohol (ja daar zijn er een aantal van gebouwd...)quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iedere LPG auto met een 3 weg cat
Je kan benzine auto´s prima op alcohol laten tijden, half brazilie rijd op Alcohol gestookt uit suikerrietresten.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:50 schreef Youp het volgende:
[..]
ford mustang op alcohol (ja daar zijn er een aantal van gebouwd...)
jup maar die was er speciaal voor gemaaktquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan benzine auto´s prima op alcohol laten tijden, half brazilie rijd op Alcohol gestookt uit suikerrietresten.
Geeft wel aan dat je de markt haar creativiteit moet laten en ontwikkelingen worden nu eenmaal het eerst gemaakt voor de topklasse, en dan later in de lagere klassen auto´s geimplementeerd.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:53 schreef Youp het volgende:
[..]
jup maar die was er speciaal voor gemaaktals je een benzine auto op alcohol wilt laten rijden moet je toch het een en ander veranderen wil ie t lang volhouden...
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 23:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:ja tuurlijk al die die vette bakken zijn allemaal supermilieuvriendlijk..
Draai het maar lekker om! nou 99.9% van die vette bakken zijn dat helemaal niet dus. En jullie gaan totaal mijn punt en argumenten voorbij en komen steeds met allemaal drogredenen om je eigen vette bak te blijven rijden. Zo valt er natuurlijk niet normaal te discussieren.
En verder los je niks op door auto's op suikkerriet of biodiesel te rijden de stikstofoxideuitstoot blijf je houden. Je moet gewoon het onnodig verstoken van fossiele brandstoffen voorkomen.
quote:AMSTERDAM - Telegraaf-i - Nergens ter wereld is de lucht zo vervuild met stikstofdioxide als boven Nederland, met uitlopers naar België en Duitsland. Dat blijkt uit satellietopnames die zijn gemaakt door de Europese satelliet Envisat. Staatssecretaris Pieter van Geel (Milieu) noemt de situatie „buitengewoon ernstig”.
Uit de opnames komt onomstotelijk naar voren dat het dramatisch slecht is gesteld met de luchtkwaliteit boven Nederland.De dieprode kleur is het teken van de grote concentratie stikstofdioxide, een stof die slecht is voor de gezondheid. Mede door de dichtbevolktheid van ons land, de industrie in de omringende landen en het vele verkeer slaat de foto zo rood uit boven ons land.
Jaarlijks overlijden in ons land 5000 mensen voortijdig aan de gevolgen van de uitstoot van stikstofoxiden en fijne stofdeeltjes. In heel Europa zou het gaan om ongeveer 200.000 doden per jaar. Bij langdurige blootstelling aan kleine hoeveelheden stikstofdioxide of korte blootstelling aan hoge concentraties zal in het algemeen een afname van de longfunctie optreden. Bij mensen met een zwakke gezondheid neemt bovendien het aantal astma-aanvallen toe en moet rekening worden gehouden met vroegtijdige sterfte.
De satellietbeelden laten duidelijk zien dat de nood aan de man is om met een fors pakket van maatregelen de uitstoot van niet alleen stikstofdioxide maar ook andere vormen van stikstof aan te pakken.
Zowel de PvdA als het CDA hopen dat door deze beelden nu eindelijk eens de urgentie van het probleem bij iedereen doordringt. CDA-Kamerlid Liesbeth Spies is blij met de foto’s: „Het blijft namelijk een lastig onderwerp. Er wordt wel geroepen dat het een ernstige situatie is, maar vervolgens is men niet of nauwelijks bereid zich aan te passen.” Zij hoopt dat de beelden mensen op andere gedachten kunnen brengen.
Voor PvdA-Kamerlid Diederik Samsom betekent dit beeld meer dan duizend woorden. „Het is duidelijk dat er echt iets gedaan moet worden”, aldus de sociaal-democraat, die wil dat er iets gedaan wordt op meerdere terreinen tegelijk.
Dat wil Van Geel ook. Vanaf volgend jaar wordt een roetfilter voor dieselauto’s gesubsidieerd om zo roet en fijn stof tegen te gaan en worden er extra belastingaatregelen voorbereid om het autogebruik verder terug te dringen. Ook de scheepsvaart en de industrie moeten hun steentje bijdragen aan het terugdringen van de uitstoot van dodelijke gassen. Samsom wil verder gaan door en het dieselgebruik verder terug te dringen door de accijns op deze brandstof fors te verhogen.
De Europese milieu-ministers, die gisteren in Luxemburg bijeen waren, willen ook snelheid maken met het schoner en zuiniger maken van auto’s. Ook de Europese Commissie komt met strengere normen voor de uitstoot van kooldioxide en stikstofoxide voor het verkeer.
Enkele andere plekken in de wereld die kampen met hoge concentraties stikstofdioxide zijn onder meer de hoofdsteden, de Po-vlakte in Italië en de Chinese oostkust.
Daling
Ook onderzoekers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) bevestigen de problematische situatie in Nederland. Dat heeft volgens de milieudeskundigen alles te maken met de enorme verkeersdichtheid en het grote aantal mensen dat dicht op elkaar gepakt in een klein land woont. Deze twee factoren zijn verantwoordelijk voor de hoeveelheid stikstofdioxide.
Uit RIVM-metingen in de afgelopen jaren komt overigens naar voren dat sprake is van een lichte daling. Desondanks wordt de jaarlijks toegestane concentratie in Nederland langs drukke verkeerswegen nog steeds overschreden.
De mate van luchtvervuiling wordt niet alleen bepaald door stikstofdioxide. Ozon en fijn stof spelen bijvoorbeeld eveneens een rol. Met name in de warme zomer van 2003 werden de normen enkele malen fors overschreden en werd een smogalarm afgegeven.
Volgens het RIVM spant Nederland de kroon met de concentratie stikstofdioxide, maar zijn er desondanks delen in de wereld waar de algehele situatie slechter is. Daarbij wordt met name verwezen naar Oost-Europa.
Nou goed, als er één type auto is die wat mij betreft echt verboden mag worden...quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:25 schreef yup het volgende:
Snel die Kadett GSi 2.0i 16v 150 pk met katvervanger kopen dan maar... Voordat ze verboden worden :')
1:15~1:18.quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:38 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wat verbruikt een beetje gemiddelde moterfiets (dus niet die ultrasnelle buikschuivers want die vind ik toch niet interssant) eigenlijk?
Yup .. alleen de lichtere motortjes doen 1:22 als je nog voorzichtig rijd ook .. maar daar kan een Alto o.i.d. dus wel bijna tegenop qua zuinigheid.. en dan rijd je nog niet eens alleen ..quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:44 schreef Karboenkeltje het volgende:
Dat valt tegen!
Maar er zullen toch vast nog wel een paar motoren die (met moderne technologie) maar een pk of 40 á 50 (wat heb je nodig om 140 km/u als topsnelheid te krijgen?) of zo hebben?quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:47 schreef yup het volgende:
Ja maar ze hebben soms wel meer dan 100 pk per liter he
Maar het valt wel tegen als je weet dat een motor maar 230 kilo ofzo weegt...
Nou ja, dan vraag ik me af of die producenten wel snappen waar ze mee bezig zijn. Zal wel een kwestie van prioriteiten zijn...quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:48 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Yup .. alleen de lichtere motortjes doen 1:22 als je nog voorzichtig rijd ook .. maar daar kan een Alto o.i.d. dus wel bijna tegenop qua zuinigheid.. en dan rijd je nog niet eens alleen ..
Meeste mensen kopen motoren voor de fun en dan maakt zuinigheid bijna niets uit.quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:54 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Maar er zullen toch vast nog wel een paar motoren die (met moderne technologie) maar een pk of 40 á 50 (wat heb je nodig om 140 km/u als topsnelheid te krijgen?) of zo hebben?
[..]
Nou ja, dan vraag ik me af of die producenten wel snappen waar ze mee bezig zijn. Zal wel een kwestie van prioriteiten zijn...
Motoren voor het "klein" rijbewijs onder de 22 jaar doen al 170 km/u.quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:54 schreef Karboenkeltje het volgende:
Maar er zullen toch vast nog wel een paar motoren die (met moderne technologie) maar een pk of 40 á 50 (wat heb je nodig om 140 km/u als topsnelheid te krijgen?) of zo hebben?
Over het algemeen worden er idd eingelijk geen motoren voor zuinig verbruik ontworpen.. zuinigste zijn de motorscooters.Ik heb deze gehad, een 250 cc en die deed 1:27 .. bij 100 km/u constant.quote:Nou ja, dan vraag ik me af of die producenten wel snappen waar ze mee bezig zijn. Zal wel een kwestie van prioriteiten zijn...
die stikstofdioxide komt doordat de verbranding slecht is.. >> rijden bij lage toeren waar het verbruik zo lekker laag isquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 23:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:ja tuurlijk al die die vette bakken zijn allemaal supermilieuvriendlijk..
Draai het maar lekker om! nou 99.9% van die vette bakken zijn dat helemaal niet dus. En jullie gaan totaal mijn punt en argumenten voorbij en komen steeds met allemaal drogredenen om je eigen vette bak te blijven rijden. Zo valt er natuurlijk niet normaal te discussieren.
En verder los je niks op door auto's op suikkerriet of biodiesel te rijden de stikstofoxideuitstoot blijf je houden. Je moet gewoon het onnodig verstoken van fossiele brandstoffen voorkomen.
ik zeg dat 90% van het probleem ligt aan dat het land overbevolkt isquote:
En mijn idioten meter slaat op hol.quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:43 schreef k_man het volgende:
Ik voel meer voor een snelheidsbegrenzer.
Vermogen kun je dan vrij laten, zodat de sleurhutten met aardappels 's zomers het land uit kunnen.
het rendement van waterstofmotoren is heel slecht dus kom je uiteindelijk nog slechter uit als met een normale verbandingsmotor qua energieverspilling en milieuvervuiling.. Waterstof moet namelijk wel eerst gemaakt worden met behulp van bijvoorbeeld electriciteit!! En de hoeveelheid electriciteit benodigd om een waterstofauto een x-aantal kilometers te laten rijden is echt enorm!quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:35 schreef Youp het volgende:
[..]
die stikstofdioxide komt doordat de verbranding slecht is.. >> rijden bij lage toeren waar het verbruik zo lekker laag is
en trouwens as je op waterstof rijdt heb je puur een co2 en waterdamp uitstoot![]()
Veel Duitse auto's hebben er al eentje bij 250. Dat kan dus ook bij 120.quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:44 schreef yup het volgende:
Hoe wil je dat gaan doen? Verder een snelheidsbegrenzer sloop je er zo af.
rijden op waterstof geeft geen CO2 uitstoot. alleen H2O.quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:35 schreef Youp het volgende:
[..]
die stikstofdioxide komt doordat de verbranding slecht is.. >> rijden bij lage toeren waar het verbruik zo lekker laag is
en trouwens as je op waterstof rijdt heb je puur een co2 en waterdamp uitstoot![]()
ja...... er komt dan relatief veel benzine binnen tegenover het beetje lucht dat je met je voet doorlaat... waardoor je een lekker giftige verbranding krijgtquote:Op zondag 17 oktober 2004 13:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het rendement van waterstofmotoren is heel slecht dus kom je uiteindelijk nog slechter uit als met een normale verbandingsmotor qua energieverspilling en milieuvervuiling.. Waterstof moet namelijk wel eerst gemaakt worden met behulp van bijvoorbeeld electriciteit!! En de hoeveelheid electriciteit benodigd om een waterstofauto een x-aantal kilometers te laten rijden is echt enorm!
Het eerste punt slaat al helemaal nergens op , alsof onvolledige verbranding iets met het aantal toeren dat je draait te maken heeft..
dr komt ook nog lucht bij voor de verbranding en dan zitten er al een hoop O2 moleculen meer bijquote:Op zondag 17 oktober 2004 13:52 schreef M5 het volgende:
[..]
rijden op waterstof geeft geen CO2 uitstoot. alleen H2O.
2x een H2 molecuul plus 1x een O2 molecuul kan nooit resulteren in CO2. Alleen H2O.
en hoe gaan zet dat testen?quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Veel Duitse auto's hebben er al eentje bij 250. Dat kan dus ook bij 120.
En als je op het verwijderen ervan als sanctie het kwijtraken van het rijbewijs zet zal dat ook wel meevallen.
Weinig vette bakken is beter dan veel kleine panda´squote:Op zaterdag 16 oktober 2004 23:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:ja tuurlijk al die die vette bakken zijn allemaal supermilieuvriendlijk..
Draai het maar lekker om! nou 99.9% van die vette bakken zijn dat helemaal niet dus. En jullie gaan totaal mijn punt en argumenten voorbij en komen steeds met allemaal drogredenen om je eigen vette bak te blijven rijden. Zo valt er natuurlijk niet normaal te discussieren.
Hier spreek je enorm tegen.quote:En verder los je niks op door auto's op suikkerriet of biodiesel te rijden de stikstofoxideuitstoot blijf je houden. Je moet gewoon het onnodig verstoken van fossiele brandstoffen voorkomen.
het waterstofgas opwekken niet dus,. en dat van water in je tank kun je wel vergeten. Dat is echt onzin. Laat daar eens een linkje van zien? Voordeel van waterstof auto's is natuurlijk wel dat je de verbrandng van schadelijke stoffen kan concentreren in centrales die je ver weg zet van de bewoonde wereld.quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:55 schreef Youp het volgende:
[..]
dr komt ook nog lucht bij voor de verbranding en dan zitten er al een hoop O2 moleculen meer bij![]()
dan kan je toch wel aan CO2 komenwant er wordt gewoon puur verbrand... (lang geen scheikunde meer gehad..)
iig de moraal van dit verhaal >> het is schoon
Oh daar is best iets op te vinden. Verzegel de chip of zo.quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:56 schreef Youp het volgende:
en hoe gaan zet dat testen?
juist.. de schadelijke stoffen komen nog steeds in de lucht, alleen duurt het iets langer voor je ze in ademt. niet echt een oplossing.quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Voordeel van waterstof auto's is natuurlijk wel dat je de verbrandng van schadelijke stoffen kan concentreren in centrales die je ver weg zet van de bewoonde wereld.
Waterstof is een leuk idee, maar naar mening geen structurele oplossing voor het milieuprobleem.
op vrachtwagens werkt het ook. In auto's kan je dan ter controle ook een verplichte tachograafschijf plaatsen. De vrachtwagenchauffeurs kwamen een aantal jaar terug met dezelfde drogredenen en argumenten om het niet in te voeren. Nu weet men niet beter.quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh daar is best iets op te vinden. Verzegel de chip of zo.
Dubbele chip op je wagen goed verstopt.quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Veel Duitse auto's hebben er al eentje bij 250. Dat kan dus ook bij 120.
En als je op het verwijderen ervan als sanctie het kwijtraken van het rijbewijs zet zal dat ook wel meevallen.
En die knop ziet de politie niet?quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:14 schreef yup het volgende:
Overschakelen d.m.v. knop. Motor uit, chip 1 (begrenst) activeren (desnoods op de snelweg als je ziet dat je achtervolgt word door de KLPD), starten weer en voila uw voiture is begrenst.
Bewijs het maar...quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:17 schreef k_man het volgende:
[..]
En die knop ziet de politie niet?![]()
Bovendien, als je de aandacht van de KLPD trekt omdat je te hard rijdt, geeft dat al meteen aan dat je begrenzer niet werkt -> rijbewijs kwijt.
Dan pak ik m'n spullen en verhuis naar Duitsland of België.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je zou mensen die dan toch pese een grotere cilinderinhoud willen extra kunnen belasten, dus dan gewoon een extra heffing van bijvoorbeeld 1 euro per mand per cc boven de 1300cc en één euro per maand per pk boven de 70pk.... dan ontmoedig je grote cilinderhouden en zullen meer mensen kiezen voor kleiner, zuiniger en veiliger.
quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het waterstofgas opwekken niet dus,. en dat van water in je tank kun je wel vergeten. Dat is echt onzin. Laat daar eens een linkje van zien? Voordeel van waterstof auto's is natuurlijk wel dat je de verbrandng van schadelijke stoffen kan concentreren in centrales die je ver weg zet van de bewoonde wereld. dat was op tv.. kan ik je moeilijk een link over geven![]()
Nadelen te over:
-de techniek nogal kwetsbaar (gelul)
-de auto's enorm zwaar worden, met veel accu's en een enorm zware druktank (gelul)
- je met een bom rijdt (met 700bar in je tank)
-het rendement en de prestaties zeer slecht zijn, je verplaatst de vervuiling naar de centrale die door het slechte rendement ook nog eens veel meer moet verstoken per kilometer. prestaties moeten volgens jou beperkt worden dus niet zaniken
-het waterstofgas moet vervoerd worden naar de benzinepompen.
-dergelijke auto's onbetaalbaar zijn naar verhouding. valt mee
Waterstof is een leuk idee, maar naar mening geen structurele oplossing voor het milieuprobleem.
dan toch maar methanol >> gevolg racemonsters op de weg
oud nieuws, gaat waarschijnlijk al niet meer door >> privacywetgevingquote:Op zondag 17 oktober 2004 14:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
daarom een tachoschijf. Werkt bij vrachtwagens prima. Kun je niet mee klooien zonder dat je het ziet. Men is trouwens al aan het expirimenteren met een zgn Blackbox. Er zijn op dit moment een aantal mensen aan het proefrijden. In de toekomst zal iedereen zo';n blackbox in de auto krijgen en worden al je verrichtingen feilloos geregistreerd. Is het voor de politie slechts een westie van de stekker in de blackbox pluggen.
Ik denk dat Nederland dan HEEEEL ERG SNEL zal leeglopen danquote:Op zondag 17 oktober 2004 14:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
daarom een tachoschijf. Werkt bij vrachtwagens prima. Kun je niet mee klooien zonder dat je het ziet. Men is trouwens al aan het expirimenteren met een zgn Blackbox. Er zijn op dit moment een aantal mensen aan het proefrijden. In de toekomst zal iedereen zo';n blackbox in de auto krijgen en worden al je verrichtingen feilloos geregistreerd. Is het voor de politie slechts een westie van de stekker in de blackbox pluggen.
joh, die maken zich daar nog druk om zinvolle dingen.. zoals opbouw van de economie en zich opwerken tot een bepaalde standaard, zich bij de EU mogen voegen dat soort dingen..quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:41 schreef yup het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland dan HEEEEL ERG SNEL zal leeglopen dan![]()
![]()
![]()
Verder ik verhuis naar Turkije, koop een E46 M3 en ros die helemaal af naar hartelust. Rijbewijs invorderen? Geef die gasten 5 euro en ze kennen je niet meerZo een dom iets als jou zullen ze daar dus pas na 100 of 200 jaar invoeren
(ALS ze het al OOIT invoeren)...
Kan me niks schelen als ik maar onverantwoord meer dan 200 te hard kan rijden... (30 op een helemaal lege 2x2 baanswegquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:01 schreef Youp het volgende:
[..]
joh, die maken zich daar nog druk om zinvolle dingen.. zoals opbouw van de economie en zich opwerken tot een bepaalde standaard, zich bij de EU mogen voegen dat soort dingen..
dat soort dingen vinden ze hier in nederland allang niet meer belangrijk![]()
maakt mij wel wat uit... nederland is aan t verloederenquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:09 schreef yup het volgende:
[..]
Kan me niks schelen als ik maar onverantwoord meer dan 200 te hard kan rijden... (30 op een helemaal lege 2x2 baansweg)
Denken moet je aan mensen met hersens overlaten. Hoezo haalt een VW Lupo dan makkelijk 1op30 met diesel? Ik vind dat ze jou moeten ophangen wegens uitspraken die nog lager zijn dan het laagste wat je kan voorstellen op Fok. Wel 190 rijden maar andere mensen vertellen hoe het moet. Das hetzelfde als zeggen dat je geen mensen mag vermoorden en dat moordenaars de doodstraf moeten krijgen terwijl je zelf ook mensen vermoord. Ga een brommer rijden die 1op50 rijd op benzine met een top van 50, wat maar iets langzamer is dan 60 wat je voorsteld. Zolang jij die stikende megavervuilende panda blijft rijden ben je erg ongeloofwaardig en verdien je toch een plekje in een gesloten inrichting voor 100 jaar of levenslang 'whatever comes second'quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Belgie betaal je geen BPM en geen hoge wegenbelasting, daarom een diesel. En hij rijdt wel heel erg zuinig en voldoet aan de allerstrengste europese normen die nog lang niet zijn ingeveoerd!! Milieuvriendelijker dan in een panda diesel kun je niet rijden denk ik.
komt o.a. omdat het 2 takt is. geen kleppen systeem dus olie en benzine loopt zo nu en dan onverbrand de uitlaat in waar het verdampt of slecht verbrand.quote:Op zondag 17 oktober 2004 16:40 schreef yup het volgende:
MercedesCL.
Een brommer vervuilt meer dan een gemiddelde familiewagen. Komt omdat ze begrenst heel kut lopen.
een vespa of een zundapp (of ander vergelijkbaar materiaal) ofzo nietquote:Op zondag 17 oktober 2004 16:40 schreef yup het volgende:
MercedesCL.
Een brommer vervuilt meer dan een gemiddelde familiewagen. Komt omdat ze begrenst heel kut lopen.
Maar nee onze lieve regering wilt dat soort dingen niet oplossen omdat je daarmee geen kas kan spekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |