Ik zeg toch uit die tijd.. beter lezen he!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:24 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee hoor flamer, EERST je stof goed leren,daarna pas praten,er zijn ook astraatjes met 80 pk (14i 8v)
![]()
Veel dertienhonderdjes hebben moeite met constant honderd aanhouden als je bergop in de Ardennen rijdt.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:24 schreef Lucille het volgende:
Een beetje caravan heeft zeker in de bergen wel meer nodig als een auto met 1300 cc om vooruit te komen.
Een Seat Marbella 0,9 l heeft 30 kW (43 pk), daarmee kom je wel vooruit maar lekker sportief rijden is er niet bij, nee.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Een Ford Escort 1.3i uit 1993 heeft ook 60 pk, dat lijkt me best traaag
Dat had ik ook met mijn 40kw Expressquote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:39 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Een Seat Marbella 0,9 l heeft 30 kW (43 pk), daarmee kom je wel vooruit maar lekker sportief rijden is er niet bij, nee.
Die 80 pk IS van '93quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik zeg toch uit die tijd.. beter lezen he!
maar goed er zijn dus Astra's 1.4's uit 1993 met 60 pk.. het was een voorbeeld, maar speciaal voor Herr.Zeiker zal ik nog een voorbeeld erbij pakken.
Een Ford Escort 1.3i uit 1993 heeft ook 60 pk, dat lijkt me best traaag
Volgens havam en hbase niet, See yourselfquote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Nee hoor flamer, EERST je stof goed leren,daarna pas praten, een Corolla 1.3 uit 1993 heeft 88 pk
ook met een kleine motor kom je vooruit. desnoods in 1 of 2e versnelling. Waarom moet het allemaal zo hard? In Nederland gaat dat al helemaal niet op. Trouwens als je ziet wat er met een 1.3 allemaal kan. Een fiat punto 1.3 diesel heeft 70pk en een koppel van 180newtonmeter bij 1500 toeren, daar kan je echt wel een behoorlijke caravan mee trekken hoor! een 2 liter benzine motor heeft niet eens 180nm. dus dat argument gaat al niet op.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:24 schreef Lucille het volgende:
Een beetje caravan heeft zeker in de bergen wel meer nodig als een auto met 1300 cc om vooruit te komen.
Yezyez, maar geen koppel in de lage toeren, dat kan je dan vergeten met je dubbel-asser KIP sleurhut.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Wankel 1300cc , met 231 pk![]()
Dan hebben die het fout.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:46 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Volgens havam en hbase niet, See yourself
nee daar is die motor ook niet voor gemaaktquote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:48 schreef De-Boswachter het volgende:
[..]
Yezyez, maar geen koppel in de lage toeren, dat kan je dan vergeten met je dubbel-asser KIP sleurhut.
jij weet niet hoe een wankel motor werkt..quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:48 schreef De-Boswachter het volgende:
[..]
Yezyez, maar geen koppel in de lage toeren, dat kan je dan vergeten met je dubbel-asser KIP sleurhut.
Zeg BHFH, nu moet je niet zo gaan beginnen he, je kent me geeneens....quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
jij weet niet hoe een wankel motor werkt..![]()
maargoed het is off-topic..
Dit is een 1400ccquote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:24 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee hoor flamer, EERST je stof goed leren,daarna pas praten,er zijn ook astraatjes met 80 pk (14i 8v)
![]()
Ja nou sorry hoor ik betaal me liever helemaal blauw voor meer pk , dan met een zielige 1300 motor te proberen mn boot uit het water te slepen op een 8 procents hellingquote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je zou mensen die dan toch pese een grotere cilinderinhoud willen extra kunnen belasten, dus dan gewoon een extra heffing van bijvoorbeeld 1 euro per mand per cc boven de 1300cc en één euro per maand per pk boven de 70pk.... dan ontmoedig je grote cilinderhouden en zullen meer mensen kiezen voor kleiner, zuiniger en veiliger.
je kan cc's van een wankelmotor niet direct vergelijken met die van een lijnmotor.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:01 schreef De-Boswachter het volgende:
[..]
Zeg BHFH, nu moet je niet zo gaan beginnen he, je kent me geeneens....
je kan auto's maken met een lage gearing. Ik heb een landrover discovery gehad , die had ook een lage gearing voor zwaar terrein. Zo kan je met relatief weinig vermogen enorm veel power opwekken.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:04 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja nou sorry hoor ik betaal me liever helemaal blauw voor meer pk , dan met een zielige 1300 motor te proberen mn boot uit het water te slepen op een 8 procents hellingPrettige wedstrijd
ja en die landrover had geen 1300 cc hoor.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je kan auto's maken met een lage gearing. Ik heb een landrover discovery gehad , die had ook een lage gearing voor zwaar terrein. Zo kan je met relatief weinig vermogen enorm veel power opwekken.
even terug naar schoolquote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je kan auto's maken met een lage gearing. Ik heb een landrover discovery gehad , die had ook een lage gearing voor zwaar terrein. Zo kan je met relatief weinig vermogen enorm veel power opwekken.
dat klopt. Maar wijsheid komt dan ook met de jaren.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:09 schreef Joene het volgende:
[..]
ja en die landrover had geen 1300 cc hoor.
Ja , en daarom heb ik nu lekker een dikke rokende stinkende diesel want ik ben nog jongquote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat klopt. Maar wijsheid komt dan ook met de jaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |