abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22607103
Waar moeten we de volgende inpulse voor de nieuwe muziek? van verwachten?
Welk experiment gaat de overhand nemen?
Iemand een visie?
pi_22607148
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 21:37 schreef Thorical het volgende:
Waar moeten we de volgende inpulse voor de nieuwe muziek? van verwachten?
Welk experiment gaat de overhand nemen?
Iemand een visie?
/\/\ () |-| (duhh)
We're from the Bronx, New York.
Shit happens.
pi_22607355
Tzadik gaat de wereld overnemen.
pi_22607515
Compleet random gegenereerde computer-composities zonder tussenkomst van de mens of zo? Ik weet 't ook niet echt. Denk wel dat er steeds meer gebruik van surround-sound technieken zal worden gemaakt in plaats van 'gewoon' stereo.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_22607850
Geloof dat dat al eens gedaan is, Zander...
pi_22607921
Oh dat zal best, je kunt het bij wijze van spreken ook met FruityLoops doen. Maar ik bedoelde meer echt als een erkend genre of zo. Of iedereen in z'n huis een apparaat dat met 1 druk op de knop 'originele' muziek genereert.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 22:44:38 #7
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_22608908
Naarmate er meer geëxperimenteerd wordt verliest 'de' avant-garde stroming telkens meer vorm, waardoor het 'genre' nog moeilijker te overzien wordt. Volgens mij staat 'avantgarde' los van voorspellingen en trends.
pi_22608947
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 22:09 schreef Zander het volgende:
Oh dat zal best, je kunt het bij wijze van spreken ook met FruityLoops doen. Maar ik bedoelde meer echt als een erkend genre of zo. Of iedereen in z'n huis een apparaat dat met 1 druk op de knop 'originele' muziek genereert.
Koop Band-In-A-Box voor de PC en je hebt precies wat jij bedoelt
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_22609085
Oh ja, met BIAB kun je inderdaad ook van die random solo'tjes genereren 'in de stijl van' verschillende muzikanten, da's idd ook wel grappig. Misschien kun je in de toekomst zo ook wel een 'nieuwe' cd van Elvis of de Beatles genereren. Echt geweldig klinkt 't voorlopig nog niet, maar goed..

---

Naar mijn mening is "avantgarde" idd ook geen genre, maar meer een pretentieus klinkende naam voor 'vernieuwende' muziek, en dat kan verder van alles zijn.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 22:57:03 #10
18413 Summoner
pi_22609210
Ik erger me er wel aan dat de term er vaak veel te snel bijgehaald wordt. Een metalband hoeft bijvoorbeeld maar een paar nummers met trompet op een plaat te zetten en voilà, de pers heeft het alweer over 'avantgarde metal'. Het is een trendy term die gemakzuchtig gebruikt wordt.
pi_22609367
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 22:57 schreef Summoner het volgende:
Ik erger me er wel aan dat de term er vaak veel te snel bijgehaald wordt. Een metalband hoeft bijvoorbeeld maar een paar nummers met trompet op een plaat te zetten en voilà, de pers heeft het alweer over 'avantgarde metal'. Het is een trendy term die gemakzuchtig gebruikt wordt.
Bands in hokjes plaatsen is zowieso stom. Net zoals dat er 500 stijlen metal zijn, dat slaat ook op stront
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  woensdag 13 oktober 2004 @ 23:04:52 #12
18413 Summoner
pi_22609419
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:02 schreef Dezz het volgende:
Bands in hokjes plaatsen is zowieso stom. Net zoals dat er 500 stijlen metal zijn, dat slaat ook op stront
Wel amusant ja, de belachelijke termen waar mensen soms mee aan komen zetten.
pi_22609435
quote:
Bands in hokjes plaatsen is zowieso stom.
Soms praat en zoekt 't wel makkelijk, al moet je het idd niet overdrijven met tientallen sub-sub-subgenres. Maar alleen vakjes 'goede' en 'slechte' muziek zoekt een beetje lastig in de platenzaak.
pi_22609455
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 22:46 schreef Dezz het volgende:
Band-In-A-Box
quote:
Bands in hokjes plaatsen is zowieso stom.
.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_22609490
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:06 schreef Litpho het volgende:

[..]

[..]

.
Oh dat is idd wel geinig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')