abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22629741
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

je doelt zeker op dat topic.. maargoed. het is offtopic. Laten we weer ontopic gaan.

Ik zie nog steeds geen valide redenen behalve dat mensen een auto als penisverlenging zien, voor een grotere cilinderinhoud dan 1300cc. Voor de boot en caravan heb ik oplossingen aangedragen, dat mag geen probleem zijn om dit als wetgeving door te voeren. Ik heb minister Peijs en ook staatssecretaris van Geel gemaild hierover overigens.
WHAHAHA! Had je niet beter Femke Halsema kunnen mailen? Das ook zo'n vieze zeikjurk.

Enne om het even vanuit jouw standpunt te bekijken, een 1300cc motor in een auto van 1600+ kg moet veel harder werken, slijt dus harder en komt dus eerder op de schroothoop te liggen. Dat is ook slecht voor het milieu.

* SvenThaMan is nog steeds blij met 2.5liter en 170pk.
Maar dat mag ook best wat meer zijn. In m'n volgende auto komt in ieder geval geen kleinere motor. Meer vermogen rijdt gewoon soepeler, ontspannender en bovenal: meer fun!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:56:42 #77
60383 Furb
Project Rotary
pi_22629812
juist... en dat is wat onze JP-balkenendeimitatorfromhell vergeet....!!

autorijden moet niet alleen functioneel, maar vooral ook LEUK zijn... anders zouden ze ook geen verschillende autos hoeven te bouwen want dan is 1 meer als genoeg

oftewel, tientallen autofabrikanten hebben geen bestaan.... weer miljoenen werklozen erbij wereldwijd
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:59:40 #78
60383 Furb
Project Rotary
pi_22629888
ik begin hier gewoon lol in te krijgen....
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_22630050
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:56 schreef Furb het volgende:

autorijden moet niet alleen functioneel, maar vooral ook LEUK zijn... anders zouden ze ook geen verschillende autos hoeven te bouwen want dan is 1 meer als genoeg

oftewel, tientallen autofabrikanten hebben geen bestaan.... weer miljoenen werklozen erbij wereldwijd
Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat de autofabrikanten gewoon de lul zijn als de mensheid een plotselinge epidemie van verstand krijgt. Dan moeten ze immers op moeilijke technische aspecten (zoals zuinigheid gecombineerd met comfort) met elkaar gaan concureren in plaats van gemakkelijk gestuurde marketingconcepten als uiterlijk.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_22630445
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:56 schreef Furb het volgende:
juist... en dat is wat onze JP-balkenendeimitatorfromhell vergeet....!!

autorijden moet niet alleen functioneel, maar vooral ook LEUK zijn...
Idd dat hij nou in een panda gaat rijden zal mij een worst wezen, alleen omdat hij zonodig in een traag koekblik wil rijden (over veiligheid nog maar te zwijgen bij een botsing ) wil niet zeggen dat wij dat ook willen.

Zelfs die panda haalt de 120 wel en jij gaat mij niet vertellen dat je jezelf niet dood kan rijden dan.
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Dit geeft aan dat er een mentaliteitsverandering nodig is. Waarom moeten we het milieu meer kapot maken dan nodig is? zuinigheid is geboden!
.
wat maak jij je nou druk tegen die tijd ben je al dood, + is er dan allang een oplossing (elek auto), alsnog warmt de aarde op niet door de co2 uitstoot maar door de zon warmer word (wat betekend dat de zon aan het einde van zijn "levenscyclus" is op zal warmen en ontploffen maar dat duurt nog een aantal miljard jaar).

[ Bericht 15% gewijzigd door _Drake_ op 14-10-2004 22:29:46 ]
pi_22630565
Hey ik wil best een Wankel Rotary engine met turbo hoor, effe denken 300 pk ofzo en een redline van meer dan 9000 rpm.

Mij zie je niet zeuren
pi_22630591
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Wankel 1300cc , met 231 pk
Als je dat wilt trekken, dan zijn er geen pk's nodig, maar koppel, en die is er nauwelijks.
pi_22630649
En waarom 1300 cc? Mocht dat zo zijn, eventjes een twinturbo opschroeven, etc. Dus jouw topic om hier kont te schoppen gaat helaas niet door, einde je aandachts-geil-feestje.

BMW gebruikte voor de racewereld een atmosferische motor van 1200cc van 700 pk's!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 22:30:35 #84
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22630685
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:21 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Idd dat hij nou in een panda gaat rijden zal mij een worst wezen, alleen omdat hij zonodig in een traag koekblik wil rijden (over veiligheid nog maar te zwijgen bij een botsing ) wil niet zeggen dat wij dat ook willen.

Zelfs die panda haalt de 120 wel en jij gaat mij niet vertellen dat je jezelf niet dood kan rijden dan.
In die panda van mij zitten wel 6 airbags in ,SIPS en ABS, geventileerde schijven, EDB... kan menig wagen een puntje aan zuigen qua veiligheid. Ik heb met de proefrit 190 op de teller gehad ook in alle testen rijdt hij ruim de fabrieksopgave voorbij, trekkracht is indrukwekkend.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22630691
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:05 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat de autofabrikanten gewoon de lul zijn als de mensheid een plotselinge epidemie van verstand krijgt. Dan moeten ze immers op moeilijke technische aspecten (zoals zuinigheid gecombineerd met comfort) met elkaar gaan concureren in plaats van gemakkelijk gestuurde marketingconcepten als uiterlijk.
Ze adverteren ook vaak met zuinig, milieuvriendelijk en toch comfortabel. Kijk maar naar het barrel wat BHFH gekocht heeft. Zo'n ding wordt aangeprezen als gezinswagen met weinig verbruik.

De andere kant van het verhaal is dat de kinderen al voor de belgische grens strontvervelend worden omdat ze in een onmogelijke positie gevouwen worden, de bestuurder zich bij de eerste de beste helling in Frankrijk zich helemaal de tering ergert aan alle vrachtwagens die hem inhalen en vrouwlief nog voor de aankomst in de Costa del Sol al 4x heeft gedreigd van hem te scheiden als ze volgend jaar niet in een fatsoenlijke auto naar spanje kunnen.
Op de terugweg mag de ANWB nog een keer op komen draven omdat de hele kutbende onder de motorkap overhit is geraakt. 1300cc met 2volwassenen + 3 kinderen + 4 koffers = onconfortabel, hoog verbruik, hoge slijtage aan motor, koppeling, remmen en bestuurder + inzittenden. MAAR VOORAL: NIET LEUK!

pi_22630884
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

In die panda van mij zitten wel 6 airbags in ,SIPS en ABS, geventileerde schijven, EDB... kan menig wagen een puntje aan zuigen qua veiligheid. Ik heb met de proefrit 190 op de teller gehad ook in alle testen rijdt hij ruim de fabrieksopgave voorbij, trekkracht is indrukwekkend.
Een panda met 190? Nu is je geloofwaardigheid helemaal naar de donder, ga toch spelen in je peuterbox en laat de auto's nou maar aan de grote mensen over..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_22631035
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:39 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Een panda met 190? Nu is je geloofwaardigheid helemaal naar de donder, ga toch spelen in je peuterbox en laat de auto's nou maar aan de grote mensen over..
pi_22631049
Volgens mij word je ingehaald door je eigen achterwiel als je 190 in een Panda probeert
pi_22631191
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:39 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Een panda met 190? Nu is je geloofwaardigheid helemaal naar de donder, ga toch spelen in je peuterbox en laat de auto's nou maar aan de grote mensen over..
Klopt idd niks van, de snelste panda op benzine loopt 155. De snelste diesel 160. Daar houdt het dus al op met dit verhaal.

Maar veiligheid om een puntje aan te zuigen, trommelremmen achter anno 2004 Dat heeft mijn 12 jaar oude auto zelfs niet eens.

ABS is ook zo'n non-argument op nieuwe auto's want dat is gewoon verplicht.

Kijk het zijn natuurlijk best leuke autootjes maar zo'n reacties kun je toch terugverwachten als je andere mensen afkeurt omdat zij een grotere cilinderinhoud rijden als jij. Welke kleur heb je eigenlijk besteld?
pi_22631223
zwart-wit natuurlijk, net als zijn visie...
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  donderdag 14 oktober 2004 @ 23:09:54 #91
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_22631619
Nah ja. Die Panda valt best mee. Het had ook een Multivlaai of Domblo kunnen zijn. Whahahahahaha
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_22631708
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:28 schreef operator82 het volgende:
En waarom 1300 cc? Mocht dat zo zijn, eventjes een twinturbo opschroeven, etc. Dus jouw topic om hier kont te schoppen gaat helaas niet door, einde je aandachts-geil-feestje.

BMW gebruikte voor de racewereld een atmosferische motor van 1200cc van 700 pk's!
geloof je het zelf daar wil ik wel eens een bron van zien
2825cc Single Turbo Beast
pi_22631739
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:28 schreef operator82 het volgende:
BMW gebruikte voor de racewereld een atmosferische motor van 1200cc van 700 pk's!
Welke is dat dan?
Ik ken alleen de 1500 turbo met in de kwali 1400 pk.

Ik kan me niet voorstellen dat ze vroeger betere technieken hadden om uit een 1200 zonder Turbo al 700 pk te krijgen, nu halen ze uit 3000cc ongeveer 950 pk.
In de turbo tijd daarintegen kwamen er uit kleine motoren ongelovelijk veeeeel pk's.
pi_22632483
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je zou mensen die dan toch pese een grotere cilinderinhoud willen extra kunnen belasten, dus dan gewoon een extra heffing van bijvoorbeeld 1 euro per mand per cc boven de 1300cc en één euro per maand per pk boven de 70pk.... dan ontmoedig je grote cilinderhouden en zullen meer mensen kiezen voor[/b] kleiner, zuiniger en veiliger.[/b]

Je verbiedt het dan niet maar ontmoedigd het wel en mensen die dan toch persé groot willen kunnen door de portemonnee te trekken groot rijden.
kleiner als in fiat panda, kia pride, suzuki alto, etc.?

iets in me zegt dat dat GEEN veilige auto's zijn... en omdat men toch een snelle auto wilt gaat men auto's met precies het max vermogen maken en dan zo licht en klein en dus GEVAARLIJK mogelijk...

ga toch ergens anders je (in jouw ogen) 'utopie' gedachtes rondstrooien
Hopeloos benzine verslaafd
pi_22632563
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 23:09 schreef kirpeknots het volgende:
Nah ja. Die Panda valt best mee. Het had ook een Multivlaai of Domblo kunnen zijn. Whahahahahaha
1500 turbo met 1400+ pk's... de blokken werden uit gebruikte auto's gehaald.. de voorganger van de 3 serie ofzo was dat.. die blokken werden dan een jaar in de buitenlucht gezet (de carters dan, de rest werd niet echt meer gebruikt) zodat alle werking er uit was en dan werden ze in formule 1 auto's geplaatst met maar 1 enkele turbo en die blies daar ff bijna 1000pk per liter uit

is pas een heel stuk van op discovery geweest

engine cc hp rpm cc / hp
BMW F1 racing car 2003 3000 900 19000 3.3333
F1 racing car 1995 - rule change 3000 750 4.0000
F1 racing car 2007 prediction 3000 1000 20000 3.0000
F1 racing car circa 1988 turbo - qualifying 1500 1400 1.0714
F1 racing car 1988 turbo - in race trim 1500 1000 1.5000


http://www.simetric.co.uk/si_cc2hp_data.htm

Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 00:26:14 #96
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_22633530
Hier het ULTIEME 1300cc genot.

http://www.autoplusz.hu/09/motor/motor011811.jpg
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_22633618
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:26 schreef Herr.Flick het volgende:
Hier het ULTIEME 1300cc genot.

http://www.autoplusz.hu/09/motor/motor011811.jpg
Dat zijn pas pk's
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 01:41:52 #98
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22634483
Je bent jaloers op m'n achtliter pickup he?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_22634543
Ik zou die vergelijkingen maar heel erg snel achterwege gaan laten.... volgende keer lig je eraf

[ Bericht 87% gewijzigd door nikky op 15-10-2004 16:25:41 ]
pi_22634580
ik ga niet eerst dit topic doorspitsen
maar mijn inzicht erop:

ik ben scootermobilist en automobilist en ik vindt gewoon dat ze auto's op 130 km/u moeten begrenzen..

waarom? omdat de maximale snelheid 120 is (marge van 10)
ja maar als ik na het buitenland ga? je krijgt heus geen boeten omdat je te langzaam rijd (130)
ja maar dan kan ik niet snel genoeg inhalen etc!!! begrenst op 120 wil niets zeggen over trekkracht.. daarnaast hoef je alleen in te halen als auto's desdanig langzaam rijden (onder de toegestande snelheid) en dan heb je dus makkelijk genoeg vermogen.

bij scooters is het ook. en alle automobilisten flippen als iemand zijn scooter opvoert. maar zelf rijden ze in auto's die nog veel extremere qua snelheid zijn.

ik ben het iig helemaal met TS eens, en niet omdat ik scooter rijder ben, want ik rijd de laatste jaren veel meer auto dan scooter.
<hr>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')