Ik heb een jaar gewerkt bij een kopieerzaak. Het werk was niks aan, maar ik heb het toch een jaar weten vol te houden. Nu liep mijn contract per 1 oktober af, en die werd niet verlengd. Zo erg vond ik dat niet, want ik vond het werk echt niks aan.
Ik heb gelijk een uitkering aangevraagd, en er werd meteen gezegd bij het CWI dat ik die ook zou krijgen, als ik me maar aan de regels houd, wat ik dan ook ga doen. Maar goed, voor zo'n aanvraag voor uitkering moet je baas een werkgeversverklaring invullen, waarin hij de reden opgeeft voor ontslag.
Die werkgeversverklaring heb ik ruim twee weken geleden op een dinsdag aan hem gegeven, en hij zei erbij dat ik hem donderdag weer kon ophalen. Was ik daar die bewuste donderdag, kreeg ik geen verklaring mee. Nee, die zou hij pas de daaropvolgende maandag opsturen naar zijn accountant, want hij beschikt niet over alle gegevens!
Ik heb daarna diverse malen erachteraan gebeld, maar ik heb niets anders gehoord dan oneliners als "de accountant die erover gaat is er niet", "accountant is ziek", blablabla... Nu viel er vandaag een brief van UWV-GAK op de mat, met de mededeling dat die werkgeversverklaring allang binnen had moeten zijn bij hen. Ik erachteraan bellen, en ze zeiden dat als ze niet heel gauw die verklaring hebben, dat mijn uitkeringaanvraag wordt afgewezen!
![]()
De klootzak, alleen door hem kan ik straks weer bij mijn ouders gaan wonen omdat we dan zo'n 500 Euro teurgvallen in de maand! Djeez is nu ziek thuis, morgen gaan we iig ff langs bij mijn ex-werkgever, verhaal halen... Ohja, weet iemand wat mijn rechten zijn ? Kan ik naar Bureau voor rechtshulp (wat kost dit eik ?) en kunnen die dan wat regelen, of zit er niks anders op omdat mijn ex-baas alle touwtjes in handen heeft ?