ongetwijfeld hebben kreeften gevoel. Maar net als met de meeste dieren die je wil opeten, moet je ze doodmaken. Als je rekening gaat houden met het gevoel van het dier wat je gaat opeten gaat het er niet beter op smaken denk ik.quote:Op zondag 31 oktober 2004 12:10 schreef SingleCoil het volgende:
kreeften hebben geen gevoel
Oké... Gewoon een beetje dom dus.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is sarcasme, maar wel degeleijk waar.
Nou ja je mag toch wel zeggen dat je dat zielig vindt toch?quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Kom op jongens het gaat hier over hoe je een kreeft moet bewaren en niet of dat dat zielig is of niet
en daarbij is het welzijn van het dier in kwestie niet van culinair belang, dus overbodig in dit topic? wat een onzin.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Kom op jongens het gaat hier over hoe je een kreeft moet bewaren en niet of dat dat zielig is of niet
ja.... ik hoef dat ook niet.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:54 schreef N.icka het volgende:
En dan morgen levend in een pan met kokend water , en dan gaat dat beestje piepen en met zn scharen tegen de deksel tikken,![]()
Eet smakelijk
quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:54 schreef N.icka het volgende:
En dan morgen levend in een pan met kokend water , en dan gaat dat beestje piepen en met zn scharen tegen de deksel tikken,![]()
Maar dat is geen pijnkreet.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:54 schreef N.icka het volgende:
Dat zeggen mensen nogal snel.. omdat ze het dus toch zielig vinden en het proberen goed te praten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:59 schreef faberic het volgende:
je moet ze idd levend in de pan doen.
(PICS!!!!!!)
maar ik heb weleens gehoord dat ze er niets van merken, maarja, wat moet je anders zeggen.
Kreeften zien een veel groter kleurenspectrum dan mensen, maakt dat ze niet intelligenter?quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:07 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen nogal snel.. omdat ze het dus toch zielig vinden en het proberen goed te praten.
Vergelijk het met jezelf.. als jij pijn kunt ervaren kan een dier het ook hoor.. alleen heeft de mens meer denk vermogen etc..
En mensen gissen er wel naar... maargoed is er ooit een echte woordenwisseling geweest tussen mens en kreeftzodat je het kunt vragen ?
Precies.. niet echt dus nog... anders was het nieuws geweest![]()
Afijn.. zeker weten doet niemand het dus of ze pijn wel of niet voelen,..
Wat een verhaal zo![]()
Ik zou zeggen.. eerst humaan vermoorden.. en dan pas in die pan.
dan heb je ze meestal in een piepschuim doos zitten.. waar je verse vis in mee krijgt (gevuld met ijs)quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:08 schreef Tafkahs het volgende:
in de koelkast? En wat nou als ie gaat wandelen, wat dan?
Toen ik nog in een restaurant werkt, werden ze vastgebonden en al in een geventileerde koeling gelegd bij ca 6 graden. Uiteraard levend koken. Doe je met mosselen ook immers.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
ik heb vandaag 2 levende kreeften gekocht en die willen we morgen pas eigenlijk bereiden, hoe kunnen we ze t beste levend bewaren? (kan t uberhaupt?)
we hebben buiten een soort van regenton staan met goudvissen erin (Zoetwater dus) maar ze werden gehouden in zoutwater
kunnen we ze hier in bewaren? of beter in de doos (Zonder water) met natte doeken?
reageer snel!
Volledig eens isquote:Op zaterdag 15 april 2006 16:56 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
gelukkig, ik dacht al dat het aan mij lag![]()
Inderdaad, ik koop ook een big, stop die vervolgens een dag lang in een klein hok, en gooi hem de dag erna op de kop in een pan met kokend water, hard duwen om het deksel erop te houden, en dan uiteindelijk trots genieten van m'n biggetje.quote:Op zondag 16 april 2006 00:01 schreef Eyeopener het volgende:
Kom op mensen, niet zo hypocriet doen.. hoe denken jullie dat je kippetje, koetje of kalfje vanavond aan z'n eind is gekomen...
Ik heb het idee dat het noch voor de kleur, noch voor de smaak is. Volgens mij is het in bepaalde gevallen meer voor het 'superieure' gevoel dat de kok ervan krijgt ofzo.quote:Op zondag 16 april 2006 00:02 schreef MUUS het volgende:
Maar ze hoeven toch niet eens levend het water in? Dat was toch alleen voor de kleur ofzo?
Gewoon een nieuwsgierig vraagje, heur.
Je kunt ze inderdaad eerst vlak daarvoor vakkundig levend doormidden snijden of net achter de kop het centrale zenuwstelsel afsnijden, maar de meeste amateurkoks zullen met te botte messen of verkeerde snijtechnieken niet in 1 keer door dat pantser doorkomen, vandaar dat het misschien toch wel 'humaner' (...) is om ze a la minuut te laten sterven door ze met de kop naar beneden in kokende bouillon te gooien.quote:Op zondag 16 april 2006 00:02 schreef MUUS het volgende:
Maar ze hoeven toch niet eens levend het water in? Dat was toch alleen voor de kleur ofzo?
Gewoon een nieuwsgierig vraagje, heur.
Als je de levende kreeft in een pan met koud water zet en die vervolgens gaat verwarmen, is het beest ruim voordat het water heet is al een zachte dood gestorven...quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:54 schreef N.icka het volgende:
Eet smakelijk
Zo doe je dat dus niet. Zelfs in een restaurant waar een 5 cm dikke gasleiding loopt naar de grootste pitten duurt het veels te lang voordat het water warm wordt. Reken 1 graad per minuut bij een pan van 10 liter. Hoe lang denk je dat het duurt op dat waakflammetje thuis ?quote:Op zondag 16 april 2006 00:33 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als je de levende kreeft in een pan met koud water zet en die vervolgens gaat verwarmen, is het beest ruim voordat het water heet is al een zachte dood gestorven...
lang... maar hij's dan wel een zachte dood gestorven...quote:Op zondag 16 april 2006 00:42 schreef Pilootje het volgende:
[..]
Zo doe je dat dus niet. Zelfs in een restaurant waar een 5 cm dikke gasleiding loopt naar de grootste pitten duurt het veels te lang voordat het water warm wordt. Reken 1 graad per minuut bij een pan van 10 liter. Hoe lang denk je dat het duurt op dat waakflammetje thuis ?
Nope, duurt veel te lang.quote:Op zondag 16 april 2006 00:33 schreef Jordy-B het volgende:
Als je de levende kreeft in een pan met koud water zet en die vervolgens gaat verwarmen, is het beest ruim voordat het water heet is al een zachte dood gestorven...
nja... het is enkel een tip voor mensen die het héél héél héél zielig vinden en het welzijn belangrijker vinden dan het resultaat...quote:Op zondag 16 april 2006 00:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Nope, duurt veel te lang.
Kokende bouillon eerst maken en dan erin.
U bent vroeger kreeft geweest?quote:Op zondag 16 april 2006 00:33 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |