abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 22:49:01 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22670206
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 22:48 schreef Youp het volgende:

[..]

ik weet wel zeker van wel... een BMW 7serie op waterstof
of een toyota prius hybride...
Iedere LPG auto met een 3 weg cat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22670249
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Iedere LPG auto met een 3 weg cat
ford mustang op alcohol (ja daar zijn er een aantal van gebouwd...)
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 22:52:26 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22670271
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 22:50 schreef Youp het volgende:

[..]

ford mustang op alcohol (ja daar zijn er een aantal van gebouwd...)
Je kan benzine auto´s prima op alcohol laten tijden, half brazilie rijd op Alcohol gestookt uit suikerrietresten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22670289
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 22:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan benzine auto´s prima op alcohol laten tijden, half brazilie rijd op Alcohol gestookt uit suikerrietresten.
jup maar die was er speciaal voor gemaakt als je een benzine auto op alcohol wilt laten rijden moet je toch het een en ander veranderen wil ie t lang volhouden...
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 22:55:41 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22670327
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 22:53 schreef Youp het volgende:

[..]

jup maar die was er speciaal voor gemaakt als je een benzine auto op alcohol wilt laten rijden moet je toch het een en ander veranderen wil ie t lang volhouden...
Geeft wel aan dat je de markt haar creativiteit moet laten en ontwikkelingen worden nu eenmaal het eerst gemaakt voor de topklasse, en dan later in de lagere klassen auto´s geimplementeerd.
Maar dit alles begrijpt die watermeloen niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 23:31:43 #256
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22671098
ja tuurlijk al die die vette bakken zijn allemaal supermilieuvriendlijk.. Draai het maar lekker om! nou 99.9% van die vette bakken zijn dat helemaal niet dus. En jullie gaan totaal mijn punt en argumenten voorbij en komen steeds met allemaal drogredenen om je eigen vette bak te blijven rijden. Zo valt er natuurlijk niet normaal te discussieren.

En verder los je niks op door auto's op suikkerriet of biodiesel te rijden de stikstofoxideuitstoot blijf je houden. Je moet gewoon het onnodig verstoken van fossiele brandstoffen voorkomen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 23:37:53 #257
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22671262
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 23:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ja tuurlijk al die die vette bakken zijn allemaal supermilieuvriendlijk.. Draai het maar lekker om! nou 99.9% van die vette bakken zijn dat helemaal niet dus. En jullie gaan totaal mijn punt en argumenten voorbij en komen steeds met allemaal drogredenen om je eigen vette bak te blijven rijden. Zo valt er natuurlijk niet normaal te discussieren.

En verder los je niks op door auto's op suikkerriet of biodiesel te rijden de stikstofoxideuitstoot blijf je houden. Je moet gewoon het onnodig verstoken van fossiele brandstoffen voorkomen.
Voor geen goud ga ik in een Panda rijden.. en je kan voor dat geld 2 van deze dingen kopen.

  zondag 17 oktober 2004 @ 00:00:27 #258
18397 Chevy454
motorrijden heerscht
pi_22671834
Een motor is het meest rendabel wanneer je plankgas rijdt....
bij een 1300cc zal je dus een hoger rendement halen sinds je dan haast altijd plankgas moet rijden.

Alleen heeft een 1300cc gewoon geen trekkracht. Heb je trekkracht nodig dan heb grote inhouden nodig en daarnaast is het gewoon erg stom om te denken dat een 2l motor meer vervuild, dat hangt puur aan het ontwerp van het motorblok af. In een verkeerde versnelling rijden kan al soms tot 30 a 40% verschil uitmaken in brandstof verbruik

een 1300cc meer als genoeg? echt niet
Men is nooit te oud om te leren. Men is enkel te jong om er mee te stoppen
  zondag 17 oktober 2004 @ 00:17:09 #259
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22672233
quote:
AMSTERDAM - Telegraaf-i - Nergens ter wereld is de lucht zo vervuild met stikstofdioxide als boven Nederland, met uitlopers naar België en Duitsland. Dat blijkt uit satellietopnames die zijn gemaakt door de Europese satelliet Envisat. Staatssecretaris Pieter van Geel (Milieu) noemt de situatie „buitengewoon ernstig”.


Uit de opnames komt onomstotelijk naar voren dat het dramatisch slecht is gesteld met de luchtkwaliteit boven Nederland.De dieprode kleur is het teken van de grote concentratie stikstofdioxide, een stof die slecht is voor de gezondheid. Mede door de dichtbevolktheid van ons land, de industrie in de omringende landen en het vele verkeer slaat de foto zo rood uit boven ons land.

Jaarlijks overlijden in ons land 5000 mensen voortijdig aan de gevolgen van de uitstoot van stikstofoxiden en fijne stofdeeltjes. In heel Europa zou het gaan om ongeveer 200.000 doden per jaar. Bij langdurige blootstelling aan kleine hoeveelheden stikstofdioxide of korte blootstelling aan hoge concentraties zal in het algemeen een afname van de longfunctie optreden. Bij mensen met een zwakke gezondheid neemt bovendien het aantal astma-aanvallen toe en moet rekening worden gehouden met vroegtijdige sterfte.

De satellietbeelden laten duidelijk zien dat de nood aan de man is om met een fors pakket van maatregelen de uitstoot van niet alleen stikstofdioxide maar ook andere vormen van stikstof aan te pakken.

Zowel de PvdA als het CDA hopen dat door deze beelden nu eindelijk eens de urgentie van het probleem bij iedereen doordringt. CDA-Kamerlid Liesbeth Spies is blij met de foto’s: „Het blijft namelijk een lastig onderwerp. Er wordt wel geroepen dat het een ernstige situatie is, maar vervolgens is men niet of nauwelijks bereid zich aan te passen.” Zij hoopt dat de beelden mensen op andere gedachten kunnen brengen.

Voor PvdA-Kamerlid Diederik Samsom betekent dit beeld meer dan duizend woorden. „Het is duidelijk dat er echt iets gedaan moet worden”, aldus de sociaal-democraat, die wil dat er iets gedaan wordt op meerdere terreinen tegelijk.

Dat wil Van Geel ook. Vanaf volgend jaar wordt een roetfilter voor dieselauto’s gesubsidieerd om zo roet en fijn stof tegen te gaan en worden er extra belastingaatregelen voorbereid om het autogebruik verder terug te dringen. Ook de scheepsvaart en de industrie moeten hun steentje bijdragen aan het terugdringen van de uitstoot van dodelijke gassen. Samsom wil verder gaan door en het dieselgebruik verder terug te dringen door de accijns op deze brandstof fors te verhogen.

De Europese milieu-ministers, die gisteren in Luxemburg bijeen waren, willen ook snelheid maken met het schoner en zuiniger maken van auto’s. Ook de Europese Commissie komt met strengere normen voor de uitstoot van kooldioxide en stikstofoxide voor het verkeer.

Enkele andere plekken in de wereld die kampen met hoge concentraties stikstofdioxide zijn onder meer de hoofdsteden, de Po-vlakte in Italië en de Chinese oostkust.

Daling

Ook onderzoekers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) bevestigen de problematische situatie in Nederland. Dat heeft volgens de milieudeskundigen alles te maken met de enorme verkeersdichtheid en het grote aantal mensen dat dicht op elkaar gepakt in een klein land woont. Deze twee factoren zijn verantwoordelijk voor de hoeveelheid stikstofdioxide.

Uit RIVM-metingen in de afgelopen jaren komt overigens naar voren dat sprake is van een lichte daling. Desondanks wordt de jaarlijks toegestane concentratie in Nederland langs drukke verkeerswegen nog steeds overschreden.

De mate van luchtvervuiling wordt niet alleen bepaald door stikstofdioxide. Ozon en fijn stof spelen bijvoorbeeld eveneens een rol. Met name in de warme zomer van 2003 werden de normen enkele malen fors overschreden en werd een smogalarm afgegeven.

Volgens het RIVM spant Nederland de kroon met de concentratie stikstofdioxide, maar zijn er desondanks delen in de wereld waar de algehele situatie slechter is. Daarbij wordt met name verwezen naar Oost-Europa.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22672383
Snel die Kadett GSi 2.0i 16v 150 pk met katvervanger kopen dan maar... Voordat ze verboden worden
pi_22672630
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 00:25 schreef yup het volgende:
Snel die Kadett GSi 2.0i 16v 150 pk met katvervanger kopen dan maar... Voordat ze verboden worden :')
Nou goed, als er één type auto is die wat mij betreft echt verboden mag worden...

Wat verbruikt een beetje gemiddelde moterfiets (dus niet die ultrasnelle buikschuivers want die vind ik toch niet interessant) eigenlijk?

[ Bericht 6% gewijzigd door Karboenkeltje op 17-10-2004 00:43:51 ]
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zondag 17 oktober 2004 @ 00:42:23 #262
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22672720
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 00:38 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wat verbruikt een beetje gemiddelde moterfiets (dus niet die ultrasnelle buikschuivers want die vind ik toch niet interssant) eigenlijk?
1:15~1:18.
pi_22672751
Dat valt tegen!
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_22672798
Ja maar ze hebben soms wel meer dan 100 pk per liter he

Maar het valt wel tegen als je weet dat een motor maar 230 kilo ofzo weegt...
  zondag 17 oktober 2004 @ 00:48:38 #265
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22672829
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 00:44 schreef Karboenkeltje het volgende:
Dat valt tegen!
Yup .. alleen de lichtere motortjes doen 1:22 als je nog voorzichtig rijd ook .. maar daar kan een Alto o.i.d. dus wel bijna tegenop qua zuinigheid.. en dan rijd je nog niet eens alleen ..
pi_22672949
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 00:47 schreef yup het volgende:
Ja maar ze hebben soms wel meer dan 100 pk per liter he

Maar het valt wel tegen als je weet dat een motor maar 230 kilo ofzo weegt...
Maar er zullen toch vast nog wel een paar motoren die (met moderne technologie) maar een pk of 40 á 50 (wat heb je nodig om 140 km/u als topsnelheid te krijgen?) of zo hebben?
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 00:48 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Yup .. alleen de lichtere motortjes doen 1:22 als je nog voorzichtig rijd ook .. maar daar kan een Alto o.i.d. dus wel bijna tegenop qua zuinigheid.. en dan rijd je nog niet eens alleen ..
Nou ja, dan vraag ik me af of die producenten wel snappen waar ze mee bezig zijn. Zal wel een kwestie van prioriteiten zijn...
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_22673036
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 00:54 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Maar er zullen toch vast nog wel een paar motoren die (met moderne technologie) maar een pk of 40 á 50 (wat heb je nodig om 140 km/u als topsnelheid te krijgen?) of zo hebben?
[..]

Nou ja, dan vraag ik me af of die producenten wel snappen waar ze mee bezig zijn. Zal wel een kwestie van prioriteiten zijn...
Meeste mensen kopen motoren voor de fun en dan maakt zuinigheid bijna niets uit.

Heb liever een motor die extreem snel is en 99% van het verkeer eruitrijd, dan een motor die 1:50 rijd maar zelfs door de eerste beste bestelwagen eruitgereden word
  zondag 17 oktober 2004 @ 00:59:37 #268
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_22673058
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 00:54 schreef Karboenkeltje het volgende:
Maar er zullen toch vast nog wel een paar motoren die (met moderne technologie) maar een pk of 40 á 50 (wat heb je nodig om 140 km/u als topsnelheid te krijgen?) of zo hebben?
Motoren voor het "klein" rijbewijs onder de 22 jaar doen al 170 km/u.
Maar die teruggetunde motoren van 25 Kw zuipen niets minder.
quote:
Nou ja, dan vraag ik me af of die producenten wel snappen waar ze mee bezig zijn. Zal wel een kwestie van prioriteiten zijn...
Over het algemeen worden er idd eingelijk geen motoren voor zuinig verbruik ontworpen.. zuinigste zijn de motorscooters.Ik heb deze gehad, een 250 cc en die deed 1:27 .. bij 100 km/u constant.

Vergeet ook niet dat een motor een hele slechte CW waarde heeft ondanks het kleine oppervlak.
pi_22678740
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 23:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ja tuurlijk al die die vette bakken zijn allemaal supermilieuvriendlijk.. Draai het maar lekker om! nou 99.9% van die vette bakken zijn dat helemaal niet dus. En jullie gaan totaal mijn punt en argumenten voorbij en komen steeds met allemaal drogredenen om je eigen vette bak te blijven rijden. Zo valt er natuurlijk niet normaal te discussieren.

En verder los je niks op door auto's op suikkerriet of biodiesel te rijden de stikstofoxideuitstoot blijf je houden. Je moet gewoon het onnodig verstoken van fossiele brandstoffen voorkomen.
die stikstofdioxide komt doordat de verbranding slecht is.. >> rijden bij lage toeren waar het verbruik zo lekker laag is

en trouwens as je op waterstof rijdt heb je puur een co2 en waterdamp uitstoot
Hopeloos benzine verslaafd
pi_22678791
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 00:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[afbeelding]
[..]
ik zeg dat 90% van het probleem ligt aan dat het land overbevolkt is

ik zeg: alle grenzen dicht, alle illegalen er uit, alle veroordeelde buitenlanders er uit en in hun eigen land laten veroordelen en geboorte beperking > max 2 kinderen per gezin.. dan daalt het aantal mensen in nederland wel
Hopeloos benzine verslaafd
pi_22678847
Ik voel meer voor een snelheidsbegrenzer.

Vermogen kun je dan vrij laten, zodat de sleurhutten met aardappels 's zomers het land uit kunnen.
pi_22678863
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:43 schreef k_man het volgende:
Ik voel meer voor een snelheidsbegrenzer.

Vermogen kun je dan vrij laten, zodat de sleurhutten met aardappels 's zomers het land uit kunnen.
En mijn idioten meter slaat op hol.

Hoe wil je dat gaan doen? Verder een snelheidsbegrenzer sloop je er zo af.

Of je moet je privacy opgeven en de chip van je auto moet 24/7 gevolgd kunnen worden of er niets is verandert.

  zondag 17 oktober 2004 @ 13:45:31 #273
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22678878
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:35 schreef Youp het volgende:

[..]

die stikstofdioxide komt doordat de verbranding slecht is.. >> rijden bij lage toeren waar het verbruik zo lekker laag is

en trouwens as je op waterstof rijdt heb je puur een co2 en waterdamp uitstoot
het rendement van waterstofmotoren is heel slecht dus kom je uiteindelijk nog slechter uit als met een normale verbandingsmotor qua energieverspilling en milieuvervuiling.. Waterstof moet namelijk wel eerst gemaakt worden met behulp van bijvoorbeeld electriciteit!! En de hoeveelheid electriciteit benodigd om een waterstofauto een x-aantal kilometers te laten rijden is echt enorm!

Het eerste punt slaat al helemaal nergens op , alsof onvolledige verbranding iets met het aantal toeren dat je draait te maken heeft..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22678910
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:44 schreef yup het volgende:
Hoe wil je dat gaan doen? Verder een snelheidsbegrenzer sloop je er zo af.
Veel Duitse auto's hebben er al eentje bij 250. Dat kan dus ook bij 120.

En als je op het verwijderen ervan als sanctie het kwijtraken van het rijbewijs zet zal dat ook wel meevallen.
pi_22678977
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 13:35 schreef Youp het volgende:

[..]

die stikstofdioxide komt doordat de verbranding slecht is.. >> rijden bij lage toeren waar het verbruik zo lekker laag is

en trouwens as je op waterstof rijdt heb je puur een co2 en waterdamp uitstoot
rijden op waterstof geeft geen CO2 uitstoot. alleen H2O.

2x een H2 molecuul plus 1x een O2 molecuul kan nooit resulteren in CO2. Alleen H2O.
V10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')