Iedere LPG auto met een 3 weg catquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:48 schreef Youp het volgende:
[..]
ik weet wel zeker van wel... een BMW 7serie op waterstof
of een toyota prius hybride...
ford mustang op alcohol (ja daar zijn er een aantal van gebouwd...)quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iedere LPG auto met een 3 weg cat
Je kan benzine auto´s prima op alcohol laten tijden, half brazilie rijd op Alcohol gestookt uit suikerrietresten.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:50 schreef Youp het volgende:
[..]
ford mustang op alcohol (ja daar zijn er een aantal van gebouwd...)
jup maar die was er speciaal voor gemaaktquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan benzine auto´s prima op alcohol laten tijden, half brazilie rijd op Alcohol gestookt uit suikerrietresten.
Geeft wel aan dat je de markt haar creativiteit moet laten en ontwikkelingen worden nu eenmaal het eerst gemaakt voor de topklasse, en dan later in de lagere klassen auto´s geimplementeerd.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:53 schreef Youp het volgende:
[..]
jup maar die was er speciaal voor gemaaktals je een benzine auto op alcohol wilt laten rijden moet je toch het een en ander veranderen wil ie t lang volhouden...
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 23:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:ja tuurlijk al die die vette bakken zijn allemaal supermilieuvriendlijk..
Draai het maar lekker om! nou 99.9% van die vette bakken zijn dat helemaal niet dus. En jullie gaan totaal mijn punt en argumenten voorbij en komen steeds met allemaal drogredenen om je eigen vette bak te blijven rijden. Zo valt er natuurlijk niet normaal te discussieren.
En verder los je niks op door auto's op suikkerriet of biodiesel te rijden de stikstofoxideuitstoot blijf je houden. Je moet gewoon het onnodig verstoken van fossiele brandstoffen voorkomen.
quote:AMSTERDAM - Telegraaf-i - Nergens ter wereld is de lucht zo vervuild met stikstofdioxide als boven Nederland, met uitlopers naar België en Duitsland. Dat blijkt uit satellietopnames die zijn gemaakt door de Europese satelliet Envisat. Staatssecretaris Pieter van Geel (Milieu) noemt de situatie „buitengewoon ernstig”.
Uit de opnames komt onomstotelijk naar voren dat het dramatisch slecht is gesteld met de luchtkwaliteit boven Nederland.De dieprode kleur is het teken van de grote concentratie stikstofdioxide, een stof die slecht is voor de gezondheid. Mede door de dichtbevolktheid van ons land, de industrie in de omringende landen en het vele verkeer slaat de foto zo rood uit boven ons land.
Jaarlijks overlijden in ons land 5000 mensen voortijdig aan de gevolgen van de uitstoot van stikstofoxiden en fijne stofdeeltjes. In heel Europa zou het gaan om ongeveer 200.000 doden per jaar. Bij langdurige blootstelling aan kleine hoeveelheden stikstofdioxide of korte blootstelling aan hoge concentraties zal in het algemeen een afname van de longfunctie optreden. Bij mensen met een zwakke gezondheid neemt bovendien het aantal astma-aanvallen toe en moet rekening worden gehouden met vroegtijdige sterfte.
De satellietbeelden laten duidelijk zien dat de nood aan de man is om met een fors pakket van maatregelen de uitstoot van niet alleen stikstofdioxide maar ook andere vormen van stikstof aan te pakken.
Zowel de PvdA als het CDA hopen dat door deze beelden nu eindelijk eens de urgentie van het probleem bij iedereen doordringt. CDA-Kamerlid Liesbeth Spies is blij met de foto’s: „Het blijft namelijk een lastig onderwerp. Er wordt wel geroepen dat het een ernstige situatie is, maar vervolgens is men niet of nauwelijks bereid zich aan te passen.” Zij hoopt dat de beelden mensen op andere gedachten kunnen brengen.
Voor PvdA-Kamerlid Diederik Samsom betekent dit beeld meer dan duizend woorden. „Het is duidelijk dat er echt iets gedaan moet worden”, aldus de sociaal-democraat, die wil dat er iets gedaan wordt op meerdere terreinen tegelijk.
Dat wil Van Geel ook. Vanaf volgend jaar wordt een roetfilter voor dieselauto’s gesubsidieerd om zo roet en fijn stof tegen te gaan en worden er extra belastingaatregelen voorbereid om het autogebruik verder terug te dringen. Ook de scheepsvaart en de industrie moeten hun steentje bijdragen aan het terugdringen van de uitstoot van dodelijke gassen. Samsom wil verder gaan door en het dieselgebruik verder terug te dringen door de accijns op deze brandstof fors te verhogen.
De Europese milieu-ministers, die gisteren in Luxemburg bijeen waren, willen ook snelheid maken met het schoner en zuiniger maken van auto’s. Ook de Europese Commissie komt met strengere normen voor de uitstoot van kooldioxide en stikstofoxide voor het verkeer.
Enkele andere plekken in de wereld die kampen met hoge concentraties stikstofdioxide zijn onder meer de hoofdsteden, de Po-vlakte in Italië en de Chinese oostkust.
Daling
Ook onderzoekers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) bevestigen de problematische situatie in Nederland. Dat heeft volgens de milieudeskundigen alles te maken met de enorme verkeersdichtheid en het grote aantal mensen dat dicht op elkaar gepakt in een klein land woont. Deze twee factoren zijn verantwoordelijk voor de hoeveelheid stikstofdioxide.
Uit RIVM-metingen in de afgelopen jaren komt overigens naar voren dat sprake is van een lichte daling. Desondanks wordt de jaarlijks toegestane concentratie in Nederland langs drukke verkeerswegen nog steeds overschreden.
De mate van luchtvervuiling wordt niet alleen bepaald door stikstofdioxide. Ozon en fijn stof spelen bijvoorbeeld eveneens een rol. Met name in de warme zomer van 2003 werden de normen enkele malen fors overschreden en werd een smogalarm afgegeven.
Volgens het RIVM spant Nederland de kroon met de concentratie stikstofdioxide, maar zijn er desondanks delen in de wereld waar de algehele situatie slechter is. Daarbij wordt met name verwezen naar Oost-Europa.
Nou goed, als er één type auto is die wat mij betreft echt verboden mag worden...quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:25 schreef yup het volgende:
Snel die Kadett GSi 2.0i 16v 150 pk met katvervanger kopen dan maar... Voordat ze verboden worden :')
1:15~1:18.quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:38 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wat verbruikt een beetje gemiddelde moterfiets (dus niet die ultrasnelle buikschuivers want die vind ik toch niet interssant) eigenlijk?
Yup .. alleen de lichtere motortjes doen 1:22 als je nog voorzichtig rijd ook .. maar daar kan een Alto o.i.d. dus wel bijna tegenop qua zuinigheid.. en dan rijd je nog niet eens alleen ..quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:44 schreef Karboenkeltje het volgende:
Dat valt tegen!
Maar er zullen toch vast nog wel een paar motoren die (met moderne technologie) maar een pk of 40 á 50 (wat heb je nodig om 140 km/u als topsnelheid te krijgen?) of zo hebben?quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:47 schreef yup het volgende:
Ja maar ze hebben soms wel meer dan 100 pk per liter he
Maar het valt wel tegen als je weet dat een motor maar 230 kilo ofzo weegt...
Nou ja, dan vraag ik me af of die producenten wel snappen waar ze mee bezig zijn. Zal wel een kwestie van prioriteiten zijn...quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:48 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Yup .. alleen de lichtere motortjes doen 1:22 als je nog voorzichtig rijd ook .. maar daar kan een Alto o.i.d. dus wel bijna tegenop qua zuinigheid.. en dan rijd je nog niet eens alleen ..
Meeste mensen kopen motoren voor de fun en dan maakt zuinigheid bijna niets uit.quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:54 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Maar er zullen toch vast nog wel een paar motoren die (met moderne technologie) maar een pk of 40 á 50 (wat heb je nodig om 140 km/u als topsnelheid te krijgen?) of zo hebben?
[..]
Nou ja, dan vraag ik me af of die producenten wel snappen waar ze mee bezig zijn. Zal wel een kwestie van prioriteiten zijn...
Motoren voor het "klein" rijbewijs onder de 22 jaar doen al 170 km/u.quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:54 schreef Karboenkeltje het volgende:
Maar er zullen toch vast nog wel een paar motoren die (met moderne technologie) maar een pk of 40 á 50 (wat heb je nodig om 140 km/u als topsnelheid te krijgen?) of zo hebben?
Over het algemeen worden er idd eingelijk geen motoren voor zuinig verbruik ontworpen.. zuinigste zijn de motorscooters.Ik heb deze gehad, een 250 cc en die deed 1:27 .. bij 100 km/u constant.quote:Nou ja, dan vraag ik me af of die producenten wel snappen waar ze mee bezig zijn. Zal wel een kwestie van prioriteiten zijn...
die stikstofdioxide komt doordat de verbranding slecht is.. >> rijden bij lage toeren waar het verbruik zo lekker laag isquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 23:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:ja tuurlijk al die die vette bakken zijn allemaal supermilieuvriendlijk..
Draai het maar lekker om! nou 99.9% van die vette bakken zijn dat helemaal niet dus. En jullie gaan totaal mijn punt en argumenten voorbij en komen steeds met allemaal drogredenen om je eigen vette bak te blijven rijden. Zo valt er natuurlijk niet normaal te discussieren.
En verder los je niks op door auto's op suikkerriet of biodiesel te rijden de stikstofoxideuitstoot blijf je houden. Je moet gewoon het onnodig verstoken van fossiele brandstoffen voorkomen.
ik zeg dat 90% van het probleem ligt aan dat het land overbevolkt isquote:
En mijn idioten meter slaat op hol.quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:43 schreef k_man het volgende:
Ik voel meer voor een snelheidsbegrenzer.
Vermogen kun je dan vrij laten, zodat de sleurhutten met aardappels 's zomers het land uit kunnen.
het rendement van waterstofmotoren is heel slecht dus kom je uiteindelijk nog slechter uit als met een normale verbandingsmotor qua energieverspilling en milieuvervuiling.. Waterstof moet namelijk wel eerst gemaakt worden met behulp van bijvoorbeeld electriciteit!! En de hoeveelheid electriciteit benodigd om een waterstofauto een x-aantal kilometers te laten rijden is echt enorm!quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:35 schreef Youp het volgende:
[..]
die stikstofdioxide komt doordat de verbranding slecht is.. >> rijden bij lage toeren waar het verbruik zo lekker laag is
en trouwens as je op waterstof rijdt heb je puur een co2 en waterdamp uitstoot![]()
Veel Duitse auto's hebben er al eentje bij 250. Dat kan dus ook bij 120.quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:44 schreef yup het volgende:
Hoe wil je dat gaan doen? Verder een snelheidsbegrenzer sloop je er zo af.
rijden op waterstof geeft geen CO2 uitstoot. alleen H2O.quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:35 schreef Youp het volgende:
[..]
die stikstofdioxide komt doordat de verbranding slecht is.. >> rijden bij lage toeren waar het verbruik zo lekker laag is
en trouwens as je op waterstof rijdt heb je puur een co2 en waterdamp uitstoot![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |