abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:12:46 #51
60383 Furb
Project Rotary
pi_22628551
quote:
BHFH Miereneuker schreef:
Trouwens als je ziet wat er met een 1.3 allemaal kan. Een fiat punto 1.3 diesel heeft 70pk en een koppel van 180newtonmeter bij 1500 toeren, daar kan je echt wel een behoorlijke caravan mee trekken hoor! een 2 liter benzine motor heeft niet eens 180nm. dus dat argument gaat al niet op.
Het gaat erom dat het vermogen wordt gerestricteerd en dat de excessen worden uitgebannen. Ik zie het nut niet van een 2 liter motor of meer. 1300 is gewoon zat.
dit is wat je noemt: appels met peren vergelijken....

zowieso is algemeen bekend dat diesels meer koppel hebben dan een bezine auto!
maar die panda is dus wel een TURBO-diesel...
als je het dan op zn minst vergelijkt met een bezine auto MET turbo

maar als het je niet aanstaat dat iedereen teveel uitgeeft aan een auto, puur omdat ze dit mooi vinden en beschikking willen hebben over wat vermogen onder die rechter voet, ga dan lekker in de rimboe wonen waar ze alleen nog maar met olifanten rijden....

en ik denk dat je ook niet blij bent als je met je 1.3 in wilt voegen op de autobahn als al dat verkeer langsraast... zeker gezien veel opritten in duitsland kort zijn omdat er gewoonweg geen rekening word gehouden met slome wagens

er zijn nu eenmaal verschillende soorten mensen....
je hebt mensen die kopen een auto puur als vervoersmiddel
en je hebt mensen die kopen een auto puur voor de hobby, omdat ze die auto mooi of speciaal vinden (zoals ik) en die dus altijd veel te veel geld aan een auto uitgeven. en de mensen van de 1e groep krijg je zoiets NOOIT uitgelegd waarom dat mensen dit doen!

dit zijn de mensen die naar mijn mening op dit forum thuishoren...
en degene die begint te zeuren dat iedereen een 1.3 moet kopen en dat alles erboven verboden moet worden, hoort hier dus duidelijk NIET thuis....
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:14:29 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_22628605
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je zou mensen die dan toch pese een grotere cilinderinhoud willen extra kunnen belasten, dus dan gewoon een extra heffing van bijvoorbeeld 1 euro per mand per cc boven de 1300cc en één euro per maand per pk boven de 70pk.... dan ontmoedig je grote cilinderhouden en zullen meer mensen kiezen voor kleiner, zuiniger en veiliger.

Je verbiedt het dan niet maar ontmoedigd het wel en mensen die dan toch persé groot willen kunnen door de portemonnee te trekken groot rijden.
Je zou mensen ook kunnen belasten naar mate van het nut van hun reis (of hun bestaan )
Hoe nuttelozer de reis (armoedig ritje in een Alto naar de Aldi) hoe hoger de belasting
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_22628652
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:12 schreef Furb het volgende:
en ik denk dat je ook niet blij bent als je met je 1.3 in wilt voegen op de autobahn als al dat verkeer langsraast... zeker gezien veel opritten in duitsland kort zijn omdat er gewoonweg geen rekening word gehouden met slome wagens
0 naar 100 in 10 sec. niet snel genoeg?

Het is gewoon weer een aandachttrekorij topique van BHFH
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:16:05 #54
60383 Furb
Project Rotary
pi_22628661
onnodig

[ Bericht 96% gewijzigd door nikky op 15-10-2004 16:11:18 ]
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_22628688
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

je kan auto's maken met een lage gearing. Ik heb een landrover discovery gehad , die had ook een lage gearing voor zwaar terrein. Zo kan je met relatief weinig vermogen enorm veel power opwekken.
een motor van 'n litertje of vier die vrolijk ruim 200 paardenkrachtjes opwekt...

die lage gearing is om meer trekkracht te krijgen op zeer lage snelheden. En terreinwagens kunnen in situaties komen waarin die extra trekkracht goed van pas komt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:18:34 #56
60383 Furb
Project Rotary
pi_22628761
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

een motor van 'n litertje of vier die vrolijk ruim 200 paardenkrachtjes opwekt...

die lage gearing is om meer trekkracht te krijgen op zeer lage snelheden. En terreinwagens kunnen in situaties komen waarin die extra trekkracht goed van pas komt.
liever een motortje van een litertje of 2 die 240 pk opwekt met een redline bij 9000 toeren
daar wil ik best wat koppel op inleveren
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:19:55 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_22628800
Ook jij kan een ban krijgen ....

[ Bericht 69% gewijzigd door nikky op 15-10-2004 16:12:32 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:21:47 #58
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22628851
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:12 schreef Furb het volgende:
dit is wat je noemt: appels met peren vergelijken....

zowieso is algemeen bekend dat diesels meer koppel hebben dan een bezine auto!
maar die panda is dus wel een TURBO-diesel...
als je het dan op zn minst vergelijkt met een bezine auto MET turbo
nou nee, want het gaat namelijk om het verbruik. en het relatieve grote koppel bij LAGE toeren. Ik noemde trouwens niet de panda, want die is geknepen naar 145nm ivm goedkopere versnellingsbak, de punto heeft wel 180nm. Het gaat mij erom dat meer gewoon niet nodig is. En mensen die zeuren over een boot en een caravan, zwetsen uit de nek, want autofabrikanten kunnen heel makkelijk een lage gearing en een steviger frame maken. dan kun je ook met 30pk allestrekken. Natuurlijk gaat het bergop niet zo hard met een enorm zware caravan of boot met, maar dat gaat een vrachtwagen ook niet.
quote:
maar als het je niet aanstaat dat iedereen teveel uitgeeft aan een auto, puur omdat ze dit mooi vinden en beschikking willen hebben over wat vermogen onder die rechter voet, ga dan lekker in de rimboe wonen waar ze alleen nog maar met olifanten rijden....
Dit geeft aan dat er een mentaliteitsverandering nodig is. Waarom moeten we het milieu meer kapot maken dan nodig is? zuinigheid is geboden!
quote:
]
en ik denk dat je ook niet blij bent als je met je 1.3 in wilt voegen op de autobahn als al dat verkeer langsraast... zeker gezien veel opritten in duitsland kort zijn omdat er gewoonweg geen rekening word gehouden met slome wagens
ik rij vaak genoeg in Duitsland, is dus echt onzin.
quote:
er zijn nu eenmaal verschillende soorten mensen....
je hebt mensen die kopen een auto puur als vervoersmiddel
en je hebt mensen die kopen een auto puur voor de hobby, omdat ze die auto mooi of speciaal vinden (zoals ik) en die dus altijd veel te veel geld aan een auto uitgeven. en de mensen van de 1e groep krijg je zoiets NOOIT uitgelegd waarom dat mensen dit doen!
Je kan ook een auto supermooi maken met 70 pk. Een echte mooie auto hoeft niet hard te rijden , maar is juist mooit als hij stilstaat of rustig over de boulevard rijdt.
quote:
dit zijn de mensen die naar mijn mening op dit forum thuishoren...
en degene die begint te zeuren dat iedereen een 1.3 moet kopen en dat alles erboven verboden moet worden, hoort hier dus duidelijk NIET thuis....
Ieder heeft zijn mening en ik denk dat alle meningen gepost moeten kunnen worden op een forum.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22628881
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:18 schreef Furb het volgende:

[..]

liever een motortje van een litertje of 2 die 240 pk opwekt met een redline bij 9000 toeren
daar wil ik best wat koppel op inleveren
Het idee van lage gearing is dat je de motor met meer toeren en "dus" meer kracht kan laten draaien terwijl je op lage snelheid blijft rijden...

Het is geweldig als je dus die enkele keer al die kracht nodig hebt... Het is idioot om auto's zo te bouwen dat ze niet zonder lage gearing kunnen, omdat het hogere toerental wat je dan hebt, voor veel meer verbruik zorgt...

Valt het hele puntje over verbruik/vervuiling weg... en laat dat nou zo'n belangrijk argument zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:23:11 #60
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_22628888
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

je kan cc's van een wankelmotor niet direct vergelijken met die van een lijnmotor.
Zucht....
Goed BHFH, leg jij dan even aan iedereen uit hoe zo'n Felix Wankel / NSU motor werkt....
(Nee, ik heb geen zin om het op internet op te zoeken)
In het bos daar zijn de ..........
pi_22629017
Is goed, ik koop straks wel een 1600kg zware auto, met een 1.3 motor, die andere 1.2 liter met bijbehorende 2 cylinders ga jij vervangen?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:28:13 #62
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22629045
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:23 schreef De-Boswachter het volgende:

[..]

Zucht....
Goed BHFH, leg jij dan even aan iedereen uit hoe zo'n Felix Wankel / NSU motor werkt....
(Nee, ik heb geen zin om het op internet op te zoeken)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:29:44 #63
60383 Furb
Project Rotary
pi_22629103
[quote]Op donderdag 14 oktober 2004 21:21 schreef ZEIKSTRAALFromHell het volgende:

want autofabrikanten kunnen heel makkelijk een lage gearing en een steviger frame maken. dan kun je ook met 30pk allestrekken. Natuurlijk gaat het bergop niet zo hard met een enorm zware caravan of boot met, maar dat gaat een vrachtwagen ook niet.

Dit geeft aan dat er een mentaliteitsverandering nodig is. Waarom moeten we het milieu meer kapot maken dan nodig is? zuinigheid is geboden!

Je kan ook een auto supermooi maken met 70 pk. Een echte mooie auto hoeft niet hard te rijden , maar is juist mooit als hij stilstaat of rustig over de boulevard rijdt.

[ZEIKMODUS]
veel succes, ik ga toch niet achter je rijden als je met 30 pk een caravan omhoog gaat trekken, ondanks een lage gearing...

mentaliteits verandering?? je moet eens verder kijken als auto's... ik denk dat er wel veel ergere zaken zijn die het milieu om zeep helpen dan wat co2 in de lucht!! en daar hoor ik je ook niet over...

een auto is mooi te maken met 70pk... ben ik met je eens!! maar er zijn nu eenmaal geen mooie auto's te koop met weinig vermogen als ik ga kijken wat ik mooie auto's vind kom ik al op minimaal 2 liter uit met 200 pk.... en dan selecteer ik nog niet eens een auto om het vermogen maar gewoon om het uiterlijk ervan!!

en met een snelle auto kan ook rustig gereden worden...
[EINDE ZEIKMODUS]
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_22629161
wordt een beetje jammer dit..

als je een lichte auto heb is een 1300 oke, ole ole
anders niet.
tot ziens.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:33:30 #65
60383 Furb
Project Rotary
pi_22629205
ja gewoon slotje erop knallen
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:35:15 #66
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_22629260
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

[afbeelding]
Mooi zo, alleen een beetje text en uitleg aub, anders snappen de mensen het niet he

(Zucht.... waarom ga ik hier ook weer op in....... )
In het bos daar zijn de ..........
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:37:25 #67
60383 Furb
Project Rotary
pi_22629318
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:38:00 #68
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22629332
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:35 schreef De-Boswachter het volgende:

[..]

Mooi zo, alleen een beetje text en uitleg aub, anders snappen de mensen het niet he

(Zucht.... waarom ga ik hier ook weer op in....... )
je doelt zeker op dat topic.. maargoed. het is offtopic. Laten we weer ontopic gaan.

Ik zie nog steeds geen valide redenen behalve dat mensen een auto als penisverlenging zien, voor een grotere cilinderinhoud dan 1300cc. Voor de boot en caravan heb ik oplossingen aangedragen, dat mag geen probleem zijn om dit als wetgeving door te voeren. Ik heb minister Peijs en ook staatssecretaris van Geel gemaild hierover overigens.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22629411
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]
Voor de boot en caravan heb ik oplossingen aangedragen, dat mag geen probleem zijn om dit als wetgeving door te voeren.
Dat heb je niet. Je hebt een technische workaround aangedragen die onvoldoende zal presteren. Ik zie het al helemaal voor me, allemaal kabautootjes die bij 60 kilometer per uur en 7.000 toeren een caravan voortslepen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_22629413
onnodig

[ Bericht 97% gewijzigd door nikky op 15-10-2004 16:20:03 ]
pi_22629423
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je zou mensen die dan toch pese een grotere cilinderinhoud willen extra kunnen belasten, dus dan gewoon een extra heffing van bijvoorbeeld 1 euro per mand per cc boven de 1300cc en één euro per maand per pk boven de 70pk.... dan ontmoedig je grote cilinderhouden en zullen meer mensen kiezen voor kleiner, zuiniger en veiliger.

Je verbiedt het dan niet maar ontmoedigd het wel en mensen die dan toch persé groot willen kunnen door de portemonnee te trekken groot rijden.
Hoe kom je bij 1300cc en 70pk? Zou t misschien kunnen zijn dat op de snelweg een motor met een grotere cilinderinhoud minder toeren hoeft te maken om genoeg kracht te leveren op die 120 te handhaven? ik heb een motorinhoud van 1700cc en 90pk wat volgens mij minder dan gem. is, dat zou dan 400+20euro per maand meer zijn? Dat is niet ontmoedigen, dat is vragen of iemand je wil vermoorden als beslisser over deze abnormale zaken zijnde.

Ik zou trouwens de lat leggen op 125cc. Motoren kunnen zuiniger rijden dan auto's. Dat is voor motoren meer dan genoeg om de 120 te halen, en mensen die zo nodig een auto willen rijden betalen ¤10 per cc extra Zelfs een panda van 900cc is dan ¤7750 per maand voor zo'n pandarijder Kijken hoe lang die nog in die stikende vervuilende panda blijft rijden
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:42:46 #72
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_22629452
onnodig

[ Bericht 98% gewijzigd door nikky op 15-10-2004 16:21:10 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_22629466
Overigens, als je zou zeggen dat het gebruik van milieuvriendelijke auto's voordelen boven bijvoorbeeld vervuilende auto's moeten genieten dan ben ik het volledig met je eens.

Maar dat is iets anders dan jouw stupide en arbitraire norm.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:50:07 #74
60383 Furb
Project Rotary
pi_22629651
idd als je zorgt dat je genoeg vermogen overhoutd zodat je in lage toeren op snelheid kunt blijven en ook gewoon vlot in kunt halen dan ben je voor het mileu beter bezig als dat je auto loopt te bleeren als je met 125 iemand in moet halen....
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_22629669
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

je doelt zeker op dat topic.. maargoed. het is offtopic. Laten we weer ontopic gaan.

Ik zie nog steeds geen valide redenen behalve dat mensen een auto als penisverlenging zien, voor een grotere cilinderinhoud dan 1300cc. Voor de boot en caravan heb ik oplossingen aangedragen, dat mag geen probleem zijn om dit als wetgeving door te voeren.
Een lichte auto kan geen zware trailer trekken. Niet beperkt door motorvermogen, maar door natuurkunde.

Een zware trailer gaat namelijk een eigen leventje leiden achter een te lichte trekauto. Daarvoor heb je niet eens een hellinkje nodig...
Lekker veilig.

En een 1300cc kan zo'n combinatie niet trekken... ook niet met superlage gearing... Zou trouwens absurd hoog verbruik opleveren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jordy-B op 14-10-2004 21:57:09 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_22629741
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

je doelt zeker op dat topic.. maargoed. het is offtopic. Laten we weer ontopic gaan.

Ik zie nog steeds geen valide redenen behalve dat mensen een auto als penisverlenging zien, voor een grotere cilinderinhoud dan 1300cc. Voor de boot en caravan heb ik oplossingen aangedragen, dat mag geen probleem zijn om dit als wetgeving door te voeren. Ik heb minister Peijs en ook staatssecretaris van Geel gemaild hierover overigens.
WHAHAHA! Had je niet beter Femke Halsema kunnen mailen? Das ook zo'n vieze zeikjurk.

Enne om het even vanuit jouw standpunt te bekijken, een 1300cc motor in een auto van 1600+ kg moet veel harder werken, slijt dus harder en komt dus eerder op de schroothoop te liggen. Dat is ook slecht voor het milieu.

* SvenThaMan is nog steeds blij met 2.5liter en 170pk.
Maar dat mag ook best wat meer zijn. In m'n volgende auto komt in ieder geval geen kleinere motor. Meer vermogen rijdt gewoon soepeler, ontspannender en bovenal: meer fun!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:56:42 #77
60383 Furb
Project Rotary
pi_22629812
juist... en dat is wat onze JP-balkenendeimitatorfromhell vergeet....!!

autorijden moet niet alleen functioneel, maar vooral ook LEUK zijn... anders zouden ze ook geen verschillende autos hoeven te bouwen want dan is 1 meer als genoeg

oftewel, tientallen autofabrikanten hebben geen bestaan.... weer miljoenen werklozen erbij wereldwijd
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:59:40 #78
60383 Furb
Project Rotary
pi_22629888
ik begin hier gewoon lol in te krijgen....
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_22630050
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:56 schreef Furb het volgende:

autorijden moet niet alleen functioneel, maar vooral ook LEUK zijn... anders zouden ze ook geen verschillende autos hoeven te bouwen want dan is 1 meer als genoeg

oftewel, tientallen autofabrikanten hebben geen bestaan.... weer miljoenen werklozen erbij wereldwijd
Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat de autofabrikanten gewoon de lul zijn als de mensheid een plotselinge epidemie van verstand krijgt. Dan moeten ze immers op moeilijke technische aspecten (zoals zuinigheid gecombineerd met comfort) met elkaar gaan concureren in plaats van gemakkelijk gestuurde marketingconcepten als uiterlijk.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_22630445
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:56 schreef Furb het volgende:
juist... en dat is wat onze JP-balkenendeimitatorfromhell vergeet....!!

autorijden moet niet alleen functioneel, maar vooral ook LEUK zijn...
Idd dat hij nou in een panda gaat rijden zal mij een worst wezen, alleen omdat hij zonodig in een traag koekblik wil rijden (over veiligheid nog maar te zwijgen bij een botsing ) wil niet zeggen dat wij dat ook willen.

Zelfs die panda haalt de 120 wel en jij gaat mij niet vertellen dat je jezelf niet dood kan rijden dan.
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Dit geeft aan dat er een mentaliteitsverandering nodig is. Waarom moeten we het milieu meer kapot maken dan nodig is? zuinigheid is geboden!
.
wat maak jij je nou druk tegen die tijd ben je al dood, + is er dan allang een oplossing (elek auto), alsnog warmt de aarde op niet door de co2 uitstoot maar door de zon warmer word (wat betekend dat de zon aan het einde van zijn "levenscyclus" is op zal warmen en ontploffen maar dat duurt nog een aantal miljard jaar).

[ Bericht 15% gewijzigd door _Drake_ op 14-10-2004 22:29:46 ]
pi_22630565
Hey ik wil best een Wankel Rotary engine met turbo hoor, effe denken 300 pk ofzo en een redline van meer dan 9000 rpm.

Mij zie je niet zeuren
pi_22630591
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Wankel 1300cc , met 231 pk
Als je dat wilt trekken, dan zijn er geen pk's nodig, maar koppel, en die is er nauwelijks.
pi_22630649
En waarom 1300 cc? Mocht dat zo zijn, eventjes een twinturbo opschroeven, etc. Dus jouw topic om hier kont te schoppen gaat helaas niet door, einde je aandachts-geil-feestje.

BMW gebruikte voor de racewereld een atmosferische motor van 1200cc van 700 pk's!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 22:30:35 #84
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22630685
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:21 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Idd dat hij nou in een panda gaat rijden zal mij een worst wezen, alleen omdat hij zonodig in een traag koekblik wil rijden (over veiligheid nog maar te zwijgen bij een botsing ) wil niet zeggen dat wij dat ook willen.

Zelfs die panda haalt de 120 wel en jij gaat mij niet vertellen dat je jezelf niet dood kan rijden dan.
In die panda van mij zitten wel 6 airbags in ,SIPS en ABS, geventileerde schijven, EDB... kan menig wagen een puntje aan zuigen qua veiligheid. Ik heb met de proefrit 190 op de teller gehad ook in alle testen rijdt hij ruim de fabrieksopgave voorbij, trekkracht is indrukwekkend.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22630691
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:05 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat de autofabrikanten gewoon de lul zijn als de mensheid een plotselinge epidemie van verstand krijgt. Dan moeten ze immers op moeilijke technische aspecten (zoals zuinigheid gecombineerd met comfort) met elkaar gaan concureren in plaats van gemakkelijk gestuurde marketingconcepten als uiterlijk.
Ze adverteren ook vaak met zuinig, milieuvriendelijk en toch comfortabel. Kijk maar naar het barrel wat BHFH gekocht heeft. Zo'n ding wordt aangeprezen als gezinswagen met weinig verbruik.

De andere kant van het verhaal is dat de kinderen al voor de belgische grens strontvervelend worden omdat ze in een onmogelijke positie gevouwen worden, de bestuurder zich bij de eerste de beste helling in Frankrijk zich helemaal de tering ergert aan alle vrachtwagens die hem inhalen en vrouwlief nog voor de aankomst in de Costa del Sol al 4x heeft gedreigd van hem te scheiden als ze volgend jaar niet in een fatsoenlijke auto naar spanje kunnen.
Op de terugweg mag de ANWB nog een keer op komen draven omdat de hele kutbende onder de motorkap overhit is geraakt. 1300cc met 2volwassenen + 3 kinderen + 4 koffers = onconfortabel, hoog verbruik, hoge slijtage aan motor, koppeling, remmen en bestuurder + inzittenden. MAAR VOORAL: NIET LEUK!

pi_22630884
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

In die panda van mij zitten wel 6 airbags in ,SIPS en ABS, geventileerde schijven, EDB... kan menig wagen een puntje aan zuigen qua veiligheid. Ik heb met de proefrit 190 op de teller gehad ook in alle testen rijdt hij ruim de fabrieksopgave voorbij, trekkracht is indrukwekkend.
Een panda met 190? Nu is je geloofwaardigheid helemaal naar de donder, ga toch spelen in je peuterbox en laat de auto's nou maar aan de grote mensen over..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_22631035
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:39 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Een panda met 190? Nu is je geloofwaardigheid helemaal naar de donder, ga toch spelen in je peuterbox en laat de auto's nou maar aan de grote mensen over..
pi_22631049
Volgens mij word je ingehaald door je eigen achterwiel als je 190 in een Panda probeert
pi_22631191
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:39 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Een panda met 190? Nu is je geloofwaardigheid helemaal naar de donder, ga toch spelen in je peuterbox en laat de auto's nou maar aan de grote mensen over..
Klopt idd niks van, de snelste panda op benzine loopt 155. De snelste diesel 160. Daar houdt het dus al op met dit verhaal.

Maar veiligheid om een puntje aan te zuigen, trommelremmen achter anno 2004 Dat heeft mijn 12 jaar oude auto zelfs niet eens.

ABS is ook zo'n non-argument op nieuwe auto's want dat is gewoon verplicht.

Kijk het zijn natuurlijk best leuke autootjes maar zo'n reacties kun je toch terugverwachten als je andere mensen afkeurt omdat zij een grotere cilinderinhoud rijden als jij. Welke kleur heb je eigenlijk besteld?
pi_22631223
zwart-wit natuurlijk, net als zijn visie...
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  donderdag 14 oktober 2004 @ 23:09:54 #91
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_22631619
Nah ja. Die Panda valt best mee. Het had ook een Multivlaai of Domblo kunnen zijn. Whahahahahaha
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_22631708
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:28 schreef operator82 het volgende:
En waarom 1300 cc? Mocht dat zo zijn, eventjes een twinturbo opschroeven, etc. Dus jouw topic om hier kont te schoppen gaat helaas niet door, einde je aandachts-geil-feestje.

BMW gebruikte voor de racewereld een atmosferische motor van 1200cc van 700 pk's!
geloof je het zelf daar wil ik wel eens een bron van zien
2825cc Single Turbo Beast
pi_22631739
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 22:28 schreef operator82 het volgende:
BMW gebruikte voor de racewereld een atmosferische motor van 1200cc van 700 pk's!
Welke is dat dan?
Ik ken alleen de 1500 turbo met in de kwali 1400 pk.

Ik kan me niet voorstellen dat ze vroeger betere technieken hadden om uit een 1200 zonder Turbo al 700 pk te krijgen, nu halen ze uit 3000cc ongeveer 950 pk.
In de turbo tijd daarintegen kwamen er uit kleine motoren ongelovelijk veeeeel pk's.
pi_22632483
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je zou mensen die dan toch pese een grotere cilinderinhoud willen extra kunnen belasten, dus dan gewoon een extra heffing van bijvoorbeeld 1 euro per mand per cc boven de 1300cc en één euro per maand per pk boven de 70pk.... dan ontmoedig je grote cilinderhouden en zullen meer mensen kiezen voor[/b] kleiner, zuiniger en veiliger.[/b]

Je verbiedt het dan niet maar ontmoedigd het wel en mensen die dan toch persé groot willen kunnen door de portemonnee te trekken groot rijden.
kleiner als in fiat panda, kia pride, suzuki alto, etc.?

iets in me zegt dat dat GEEN veilige auto's zijn... en omdat men toch een snelle auto wilt gaat men auto's met precies het max vermogen maken en dan zo licht en klein en dus GEVAARLIJK mogelijk...

ga toch ergens anders je (in jouw ogen) 'utopie' gedachtes rondstrooien
Hopeloos benzine verslaafd
pi_22632563
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 23:09 schreef kirpeknots het volgende:
Nah ja. Die Panda valt best mee. Het had ook een Multivlaai of Domblo kunnen zijn. Whahahahahaha
1500 turbo met 1400+ pk's... de blokken werden uit gebruikte auto's gehaald.. de voorganger van de 3 serie ofzo was dat.. die blokken werden dan een jaar in de buitenlucht gezet (de carters dan, de rest werd niet echt meer gebruikt) zodat alle werking er uit was en dan werden ze in formule 1 auto's geplaatst met maar 1 enkele turbo en die blies daar ff bijna 1000pk per liter uit

is pas een heel stuk van op discovery geweest

engine cc hp rpm cc / hp
BMW F1 racing car 2003 3000 900 19000 3.3333
F1 racing car 1995 - rule change 3000 750 4.0000
F1 racing car 2007 prediction 3000 1000 20000 3.0000
F1 racing car circa 1988 turbo - qualifying 1500 1400 1.0714
F1 racing car 1988 turbo - in race trim 1500 1000 1.5000


http://www.simetric.co.uk/si_cc2hp_data.htm

Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 00:26:14 #96
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_22633530
Hier het ULTIEME 1300cc genot.

http://www.autoplusz.hu/09/motor/motor011811.jpg
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_22633618
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 00:26 schreef Herr.Flick het volgende:
Hier het ULTIEME 1300cc genot.

http://www.autoplusz.hu/09/motor/motor011811.jpg
Dat zijn pas pk's
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 01:41:52 #98
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_22634483
Je bent jaloers op m'n achtliter pickup he?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_22634543
Ik zou die vergelijkingen maar heel erg snel achterwege gaan laten.... volgende keer lig je eraf

[ Bericht 87% gewijzigd door nikky op 15-10-2004 16:25:41 ]
pi_22634580
ik ga niet eerst dit topic doorspitsen
maar mijn inzicht erop:

ik ben scootermobilist en automobilist en ik vindt gewoon dat ze auto's op 130 km/u moeten begrenzen..

waarom? omdat de maximale snelheid 120 is (marge van 10)
ja maar als ik na het buitenland ga? je krijgt heus geen boeten omdat je te langzaam rijd (130)
ja maar dan kan ik niet snel genoeg inhalen etc!!! begrenst op 120 wil niets zeggen over trekkracht.. daarnaast hoef je alleen in te halen als auto's desdanig langzaam rijden (onder de toegestande snelheid) en dan heb je dus makkelijk genoeg vermogen.

bij scooters is het ook. en alle automobilisten flippen als iemand zijn scooter opvoert. maar zelf rijden ze in auto's die nog veel extremere qua snelheid zijn.

ik ben het iig helemaal met TS eens, en niet omdat ik scooter rijder ben, want ik rijd de laatste jaren veel meer auto dan scooter.
<hr>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')