Bron? Ik heb wel eens gelezen dat milieuvervuiling van auto's maar voor 9% van het totaal zorgt.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:15 schreef zappa29 het volgende:
Brandstofheffing op kerosine zouden ze ook eens moeten invoeren.
Maar groot deel van de luchtvervuiling is afkomstig van auto's terwijl 't toch simpel te verminderen is
neem ff de tijd om te lezen wat in het stukje staat wat ik gequote hebquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat hem niet om het milieu, dat heb ik net al aangetoont. Het gaat hem om mensen die meer dan hem verdienen aan te pakken.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Maatregelen die ik zou nemen als ik minister van verkeer was:
1: Alle 2-takt motoren worden per direct verboden
2: Wegenbelasting wordt per direct afgeschaft en ervoor in de plaats komt een milieuheffing die auto's belast naarmate ze milieuonvriendelijker zijn.
3:er komt een kilometerheffing.
4:brandstofaccijns worden verdubbeld. In binnensteden wordt partikulier autoverkeer extra belast. En er komt een soort camera systeem (zoals in Londen) dat automatusch geld van je rekening afschrijft als je een stad inrijdt.
5:max snelheid in de hele randstad terug naar 60 kilometer per uur max.
Bron ben ik ff kwijt, maar autobijdrage is rond de 20-25%quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:19 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Bron? Ik heb wel eens gelezen dat milieuvervuiling van auto's maar voor 9% van het totaal zorgt.![]()
En dat is heel simpel op te lossen door voor de juiste brandstoffen te kiezen.
En de andere schadelijke uitstoot als bv stikstofdioxide ?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Wist BHFH trouwens dat een moderne auto minder CO2 in de lucht brengt per passagier dan een trein?
Er zijn ook schone 2'takt motoren met zelfs een typegoedkeuring voor Zwitserland.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Maatregelen die ik zou nemen als ik minister van verkeer was:
1: Alle 2-takt motoren worden per direct verboden
quote:Interest in two-stroke power plants has been widespread within the motorcycle and auto industry for the last 10 years, sparked by the development of a new breed of fuel injectors by the Australian company Orbital. The new system provided a granularity of fuel atomization that made their application in a two-stroke engine a practicality. Two-strokes are of interest to the automotive industry due to their simplicity and high power-to-weight ratio - if only they weren't so dirty and fuel inefficient. Both these phenomena are caused by the two-stroke principle of using fresh, fuel-rich intake air to clean or scavenge the cylinder of exhaust gases. The tuned exhaust systems try and prevent much of this charge from escaping out of the cylinder with the exhaust gases, but a lot still does. With direct injected fuel, this is no longer a problem as air can be used to expel the exhaust gas, and the injectors only fire at the moment the exhaust ports have closed. Result is nice clean exhausts, free of unburned hydrocarbons, and un-polluted clean fresh charge waiting for the big bang of the next ignition pulse. Two-stroke heaven.
Maar ja zo'n ding rijd je voor het plezier dus zou eigenlijk toch al verboden moeten zijn.quote:
Specifications:
Engine manufacturer: Bimota
Model: 500 V due - 2 tempi Iniezone Elettronica
Engine: Liquid-cooled, Two-stroke V-twin
Bore x stroke: 72 x 61.25 mm
Displacement: 499 cc
Compression Ratio: 12:1
Carburation: Twin injectors
Max power: 110 HP @ 9,000 rpm
Max torque: 9 Kgm @ 8,000 rpm
Chassis
Frame: Aluminum alloy pipes with oval cross-section
Wheelbase: 1340 mm
Rake: 23°
Trail: 89 mm
Front Brake: Brembo double discs
Rear Brake: single disc
Wheels: 3.50x17 front - 5.50x17 rear
Dimensions
Max Length: 1940 mm
Seat Height: 790 mm
Fuel Capacity: 20 L
Claimed dry Weight: <150 Kg
weet BHFH dat zn antieke panda die hij krijgt zwaarder milieu belastend is dan een moderne auto? misschien moet ie maar niet meer rijden (zuinig is niet evenredig aan milieuvriendelijk)quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Wist BHFH trouwens dat een moderne auto minder CO2 in de lucht brengt per passagier dan een trein?
Weet je hoeveel rotzooi er uit een kolencentrale komt?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het gaat om stikstofoxide, niet om CO²
Nee, jij wel?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet je hoeveel rotzooi er uit een kolencentrale komt?
In ieder geval veeeeel milieubelastender dan mijn Passat op Biodieselquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:27 schreef Youp het volgende:
[..]
weet BHFH dat zn antieke panda die hij krijgt zwaarder milieu belastend is dan een moderne auto? misschien moet ie maar niet meer rijden (zuinig is niet evenredig aan milieuvriendelijk)
Op benzine natuurlijkquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik koop trouwens geen antieke panda maar een nieuwe.
Ja ik wel.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:30 schreef zappa29 het volgende:
[..]
Nee, jij wel?
Leuk voor jequote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja ik wel.
begrensers er uit trekken... dan verbrandt ie veeel en veeeel schoner en rijdt ie nog zuiniger ookquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het gaat me om die stinkscooters en brommers die de lucht in de stad verzieken. Ik kan me niet voorstellen dat jij nooit in de stad hebt ge:irriteerd aan die blauwe stinkwalm die je steeds moet inademen als die herriemakende koleredingen langs knetteren.
Ik koop trouwens geen antieke panda maar een nieuwe.
nee op diesel. Maargoed dat is offtopic allemaal!quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op benzine natuurlijk
En die worden in Belgie zonder roetfilter geleverd natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
nee op diesel. Maargoed dat is offtopic allemaal!
uhm, OV?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Belgie betaal je geen BPM en geen hoge wegenbelasting, daarom een diesel. En hij rijdt wel heel erg zuinig en voldoet aan de allerstrengste europese normen die nog lang niet zijn ingeveoerd!! Milieuvriendelijker dan in een panda diesel kun je niet rijden denk ik.
En hij gebruikt maar 0,9 liter minder op 100 Km dan een passat, en 30 gram CO2 minder op dieselquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Belgie betaal je geen BPM en geen hoge wegenbelasting, daarom een diesel. En hij rijdt wel heel erg zuinig en voldoet aan de allerstrengste europese normen die nog lang niet zijn ingeveoerd!! Milieuvriendelijker dan in een panda diesel kun je niet rijden denk ik.
ik weet wel zeker van wel... een BMW 7serie op waterstofquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 22:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In Belgie betaal je geen BPM en geen hoge wegenbelasting, daarom een diesel. En hij rijdt wel heel erg zuinig en voldoet aan de allerstrengste europese normen die nog lang niet zijn ingeveoerd!! Milieuvriendelijker dan in een panda diesel kun je niet rijden denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |