abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22678993
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

het rendement van waterstofmotoren is heel slecht dus kom je uiteindelijk nog slechter uit als met een normale verbandingsmotor qua energieverspilling en milieuvervuiling.. Waterstof moet namelijk wel eerst gemaakt worden met behulp van bijvoorbeeld electriciteit!! En de hoeveelheid electriciteit benodigd om een waterstofauto een x-aantal kilometers te laten rijden is echt enorm!

Het eerste punt slaat al helemaal nergens op , alsof onvolledige verbranding iets met het aantal toeren dat je draait te maken heeft..
ja...... er komt dan relatief veel benzine binnen tegenover het beetje lucht dat je met je voet doorlaat... waardoor je een lekker giftige verbranding krijgt

btw dr is al een gast geweest die voor het spljten van water in waterstof en restproducten een speciale cel had gemaakt die zo in je kofferbak past.. dus water in de tank rijden...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_22679041
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:52 schreef M5 het volgende:

[..]

rijden op waterstof geeft geen CO2 uitstoot. alleen H2O.

2x een H2 molecuul plus 1x een O2 molecuul kan nooit resulteren in CO2. Alleen H2O.
dr komt ook nog lucht bij voor de verbranding en dan zitten er al een hoop O2 moleculen meer bij

dan kan je toch wel aan CO2 komen want er wordt gewoon puur verbrand... (lang geen scheikunde meer gehad..)

iig de moraal van dit verhaal >> het is schoon
Hopeloos benzine verslaafd
pi_22679058
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Veel Duitse auto's hebben er al eentje bij 250. Dat kan dus ook bij 120.

En als je op het verwijderen ervan als sanctie het kwijtraken van het rijbewijs zet zal dat ook wel meevallen.
en hoe gaan zet dat testen?
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:00:28 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22679120
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 23:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ja tuurlijk al die die vette bakken zijn allemaal supermilieuvriendlijk.. Draai het maar lekker om! nou 99.9% van die vette bakken zijn dat helemaal niet dus. En jullie gaan totaal mijn punt en argumenten voorbij en komen steeds met allemaal drogredenen om je eigen vette bak te blijven rijden. Zo valt er natuurlijk niet normaal te discussieren.
Weinig vette bakken is beter dan veel kleine panda´s
JIJ bent diegene niet inconsequent is en niet normaal discussiert.
Kijk maar eens sinds je Openings Post.
Verder intresseer je je niet voor het milieu, je intresseerd je alleen maar voor het ageren tegen grote auto´s. En waarom moet jij een auto rijden? In belgie is een fantasties treinsysteem.
quote:
En verder los je niks op door auto's op suikkerriet of biodiesel te rijden de stikstofoxideuitstoot blijf je houden. Je moet gewoon het onnodig verstoken van fossiele brandstoffen voorkomen.
Hier spreek je enorm tegen.
Je zegt dat biobrandstoffen niets oplossen maar dat je het verstoken van fossiele brandstoffen moet voorkomen. Net zo een hersenloze uitspraak als de rest van je uitlatiingen.
Enig idee trouwens hoeveel stikstofdioxiden er door het stoken in de lucht komen?
Enig idee hoe NOx zich verhoud tussen Benzine, LPG, Diesel, Alcohol, Aardgas, per Passagier/km tov elkaar en treinen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:00:53 #280
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22679132
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:55 schreef Youp het volgende:

[..]

dr komt ook nog lucht bij voor de verbranding en dan zitten er al een hoop O2 moleculen meer bij

dan kan je toch wel aan CO2 komen want er wordt gewoon puur verbrand... (lang geen scheikunde meer gehad..)

iig de moraal van dit verhaal >> het is schoon
het waterstofgas opwekken niet dus,. en dat van water in je tank kun je wel vergeten. Dat is echt onzin. Laat daar eens een linkje van zien? Voordeel van waterstof auto's is natuurlijk wel dat je de verbrandng van schadelijke stoffen kan concentreren in centrales die je ver weg zet van de bewoonde wereld.

Nadelen te over:

-de techniek nogal kwetsbaar

-de auto's enorm zwaar worden, met veel accu's en een enorm zware druktank

- je met een bom rijdt (met 700bar in je tank)

-het rendement en de prestaties zeer slecht zijn, je verplaatst de vervuiling naar de centrale die door het slechte rendement ook nog eens veel meer moet verstoken per kilometer.

-het waterstofgas moet vervoerd worden naar de benzinepompen.
-dergelijke auto's onbetaalbaar zijn naar verhouding.

Waterstof is een leuk idee, maar naar mening geen structurele oplossing voor het milieuprobleem.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:01:43 #281
36833 brokkenpiloot
Prutser voor het leven
pi_22679141
Hehe, lollig topic. Limiet op 1300 cc. Vermogen is geen probleem, Je kunt zo 150 pk of meer uit een 1300 cc blokje halen, zelfs zonder Turbo. Alleen moet je dan extreem veel toeren draaien, meer dan 10000. En wat je dan krijgt is dat die motorblokjes nog voor er 100000 km. opstaat sneuvelen. En een nieuw motorblok kost heel veel energie om te maken en is dus meer mileuvervuilend. Wat ook heel vervuilend is, is een motorblok dat op de snelweg 8000 toeren constant draait. Dat verbruikt meer dan een 2 literblok dat rustig 2500 toeren draait.
Kortom. dit gaat dus niet werken. Wat wel werkt is een auto met een modern ruimbemeten motorblok. Een grote auto slijt ook stukken minder hard dan zo'n boodschappenwagentje en gaat dus langer mee. Dat is pas mileuvriendelijk.
pi_22679151
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:56 schreef Youp het volgende:
en hoe gaan zet dat testen?
Oh daar is best iets op te vinden. Verzegel de chip of zo.
pi_22679198
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Voordeel van waterstof auto's is natuurlijk wel dat je de verbrandng van schadelijke stoffen kan concentreren in centrales die je ver weg zet van de bewoonde wereld.

Waterstof is een leuk idee, maar naar mening geen structurele oplossing voor het milieuprobleem.
juist.. de schadelijke stoffen komen nog steeds in de lucht, alleen duurt het iets langer voor je ze in ademt. niet echt een oplossing.
V10
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:05:26 #284
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22679207
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:02 schreef k_man het volgende:

[..]

Oh daar is best iets op te vinden. Verzegel de chip of zo.
op vrachtwagens werkt het ook. In auto's kan je dan ter controle ook een verplichte tachograafschijf plaatsen. De vrachtwagenchauffeurs kwamen een aantal jaar terug met dezelfde drogredenen en argumenten om het niet in te voeren. Nu weet men niet beter.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22679383
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Veel Duitse auto's hebben er al eentje bij 250. Dat kan dus ook bij 120.

En als je op het verwijderen ervan als sanctie het kwijtraken van het rijbewijs zet zal dat ook wel meevallen.
Dubbele chip op je wagen goed verstopt.

Overschakelen d.m.v. knop. Motor uit, chip 1 (begrenst) activeren (desnoods op de snelweg als je ziet dat je achtervolgt word door de KLPD), starten weer en voila uw voiture is begrenst.

Jou oplossing is extreem dom. En bij APK verwijder je chip numero deux, en na de APK gooi je hem weer erop zodat je de wegen weer onveilig kan maken.

Simpeler kan niet
pi_22679429
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:14 schreef yup het volgende:
Overschakelen d.m.v. knop. Motor uit, chip 1 (begrenst) activeren (desnoods op de snelweg als je ziet dat je achtervolgt word door de KLPD), starten weer en voila uw voiture is begrenst.
En die knop ziet de politie niet?

Bovendien, als je de aandacht van de KLPD trekt omdat je te hard rijdt, geeft dat al meteen aan dat je begrenzer niet werkt -> rijbewijs kwijt.
pi_22679504
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:17 schreef k_man het volgende:

[..]

En die knop ziet de politie niet?

Bovendien, als je de aandacht van de KLPD trekt omdat je te hard rijdt, geeft dat al meteen aan dat je begrenzer niet werkt -> rijbewijs kwijt.
Bewijs het maar...

Ze moeten je wel kunnen klokken.

Ik kan die klpd gasten ruiken dus klokken gaat niet echt omdat ik allang heb afgeremd

Knop kan je op zat plaatsen verstoppen.
  zondag 17 oktober 2004 @ 14:26:18 #288
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22679605
daarom een tachoschijf. Werkt bij vrachtwagens prima. Kun je niet mee klooien zonder dat je het ziet. Men is trouwens al aan het expirimenteren met een zgn Blackbox. Er zijn op dit moment een aantal mensen aan het proefrijden. In de toekomst zal iedereen zo';n blackbox in de auto krijgen en worden al je verrichtingen feilloos geregistreerd. Is het voor de politie slechts een westie van de stekker in de blackbox pluggen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22679634
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je zou mensen die dan toch pese een grotere cilinderinhoud willen extra kunnen belasten, dus dan gewoon een extra heffing van bijvoorbeeld 1 euro per mand per cc boven de 1300cc en één euro per maand per pk boven de 70pk.... dan ontmoedig je grote cilinderhouden en zullen meer mensen kiezen voor kleiner, zuiniger en veiliger.
Dan pak ik m'n spullen en verhuis naar Duitsland of België.
pi_22679643
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

het waterstofgas opwekken niet dus,. en dat van water in je tank kun je wel vergeten. Dat is echt onzin. Laat daar eens een linkje van zien? Voordeel van waterstof auto's is natuurlijk wel dat je de verbrandng van schadelijke stoffen kan concentreren in centrales die je ver weg zet van de bewoonde wereld. dat was op tv.. kan ik je moeilijk een link over geven

Nadelen te over:

-de techniek nogal kwetsbaar (gelul)

-de auto's enorm zwaar worden, met veel accu's en een enorm zware druktank (gelul)

- je met een bom rijdt (met 700bar in je tank)

-het rendement en de prestaties zeer slecht zijn, je verplaatst de vervuiling naar de centrale die door het slechte rendement ook nog eens veel meer moet verstoken per kilometer. prestaties moeten volgens jou beperkt worden dus niet zaniken

-het waterstofgas moet vervoerd worden naar de benzinepompen.
-dergelijke auto's onbetaalbaar zijn naar verhouding. valt mee

Waterstof is een leuk idee, maar naar mening geen structurele oplossing voor het milieuprobleem.
dan toch maar methanol >> gevolg racemonsters op de weg
Hopeloos benzine verslaafd
pi_22679681
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
daarom een tachoschijf. Werkt bij vrachtwagens prima. Kun je niet mee klooien zonder dat je het ziet. Men is trouwens al aan het expirimenteren met een zgn Blackbox. Er zijn op dit moment een aantal mensen aan het proefrijden. In de toekomst zal iedereen zo';n blackbox in de auto krijgen en worden al je verrichtingen feilloos geregistreerd. Is het voor de politie slechts een westie van de stekker in de blackbox pluggen.
oud nieuws, gaat waarschijnlijk al niet meer door >> privacywetgeving
Hopeloos benzine verslaafd
pi_22679905
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
daarom een tachoschijf. Werkt bij vrachtwagens prima. Kun je niet mee klooien zonder dat je het ziet. Men is trouwens al aan het expirimenteren met een zgn Blackbox. Er zijn op dit moment een aantal mensen aan het proefrijden. In de toekomst zal iedereen zo';n blackbox in de auto krijgen en worden al je verrichtingen feilloos geregistreerd. Is het voor de politie slechts een westie van de stekker in de blackbox pluggen.
Ik denk dat Nederland dan HEEEEL ERG SNEL zal leeglopen dan

Verder ik verhuis naar Turkije, koop een E46 M3 en ros die helemaal af naar hartelust. Rijbewijs invorderen? Geef die gasten 5 euro en ze kennen je niet meer Zo een dom iets als jou zullen ze daar dus pas na 100 of 200 jaar invoeren (ALS ze het al OOIT invoeren)...
pi_22680274
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 14:41 schreef yup het volgende:

[..]

Ik denk dat Nederland dan HEEEEL ERG SNEL zal leeglopen dan

Verder ik verhuis naar Turkije, koop een E46 M3 en ros die helemaal af naar hartelust. Rijbewijs invorderen? Geef die gasten 5 euro en ze kennen je niet meer Zo een dom iets als jou zullen ze daar dus pas na 100 of 200 jaar invoeren (ALS ze het al OOIT invoeren)...
joh, die maken zich daar nog druk om zinvolle dingen.. zoals opbouw van de economie en zich opwerken tot een bepaalde standaard, zich bij de EU mogen voegen dat soort dingen..

dat soort dingen vinden ze hier in nederland allang niet meer belangrijk
Hopeloos benzine verslaafd
pi_22680434
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:01 schreef Youp het volgende:

[..]

joh, die maken zich daar nog druk om zinvolle dingen.. zoals opbouw van de economie en zich opwerken tot een bepaalde standaard, zich bij de EU mogen voegen dat soort dingen..

dat soort dingen vinden ze hier in nederland allang niet meer belangrijk
Kan me niks schelen als ik maar onverantwoord meer dan 200 te hard kan rijden... (30 op een helemaal lege 2x2 baansweg )
pi_22680524
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:09 schreef yup het volgende:

[..]

Kan me niks schelen als ik maar onverantwoord meer dan 200 te hard kan rijden... (30 op een helemaal lege 2x2 baansweg )
maakt mij wel wat uit... nederland is aan t verloederen en ik zie geen echte emigratiemogelijkheid..
Hopeloos benzine verslaafd
pi_22681063
En Pim is ook al dood.

Huillie.
pi_22681998
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 22:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Belgie betaal je geen BPM en geen hoge wegenbelasting, daarom een diesel. En hij rijdt wel heel erg zuinig en voldoet aan de allerstrengste europese normen die nog lang niet zijn ingeveoerd!! Milieuvriendelijker dan in een panda diesel kun je niet rijden denk ik.
Denken moet je aan mensen met hersens overlaten. Hoezo haalt een VW Lupo dan makkelijk 1op30 met diesel? Ik vind dat ze jou moeten ophangen wegens uitspraken die nog lager zijn dan het laagste wat je kan voorstellen op Fok. Wel 190 rijden maar andere mensen vertellen hoe het moet. Das hetzelfde als zeggen dat je geen mensen mag vermoorden en dat moordenaars de doodstraf moeten krijgen terwijl je zelf ook mensen vermoord. Ga een brommer rijden die 1op50 rijd op benzine met een top van 50, wat maar iets langzamer is dan 60 wat je voorsteld. Zolang jij die stikende megavervuilende panda blijft rijden ben je erg ongeloofwaardig en verdien je toch een plekje in een gesloten inrichting voor 100 jaar of levenslang 'whatever comes second'
pi_22682136
MercedesCL.

Een brommer vervuilt meer dan een gemiddelde familiewagen. Komt omdat ze begrenst heel kut lopen.

Maar nee onze lieve regering wilt dat soort dingen niet oplossen omdat je daarmee geen kas kan spekken.
pi_22682287
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 16:40 schreef yup het volgende:
MercedesCL.

Een brommer vervuilt meer dan een gemiddelde familiewagen. Komt omdat ze begrenst heel kut lopen.
komt o.a. omdat het 2 takt is. geen kleppen systeem dus olie en benzine loopt zo nu en dan onverbrand de uitlaat in waar het verdampt of slecht verbrand.
V10
pi_22682312
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 16:40 schreef yup het volgende:
MercedesCL.

Een brommer vervuilt meer dan een gemiddelde familiewagen. Komt omdat ze begrenst heel kut lopen.

Maar nee onze lieve regering wilt dat soort dingen niet oplossen omdat je daarmee geen kas kan spekken.
een vespa of een zundapp (of ander vergelijkbaar materiaal) ofzo niet die lopen 1:40-1:50 gaan iets van 40 (voor een vespa) tot 55 (voor een zundapp) op top en zijn niet gekepen (daarom betere verbranding).. en met zo een zundapp trek je een scooter nog weg ook

-edit-

en dan heb je die di-tech prullen nog... kutscooters met dat injectiesysteem zoals al een eindje terug in dit topic staat.. lopen ook 1:40 zijn snel en helemaal schoon..
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')