abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22597090
Ik wil een plankje aan de muur bevestigen, zodat ik daar wat spullen op kan zetten. Ik zit hiervoor te denken aan van die ijzeren bevestigingsrails (zo noem ik het maar), die je met schroeven aan de muur vast maakt. Vervolgens kan je dan van die ijzeren liggers erin klemmen, die komen dus recht uit de muur. Daarop kan je dan het plankje leggen.

Er moet zo'n 10 kilo op het plankje komen.

Nou vraag ik me af of het muurtje dat wel kan dragen. Het is een simpel binnenmuurtje uit de jaren '50, dus ik denk gips ofzo?

Hopelijk dat het duidelijk genoeg is. Is er iemand die een idee heeft of dit kan?
T-Mobile
  woensdag 13 oktober 2004 @ 15:12:24 #2
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_22597757
heb zelf ook een gipse muur met zeker meer dan 25 kilo erop door middel van een "plankje" zoals jij het noemt.
Gewoon 2 of 3 (ligt aan de lengte) van die driehoekijzertjes halen die je met een plug en een schroef in je muur kan dumpen.
pi_22597791
Ik weet niet of een muurtje uit de jaren 50 van gips is (denk het eigenlijk niet), maar als je nog een extra rail monteert en nog een drager, verdeel je het gewicht meer en zou het makkelijke rmoeten lukken.

Mijn eigen mening is dat het ook met 2 dragers moet kunnen. 10 kilo is niet echt veel. Maar als je meerdere planken gaat leggen, zou ik voor een extra drager gaan.
There are only 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
pi_22597915
Thanks mannen!

Ik ga het maar doen dan.

Ow, enig idee wat het materiaal van de muur wel zou kunnen zijn, als het geen gips is?
T-Mobile
pi_22598101
Steen misschien?
There are only 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 15:38:14 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_22598375
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 15:19 schreef Timo_Baal het volgende:
Ow, enig idee wat het materiaal van de muur wel zou kunnen zijn, als het geen gips is?
Grote kans dat het baksteenmuren zijn.. dan moet je goedopletten dat je niet in de voegen gaat boren, dan komt het er allemaal weer uitzetten
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')