ja...... er komt dan relatief veel benzine binnen tegenover het beetje lucht dat je met je voet doorlaat... waardoor je een lekker giftige verbranding krijgtquote:Op zondag 17 oktober 2004 13:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het rendement van waterstofmotoren is heel slecht dus kom je uiteindelijk nog slechter uit als met een normale verbandingsmotor qua energieverspilling en milieuvervuiling.. Waterstof moet namelijk wel eerst gemaakt worden met behulp van bijvoorbeeld electriciteit!! En de hoeveelheid electriciteit benodigd om een waterstofauto een x-aantal kilometers te laten rijden is echt enorm!
Het eerste punt slaat al helemaal nergens op , alsof onvolledige verbranding iets met het aantal toeren dat je draait te maken heeft..
dr komt ook nog lucht bij voor de verbranding en dan zitten er al een hoop O2 moleculen meer bijquote:Op zondag 17 oktober 2004 13:52 schreef M5 het volgende:
[..]
rijden op waterstof geeft geen CO2 uitstoot. alleen H2O.
2x een H2 molecuul plus 1x een O2 molecuul kan nooit resulteren in CO2. Alleen H2O.
en hoe gaan zet dat testen?quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Veel Duitse auto's hebben er al eentje bij 250. Dat kan dus ook bij 120.
En als je op het verwijderen ervan als sanctie het kwijtraken van het rijbewijs zet zal dat ook wel meevallen.
Weinig vette bakken is beter dan veel kleine panda´squote:Op zaterdag 16 oktober 2004 23:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:ja tuurlijk al die die vette bakken zijn allemaal supermilieuvriendlijk..
Draai het maar lekker om! nou 99.9% van die vette bakken zijn dat helemaal niet dus. En jullie gaan totaal mijn punt en argumenten voorbij en komen steeds met allemaal drogredenen om je eigen vette bak te blijven rijden. Zo valt er natuurlijk niet normaal te discussieren.
Hier spreek je enorm tegen.quote:En verder los je niks op door auto's op suikkerriet of biodiesel te rijden de stikstofoxideuitstoot blijf je houden. Je moet gewoon het onnodig verstoken van fossiele brandstoffen voorkomen.
het waterstofgas opwekken niet dus,. en dat van water in je tank kun je wel vergeten. Dat is echt onzin. Laat daar eens een linkje van zien? Voordeel van waterstof auto's is natuurlijk wel dat je de verbrandng van schadelijke stoffen kan concentreren in centrales die je ver weg zet van de bewoonde wereld.quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:55 schreef Youp het volgende:
[..]
dr komt ook nog lucht bij voor de verbranding en dan zitten er al een hoop O2 moleculen meer bij![]()
dan kan je toch wel aan CO2 komenwant er wordt gewoon puur verbrand... (lang geen scheikunde meer gehad..)
iig de moraal van dit verhaal >> het is schoon
Oh daar is best iets op te vinden. Verzegel de chip of zo.quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:56 schreef Youp het volgende:
en hoe gaan zet dat testen?
juist.. de schadelijke stoffen komen nog steeds in de lucht, alleen duurt het iets langer voor je ze in ademt. niet echt een oplossing.quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Voordeel van waterstof auto's is natuurlijk wel dat je de verbrandng van schadelijke stoffen kan concentreren in centrales die je ver weg zet van de bewoonde wereld.
Waterstof is een leuk idee, maar naar mening geen structurele oplossing voor het milieuprobleem.
op vrachtwagens werkt het ook. In auto's kan je dan ter controle ook een verplichte tachograafschijf plaatsen. De vrachtwagenchauffeurs kwamen een aantal jaar terug met dezelfde drogredenen en argumenten om het niet in te voeren. Nu weet men niet beter.quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh daar is best iets op te vinden. Verzegel de chip of zo.
Dubbele chip op je wagen goed verstopt.quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Veel Duitse auto's hebben er al eentje bij 250. Dat kan dus ook bij 120.
En als je op het verwijderen ervan als sanctie het kwijtraken van het rijbewijs zet zal dat ook wel meevallen.
En die knop ziet de politie niet?quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:14 schreef yup het volgende:
Overschakelen d.m.v. knop. Motor uit, chip 1 (begrenst) activeren (desnoods op de snelweg als je ziet dat je achtervolgt word door de KLPD), starten weer en voila uw voiture is begrenst.
Bewijs het maar...quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:17 schreef k_man het volgende:
[..]
En die knop ziet de politie niet?![]()
Bovendien, als je de aandacht van de KLPD trekt omdat je te hard rijdt, geeft dat al meteen aan dat je begrenzer niet werkt -> rijbewijs kwijt.
Dan pak ik m'n spullen en verhuis naar Duitsland of België.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je zou mensen die dan toch pese een grotere cilinderinhoud willen extra kunnen belasten, dus dan gewoon een extra heffing van bijvoorbeeld 1 euro per mand per cc boven de 1300cc en één euro per maand per pk boven de 70pk.... dan ontmoedig je grote cilinderhouden en zullen meer mensen kiezen voor kleiner, zuiniger en veiliger.
quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het waterstofgas opwekken niet dus,. en dat van water in je tank kun je wel vergeten. Dat is echt onzin. Laat daar eens een linkje van zien? Voordeel van waterstof auto's is natuurlijk wel dat je de verbrandng van schadelijke stoffen kan concentreren in centrales die je ver weg zet van de bewoonde wereld. dat was op tv.. kan ik je moeilijk een link over geven![]()
Nadelen te over:
-de techniek nogal kwetsbaar (gelul)
-de auto's enorm zwaar worden, met veel accu's en een enorm zware druktank (gelul)
- je met een bom rijdt (met 700bar in je tank)
-het rendement en de prestaties zeer slecht zijn, je verplaatst de vervuiling naar de centrale die door het slechte rendement ook nog eens veel meer moet verstoken per kilometer. prestaties moeten volgens jou beperkt worden dus niet zaniken
-het waterstofgas moet vervoerd worden naar de benzinepompen.
-dergelijke auto's onbetaalbaar zijn naar verhouding. valt mee
Waterstof is een leuk idee, maar naar mening geen structurele oplossing voor het milieuprobleem.
dan toch maar methanol >> gevolg racemonsters op de weg
oud nieuws, gaat waarschijnlijk al niet meer door >> privacywetgevingquote:Op zondag 17 oktober 2004 14:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
daarom een tachoschijf. Werkt bij vrachtwagens prima. Kun je niet mee klooien zonder dat je het ziet. Men is trouwens al aan het expirimenteren met een zgn Blackbox. Er zijn op dit moment een aantal mensen aan het proefrijden. In de toekomst zal iedereen zo';n blackbox in de auto krijgen en worden al je verrichtingen feilloos geregistreerd. Is het voor de politie slechts een westie van de stekker in de blackbox pluggen.
Ik denk dat Nederland dan HEEEEL ERG SNEL zal leeglopen danquote:Op zondag 17 oktober 2004 14:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
daarom een tachoschijf. Werkt bij vrachtwagens prima. Kun je niet mee klooien zonder dat je het ziet. Men is trouwens al aan het expirimenteren met een zgn Blackbox. Er zijn op dit moment een aantal mensen aan het proefrijden. In de toekomst zal iedereen zo';n blackbox in de auto krijgen en worden al je verrichtingen feilloos geregistreerd. Is het voor de politie slechts een westie van de stekker in de blackbox pluggen.
joh, die maken zich daar nog druk om zinvolle dingen.. zoals opbouw van de economie en zich opwerken tot een bepaalde standaard, zich bij de EU mogen voegen dat soort dingen..quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:41 schreef yup het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland dan HEEEEL ERG SNEL zal leeglopen dan![]()
![]()
![]()
Verder ik verhuis naar Turkije, koop een E46 M3 en ros die helemaal af naar hartelust. Rijbewijs invorderen? Geef die gasten 5 euro en ze kennen je niet meerZo een dom iets als jou zullen ze daar dus pas na 100 of 200 jaar invoeren
(ALS ze het al OOIT invoeren)...
Kan me niks schelen als ik maar onverantwoord meer dan 200 te hard kan rijden... (30 op een helemaal lege 2x2 baanswegquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:01 schreef Youp het volgende:
[..]
joh, die maken zich daar nog druk om zinvolle dingen.. zoals opbouw van de economie en zich opwerken tot een bepaalde standaard, zich bij de EU mogen voegen dat soort dingen..
dat soort dingen vinden ze hier in nederland allang niet meer belangrijk![]()
maakt mij wel wat uit... nederland is aan t verloederenquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:09 schreef yup het volgende:
[..]
Kan me niks schelen als ik maar onverantwoord meer dan 200 te hard kan rijden... (30 op een helemaal lege 2x2 baansweg)
Denken moet je aan mensen met hersens overlaten. Hoezo haalt een VW Lupo dan makkelijk 1op30 met diesel? Ik vind dat ze jou moeten ophangen wegens uitspraken die nog lager zijn dan het laagste wat je kan voorstellen op Fok. Wel 190 rijden maar andere mensen vertellen hoe het moet. Das hetzelfde als zeggen dat je geen mensen mag vermoorden en dat moordenaars de doodstraf moeten krijgen terwijl je zelf ook mensen vermoord. Ga een brommer rijden die 1op50 rijd op benzine met een top van 50, wat maar iets langzamer is dan 60 wat je voorsteld. Zolang jij die stikende megavervuilende panda blijft rijden ben je erg ongeloofwaardig en verdien je toch een plekje in een gesloten inrichting voor 100 jaar of levenslang 'whatever comes second'quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Belgie betaal je geen BPM en geen hoge wegenbelasting, daarom een diesel. En hij rijdt wel heel erg zuinig en voldoet aan de allerstrengste europese normen die nog lang niet zijn ingeveoerd!! Milieuvriendelijker dan in een panda diesel kun je niet rijden denk ik.
komt o.a. omdat het 2 takt is. geen kleppen systeem dus olie en benzine loopt zo nu en dan onverbrand de uitlaat in waar het verdampt of slecht verbrand.quote:Op zondag 17 oktober 2004 16:40 schreef yup het volgende:
MercedesCL.
Een brommer vervuilt meer dan een gemiddelde familiewagen. Komt omdat ze begrenst heel kut lopen.
een vespa of een zundapp (of ander vergelijkbaar materiaal) ofzo nietquote:Op zondag 17 oktober 2004 16:40 schreef yup het volgende:
MercedesCL.
Een brommer vervuilt meer dan een gemiddelde familiewagen. Komt omdat ze begrenst heel kut lopen.
Maar nee onze lieve regering wilt dat soort dingen niet oplossen omdat je daarmee geen kas kan spekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |