en ik een keer met me corsa naast een kerel met een x5, die was tot op de druppel leeg zei hij. dus wij allebei tanken, ik me wagen volgegooid, naar binnen, betalen, kom terug. staat die vent dr nog steedsquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:32 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Goed punt. Ik stond ooit eens met een Seat Marbella naast een Mercedes [letter]600 (zo'n GIGANTISCHE zakenbak) aan de pomp. Dat maakte mijn dag helemaal goed.
flamequote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:29 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
knip-
Absoluut of per KM? En dat is toch de vraag. Bovendien verbruikt een Punto met een 1,9 Dieselmotor die veel minder PK leverd slechts 1 liter minder per 100 Km.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:30 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
De kans is vrij groot dat jouw Passat een stuk meer energie en grondstoffen heeft gekost dan een Panda of Punto hoor.
En Communisten moeten hun bek houden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:35 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Goh, alweer een sjonnie met een sjonnie auto en een sjonnie reaktie...
voor alle sjonnies onder ons,dit is een forum,hier MAG je discussies voeren over vanalles,je HOEFT niet te reageren,verwensingen van ieder aard zijn niet gevraagd/gewenst
Dat klopt... Kwa pk's niet nee... Kwa trekkracht komt er alleen erg weinig uit...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je kan cc's van een wankelmotor niet direct vergelijken met die van een lijnmotor.
Dat bedoel ik dus!quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:34 schreef hifonics het volgende:
[..]
en ik een keer met me corsa naast een kerel met een x5, die was tot op de druppel leeg zei hij. dus wij allebei tanken, ik me wagen volgegooid, naar binnen, betalen, kom terug. staat die vent dr nog steeds
Vriend van mij had ooit een Jaguar, met twee tanks, die stond voor the hel of it wel eens aan 2 pompen tegelijk te tanken,quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:38 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus!Bril-jant gewoon. Ik bedoel, zo'n vent staat zich d'r al een tijdje te vervelen met die pomp in zijn poten, er komt een klein teringbrikje naast staan, die heeft 40 seconden later zijn tank volgegooid, afgerekend en rijd weg terwijl de ander nog steeds staat te spuiten!
Absoluut natuurlijk. Want:quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Absoluut of per KM?
"Goed" data combineren is belangrijker voor een punt dan de keuze voor bepaalde data.quote:En een Punto zal gemiddeld minder KM rijden tijdens zijn leven.
Nou, het is toch weer bijna 20%, gemeten over de economische levensduur van een auto zal dat behoorlijk veel schelen. Zelfs als je er van uit gaat dat een Passat wel (1) meer kilometers maakt en (2) langer mee gaat.quote:En dat is toch de vraag. Bovendien verbruikt een Punto met een 1,9 Dieselmotor die veel minder PK levert slechts 1 liter minder per 100 Km.
En dan nog is het een kromme vergelijking. Immers, in een Punto kan je nauwelijks wat meenemen en al helemaal niet als je ook nog passagiers meeneemt.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:44 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Absoluut natuurlijk. Want:
[..]
"Goed" data combineren is belangrijker voor een punt dan de keuze voor bepaalde data.![]()
[..]
Nou, het is toch weer bijna 20%, gemeten over de economische levensduur van een auto zal dat behoorlijk veel schelen. Zelfs als je er van uit gaat dat een Passat wel (1) meer kilometers maakt en (2) langer mee gaat.
ja grapjas wat dacht je van alle accijnzen en BTW die al op de benzine zit?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Goed, nu weer serieus dames, misschien gaat verbieden dan te ver, maar progressief belasten is wel een idee.
Dus een auto die 1:20 rijdt gemiddeld betaalt het standaard tarief en voor elke liter per km meer komt er bijvoorbeel 50 euro bij aan een soort milieubelasting (bovenop de wegenbelasting)
Zo stimuleer je mensen zuinige auto's te kopen, stimuleer je mensen zuinige auti's te rijden en mennsen die dan toch persé hun vette bak willen rijden kunnen dat nog steeds, maar voelen dat extra in hun portemonnee, waardoor je met name de levensgevaarlijke jongeren met petje in hun GTI dwingt een minder gevaarlijke auto te kopen.
eh lieve schat, waarom wil iederen het duurder maken, het is toch al fokin duur genoeg. Lijkt me beter om schone autos GOEDKOPER te maken, maar dan nog is het zo achterhaald. Je kan beter investeren in schone energie en autos dan de koopkracht van de bevolking nog verder terug te drijven.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Goed, nu weer serieus dames, misschien gaat verbieden dan te ver, maar progressief belasten is wel een idee.
Dus een auto die 1:20 rijdt gemiddeld betaalt het standaard tarief en voor elke liter per km meer komt er bijvoorbeel 50 euro bij aan een soort milieubelasting (bovenop de wegenbelasting)
Zo stimuleer je mensen zuinige auto's te kopen, stimuleer je mensen zuinige auti's te rijden en mennsen die dan toch persé hun vette bak willen rijden kunnen dat nog steeds, maar voelen dat extra in hun portemonnee.
als je ziet hoeveel onzuinige pooierbakken, 4x4's , gti's rondrijden is het kennelijk te goedkoop, aangezien bijna iedereen het zich nog kan veroorloven. Het moet zoduur worden dat mensen eerder geneigd zijn een zuinige auto te kopen. Dat kan alleen maar door een stevige extra prikkel in de portemonnee als je het niet wilt verbieden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:37 schreef Youp het volgende:
[..]
ja grapjas wat dacht je van alle accijnzen en BTW die al op de benzine zit?dit is al van toepassing dus hou nu op met huilen en ga lekker buiten spelen...
de verzekeringspremie op die dingen is ook al hoger dan gemiddeld en dat in combinatie met de accijnzen op brandstof... daarmee is de portomonee geprikkeld genoeg.. en er zijn ook nog mensen die een hobby hebben aan auto's ed. en over t milieu moet helemaal niet zo gehuild worden koop je dan een auto op waterstof of alcohol of biodiesel...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
als je ziet hoeveel onzuinige pooierbakken, 4x4's , gti's rondrijden is het kennelijk te goedkoop, aangezien bijna iedereen het zich nog kan veroorloven. Het moet zoduur worden dat mensen eerder geneigd zijn een zuinige auto te kopen. Dat kan alleen maar door een stevige extra prikkel in de portemonnee als je het niet wilt verbieden.
ja eigenlijk welquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
2takt moet motoren moeten zowiezo verboden worden vind ik, daar heb ik al eens een topic over geopend en de SP heeft er naar aanleiding van een brief van mijn kant onderzoek naar gedaan. Helaas bleek het op het moment nog niet haalbaar om 2takt motoren te verbieden. Dat zou een hoop herrie en overlast/vervuiling schelen(denk al al die stinkscooters)
Maar jouw post blijkt verder puur recalcitrant gedrag. Fijn dat je motor 1:4 gebruikt, ben je nu blij dat je extra meehelpt levensgevaarlijke gassen in de lucht te blazen?
Dat weet ik wel zekerquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:05 schreef Youp het volgende:
ik denk dat het wel duidelijk is hoe ik over jou standpunt denk en als 'motorvoertuigkundige' weet ik dat het compleet onhaalbaar en onrealistisch is en dat 95% van nederland zich tegen de regering opwerpt als het zo ver zou komen
oeh jij! vieze vervuilster!quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:03 schreef nikky het volgende:
Het viel mij trouwens op dat de nieuwe panda niet harder kon dan 160?
Ik rij in een 10 jaar oude fiat uno en die kan 175 met zijn 1.1 IE motortje
In de racerij hadden ze 500cc 2takts met meer dan 200+ pk's, hoezo inefficientquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:56 schreef Youp het volgende:
[..]
de verzekeringspremie op die dingen is ook al hoger dan gemiddeld en dat in combinatie met de accijnzen op brandstof... daarmee is de portomonee geprikkeld genoeg.. en er zijn ook nog mensen die een hobby hebben aan auto's ed. en over t milieu moet helemaal niet zo gehuild worden koop je dan een auto op waterstof of alcohol of biodiesel...
btw ik rij een 500cc 2takt crossmotor (lekkere inefficiente verbranding dus) die zo'n 1:4 verbruikt, mengsmering nogwel! en ik gebruik hem nieteens om van a naar b te komen maar ik gebruik hem puur voor de hobby en de kick.. en ja daar ben ik trots op!![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |