quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:18 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja, want de overheid weet wel wat goed voor ons is. Niet soms? Meer belastingen, meer regels, meer ambtenaren, geen zelfbeschikking meer, alles collectief.
Hoezo stompzinnig. Helaas gaat het wel die kant op in Nederland en het is dan ook met genoegen dat ik dit land ga verlaten richting USA waar mensen wél uiterst kritisch zijn richting overheidsinmenging.
OT: Ik rijd het liefst rond in een vette auto met veel motorinhoud. Katalysators er uit, turbo'tje er op, dan kom je tenminste nog ergens. Rijden in grasmaaiers laat ik aan vrouwen, bejaarden en BHFH-types over.
Primaquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
omdat er nog zoveel mensen zijn die zo onverantwoordelijk met het milieu omgaan, kun je makkelijk concluderen dat dergelijke wagens veel te goedkoop zijn en veel hoger belast moeten worden. Het aantal mensen dat zo'n auto kan betalen moet terug. Dat kan alleen maar om zoveel extra belasating te heffen dat 99.9% van de mensen het echt niet meer kunnen betalen.
er zijn te veel mensen die het kunnen betalen, die groep moet je minimaliseren.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 19:43 schreef Duna het volgende:
Ik heb een dikke 2 liter diesel voor mij alleen. Rijdt echt lekker maar ik rij ook 25000 km. per jaar. Met een 1300 cc is die rit niet half zo comfortabel. Maar aan de andere kant.. ik betaal er ook zat voor hoor je betaalt je auto toch ook naar rato? Hoe dikkere auto hoe meer je dokt.
juist 2 vliegen in 1 klap!quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 21:26 schreef zappa29 het volgende:
Autorijden moet zowiezo veel duurder worden gemaakt, ben je tenminste ook van de files af
Precies alle arme sloebers met 2000 cc en minder mogen alleen nog maar op Ikea parkeerplaatsen en verkeersoefenpark Assen ( bestaat dat nog?) rijden.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 21:26 schreef zappa29 het volgende:
Autorijden moet zowiezo veel duurder worden gemaakt, ben je tenminste ook van de files af
Mag ik a.u.b. zelf uit eigen vrije wil dit kabinet vet sponsoren?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 21:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nee, je moet pooierbakken zo duur maken dat ze bijna helemaal niet te betalen zijn en kleine zuinige auto's het gebruik zwaarder belasten het bezit goedkoper maken.
Er zijn landen waar een liter benzine minder dan ¤ 0.30 cent kost .. dus is het hier al niet duur genoeg?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 21:53 schreef zappa29 het volgende:
Precies, brandstof veeel duurder maken,
Je zal Amerika wel bedoelen, maar dat land heeft ook een bizar begrotingstekort. daar zouden ze 't ook duurder moeten maken.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 21:58 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Er zijn landen waar een liter benzine minder dan ¤ 0.30 cent kost .. dus is het hier al niet duur genoeg?![]()
Precies de moederneukende boomknuffelaars gedachte.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 21:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nee, je moet pooierbakken zo duur maken dat ze bijna helemaal niet te betalen zijn (milieustrafheffing)en kleine zuinige auto's het gebruik zwaarder belasten (veel hogere brandstofaccijns en kilometerheffing) het bezit goedkoper maken.
Door al die verstikkende gassen word je al vergiftigd in west-europa. Als je het goedkoper maakt geef je een verkeerd signaal aan de mensen EN de industrie. Ik ben het ermee eens dat je de wegenbelasting voor kleine en zuinige auto's zou moeten afschaffen. Dan kan iedereen een auto'tje betalen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 21:58 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Er zijn landen waar een liter benzine minder dan ¤ 0.30 cent kost .. dus is het hier al niet duur genoeg?![]()
nee ik ontneem mensen niet het recht om mobiel te blijven , wat JIJ wel doet met je voorstel. Ik stimuleer met mijn voorstellen wel zuinig en bewust rijden, terwijl de energieslorpende monsters worden uitgebannen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies de moederneukende boomknuffelaars gedachte.
Maar het zou veel beter zijn weinig topklasse bakken op de straat te hebben als vele kleine auto´s
Als je autorijden elitair maakt is dat een veel milieu vriendelijker strategie.
Maar ja, het gaat je niet om het milieu, niet? Moederneukers gaat het om mensen pesten die dingen hebben die jij nooit zal hebben. Dat milieu is slechts een stok om een hond te slaan.
Dat toont al je totaal hersenloze openingspost en je ondoordachte onderbouwing. je hebt geen idee waar je het over hebt, je lult maar wat, fijn een paar populistische termen erdoor en huppakee.
Gewoon watermeloen gelul, groen van buiten en rood van binnen
Waarom ben je niet consequent?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Door al die verstikkende gassen word je al vergiftigd in west-europa. Als je het goedkoper maakt geef je een verkeerd signaal aan de mensen EN de industrie. Ik ben het ermee eens dat je de wegenbelasting voor kleine en zuinige auto's zou moeten afschaffen. Dan kan iedereen een auto'tje betalen.
Het GEBRUIK echter zou veel duurder moeten, om de mensen meer milieubewust te maken. Een forse kilometerheffing en een verdubbeling van de brandstofprijzen zou hier een goed begin zijn. Onzuinige//milieuonvriendelijke auto's zouden zo zwaar belast moeten worden dat niemand daar nog in wil rijden.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het GEBRUIK echter zou veel duurder moeten, om de mensen meer milieubewust te maken. Een forse kilometerheffing en een verdubbeling van de brandstofprijzen zou hier een goed begin zijn. Onzuinige//milieuonvriendelijke auto's zouden zo zwaar belast moeten worden dat niemand daar nog in wil rijden.
Wees dan consequent en verbied alle benzine en diesel auto's.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:nee ik ontneem mensen niet het recht om mobiel te blijven , wat JIJ wel doet met je voorstel. Ik stimuleer met mijn voorstellen wel zuinig en bewust rijden, terwijl de energieslorpende monsters worden uitgebannen.
Nee watermeloen, dat is niet mijn voorstel. Dat zou het jouwe moeten zijn als je echt iets wilt doen voor het milieu, maar daar gaat het je dus niet om. Het gaat jouw erom dat anderen niet in een grotere auto mogen rijden dan jij.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
nee ik ontneem mensen niet het recht om mobiel te blijven , wat JIJ wel doet met je voorstel. Ik stimuleer met mijn voorstellen wel zuinig en bewust rijden, terwijl de energieslorpende monsters worden uitgebannen.
flikker toch op met je gehuil over het milieuquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 21:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nee, je moet pooierbakken zo duur maken dat ze bijna helemaal niet te betalen zijn (milieustrafheffing)en kleine zuinige auto's het gebruik zwaarder belasten (veel hogere brandstofaccijns en kilometerheffing) het bezit goedkoper maken.
Het gaat hem niet om het milieu, dat heb ik net al aangetoont. Het gaat hem om mensen die meer dan hem verdienen aan te pakken.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:14 schreef Youp het volgende:
[..]
flikker toch op met je gehuil over het milieu![]()
dr zijn dingen die het milieu veel erger beinvloeden.. vliegtuigen bijvoorbeeld... en JOUW computer die stroom verbruikt die echt niet van windmolentjes komt...
HAHAHAHAHA. Alsof de Nederlandse brandstofprijzen al niets zijn. Al stopt heel Nederland morgen al met autorijden, dan maakt het geen RUK uit omdat Nederland NIETS voorstelt op zelfs maar Europees niveau. Daar zijn Nederlandse politici wel goed in, ons hardwerkende Nederlanders helemaal uitbuiten omdat wij het schijnende licht in de wereld moeten zijn en alle regeltjes extra netjes moeten naleven. Ik voorzie een glorieuze carrière voor je in de politiek!quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het GEBRUIK echter zou veel duurder moeten, om de mensen meer milieubewust te maken. Een forse kilometerheffing en een verdubbeling van de brandstofprijzen zou hier een goed begin zijn.
Bron? Ik heb wel eens gelezen dat milieuvervuiling van auto's maar voor 9% van het totaal zorgt.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:15 schreef zappa29 het volgende:
Brandstofheffing op kerosine zouden ze ook eens moeten invoeren.
Maar groot deel van de luchtvervuiling is afkomstig van auto's terwijl 't toch simpel te verminderen is
neem ff de tijd om te lezen wat in het stukje staat wat ik gequote hebquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat hem niet om het milieu, dat heb ik net al aangetoont. Het gaat hem om mensen die meer dan hem verdienen aan te pakken.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Maatregelen die ik zou nemen als ik minister van verkeer was:
1: Alle 2-takt motoren worden per direct verboden
2: Wegenbelasting wordt per direct afgeschaft en ervoor in de plaats komt een milieuheffing die auto's belast naarmate ze milieuonvriendelijker zijn.
3:er komt een kilometerheffing.
4:brandstofaccijns worden verdubbeld. In binnensteden wordt partikulier autoverkeer extra belast. En er komt een soort camera systeem (zoals in Londen) dat automatusch geld van je rekening afschrijft als je een stad inrijdt.
5:max snelheid in de hele randstad terug naar 60 kilometer per uur max.
Bron ben ik ff kwijt, maar autobijdrage is rond de 20-25%quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:19 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Bron? Ik heb wel eens gelezen dat milieuvervuiling van auto's maar voor 9% van het totaal zorgt.![]()
En dat is heel simpel op te lossen door voor de juiste brandstoffen te kiezen.
En de andere schadelijke uitstoot als bv stikstofdioxide ?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Wist BHFH trouwens dat een moderne auto minder CO2 in de lucht brengt per passagier dan een trein?
Er zijn ook schone 2'takt motoren met zelfs een typegoedkeuring voor Zwitserland.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Maatregelen die ik zou nemen als ik minister van verkeer was:
1: Alle 2-takt motoren worden per direct verboden
quote:Interest in two-stroke power plants has been widespread within the motorcycle and auto industry for the last 10 years, sparked by the development of a new breed of fuel injectors by the Australian company Orbital. The new system provided a granularity of fuel atomization that made their application in a two-stroke engine a practicality. Two-strokes are of interest to the automotive industry due to their simplicity and high power-to-weight ratio - if only they weren't so dirty and fuel inefficient. Both these phenomena are caused by the two-stroke principle of using fresh, fuel-rich intake air to clean or scavenge the cylinder of exhaust gases. The tuned exhaust systems try and prevent much of this charge from escaping out of the cylinder with the exhaust gases, but a lot still does. With direct injected fuel, this is no longer a problem as air can be used to expel the exhaust gas, and the injectors only fire at the moment the exhaust ports have closed. Result is nice clean exhausts, free of unburned hydrocarbons, and un-polluted clean fresh charge waiting for the big bang of the next ignition pulse. Two-stroke heaven.
Maar ja zo'n ding rijd je voor het plezier dus zou eigenlijk toch al verboden moeten zijn.quote:
Specifications:
Engine manufacturer: Bimota
Model: 500 V due - 2 tempi Iniezone Elettronica
Engine: Liquid-cooled, Two-stroke V-twin
Bore x stroke: 72 x 61.25 mm
Displacement: 499 cc
Compression Ratio: 12:1
Carburation: Twin injectors
Max power: 110 HP @ 9,000 rpm
Max torque: 9 Kgm @ 8,000 rpm
Chassis
Frame: Aluminum alloy pipes with oval cross-section
Wheelbase: 1340 mm
Rake: 23°
Trail: 89 mm
Front Brake: Brembo double discs
Rear Brake: single disc
Wheels: 3.50x17 front - 5.50x17 rear
Dimensions
Max Length: 1940 mm
Seat Height: 790 mm
Fuel Capacity: 20 L
Claimed dry Weight: <150 Kg
weet BHFH dat zn antieke panda die hij krijgt zwaarder milieu belastend is dan een moderne auto? misschien moet ie maar niet meer rijden (zuinig is niet evenredig aan milieuvriendelijk)quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Wist BHFH trouwens dat een moderne auto minder CO2 in de lucht brengt per passagier dan een trein?
Weet je hoeveel rotzooi er uit een kolencentrale komt?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het gaat om stikstofoxide, niet om CO²
Nee, jij wel?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet je hoeveel rotzooi er uit een kolencentrale komt?
In ieder geval veeeeel milieubelastender dan mijn Passat op Biodieselquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:27 schreef Youp het volgende:
[..]
weet BHFH dat zn antieke panda die hij krijgt zwaarder milieu belastend is dan een moderne auto? misschien moet ie maar niet meer rijden (zuinig is niet evenredig aan milieuvriendelijk)
Op benzine natuurlijkquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik koop trouwens geen antieke panda maar een nieuwe.
Ja ik wel.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:30 schreef zappa29 het volgende:
[..]
Nee, jij wel?
Leuk voor jequote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja ik wel.
begrensers er uit trekken... dan verbrandt ie veeel en veeeel schoner en rijdt ie nog zuiniger ookquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het gaat me om die stinkscooters en brommers die de lucht in de stad verzieken. Ik kan me niet voorstellen dat jij nooit in de stad hebt ge:irriteerd aan die blauwe stinkwalm die je steeds moet inademen als die herriemakende koleredingen langs knetteren.
Ik koop trouwens geen antieke panda maar een nieuwe.
nee op diesel. Maargoed dat is offtopic allemaal!quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op benzine natuurlijk
En die worden in Belgie zonder roetfilter geleverd natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
nee op diesel. Maargoed dat is offtopic allemaal!
uhm, OV?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Belgie betaal je geen BPM en geen hoge wegenbelasting, daarom een diesel. En hij rijdt wel heel erg zuinig en voldoet aan de allerstrengste europese normen die nog lang niet zijn ingeveoerd!! Milieuvriendelijker dan in een panda diesel kun je niet rijden denk ik.
En hij gebruikt maar 0,9 liter minder op 100 Km dan een passat, en 30 gram CO2 minder op dieselquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Belgie betaal je geen BPM en geen hoge wegenbelasting, daarom een diesel. En hij rijdt wel heel erg zuinig en voldoet aan de allerstrengste europese normen die nog lang niet zijn ingeveoerd!! Milieuvriendelijker dan in een panda diesel kun je niet rijden denk ik.
ik weet wel zeker van wel... een BMW 7serie op waterstofquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Belgie betaal je geen BPM en geen hoge wegenbelasting, daarom een diesel. En hij rijdt wel heel erg zuinig en voldoet aan de allerstrengste europese normen die nog lang niet zijn ingeveoerd!! Milieuvriendelijker dan in een panda diesel kun je niet rijden denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |