abonnement Unibet Coolblue
pi_22590980
Ik zag nog geen vervolg, dus bij deze.

Deel 1: Vanavond: De grootste Nederlander allertijden


Ik hoorde net op de radio dat Willem van Oranje eerste staat in de tussenstanden en Pim Fortuyn op twee .
sig verwijderd door FA
  woensdag 13 oktober 2004 @ 12:24:55 #2
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_22594200
Hij kan tenminste niet meer vermoord worden vlak voor de uiteindelijke verkiezing.

Of dat Volkert gaat hacken bij de KRO en alle stemmen voor Fortuyn wist ...
pi_22594322
Pim Foruyn is de Nederlandse Lady Di.
Als hij buiten de top 10 was gevallen, dan had deze verkiezing lang niet meer zo veel publiciteit gekregen als nu. Dat heeft de KRO goed geregeld.
I intend to live forever, or die trying.
pi_22594972
Waarom Pim fortuyn op 2 :S
Ik snap dat dus echt NIET.
pi_22595018
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 12:31 schreef dwerg het volgende:
Pim Foruyn is de Nederlandse Lady Di.
Lady Di heeft echt nog wat voor het Engelse volk betekend. Niet te vergelijken met iemand die een paar maandjes stennis heeft lopen schoppen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_22595097
Pim Fortuyn op 2. .

Die man heeft helemaal niets bereikt in dit land. Behalve dan dat hij is vermoord. Maar daar houdt het dan ook ECHT op.
Veel belangrijke Nederlanders als Thorbecke en Aletta Jacobs staan nieteens in de top 10. .

De enige die echt recht heeft op de titel is uiteraard Willem van Oranje.

Maar Fortuyn op 2. .
  woensdag 13 oktober 2004 @ 14:41:27 #7
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_22596998
Pim Fortuyn.
Man van het Jaar 2002: Absoluut.
Grootste Nederlander ooit: Absoluut niet.
pi_22598095
feit is , dat men Pim als momentaan nummer twee , het Nederlandse volk niet in aanmerking klomt , voor

" Grootste volk ooit"

Wat een blamage
En iK lachte mijn engelse vrienden uit voor hun Lady Di op nummer 3! Dit lijkt nog erger te gaan worden. (god zij dank hebben wij niet Andre hazes op 10 staan, wat die engelsen met John Lenonnen wel hadden)
  woensdag 13 oktober 2004 @ 15:32:34 #9
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_22598347
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 13:10 schreef Karboenkeltje het volgende:
Lady Di heeft echt nog wat voor het Engelse volk betekend.
Misschien betekende zij wel iets voor het Engelse volk, maar ze heeft verder weinig voor het Engelse volk gedaan.

Zoals ik al zei: slimme zet van de KRO. Een heleboel mensen zullen nu stemmen omdat ze in ieder geval niet willen dat Fortuyn wint, en de mensen die verder niks hebben met de rest van de lijst, zullen op Fortuyn stemmen.
I intend to live forever, or die trying.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 15:44:12 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_22598520
Ik zie eerlijk gezegd de KRO er niet voor aan om de uitslag zo om te gooien zodat Pim Fortuyn ook mee kan dingen naar grootste Nederlander. Maar ook ik blij me verbazen over zijn te hoge positie.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_22605199
Van mij mag een van Leeuwenhoek of Erasmus als grootste uit de bus komen.
You love me you hate me, you hate to love me you love to hate me||| De nieuwe wereld komt eraan!
  woensdag 13 oktober 2004 @ 20:37:04 #13
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_22605375
willem van oranje! veruit

toen was duitsland nog goed
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_22605772
Als Foruyn wint ga ik emigreren... Hij heeft echt niet zoveel betekend dat hij aanspraak mag maken op een top 10 notering, laat staan de nummer één of tweede positie.
A smile is all you need
  woensdag 13 oktober 2004 @ 20:52:03 #15
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_22605801
Ik ga op Pim stemmen.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_22605846
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:52 schreef BVO het volgende:
Ik ga op Pim stemmen.
. . .

Ben ik blij dat Duiveltja mod is geworden. .
  woensdag 13 oktober 2004 @ 21:28:06 #17
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_22606863
Volgens mij is de helft van de Pim stemmers aan het stangen... Laat hem alsjeblieft niet in de top 3 eindigen, want die gaat de wereld rond net als uit de andere landen.
Religie maakt meer kapot dan je lief is
  woensdag 13 oktober 2004 @ 22:51:59 #18
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_22609094
en dat allemaal door een gigantische veganistische kutmongool ... Pim had nooit neer geschoten mogen worden.

Want dat gelul over Pim gaat me te ver.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_22643510
Tussenstand Woensdag 13 Oktober:

1. Willem van Oranje
2. Pim Fortuyn
3. Antoni van Leeuwenhoek
4. Desiderius Erasmus
5. Willem Drees
6. Johan Cruijff
7. Anne Frank
8. Michiel van Ruyter
9. Rembrandt van Rijn
10. Vincent van Gogh

WTF doet Pim Fortuyn op nr. 2?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_22644117
Heb woensdag de special gemist over Willem Drees, was het wat?

Morgenavond de special over Anne Frank, Ned 1: 22.50-23.25.
sig verwijderd door FA
pi_22657490
Het zal een fantastische aflevering zijn geweest, want dit is nu de tussenstand:

Tussenstand Zaterdag 16 Oktober:

1. Willem Drees
2. Willem van Oranje
3. Pim Fortuyn
4. Antoni van Leeuwenhoek
5. Desiderius Erasmus
6. Johan Cruijff
7. Anne Frank
8. Michiel van Ruyter
9. Rembrandt van Rijn
10. Vincent van Gogh
You love me you hate me, you hate to love me you love to hate me||| De nieuwe wereld komt eraan!
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 11:57:42 #22
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_22657629
Ik denk dat Willem Drees hoog zal eindigen door dat stakingsgebeuren. Onterecht natuurlijk, hij was niet zo staking-achtig.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 11:59:33 #23
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_22657652
De kunstenaars doen het wel erg slecht ...
pi_22657780
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 11:59 schreef -DailaLama- het volgende:
De kunstenaars doen het wel erg slecht ...
De wetenschappers ook.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:11:33 #25
30919 mitt
Michael Corleone
pi_22657807
Ik zie Willem Drees inderdaad ook nog wel winnen.

de schilders op 9 & 10
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:15:22 #26
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22657864
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 17:38 schreef Asskicker14 het volgende:
Tussenstand Woensdag 13 Oktober:

2. Pim Fortuyn
10. Vincent van Gogh

WTF doet Pim Fortuyn op nr. 2?
En WTF doet Vincent op 10?

Jawel,
het is officieel nu : Nederland is GEK.
...dass wir fliegen.
pi_22664434
kaatje65 had het al geplaatst maar nu even een overzichtje:

Tussenstand Woensdag 13 Oktober:

1. Willem van Oranje
2. Pim Fortuyn
3. Antoni van Leeuwenhoek
4. Desiderius Erasmus
5. Willem Drees
6. Johan Cruijff
7. Anne Frank
8. Michiel van Ruyter
9. Rembrandt van Rijn
10. Vincent van Gogh

Tussenstand Zaterdag 16 Oktober :

1.(5) Willem Drees
2.(1) Willem van Oranje
3.(2) Pim Fortuyn
4.(3) Antoni van Leeuwenhoek
5.(4) Desiderius Erasmus
6.(-) Johan Cruijff
7.(-) Anne Frank
8.(-) Michiel van Ruyter
9.(-) Rembrandt van Rijn
10.(-) Vincent van Gogh

Ben benieuwd wat voor schuivingen de Anne Frank aflevering van vanavond teweeg zal brengen.

Het moet eens te meer gezegd worden, toch volstrekt belachelijk dat personen als Anne Frank, Pim Fortuyn in de lijst staan. Over Johan Cruijff valt ook nog wat te betwisten.
Maar Pim Fortuyn heeft niets maar dan ook niets bijgedragen aan wat hem eventueel de Grootste Nederlander allertijden kan maken.
Hij werd pas bekend toen hij voor opschudding zorgde voor LN waar hij werd afgezet als fractievoorzitter.
Daarna is hij altijd sterk in debatten geweest en schuwde hij ook niet om veel interviews te geven waarin hij ook veel gewaagde uitspraken durfde te doen.
In feite kende vrijwel niemand hem in begin 2001.
Oke, hij was controversieel. Hij had 'grootse en vernieuwende' plannen. Die hij niet had uit kunnen voeren, wat geheel buiten Pim's schuld is trouwens.
Hij stevende af naar een verkiezingswinst wat niet eens geheel zeker was, maar meer een prognose.
In de periode van Februari/Maart 2001 tot zijn moord in Maart 2002 heeft hij zijn populariteit verworven. Iemand die pas 1 jaar echt 'bekend' is geweest in Nederland, en daarin alleen woorden had en geen daden, kun je toch moeilijk de Grootste Nederlander allertijden noemen?
Het is meer de naschok en de respect voor Pim en het feit dat hij anders was dan alle andere politici misschien ook dat hij Ad Melkert regelmatig afbekte in debatten dat hij zo geliefd is bij de Nederlandse publiek. Maar verder begrijp ik er ook weinig van.

Dan Anne Frank.
Een statenloze burger die meedingt in de verkiezing van de Grootste Nederlander allertijden?
Dat begrijp ik al sowieso niet...
Er wordt gezegd dat zij het symbool was van alle Joden tijdens de 2de wereld-oorlog. Zij was het symbool van tolerantie, anti-racisme en levenslust.
Nou, dat kan best maar zij is niet 'speciaal' in mijn visie.
Zij heeft niets bijgedragen tot wat haar de Grootste Nederlander allertijden kan maken.
In feite zou iedere jood die een dagboek had bijgehouden tijdens de 2de wereld-oorlog mee kunnen dingen naar de verkiezing van de Grootste Nederlander allertijden.
Zij heeft absoluut niets betekend voor Nederland in welk opzicht dan ooit.

Johan Cruijff. Groots voetballer. Hij kon fantastisch voetballen. Hij blonk uit in een sport. Hij geldt als één van de beste voetballers allertijden.
Maakt dat je een grote Nederlander?
Uiteraard, hij heeft bijgedragen aan de bekendheid van Nederland.
Hij heeft Nederland op de kaart gezet door zijn voetbalkwaliteiten.
Hoort Johan Cruijff dan wel in de top 10?
Nee, Johan Cruijff hoort niet in de top 10. Uitblinken in een sport haalt het niet bij het bedenken van de kunstnier en de pacemaker of het ontwikkelen van de slinger-cirkelval theoriën. Sport is vrij betrekkelijk onbelangrijk wanneer je het vergelijkt met belangrijkere dingen in het leven.
De conclusie: Johan Cruijff is wel degelijk een grote Nederlander. Maar hij hoort niét in de top 10 van de Grootste Nederlander allertijden terecht want er zijn anderen die wel iéts belangrijks hebben bijgedragen aan de mensheid, de wetenschap en zeker voor Nederland, wat zeker belangrijker is dan goed zijn in een sport.

De enige kandidaten die het verdienen om in de top 10 te staan in deze lijst zijn:

Willem van Oranje
Willem Drees
Desiderius Erasmus
Antoni van Leeuwenhoek
Michiel de Ruyter
Vincent van Gogh
Rembrandt van Rijn

Iedereen zal wel begrijpen waarom zij in de lijst thuishoren.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 21:28:29 #28
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_22668225
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 18:27 schreef Asskicker14 het volgende:

De enige kandidaten die het verdienen om in de top 10 te staan in deze lijst zijn:

Willem van Oranje
Willem Drees
Desiderius Erasmus
Antoni van Leeuwenhoek
Michiel de Ruyter
Vincent van Gogh
Rembrandt van Rijn

Iedereen zal wel begrijpen waarom zij in de lijst thuishoren.
Ik begrijp dan eigenlijk ook niet waarom van Gogh of van Rijn erin thuishoort... zij blonken ook alleen uit op hun gebied en hebben absoluut niets bijgedragen aan de mensheid, wetenschap en dergelijke... Dus had je hun ook wel even kunnen vermelden...
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 21:38:38 #29
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22668469
Ik heb opeens last van hevige buikkrampen.
...dass wir fliegen.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 21:52:29 #30
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_22668776
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 21:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb opeens last van hevige buikkrampen.
goed ik begrijp dat dit tegen mij gericht is ... Maar ik doel op de redenatie van asskicker meer eigenlijk... Waarom zou Van Gogh een grote nederlander zijn? Omdat hij zoveel voor ons land betekent heeft? Dat vind ik namelijk wel meevallen.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 13:52:51 #31
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_22723121
Ik had het programma tot afgelopen zaterdag (met Anne Frank, was een goede 'docu' trouwens) nog niet gezien, maar toen ik zag op wie je kon stemmen werd ik zo ontzettend boos en ik ben nu nog steeds boos.

Hoe kunnen mensen in godsnaam Pim Fortuyn hebben gekozen!?!??! Hoe?!?!? Vinden die mensen het nu ook niet heel erg genant dat hij tussen grootheden als Erasmus en Drees staat? Alleen omdat ie is neergeknald? Als we zo gaan redeneren dan is Anne Frank inderdaad de aller aller allergrootste Nederlander.

Ik zie Nelson spreken over Anne Frank en 1 seconde daarna wordt Fortuyn genoemd. Ik vind het bijna heiligschennis ofzo. Bah, om misselijk van te worden. Wat een aanfluiting..

Maar goed, ik vind Anne Frank best een kanshebber, al was het alleen maar omdat ze nu nog steeds als postervoorbeeld wordt gebruikt voor iets wat nooit meer mag en kan gebeuren. Toch een grote invloed achteraf. Alleen dat Nederlanderschap zit blijkbaar iedereen nog al dwars....

Wat mij betreft mag of Michiel de Ruyter winnen, heeft mijns inziens toch meer gepresteerd voor Nederland dan Willem van Oranje die natuurlijk de voor de handliggende keuze is.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_22797425
quote:
Fortuyn aan kop als Grootste Nederlander

Uitgegeven: 22 oktober 2004 15:18
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2004 15:20

DEN HAAG - Pim Fortuyn gaat aan kop in de verkiezingen van de Grootste Nederlander. Dat liet de KRO vrijdag weten. Woensdag zond de KRO een special uit over de neergeschoten politicus. Bijna 185.000 mensen hebben tot nu toe hun stem uitgebracht.

Willem Drees staat op de tweede plaats in de verkiezingen, gevolgd door de winnnaar van de eerste stemronde Willem van Oranje. Anne Frank blijft op haar vierde plek, gevolgd door Michiel de Ruyter. Antoni van Leeuwenhoek zakt naar de zesde plaats. Op zeven vinden we Desiderius Erasmus, op de voet gevolgd door Johan Cruijff op acht.


De schilders doen het niet goed bij het Nederlandse publiek: zij blijven onveranderd onderaan de lijst bungelen op nummer negen (Rembrandt van Rijn) en tien (Vincent van Gogh).

Zeker 34.000 'zwevende kiezers' bezochten de StemWijzer voor een stemadvies.
pi_22797889
De tendens tot nu toe is dat als er een special is geweest deze persoon een aantal plaatsen stijgt. Fortuyn stond op 3 dus dat zou kunnen. Ben dus benieuwd of deze tendens doorzet, want dan kun je er bijna zeker van zijn dat iig meneer Fortuyn niet op 1 eindigt.
You love me you hate me, you hate to love me you love to hate me||| De nieuwe wereld komt eraan!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 16:46:35 #34
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_22798688
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 16:10 schreef kaatje65 het volgende:
De tendens tot nu toe is dat als er een special is geweest deze persoon een aantal plaatsen stijgt. Fortuyn stond op 3 dus dat zou kunnen. Ben dus benieuwd of deze tendens doorzet, want dan kun je er bijna zeker van zijn dat iig meneer Fortuyn niet op 1 eindigt.
Dat is wel zo inderdaad.. Betekent wel dat degene die als laatste zijn special krijgt, nogal weinig kans heeft om te winnen, omdat hij dan nogal veel stemmen achterloopt, dat dat nauwelijks meer in te halen is
  maandag 25 oktober 2004 @ 10:33:49 #35
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_22860100
Hacken voor Pim



Pim Fortuyn de 'grootste Nederlander aller tijden'? De website van het KRO-televisie- programma is kinderlijk eenvoudig te hacken. Wie wil kan honderden keren stemmen.

In een land waar op grote schaal wordt geritseld en gefraudeerd, vrijwel iedereen on line is en het cheaten en hacken onder jongeren een favoriete bezigheid is, getuigt het van naïveteit te denken dat internetverkiezingen een representatieve uitslag bieden. Bij de verkiezingen voor 'De mooiste plek van Nederland' en 'De grootste Nederlander', die op dit moment onder auspiciën van respectievelijk de NCRV en de KRO lopen, kan de stemming op uiteenlopende manieren worden gemanipuleerd.

De NCRV heeft het de fraudeur wel heel gemakkelijk gemaakt. Mijn zoon ontdekte met drie andere brugklassers in een mum van tijd hoe ze het percentage van één mooie plek met tal van procentpunten omhoog konden brengen, eenvoudig door na elke uitgebrachte stem de 'cookies' te verwijderen en opnieuw te stemmen.

Om de verkiezing van de grootste Nederlander ten faveure van Johan Cruijff te beïnvloeden hoefden de jongens nauwelijks meer moeite te doen. Weliswaar moesten hier eerst een e-mailadres, postcode en geboortedatum worden ingevuld, alvorens met behulp van een speciale toegangscode kon worden gestemd, maar al gauw bleek, na verwijdering van de cookies, dat met fake-adressen, -codes en -data toch een onbeperkte hoeveelheid stemmen kon worden uitgebracht. De door Eyeworks gemaakte KRO-site was opmerkelijk slordig geprogrammeerd: zelfs als je opgeeft in 1881 of in 1999 te zijn geboren, wordt dat electoraal geaccepteerd.

Een woordvoerster van de KRO verklaarde dat controle achteraf wordt uitgeoefend op de IP-nummers (of IP-adressen), de unieke cijfercode waaronder een computer op internet communiceert met andere computers. Zijn er via hetzelfde nummer verscheidene stemmen uitgebracht, dan telt de KRO dat als één stem. Dat biedt echter maar zeer ten dele soelaas. Ten eerste heeft ongeveer de helft van de Nederlandse thuiscomputers een ouderwetse inbelverbinding - en daarmee een 'dynamisch' IP-nummer. De provider wijst hierbij voor elke inbelsessie weer een ander nummer toe.

De via een breedbandverbinding met de provider verbonden computers of netwerken hebben wel een vast IP-nummer. Officieel kan hier slechts één van de huis- of kantoorgenoten een stem uitbrengen. Maar wie een beetje handig is maakt een omweg via anonieme, 'buitengaatse' Proxy-servers (bij Bestproxies.com zijn er duizenden te vinden), op deze wijze een steeds wisselend IP-nummer achterlatend.

Een zelfde effect kan worden bereikt met een gratis te downloaden 'IP-address-changer', eveneens ontwikkeld om de privacy bij het surfen te beschermen. Ook is het bij een aantal providers mogelijk vanuit huis direct van IP-nummer te wisselen. Een beetje hacker is zelfs in staat het stemmen zodanig te automatiseren dat elk etmaal honderden keren met uiteenlopende IP-nummers op een zelfde kandidaat wordt gestemd. Dan hebben we het nog niet over draadloos internetten waarbij, rijdend met een laptop in de auto, de stem steeds opnieuw via andere, onbeveiligde IP-nummers kan worden uitgebracht.

Als de KRO de einduitslag niet manipuleert, is de kans groot dat Pim Fortuyn zijn eerste plaats in de top-10 van grootste Nederlanders niet meer uit handen geeft. Zijn aanhang is op internet goed georganiseerd en biedt rechtstreekse links naar Pims eigen stemknop (zie bijvoorbeeld pimfortuyndotkom). Onder de verbeten aanhang van het Pim-volk is vermoedelijk ook meer digitaal vernuft aanwezig om de score slinks op te schroeven dan onder die van Antoni van Leeuwenhoek en Willem Drees.

Bovendien zijn de meeste stemkaarten tot nu toe verspreid via de krant die van de KRO het exclusieve recht kreeg op eerste publicatie van de tussentijdse uitslagen: de Telegraaf - een geliefd dagblad bij Pim-kiezers.


Door Tom Rooduijn
http://www.nrc.nl/internet/artikel/1098431344710.html
pi_22860321
Eigenlijk is het best triest dat Pim uberhaupt genomineerd is ...
Maar jaah, ik had niet anders verwacht. Het schiedkundig inzicht van de gemiddelde Nederlander komt niet verder dan een jaar of 3 geleden.
pi_22862412
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 10:33 schreef Nyrem het volgende:
Onder de verbeten aanhang van het Pim-volk is vermoedelijk ook meer digitaal vernuft aanwezig om de score slinks op te schroeven dan onder die van Antoni van Leeuwenhoek en Willem Drees.
Dan zijn de Pim-aanhangers toch slimmer dan je al die tijd hebt gedacht, Nyrem.
I intend to live forever, or die trying.
pi_22867056
nu is die bedoening helemaal een farce
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 november 2004 @ 23:25:02 #39
862 Arcee
Look closer
pi_23231353
Michiel de Ruyter.



Wat een enorm stoere gast.
pi_23312171
Willem van Oranje bedreigt positie Pim Fortuyn

HILVERSUM (ANP) - In de strijd om wie de Grootste Nederlander wordt, is Willem van Oranje van de derde naar de tweede plaats geklommen. Hij staat net onder de aanvoerder van het lijstje, Pim Fortuyn.

Dat heeft organisator de KRO zondag bekendgemaakt. Tot nu toe zijn 370.000 stemmen uitgebracht.

De vader des vaderland stond tot zaterdag op de derde plaats en moest oud-premier Willem Drees voor zich laten. Zaterdag zond de KRO een verkiezingsspecial uit over Willem van Oranje die hem aan een tweede plaats heeft geholpen. Het programma wordt maandag om 17.30 uur op Nederland 1 herhaald.

In de nummers 4 tot en met 10 is weinig veranderd. Antoni van Leeuwenhoek, Desiderius Erasmus en Johan Cruijff behielden hun respectievelijk 4e, 5 en 6e plaats. Michiel de Ruyter klom naar de zevende plaats ten koste van Anne Frank, die nu op acht staat. De schilders Rembrandt van Rijn en Vincent van Gogh behielden hun notering op de 9e en 10e plaats.

Maandagavond is de finale van de verkiezing, te zien op Nederland 1 om 21.05 uur.

Bron: Home.nl
sig verwijderd door FA
  zondag 14 november 2004 @ 20:21:12 #41
106278 Shagster
Nog steeds met kerstmuts
pi_23314434
Ik vind dat Willem van Oranje terecht de eerste plaats heeft. Maar stiekem heb ik toch op Johan Cruiff gestemd, omdat ik die hele verkiezing al niet meer serieus neem sinds ik de namen Fortuin en Frank er tussen heb zien staan.

En voetbal is best leuk.
Mary Jane?! But that's like, my favourite name! =D
pi_23315819
Er zijn zat andere NLers (dood of levend) die meer hebben GEPRESTEERD dan Pim.

*gaat om dezelfde reden als Shagster stemmen op Cruijff *
pi_23338646
en de finale uitzending is nu aan de gang.

Ik zeg dat de winnaar(dus grootste nederlander) wordt:

pi_23338896
Krijgen we nou vanavond eindelijk eens de winnaar te horen. Op teletekst staat zoiets als: Aan het eind van de uitzending blijven er nog 3 kandidaten over.

Dus we krijgen het weer niet te horen vanavond?
...drop it like it's hot...
pi_23339461
Mja, het zal toch wel Pim Fortuyn worden ... Ja, ik heb gestemt.. Michiel de Ruyter, mijn held
pi_23339491
quote:
Op maandag 15 november 2004 21:30 schreef Nyluzzz het volgende:
Dus we krijgen het weer niet te horen vanavond?
Als ik het goed begrijp wordt de winnaar vanavond bekend.
sig verwijderd door FA
pi_23339505
Heb vorige nog maar even tactisch op Willem Drees gestemd, al was hij niet echt mijn favoriet.
...drop it like it's hot...
pi_23339523
quote:
Op maandag 15 november 2004 21:51 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp wordt de winnaar vanavond bekend.
Het werd ook wel eens tijd
...drop it like it's hot...
  maandag 15 november 2004 @ 22:05:50 #49
106278 Shagster
Nog steeds met kerstmuts
pi_23339924
Zoiets begreep ik ook. Ik gok op Willem van Oranje.. De Pim Fortuin gekte is een beetje geminderd, geloof ik..

Hoop ik.

Ik durf mijn kop anders niet meer buiten Nederland te vertonen.
Mary Jane?! But that's like, my favourite name! =D
pi_23340148
Kom op... Michiel de Ruyter wordt flink onder gewaardeerd
  Trouwste user 2022 maandag 15 november 2004 @ 22:23:30 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_23340559
Als Erica Terpstra was doodgeschoten stond ze nu op twee.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 15 november 2004 @ 22:24:32 #52
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23340593
AARGH! Marten Fortuyn!

Pim Fortuyn vind ik niet de Grootste, maar z'n broer zeker de Mediageilste.

  Trouwste user 2022 maandag 15 november 2004 @ 22:25:23 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_23340627
Ah daar is ie. shmoopy en ik maakten maandenlang grapjes door te gokken waar Martin Fortuyn zou opduiken.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 15 november 2004 @ 22:26:12 #54
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23340655
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:23 schreef tong80 het volgende:
Als Erica Terpstra was doodgeschoten stond ze nu op twee.


Als het hele circus opnieuw werd gedaan nu, stond Theo van Gogh ook in de top 10.
  Trouwste user 2022 maandag 15 november 2004 @ 22:28:53 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_23340751
Ze gaan cijfers geven

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 15 november 2004 @ 22:32:37 #56
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23340872
Hoe kun je nou debatteren over het verschil tussen Erasmus en Anne Frank? :')
pi_23340950
Ik mag toch hopen dat Pim Fortuyn wint, dat zou echt de perfecte apotheose van deze onzinnige verkiezing zijn.

  Trouwste user 2022 maandag 15 november 2004 @ 22:37:08 #58
7889 tong80
Spleenheup
pi_23341020
Dat Peppie en Kokkioe niet zijn genomineerd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 15 november 2004 @ 22:37:50 #59
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_23341045
Marten F. zit met een delegatie van Helden/Panningen op de tribune.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_23341074
Kijk ze daar eens fel tekeergaan tegen elkaar. Het lijkt wel of het nog ergens om gaat ook.
...drop it like it's hot...
  maandag 15 november 2004 @ 22:39:06 #61
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_23341087
- Zuid Afrika kreeg Mandela
- Engeland kreeg Churchill
- Duitsland kreeg Adenauer

En dan krijgen wij Pim Fortuyn? God beware mij

Wat ben je voor zielig, hersenloos klootjesvolk als je Pim Fortuyn als grootste Nederlander gaat kiezen
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_23341102
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:37 schreef tong80 het volgende:
Dat Peppie en Kokkioe niet zijn genomineerd.

Kokkie was een Duitser.
...drop it like it's hot...
  maandag 15 november 2004 @ 22:40:22 #63
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23341129
Jezus Christus, wat is die Vincent van Gogh ambassadeur extreem fanatiek.
pi_23341143
Flinke vriendjespolitiek daarow
  maandag 15 november 2004 @ 22:41:31 #65
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23341176
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:40 schreef Cornerman het volgende:
Flinke vriendjespolitiek daarow
Hoezo?
  Trouwste user 2022 maandag 15 november 2004 @ 22:42:09 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_23341200
Gaan ze godverdomme Cruijff beoordelen wat ie na zijn 50ste deed.

GVD hij bracht Nederlend op de kaart toen ie 27 was.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23341214
Fortuyn nog steeds bovenaan, ik ben bang dat hij het gaat worden .
sig verwijderd door FA
  maandag 15 november 2004 @ 22:43:00 #68
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_23341227
Heb al 3 keer op Fortuyn gestemd. .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  maandag 15 november 2004 @ 22:43:54 #69
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23341257
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:43 schreef BVO het volgende:
Heb al 3 keer op Fortuyn gestemd. .
Doe je dat met de telefoon of zo?
pi_23341272
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:41 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Hoezo?
Mwa, ze doen allemaal een goed woordje voor elkaar...
pi_23341290
Wanneer is het afgelopen?
slettebak [@] gmail.com
pi_23341293
Michael van Praag heeft zichzelf al een paar keer flink voor schut gezet, dat doet Cruijff waarschijnlijk geen goed.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Trouwste user 2022 maandag 15 november 2004 @ 22:45:22 #73
7889 tong80
Spleenheup
pi_23341300
Hup Willem Drees. Helaas niet dood geschoten.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 15 november 2004 @ 22:45:32 #74
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_23341304
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:43 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Doe je dat met de telefoon of zo?
Nee, met de postduif. .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_23341332
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:45 schreef JaWi het volgende:
Wanneer is het afgelopen?
23.10
sig verwijderd door FA
pi_23341345
Maar goed mensen.. ik ga nederland 3 kijken.. Nova, Hans Teeuwen over t voorstel van Donner.. Daaaag Michiel de Ruyter gaat t niet maken vanavond
  maandag 15 november 2004 @ 22:48:01 #77
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23341386
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:45 schreef BVO het volgende:

[..]

Nee, met de postduif. .
Ok.
pi_23341426
Ik kan niet geloven dat ik er nog naar kijk ook. Het wordt gewoon Pim Fortuyn en dat geeft de domheid van de verkiezing en de gemiddelde nederlander aan.
...drop it like it's hot...
pi_23341470
Nou komt het, de minpunten van Fortuyn. Heeft u een half uurtje?
...drop it like it's hot...
pi_23341648
Al bekend de uitslag?
slettebak [@] gmail.com
  maandag 15 november 2004 @ 22:58:39 #81
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23341681
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 15 november 2004 @ 22:59:38 #82
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23341710
Dat is wel weer grappig. 3 Willems.

Willem Drees
Willem van Oranje
Wilhelmus Simon Fortuyn
  maandag 15 november 2004 @ 23:01:26 #83
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23341770
Wat een betoog

Trappen mensen daar in?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 november 2004 @ 23:02:19 #84
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_23341803
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:01 schreef popolon het volgende:
Wat een betoog

Trappen mensen daar in?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Trouwste user 2022 maandag 15 november 2004 @ 23:02:21 #85
7889 tong80
Spleenheup
pi_23341805
treurig die Mrtin Fortuyn in beeld die echt denkt dat zijn broer de grootste Nederlander ooit is.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23341812
waarom wordt er gejoeld bij Wouter Bos?
  maandag 15 november 2004 @ 23:03:26 #87
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23341847
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:02 schreef tong80 het volgende:
treurig die Mrtin Fortuyn in beeld die echt denkt dat zijn broer de grootste Nederlander ooit is.


Dat begrijp je toch niet. Je broer is vermoord, en wat ga je doen? Bij programma's als Char en dit soort kul zitten.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 november 2004 @ 23:04:17 #88
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_23341872
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:02 schreef tong80 het volgende:
treurig die Mrtin Fortuyn in beeld die echt denkt dat zijn broer de grootste Nederlander ooit is.


lijkt me wel lachen als fortuyn wint
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 15 november 2004 @ 23:04:58 #89
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_23341893
Pim Fortuyn nr. 1 wat een grap. Doe mij maar Willem Drees.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_23341917
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:04 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

lijkt me wel lachen als fortuyn wint
nou, ik zou me eigenlijk doodschamen. Fortuyn hoort niet tussen mensen als Mandela, Churchil en Adenauer.
...drop it like it's hot...
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 november 2004 @ 23:06:57 #91
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_23341947
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:05 schreef Nyluzzz het volgende:

[..]

nou, ik zou me eigenlijk doodschamen. Fortuyn hoort niet tussen mensen als Mandela, Churchil en Adenauer.
schamen ? voor wie
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 15 november 2004 @ 23:08:23 #92
106278 Shagster
Nog steeds met kerstmuts
pi_23341983
Jezus. Je schaamt je toch dood?

Is de uitslag al bekend, trouwens? Mijn TV is kaput.
Mary Jane?! But that's like, my favourite name! =D
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 november 2004 @ 23:08:45 #93
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_23341997
nog niet bekend, je moet smsen
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_23341998
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:06 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

schamen ? voor wie
Voor mijn landgenoten die deze man die Nederland niets goeds heeft gebracht en eigenlijk alleen maar ellende heeft bezorgd, als grootste Nederlander kiezen.
...drop it like it's hot...
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 november 2004 @ 23:09:12 #95
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_23342004
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:08 schreef Nyluzzz het volgende:

[..]

Voor mijn landgenoten die deze man die Nederland niets goeds heeft gebracht en eigenlijk alleen maar ellende heeft bezorgd, als grootste Nederlander kiezen.
maakt het uit tis maar een spelletje
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 15 november 2004 @ 23:10:09 #96
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23342032
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:02 schreef tong80 het volgende:
treurig die Mrtin Fortuyn in beeld die echt denkt dat zijn broer de grootste Nederlander ooit is.


Die gozer is echt erg, als een bouwvakker loopt ie te brallen van de tribune

fortuyn had nooit in de top10 zelfs gemogen, zotte bende dit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 15 november 2004 @ 23:10:25 #97
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23342044
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:08 schreef Shagster het volgende:
Jezus. Je schaamt je toch dood?

Is de uitslag al bekend, trouwens? Mijn TV is kaput.
Nee.
Maar het wordt Fortuyn.

Zie jij bejaarden al SMS'en voor Drees?
pi_23342074
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:42 schreef tong80 het volgende:
Gaan ze godverdomme Cruijff beoordelen wat ie na zijn 50ste deed.

GVD hij bracht Nederlend op de kaart toen ie 27 was.


Fuck Willem van Oranje, Willem Drees en Pim Fortuyn...

Cruijff is de grootste leider
  maandag 15 november 2004 @ 23:18:51 #99
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_23342288
Nu maar hopen dat alle stemmers van de nummers 4 t/m 10 nu op een Willem stemmen. Dat moet de georganiseerde Pim-aanhang toch wel overstemmen...

En die kunnen dan weer gaan zeiken dat het oneerlijk is geweest omdat ze de hele tijd #1 hebben gestaan...
Religie maakt meer kapot dan je lief is
  maandag 15 november 2004 @ 23:19:38 #100
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23342316
Wat een on-spannend kutprogramma ....... Die hele uitslag is de hele uitzending gelijk gebleven.
  maandag 15 november 2004 @ 23:19:57 #101
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_23342327
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:39 schreef The_BoezelaaR het volgende:
- Zuid Afrika kreeg Mandela
- Engeland kreeg Churchill
- Duitsland kreeg Adenauer

En dan krijgen wij Pim Fortuyn? God beware mij

Wat ben je voor zielig, hersenloos klootjesvolk als je Pim Fortuyn als grootste Nederlander gaat kiezen
Pim Fortuyn . I rest my case. Wat zijn we toch een stelletje eencellige amoebes bij elkaar
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 november 2004 @ 23:20:07 #102
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_23342333
wehehehehe fortuyn 1e
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_23342338
Dit kan niet waar zijn!
...drop it like it's hot...
  maandag 15 november 2004 @ 23:20:30 #104
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23342344
Ik op het Nederlandse volk. Gaan die hooligans ook nog lopen juichen alsof ze bij een voetbalwedstrijd zitten.
pi_23342352
Pimmetje Pimmetje Pimmetje Wat een gelul allemaal
pi_23342362
Wat een achterlijk dom kut-land is dit
pi_23342365
Wat heeft hij gedaan behalve Bolkenstein napraten?

Maar dat is vast al meer gevraagd...
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 november 2004 @ 23:21:08 #109
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_23342366
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik op het Nederlandse volk. Gaan die hooligans ook nog lopen juichen alsof ze bij een voetbalwedstrijd zitten.
haha ja, wat een giller dit programma
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 15 november 2004 @ 23:21:24 #110
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_23342373
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:21 schreef Intxaurraga het volgende:
Wat heeft hij gedaan behalve Bolkenstein napraten?

Maar dat is vast al meer gevraagd...
En dat voor een paar maanden ......
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_23342388
Dit hele programma is geflopt
pi_23342393
Zie die Wouter Bos en Jacobine Geel kijken, en terecht.

Gaat die kerel van Fortuyn ook nog een beetje boos staan doen
...drop it like it's hot...
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 november 2004 @ 23:22:19 #114
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_23342400
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:21 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

En dat voor een paar maanden ......
daar kon die ook echt iets aan doen
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 november 2004 @ 23:22:29 #116
862 Arcee
Look closer
pi_23342409
Aiaiai, wat zullen ze balen in Hilversum dat ze deze verkiezing hebben uitgeschreven.
pi_23342410
Dit programma is dus gewoon geflopt.
...drop it like it's hot...
  maandag 15 november 2004 @ 23:23:00 #118
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23342424
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:39 schreef The_BoezelaaR het volgende:
- Zuid Afrika kreeg Mandela
- Engeland kreeg Churchill
- Duitsland kreeg Adenauer

En dan krijgen wij Pim Fortuyn? God beware mij :')

Wat ben je voor zielig, hersenloos klootjesvolk als je Pim Fortuyn als grootste Nederlander gaat kiezen
Helemaal mee eens. Dit programma moet maar snel vergeten worden. Ik durf me voorlopig niet onder Duitse of Engelse historici te begeven.
  maandag 15 november 2004 @ 23:23:22 #119
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23342438
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:22 schreef pberends het volgende:
Youri Albrechts
Youri Albrechts had wel een punt ja, dat het zo'n baggerlijst was. Vooral met Fortuyn erin.
  maandag 15 november 2004 @ 23:24:00 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23342462
Lekker dan...
***
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 november 2004 @ 23:24:28 #122
862 Arcee
Look closer
pi_23342476
Waarom stemmen mensen überhaupt op een politicus?
pi_23342479
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:23 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Youri Albrechts had wel een punt ja, dat het zo'n baggerlijst was. Vooral met Fortuyn erin.
Slimme man.
  maandag 15 november 2004 @ 23:24:55 #124
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23342487
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:22 schreef pberends het volgende:
Jacobine Geel -> lekker wijf.
Zeker. Tenminste nog één plus punt.
  maandag 15 november 2004 @ 23:25:19 #125
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_23342500
.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  maandag 15 november 2004 @ 23:25:40 #126
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_23342509
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:22 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

daar kon die ook echt iets aan doen
Dat niet, maar de Grootste Nederlander worden door een paar maanden wat bleren en doodgeschoten worden is niet terecht imo.

Als je serieus gelooft dat Pim Fortuyn de Grootste Nederlander aller Tijden (luister eens HEEL GOED naar ELK WOORD in die zin!!!) is, dan moet je platgespoten worden en naar een mentale inrichting gebracht worden. Echt .... het is ongelofelijk

- Hij heeft NIKS voor Nederland betekent
- Hij heeft slechts een paar maanden lopen bleren
- Hij werd doodgeschoten, erg jammer, maar of dat je nou groot maakt? Mijn oom is ook doodgeschoten, maar die stond ook echt niet zo hoog (nergens nl.)
- Alle andere 8 (misschien Anne niet) hebben daadwerkelijk iets GEDAAN

Ik wordt hier een beetje triestig van, raar land
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 november 2004 @ 23:25:59 #127
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_23342521
PIMMIE

GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_23342529
quote:
Op maandag 15 november 2004 22:34 schreef Bensdorp het volgende:
Ik mag toch hopen dat Pim Fortuyn wint, dat zou echt de perfecte apotheose van deze onzinnige verkiezing zijn.
Geweldig

Wat zal er morgenvroeg gevloekt worden op de burelen van de KRO dat ze hier ooit aan begonnen zijn.
  maandag 15 november 2004 @ 23:26:28 #129
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_23342535
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee het is niet waar: pim?
van alle nederlanders die we konden kiezen hebben we pim gekozen...

nou ja over een paar jaar is ie weg allemaal overladen door de moord op van gogh.
wedden dat als theo er in had gestaan dat hij vet hoog was gekomen ......
doet dingen zoals geen ander dat kan!
  maandag 15 november 2004 @ 23:26:47 #130
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23342545
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Slimme man.
Hey, dank je pberends. Je vleit me.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 november 2004 @ 23:27:26 #131
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_23342564
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:25 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Dat niet, maar de Grootste Nederlander worden door een paar maanden wat bleren en doodgeschoten worden is niet terecht imo.

Als je serieus gelooft dat Pim Fortuyn de Grootste Nederlander aller Tijden (luister eens HEEL GOED naar ELK WOORD in die zin!!!) is, dan moet je platgespoten worden en naar een mentale inrichting gebracht worden. Echt .... het is ongelofelijk

- Hij heeft NIKS voor Nederland betekent
- Hij heeft slechts een paar maanden lopen bleren
- Hij werd doodgeschoten, erg jammer, maar of dat je nou groot maakt? Mijn oom is ook doodgeschoten, maar die stond ook echt niet zo hoog (nergens nl.)
- Alle andere 8 (misschien Anne niet) hebben daadwerkelijk iets GEDAAN

Ik wordt hier een beetje triestig van, raar land
ik vind het ook niet de grootste nederlander, maar vind het wel grappig dat hij het geworden is, schaam je je nou naar de andere landen toe ofzo, het is maar spelletje van de KRO hoor, je blaast het teveel op in je hoofd
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_23342578
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:23 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Youri Albrechts had wel een punt ja, dat het zo'n baggerlijst was. Vooral met Fortuyn erin.
Maar hij had ook een niet zo goed punt. Hij zei dat het ging om wie voor de huidige samenleving op dit moment de grootste Nederlander is. De verkiezing heette toch echt "De grootste Nederlander allertijden.
sig verwijderd door FA
  maandag 15 november 2004 @ 23:28:12 #133
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23342591
Nederland staat de laatste tijd vaker voor lul dan Bush.

Da's toch een hele prestatie.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 15 november 2004 @ 23:28:23 #134
106278 Shagster
Nog steeds met kerstmuts
pi_23342598
Wat zal de KRO een spijt hebben opeens.

Ik op de lui die op Fortuin hebben gestemd. Stelletje SBS-losers.



Bah.
Mary Jane?! But that's like, my favourite name! =D
  maandag 15 november 2004 @ 23:28:31 #135
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23342605
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:27 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Maar hij had ook een niet zo goed punt. Hij zei dat het ging om wie voor de huidige samenleving op dit moment de grootste Nederlander is. De verkiezing heette toch echt "De grootste Nederlander allertijden.
Inderdaad.
  maandag 15 november 2004 @ 23:28:45 #136
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_23342608
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:28 schreef popolon het volgende:
Nederland staat de laatste tijd vaker voor lul dan Bush.

Da's toch een hele prestatie.
Ik wist niet dat zoiets mogelijk was
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_23342609
en dat te bedenken dat Martin Fortuyn vlak na de moord op Pim zei dat ie helemaal nooit en te nevver iets te maken wou hebben met de pers. En dat ie nooit maar dan ook nooit de publiciteit zou opzoeken. en moet je nou zien. elke keer kom ik die rotkop van hem weer tegen.
en nu is pim ook nog eens uitgeroepen tot grootste nederlander aller tijden???????
hoe stom kun je zijn.......
wat heeft die vent ooit voor het land gedaan????????
niets maar dan ook helemaal niets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ze hebben alleen maar op hem gestemd omdat ie dood is geschoten. Als theo er tussen had gestaan dan had die gewonnen.

god oh god, waar gaan we heen met nederland???????????????
hoog tijd om te gaan emigreren.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
  maandag 15 november 2004 @ 23:28:58 #138
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_23342617
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:22 schreef Nyluzzz het volgende:
Dit programma is dus gewoon geflopt.
*eens
doet dingen zoals geen ander dat kan!
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 november 2004 @ 23:30:05 #139
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_23342654
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:28 schreef tennaj1234 het volgende:
en dat te bedenken dat Martin Fortuyn vlak na de moord op Pim zei dat ie helemaal nooit en te nevver iets te maken wou hebben met de pers. En dat ie nooit maar dan ook nooit de publiciteit zou opzoeken. en moet je nou zien. elke keer kom ik die rotkop van hem weer tegen.
en nu is pim ook nog eens uitgeroepen tot grootste nederlander aller tijden???????
hoe stom kun je zijn.......
wat heeft die vent ooit voor het land gedaan????????
niets maar dan ook helemaal niets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ze hebben alleen maar op hem gestemd omdat ie dood is geschoten. Als theo er tussen had gestaan dan had die gewonnen.

god oh god, waar gaan we heen met nederland???????????????
hoog tijd om te gaan emigreren.
doei , blijf je wel op fok posten
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 15 november 2004 @ 23:30:13 #140
21157 sioux_
lost in space
pi_23342658
tijdens zijn leven gedemoniseerd, na zijn dood geidoliseerd.
erg ironisch weer.

ik ben het er niet mee eens.
  maandag 15 november 2004 @ 23:30:24 #141
99433 Tup
Tupperwaar
pi_23342661
Fok users komen allemaal in aanmerking voor de titel "Zuurste Nederlander"
Wasserwunderland
pi_23342681
Bah, bah, bah... Elk volk krijgt de protagonist die het verdient...

Nederland is verworden tot een vergaarbak voor klootjesvolk....
  maandag 15 november 2004 @ 23:31:28 #143
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23342688
Nam iemand dit programma serieus dan? Lijkt me nogal logisch dat al die debiele Fortuyn-adepten als een gek gaan zitten bellen.

Net alsof iemand echt denkt dat Pim de grootste Nederlander is.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23342711
natuurlijk paultjuhh
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
pi_23342727
Pim Fortuyn heeft een boek geschreven, maar over Pim zelf valt bitterweinig te schrijven in vergelijking met de rest van de kandidaten. Volgens mij zijn er echt veel stemmers geweest die uit al die vreemde namen 1 bekende gekozen hebben. Zoiets is jammer en geeft idd perfect aan hoe het onderwijs er tegenwoordig voorstaat zoals die fanatieke Van Gogh vertegenwoordiger al opmerkte.
  maandag 15 november 2004 @ 23:32:57 #146
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23342738
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:31 schreef Posdnous het volgende:
Nam iemand dit programma serieus dan? Lijkt me nogal logisch dat al die debiele Fortuyn-adepten als een gek gaan zitten bellen.
Ik zie al die Breezah-jongetjes al bellen voor Erasmus.

"Yo man, Lof der Zotheid weet je wel. De paus dissen."
  maandag 15 november 2004 @ 23:32:57 #147
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23342739
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:28 schreef tennaj1234 het volgende:
Als theo er tussen had gestaan dan had die gewonnen.
Dat lijtk me een zekerheidje.

'Nuchtere Nederlanders'

Amerikanen zijn nog nuchterder, en wij hen maar uitlachen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23342745
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:31 schreef Posdnous het volgende:
Nam iemand dit programma serieus dan?
Lijkt me niet. Het werd constant, zelfs door de presentatoren, een spelletje genoemd.
sig verwijderd door FA
  maandag 15 november 2004 @ 23:33:28 #149
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_23342750
En dan te bedenken dat als hi daadwerkelijk in het kabinet was beland, er nu waarschijnlijk niemand op hem gestemd zou hebben..
Alleen al omdat ie er zo'n zooitje van gemaakt had, omdat het kabinet toch wel was gevallen..

Over 100 jaar weet niemand meer wie Fortuyn is..
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 november 2004 @ 23:35:04 #150
862 Arcee
Look closer
  maandag 15 november 2004 @ 23:35:51 #151
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_23342813
Bij grootste Nederlander komen deze 3 namen als eerste naar boven

Leeghwater
Huygens
v. Leeuwenhoek

Zonder de eerste bestond Nederland nu waarschijnlijk niet eens meer en was het voor het grootste gedeelte een zee, en de rest had een ander land wel ingep[ikt.
Huygens een van de grootste wetenschappers van die tijd
En v. Leeuwenhoek lijkt me ook duidelijk, had de moderne microscoop uitgevonden, en daarnaast nog veel m.b.t moleculaire biologie oid.
Deden deze 3 eigenlijk wel mee?

Wat heeft Pim Fortuyn eigenlijk gedaan voor het land?
Alleen een hoop chaos en een slechte partij achter gelaten.
Toen hij nog leefde was hij ook niet zo populair, maar dat is meestal zo als je dood gaat, kijk maar eens naar Hazes en T v. Gogh, die waren ook niet zo geliefd bij het volk.
Hazes misschien in bepaalde kringen wel.

Maar nu blijkt weer hoe veel de Nederlanders weten van hun eigen land.
  Trouwste user 2022 maandag 15 november 2004 @ 23:36:14 #152
7889 tong80
Spleenheup
pi_23342824
Ik ben zo blij voor Martin Fortuyn.

Dat ie eindelijk in de luwte kan gaan leven.

Trusten fokkers.

De moeder van Bambie ging ook dood.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 15 november 2004 @ 23:36:22 #153
99433 Tup
Tupperwaar
pi_23342827
Stelling: tijdgenoot zijn van de huidige stemmers is een nadeel. Lang geleden geleefd hebben, is een voordeel, immers je hebt zeer lang profijt kunnen hebben van de mythevorming in de geschiedenisles.
Wasserwunderland
pi_23342832
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:33 schreef laurenzo85 het volgende:

Over 100 jaar weet niemand meer wie Fortuyn is..
De meeste over 2 dagen al niet meer, want dan is het Andorra - Nederland.
  maandag 15 november 2004 @ 23:36:43 #155
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23342840
De 'gemiddelde' Nederlander laat weer eens blijken totaal geen nota te hebben van de geschiedenis en de gevolgen daarvan.
Dieptreurig dat een eendagsvlieg die nooit iets heeft (kunnen) bewijzen deze verkiezing wint.
De waan van de dag overwint de echte denkers en doeners.
Als Theo van Gogh in het lijstje had gestaan had die zeker gewonnen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 15 november 2004 @ 23:37:28 #156
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23342865
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:33 schreef laurenzo85 het volgende:
En dan te bedenken dat als hi daadwerkelijk in het kabinet was beland, er nu waarschijnlijk niemand op hem gestemd zou hebben..
Hij was vast net zo hoog geeindigd als Mat Herben nu.

Nou ja, ik vind het ook een onzinnige uitslag, maar ik maak me er verder niet druk om.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 november 2004 @ 23:40:08 #157
862 Arcee
Look closer
pi_23342947
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:36 schreef golfer het volgende:
De waan van de dag overwint de echte denkers en doeners.
Idd, maar waarom wint overal een politicus?
pi_23343021
Ik denk dat de moord op Theo v Gogh Pim Foruyn nogal heeft geholpen. Revote, revote!
...drop it like it's hot...
  maandag 15 november 2004 @ 23:42:38 #159
91306 GF
Kingwood
pi_23343026
Waarom nou Fortuyn Ik heb met 2 mobieltjes de hele tijd op Willem van Oranje zitten stemmen
Unspoken words were understood
  maandag 15 november 2004 @ 23:47:25 #160
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23343185
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:40 schreef Arcee het volgende:


Idd, maar waarom wint overal een politicus?
Politici hebben nou eenmaal grote invloed op de samenleving.
Top 3 waren eigenlijk allemaal politicus.
Alleen 2 daarvan hebben wel iets bereikt en nagelaten.
De winnaar heeft niets bewezen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_23343199
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:42 schreef GF het volgende:
Waarom nou Fortuyn Ik heb met 2 mobieltjes de hele tijd op Willem van Oranje zitten stemmen
Fraude
pi_23343213
Deze verkiezing is gewoon een signaal voor de politiek, en niet de verkiezing tot grootste Nederlander.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 november 2004 @ 23:48:39 #163
862 Arcee
Look closer
pi_23343240
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:42 schreef Nyluzzz het volgende:
Ik denk dat de moord op Theo v Gogh Pim Foruyn nogal heeft geholpen. Revote, revote!
Daar voor stond-ie ook al op nummer 1. Jij hebt 't er wel moeilijk mee, hè? Natuurlijk is Fortuyn niet de grootste Nederlander, dat snapt iedereen. Mensen hebben gewoon deze gelegenheid aangegrepen nog eens een soort van ongenoegen te uiten.

Echt grote Nederlanders zijn De Ruyter , Van Oranje, Rembrandt, Vincent van Gogh, Van Leeuwenhoek, Lely, etc. Geen weldenkend mens zal Pim Fortuyn boven hen plaatsen. Ook niet de mensen die op hem gestemd hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 november 2004 @ 23:50:11 #164
862 Arcee
Look closer
pi_23343283
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:47 schreef golfer het volgende:
Politici hebben nou eenmaal grote invloed op de samenleving.
Top 3 waren eigenlijk allemaal politicus.
Alsof wetenschappers dat niet hebben. Hun nalatenschap is vele malen groter.

Of een doener als De Ruyter. Dankzij hem bestaat Nederland überhaupt nog.
pi_23343306
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Idd, maar waarom wint overal een politicus?
Een politicus die niks heeft waargemaakt (/waar heeft kunnen maken, alsof alles wat hij zei echt zou gebeuren )..

*is teleurgesteld in de NLers die voor Pim hebben gestemd*
pi_23343322
Fortuyn vind ik zeker niet de grootste, maar het is prachtig om al die frustraties van linkse mensen te zien na Fortuyn's zege
pi_23343406
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:51 schreef pberends het volgende:
Fortuyn vind ik zeker niet de grootste, maar het is prachtig om al die frustraties van linkse mensen te zien na Fortuyn's zege
Niet alleen linkse mensen denk ik, hoop ik.
sig verwijderd door FA
pi_23343417
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:42 schreef Nyluzzz het volgende:
Ik denk dat de moord op Theo v Gogh Pim Foruyn nogal heeft geholpen. Revote, revote!
nee hoor, Pim stond al maanden bovenaan
  maandag 15 november 2004 @ 23:56:14 #169
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_23343471
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:51 schreef pberends het volgende:
Fortuyn vind ik zeker niet de grootste, maar het is prachtig om al die frustraties van linkse mensen te zien na Fortuyn's zege
Ik ben rechts conservatief, maar dit valt me gewoon enorm tegen van Nederland
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_23343550
Ik denk zelfs dat Youri Albrechts het een klein beetje teveel eer vond voor Fortuijn. Hoe goed hij ook geweest mag zijn je moet 'm wel op waarde kunnen schatten in vergelijking met de rest.
pi_23343554
Vreemd eigenlijk dat, na de dood van Theo, Van Gogh niet hoger dan de 10e plek is geëindigd als we dan toch zo'n dom stemmend volkje hebben.
Atje zeggen is adje doen!
pi_23343575
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

nee hoor, Pim stond al maanden bovenaan
ik had verwacht dat dat op het laatst toch wel zou veranderen. Dat de mensen met gezond evrstand onder ons dit dan toch niet meer aan konden zien en hun stem lieten gelden.n Zo is het in Engeland en Duitsland ook gegaan,w aar Churchill en Adenauer pas op het laatste moment aan kop kwamen. Toen Van Gogh werd vermoord beseften mensen weer dat ze vonden dat het heel selcht met Nederland ging en dat er wat moest veranderen en dan kom je vanzelf weer bij Fortiyn uit.
...drop it like it's hot...
  maandag 15 november 2004 @ 23:59:53 #173
99433 Tup
Tupperwaar
pi_23343584
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:51 schreef pberends het volgende:
Fortuyn vind ik zeker niet de grootste, maar het is prachtig om al die frustraties van linkse mensen te zien na Fortuyn's zege
Ik ben uitermate zeg maar SP- links. Mooi dat Fortuyn gewonnen heeft. Doorbreek de macht van CDA, VVD en PvdA!!!!
Wasserwunderland
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:00:57 #174
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_23343627
Chuchill, Adenauer, Mandela, Fortuyn. Mooi rijtje !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_23343663
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:00 schreef Falco het volgende:
Chuchill, Adenauer, Mandela, Fortuyn. Mooi rijtje !
Als dezelfde onbekende stemmers weer te porren zijn voor een nieuwe sms actie dan is Fortuijn binnenkort ook nog de grootste wereldburger allertijden.
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:02:45 #176
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23343676
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:51 schreef pberends het volgende:
Fortuyn vind ik zeker niet de grootste, maar het is prachtig om al die frustraties van linkse mensen te zien na Fortuyn's zege
Ja hoor. Alle rechtse mensen hebben op Fortuyn gestemd.
pi_23343707
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:50 schreef GotC het volgende:
*is teleurgesteld in de NLers die voor Pim hebben gestemd*
Same here. Mijn ouders en ik konden de uitslag gewoon niet geloven. Een deel van NL is echt . Pim Fortuyn heeft een bijdrage geleverd aan Nederland, maar de meeste en beste bijdrage aan NL?

Ik zou weleens willen weten wat de einduitslag in aantal stemmen is. Heb de KRO een mailtje hierover gestuurd, want de einduitslag in stemmen staat niet op hun site.

5 minuten voor het einde was het verschil 8.000 stemmen tussen 1 en 2 en 35.000 stemmen tussen 1 en 3. In de uitzending hebben ze echter niet gezegd met hoeveel stemmen Fortuyn heeft gewonnen. Dat was eigelijk wel beter geweest.

Ik heb de laatste 5 minuten met 2 mobieltje geSMSt (geen idee hoe je het schrijft) en gestemd via de vaste telefoon op zowel Drees als Oranje. Fortuyn vergelijken met Mandela, Churchill en Adenauer gaat gewoon NIET.
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:04:54 #178
99433 Tup
Tupperwaar
pi_23343750
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:03 schreef Linkpagina het volgende:
...Adenauer gaat gewoon NIET.
Kan iedereen hier moeiteloos oplepelen wat Adenauer voor Duitsland heeft betekend?
Wasserwunderland
pi_23343759
Ik vind het een fantastische uitslag, en dan eigenlijk vooral omdat sommige kleuters zich er zo vreselijk druk om maken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:06:20 #180
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23343782
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:04 schreef Tup het volgende:

[..]

Kan iedereen hier moeiteloos oplepelen wat Adenauer voor Duitsland heeft betekend?
Daar gaat het toch helemaal niet om.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 november 2004 @ 00:11:14 #181
862 Arcee
Look closer
pi_23343920
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:05 schreef milagro het volgende:
Ik vind het een fantastische uitslag, en dan eigenlijk vooral omdat sommige kleuters zich er zo vreselijk druk om maken
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:13:07 #182
99433 Tup
Tupperwaar
pi_23343969
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:06 schreef -DailaLama- het volgende:
Daar gaat het toch helemaal niet om.
De vanzelfsprekendheid waarmee Adenauer genoemd wordt als "terechte" winnaar in Duitsland bevreemdt mij, aangezien vrijwel niemand hier -althans niet nadat Google nu even snel wordt geraadpleeegd- weet wie Adenauer is en wat hij heeft gedaan. Kom dan ook niet met internationale vergelijkingen.
Wasserwunderland
pi_23343973
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:04 schreef Tup het volgende:
Kan iedereen hier moeiteloos oplepelen wat Adenauer voor Duitsland heeft betekend?
Adenauer heeft Duitsland geleid van 1949 tot ik dacht 1963 en zijn historische prestatie blijft dat hij een geïsoleerd en geruïneerd land tot een van de sterkste partners van het Westen heeft gemaakt. Duitsland werd lid van de EGKS (voorloper van de huidige EU) en later werd Duitsland lid van de NAVO. Kan je deze prestatie vergelijken met Fortuyn?

Al heb ik wel een voorsprong, omdat ik nu een werkcollege volg over Duitsland en Europa.
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:14:03 #184
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_23343996
Ja ik vermaak me om die reacties ook, maar ik vermaak me ook om de domheid van het Nederlandse volk om Fortuyn genialer te vinden dan al die andere politici zoals Lubbers, Kok, Drees en den Uyl. Afijn hij zou zich in zijn Italiaanse graf omdraaien en stiekum denken "hihihihihi" .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 november 2004 @ 00:14:32 #185
862 Arcee
Look closer
pi_23344011
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:13 schreef Linkpagina het volgende:
Adenauer heeft Duitsland geleid van 1949 tot ik dacht 1963 en zijn historische prestatie blijft dat hij een geïsoleerd en geruïneerd land tot een van de sterkste partners van het Westen heeft gemaakt. Duitsland werd lid van de EGKS (voorloper van de huidige EU) en later werd Duitsland lid van de NAVO. Kan je deze prestatie vergelijken met Fortuyn?
Nope, in de verste verte niet.
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:14:43 #186
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_23344020
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:13 schreef Tup het volgende:

[..]

De vanzelfsprekendheid waarmee Adenauer genoemd wordt als "terechte" winnaar in Duitsland bevreemdt mij, aangezien vrijwel niemand hier -althans niet nadat Google nu even snel wordt geraadpleeegd- weet wie Adenauer is en wat hij heeft gedaan. Kom dan ook niet met internationale vergelijkingen.
Wirtschaftswunder!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 november 2004 @ 00:16:49 #187
862 Arcee
Look closer
pi_23344082
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:14 schreef Falco het volgende:
ik vermaak me ook om de domheid van het Nederlandse volk om Fortuyn genialer te vinden dan al die andere politici zoals Lubbers, Kok, Drees en den Uyl.
Die vervolgens allen niet in de schaduw kunnen staan van de écht groten van Nederland.
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:17:43 #188
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23344110
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:05 schreef milagro het volgende:
Ik vind het een fantastische uitslag, en dan eigenlijk vooral omdat sommige kleuters zich er zo vreselijk druk om maken
De blikken van Wouter Bos en Jacobine Geel.
pi_23344114
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:05 schreef milagro het volgende:
Ik vind het een fantastische uitslag, en dan eigenlijk vooral omdat sommige kleuters zich er zo vreselijk druk om maken
Die trieste linkse users hier die zo jaloers zijn op wat Fortuyn bereikt heeft...
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:18:40 #190
91306 GF
Kingwood
pi_23344133
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:51 schreef pberends het volgende:
Fortuyn vind ik zeker niet de grootste, maar het is prachtig om al die frustraties van linkse mensen te zien na Fortuyn's zege
Niet alleen links nee. Ik ben rechts en ook niet bepaald blij
Unspoken words were understood
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:19:46 #191
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23344169
Maar goed, het was een bel/stem/sms-spelletje waaraan volgens mij niet echt de 'denkers' hebben meegedaan.

Soort Idols dus eigenlijk.

Fortuyn is de Idol van Nederland.:)
hij lacht zich volgens mij helemaal rot in zijn graf
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_23344194
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:17 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

De blikken van Wouter Bos en Jacobine Geel.
Ja, maar ze hebben voor een deel van het publiek wel geuit op TV wat andere vinden. Mijne in elk geval wel. De emotie overheert de ratio in een (groot) deel van NL.
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:20:55 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23344200
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:17 schreef ilona-scuderia het volgende:


Die trieste linkse users hier die zo jaloers zijn op wat Fortuyn bereikt heeft...
Zoals? Qua bereikt?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:22:51 #194
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_23344264
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Zoals? Qua bereikt?
Hij is de grootste Nederlander aller tijden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_23344276
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:19 schreef golfer het volgende:
Maar goed, het was een bel/stem/sms-spelletje waaraan volgens mij niet echt de 'denkers' hebben meegedaan.

Soort Idols dus eigenlijk.
ja hoor lieverd, troost je er maar mee
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23344337
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:17 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

De blikken van Wouter Bos en Jacobine Geel.
Joehoe Wouter, het is NIET de uitslag vd verkiezingen, hoor, het is een bedacht spelletje ter lering ende vermaeck..

Nemen dit én zichzelf allemaal veel te serieus, de zuurpruimen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:25:27 #197
91306 GF
Kingwood
pi_23344353
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:19 schreef golfer het volgende:
Maar goed, het was een bel/stem/sms-spelletje waaraan volgens mij niet echt de 'denkers' hebben meegedaan.

Soort Idols dus eigenlijk.

Fortuyn is de Idol van Nederland.:)
hij lacht zich volgens mij helemaal rot in zijn graf
Ik haat idols en heb zitten sms'en

Ik krijg nu 30 sms'jes terug op allebei m'n mobieltjes Lekker vlot
Unspoken words were understood
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:25:46 #198
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_23344362
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:23 schreef milagro het volgende:


ja hoor lieverd, troost je er maar mee
Ik schaam me ermee.

Elk volk verdient zijn eigen idolen/leiders/grootste......
Wij verdienen blijkbaar PF.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:25:48 #199
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23344363
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:23 schreef milagro het volgende:

[..]

ja hoor lieverd, troost je er maar mee
Het is geen lieverd. Het is een denker.
  dinsdag 16 november 2004 @ 00:25:49 #200
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_23344364
Die blik van die Jacobine was hilarisch natuurlijk. .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_23344412
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 00:23 schreef milagro het volgende:

[..]

ja hoor lieverd, troost je er maar mee


er moet toch een reden verzonnen worden he
  dinsdag 16 november 2004 @ 07:12:33 #202
99433 Tup
Tupperwaar
pi_23345872
Ik snap niet dat Wouter Bos wordt afgeserveerd op basis van zijn blik. In tegenstelling tot onze Willem van Oranje adept wist hij op neutrale toon de winnaar te feliciteren en Youri ook nog eens te complimenteren. Ik vind dat goed.
Wasserwunderland
  dinsdag 16 november 2004 @ 07:14:41 #203
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23345877
ik ga verhuizen, we staan de laatste vaker voor paal dan amerika met bush, eerst met een kleurloze zoutzak als president en nu fortuyn als grootste nederlander
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_23347713
Totale aanfluiting, hopelijk krijgt het geen internationale media aandacht, alhoewel het ook al op de belgische teletext stond.

Als je Pim Fortuyn als grootste nederlander ziet spoor je niet en dat heeft niks te maken met links of rechts denken.

Wie weet er hoeveel mensen er hebben gestemd eigenlijk? 100.000? 200.000? of misschien wel een 1.000.000?
٩๏̯͡๏)۶
pi_23347854
Een prima reactie van Wouter Bos

Aan de andere kant ook wel weer jammer, want ik heb toch 3 sms'jes gestuurd in de hoop op een leuke reactie van personen als Wouter Bos
pi_23350292
Jacobine = lekker wijf

Wouter Bos: goed acteur. Fantastisch dat hij zo te kijk is gezet door de zege van Fortuyn. Vooral omdat hij de opvolger is van het grootste Fortuyn-slachtoffer: Ad Melkert
pi_23350311
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 12:54 schreef pberends het volgende:
Jacobine = lekker wijf

Wouter Bos: goed acteur. Fantastisch dat hij zo te kijk is gezet door de zege van Fortuyn. Vooral omdat hij de opvolger is van het grootste Fortuyn-slachtoffer: Ad Melkert
Jammer dat Wouter Bos niet z'n emotie toonde en dit beeld liet zien:

pi_23350348
BBC:
quote:
Fortuyn voted greatest Dutchman


Fortuyn beat artists, footballers and thinkers to the title

Television viewers in the Netherlands have voted the right-wing politician Pim Fortuyn, killed in 2002, the greatest Dutchman of all time.
Mr Fortuyn, who inflamed Dutch society with fierce anti-immigration rhetoric, was shot by an animal rights activist.

He beat the first William of Orange - the 17th-Century founder of the modern Dutch state - into second place.

The vote came amid racial and religious tension after film-maker Theo van Gogh was shot dead by a Muslim extremist.

Before his murder, Pim Fortuyn's right-wing List party was poised to make large gains in the general election of 2002, campaigning on an anti-immigration ticket.

The flamboyant and openly gay Mr Fortuyn also criticised Muslim attitudes to women and homosexuals.

He was shot dead in May 2002 five days before the election. In the wake of the murder, his party soared to second place, but has since split apart.

But many of Pim Fortuyn's policies have been absorbed by mainstream Dutch political parties.

Changing society

Mr Fortuyn's champion in the poll, journalist Yoeri Albrecht, suggested the result reflected current realities in the Netherlands.

"The question is what meaning 'the greatest Dutchman' has for society at this moment," Mr Albrecht said.

"Just look at what has happened in the last 14 days."

GREATEST DUTCH
1 - Pim Fortuyn - politician
2 - William of Orange - royalty
3 - William Drees - politician
4 - Antony van Leeuwenhoek - scientist
5 - Erasmus - humanist
6 - Johan Cruyff - footballer
7 - Michael de Ruyter - admiral
8 - Anne Frank - diarist
9 - Rembrandt van Rijn - artist
10 - Vincent van Gogh - artist

Opinion polls after Theo van Gogh's killing suggest that a majority of Dutch people feel threatened by the prospect of high immigration and the further integration of ethnic minorities into society.

Sectarian attacks on mosques, churches and schools have increased in the wake of the killing, further undermining traditional Dutch principles of tolerance.

In the final vote, the decolonising post-war Prime Minister William Drees came third, while Anne Frank, footballer Johann Cruyff and artists Vincent van Gogh and Rembrandt were all in the top ten.

In Britain and Germany, similar polls saw Winston Churchill and post-war Chancellor Konrad Adenauer take the titles.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4015173.stm
pi_23350402
Wel een goed staaltje tolerantie van Nederland: een homo als grootste Nederlander verkiezen. Wat zal Bush weer blij zijn
pi_23350478
Standaard.be:
quote:
Pim Fortuyn is Grootste Nederlander



DEN HAAG - De populistische Nederlandse politicus Pim Fortuyn, die in mei 2002 werd vermoord, is maandagavond in een televisie-uitzending verkozen tot "Grootste Nederlander aller tijden". Willem van Oranje en voormalig premier Willem Drees eindigden op de tweede en derde plaats.

De verkiezing tot "Grootste Nederlander" concentreerde zich op tien genomineerden: behalve de top-drie waren dat Anne Frank, Antoni van Leeuwenhoek, Vincent van Gogh, Desiderius Erasmus, Rembrandt van Rijn, Michiel de Ruyter en Johan Cruijff. De laatste was de enige nog levende kandidaat.
pi_23350486
BBC stelt altijd vrij neutrale nieuwsberichten op. Naar mijn mening had PF nooit mogen winnen en ik vraag me ook af of het een representatieve steekrproef is.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_23350494
1.088.000 kijkers gister, das toch iets minder dan de 2 miljoen die ze zeiden.
  dinsdag 16 november 2004 @ 14:04:39 #213
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23351662
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 07:12 schreef Tup het volgende:
Ik snap niet dat Wouter Bos wordt afgeserveerd op basis van zijn blik. In tegenstelling tot onze Willem van Oranje adept wist hij op neutrale toon de winnaar te feliciteren en Youri ook nog eens te complimenteren. Ik vind dat goed.
Pim Fortuyn had in een soortgelijke situatie anders gereageerd ....
  dinsdag 16 november 2004 @ 14:08:03 #214
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23351735
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 13:03 schreef komrad het volgende:
BBC stelt altijd vrij neutrale nieuwsberichten op. Naar mijn mening had PF nooit mogen winnen en ik vraag me ook af of het een representatieve steekrproef is.
Ik vraag me af waarom in godsnaam de mogelijkheid er was om op Fortuyn te stemmen ...

Net als DJ Tiesto, Paul de Leeuw en Hans Teeuwen.
pi_23352179
Ik vind het wel leuk dat Pim Fortuyn heeft gewonnen, al is hij eigenlijk niet de grootste, ik gunde hem toch de overwinning wel

En ik heb natuurlijk uitsluitend Fortuyn gestemd, alleen al voor die zure reacties op FOK

[ Bericht 15% gewijzigd door ThomasBerge op 16-11-2004 14:31:46 ]
  dinsdag 16 november 2004 @ 14:40:28 #216
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23352532
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 14:26 schreef ThomasBerge het volgende:
En ik heb natuurlijk uitsluitend Fortuyn gestemd, alleen al voor die zure reacties
Volgens mij is dat ook de enige reden dat hij gewonnen heeft.
pi_23352813
om half nederland zuur te laten zijn
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 16 november 2004 @ 14:56:09 #218
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23352879
Was ook wel mooi om de plaatsvervangende schaamte op de gezichten van de aanwezigen in de zaal te zien, toen die hele Fortuyn-tribune ging joelen en dacht dat hij nu daadwerkelijk de grootste Nederlander was.

Hoe genant.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 16 november 2004 @ 15:00:17 #219
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23352965
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 14:56 schreef Posdnous het volgende:
Was ook wel mooi om de plaatsvervangende schaamte op de gezichten van de aanwezigen in de zaal te zien, toen die hele Fortuyn-tribune ging joelen en dacht dat hij nu daadwerkelijk de grootste Nederlander was.

Hoe genant.
Hoe depri het publiek ook afdroop tijdens de aftiteling van het programma ...
pi_23355851
wel grappig en typisch nederlands:
quote:
AMSTERDAM - Als ook alle stemmen zouden worden meegeteld die nog na de uitzending van "De grootste Nederlander " zijn binnengekomen dan zou Willem van Oranje de uiteindelijke winnaar zijn geworden, zo meldt de KRO in een persbericht.

Het probleem van de cijfers is veroorzaakt door 'langzame' computers, die na de uitzending nog nieuwe gegevens produceerden. En dat heeft te maken met een beveiliging die was ingebouwd om frauderen te voorkomen. Tijdens de uitzending kon alleen gestemd worden via een vaste telefoonlijn of via de mobiele telefoon. Alle kiezers konden maximaal 6 stemmen uitbrengen en de computers controleerden of dit aantal niet werd overschreden.

Daardoor ontstond evenwel vertraging in de verwerking van de gegevens met als resultaat dat de telefoonlijnen geblokkeerd raakten. Toen de uitzending werd afgesloten stond Pim Fortuyn aan kop en werd hij onder het toeziend oog van de notaris als winnaar aangewezen.

Volgens de officiële telling had Fortuyn op dat moment bijna 115.000 stemmen en Willem van Oranje 111.000 en daarmee was Fortuyn 'de grootste', maar telling van de stemmen na de uitzending geeft aan dat Pim Fortuyn 130.000 stemmen heeft en Willem van Oranje 161.000.

De KRO heeft besloten de afgesproken procedure te respecteren, en geen wijziging te brengen in de uitslag zoals die tijdens de uitzending is gepubliceerd.
Pim is dus toch niet de grootste.
pi_23355893
het blijft een KUTprogramma
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_23355907
Wat een grap. Tijdenlang dat Grootste Nederlander gezeik en dan een uitslag die niet klopt
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
pi_23355909
mooi, ik weigerde al te geloven dat nederland zoooo stompzinnig zou zijn geworden....
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:02:55 #224
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_23355912
Nadat Willem van Oranje z'n nederlaag had toegegeven, is men maar gestopt met tellen.

Klinkt bekend.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:03:00 #225
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_23355913
Telling of niet, hij is sowieso niet de grootste
Hatsjoe!
  Moderator dinsdag 16 november 2004 @ 17:03:23 #226
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_23355923
Willem wint!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:03:40 #227
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_23355933
ik denk dat er vast wel iemand langer is dan hem
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:04:10 #228
30919 mitt
Michael Corleone
pi_23355950


lekker slim weer
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_23355972
Lekker dom excuus, door alle ophef erover gooien ze snel zo'n persbericht erin om weer een beetje aanzien te krijgen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:06:34 #230
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23355995
gerechtigheid geschied.
pi_23356008
KRO was niet blij met de uitslag en komt met deze zwakke smoes, hehehe
pi_23356022
Tjongjonge, wat een slap excuus
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:08:28 #233
13973 ranja
image means nothing
pi_23356031
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:02 schreef HostiMeister het volgende:
mooi, ik weigerde al te geloven dat nederland zoooo stompzinnig zou zijn geworden....
Ik vind het stompzinnig dat er 250.000 mensen echt gestemd hebben op zoiets En dan natuurlijk nog meer, want er waren ook nog andere kandidaten. Pim winnaar
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 16 november 2004 @ 17:10:41 #234
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_23356090
'Pim Fortuyn toch niet de Grootste Nederlander'

Uitgegeven: 16 november 2004 16:40
Laatst gewijzigd: 16 november 2004 16:40

AMSTERDAM - Als ook alle stemmen zouden worden meegeteld die nog na de uitzending van "De grootste Nederlander " zijn binnengekomen dan zou Willem van Oranje de uiteindelijke winnaar zijn geworden, zo meldt de KRO in een persbericht.

Het probleem van de cijfers is veroorzaakt door 'langzame' computers, die na de uitzending nog nieuwe gegevens produceerden. En dat heeft te maken met een beveiliging die was ingebouwd om frauderen te voorkomen. Tijdens de uitzending kon alleen gestemd worden via een vaste telefoonlijn of via de mobiele telefoon. Alle kiezers konden maximaal 6 stemmen uitbrengen en de computers controleerden of dit aantal niet werd overschreden.


Daardoor ontstond evenwel vertraging in de verwerking van de gegevens met als resultaat dat de telefoonlijnen geblokkeerd raakten. Toen de uitzending werd afgesloten stond Pim Fortuyn aan kop en werd hij onder het toeziend oog van de notaris als winnaar aangewezen.

Volgens de officiële telling had Fortuyn op dat moment bijna 115.000 stemmen en Willem van Oranje 111.000 en daarmee was Fortuyn 'de grootste', maar telling van de stemmen na de uitzending geeft aan dat Pim Fortuyn 130.000 stemmen heeft en Willem van Oranje 161.000.

De KRO heeft besloten de afgesproken procedure te respecteren, en geen wijziging te brengen in de uitslag zoals die tijdens de uitzending is gepubliceerd.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_23356137
Mijn god wat een aanfluiting, in alle opzichten.
You love me you hate me, you hate to love me you love to hate me||| De nieuwe wereld komt eraan!
pi_23356293
pi_23356298
Ik blijf altijd weer lachen met die reacties zoals "over een paar jaar zijn ze pim toch weer vergeten"... dat soort cliche uitspraken horen we inmiddels ook al 2,5 jaar. Net als de uitspraak "wat heeft ie dan gedaan?". Ik denk dat het juist anti-fortuynisten nog wel het meest te verwerken hebben ivm met pim fortuyn.. daar lijkt het althans wel heel erg sterk op.

Geweldig dat zo veel mensen hun dag verpest is als ze dit soort berichten in de krant leven..
in ieder geval hebben kan de rest aan hun een mooi voorbeeld nemen in het geval dat een linkse politicus dood geschoten word.. want ze vragen er toch zelf om? Hadden ze maar niet hun mening moeten verkondigen.

En wat heeft wouter bos nu voor nederland gedaan? Geen hol.. en ga niet zeiken dat hij er geen kans voor heeft gekregen, want pim zal in tegenstelling tot bos de kans er ook nooit voor GAAN krijgen.

Al om al als lpf-er moet ik zeggen dat het mij geen ruk uitmaakt wie er gekozen is, maar dit resultaat is toch wel super gezien de reacties
/0
pi_23356366
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:20 schreef wierdo6 het volgende:


En wat heeft wouter bos nu voor nederland gedaan? Geen hol.. en ga niet zeiken dat hij er geen kans voor heeft gekregen, want pim zal in tegenstelling tot bos de kans er ook nooit voor GAAN krijgen.
Jij begrijpt het volgens mij niet helemaal.
pi_23356374
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:10 schreef paultjuhhh het volgende:
'Pim Fortuyn toch niet de Grootste Nederlander'

Uitgegeven: 16 november 2004 16:40
Laatst gewijzigd: 16 november 2004 16:40

AMSTERDAM - Als ook alle stemmen zouden worden meegeteld die nog na de uitzending van "De grootste Nederlander " zijn binnengekomen dan zou Willem van Oranje de uiteindelijke winnaar zijn geworden, zo meldt de KRO in een persbericht.

Het probleem van de cijfers is veroorzaakt door 'langzame' computers, die na de uitzending nog nieuwe gegevens produceerden. En dat heeft te maken met een beveiliging die was ingebouwd om frauderen te voorkomen. Tijdens de uitzending kon alleen gestemd worden via een vaste telefoonlijn of via de mobiele telefoon. Alle kiezers konden maximaal 6 stemmen uitbrengen en de computers controleerden of dit aantal niet werd overschreden.


Daardoor ontstond evenwel vertraging in de verwerking van de gegevens met als resultaat dat de telefoonlijnen geblokkeerd raakten. Toen de uitzending werd afgesloten stond Pim Fortuyn aan kop en werd hij onder het toeziend oog van de notaris als winnaar aangewezen.

Volgens de officiële telling had Fortuyn op dat moment bijna 115.000 stemmen en Willem van Oranje 111.000 en daarmee was Fortuyn 'de grootste', maar telling van de stemmen na de uitzending geeft aan dat Pim Fortuyn 130.000 stemmen heeft en Willem van Oranje 161.000.

De KRO heeft besloten de afgesproken procedure te respecteren, en geen wijziging te brengen in de uitslag zoals die tijdens de uitzending is gepubliceerd.
Joh, welke Fortuyn-fans stemmen nog Fortuyn nadat is uitgeroepen dat Fortuyn gewonnen heeft? Ik ga toch ook niet bellen of sms'en naar een belspel terwijl het programma al is afgelopen?
pi_23356391
Pim Fortuyn noch Johan Cruijf hadden genomideerd mogen worden in the first place!

De een heeft een vlotte babbel en verheerlijkt racisme, de ander blinkt uit in een boerensport waarvoor je IQ amper hoger dan 85 hoeft te zijn.
pi_23356414
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:24 schreef Toeps het volgende:

[..]

Jij begrijpt het volgens mij niet helemaal.
Wow.. boeiende reactie met een goede onderbouwing. Niet alleen dat je zelf pleegt een antwoord te geven die bestaat uit maar 1 zin en een smiley, je neemt mijn text nog niet eens helemaal in beschouwing en vat er maar 1 zin tussenuit. Chapeaux.

Het is maar de vraag wat ik niet begrijp.. want dat kunnen we uit je verhaal niet opmaken. Maar dat je moeite hebt met uitleggen wat je bedoeld is bij deze wel weer gebleken
/0
pi_23356431
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:20 schreef wierdo6 het volgende:
En wat heeft wouter bos nu voor nederland gedaan? Geen hol.. en ga niet zeiken dat hij er geen kans voor heeft gekregen, want pim zal in tegenstelling tot bos de kans er ook nooit voor GAAN krijgen.
Waar heb je het over kerel?
Dat Pim niets klaar heeft gespeeld, behalve het vangen van een aantal kogels staat toch kompleet in contrast met de andere kandidaten of niet dan?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_23356452
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:27 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Waar heb je het over kerel?
Dat Pim niets klaar heeft gespeeld, behalve het vangen van een aantal kogels staat toch kompleet in contrast met de andere kandidaten of niet dan?
Willempje heeft anders ook een kogel gevangen hoor.
pi_23356458
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Joh, welke Fortuyn-fans stemmen nog Fortuyn nadat is uitgeroepen dat Fortuyn gewonnen heeft? Ik ga toch ook niet bellen of sms'en naar een belspel terwijl het programma al is afgelopen?
Of ik begrijp het verkeerd, en dit is Florida II?
pi_23356467
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:25 schreef slindenau het volgende:
Pim Fortuyn noch Johan Cruijf hadden genomideerd mogen worden in the first place!

De een heeft een vlotte babbel en verheerlijkt racisme, de ander blinkt uit in een boerensport waarvoor je IQ amper hoger dan 85 hoeft te zijn.
Gelukkig is VINCENT van gogh de oprichter van onze democratie of nie? En anne frank was ook een goede premier die over de nederlandse nationaliteit beschikt.

Als je dan al 2 figuren op deze manier doorlicht, doe het dan ook consequent bij alle kandidaten.
/0
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:29:49 #247
13973 ranja
image means nothing
pi_23356494
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:20 schreef wierdo6 het volgende:
En wat heeft wouter bos nu voor nederland gedaan?
Hoe hoog stond Bos ook weer in de lijst
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:29:55 #248
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23356498
Werd gestemd tijdens de uitzending, alleen de computers waren traag.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:31:00 #249
13973 ranja
image means nothing
pi_23356518
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:28 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Gelukkig is theo van gogh de oprichter van onze democratie of nie?
Theo stond niet in de lijst
pi_23356520
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:28 schreef testmailtje het volgende:

[..]

Willempje heeft anders ook een kogel gevangen hoor.
Nadat hij een land de welvarendheid heeft ingeleid...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_23356523
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:27 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Waar heb je het over kerel?
Dat Pim niets klaar heeft gespeeld, behalve het vangen van een aantal kogels staat toch kompleet in contrast met de andere kandidaten of niet dan?
Anne frank heeft er nog een dagboek bij geschreven.. en van gogh heeft zich een beetje lam liggen zuipen tijdens het maken van een paar schilderijen. Maar ja, dat is opzich wel een prestatie.

Vergeet trouwens vooral dat pim fortuyn jaren lang in de politiek bij andere partijen is bezig geweest en als leraar op de erasmus uni. ook zijn bijdrage aan de kennis economie geleverd. Dat kan jij in ieder geval niet beweren gezien de inhoud van je post
/0
pi_23356582
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:31 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Nadat hij een land de welvarendheid heeft ingeleid...
Anne Frank heeft ook de kogel gekregen.. en naar mijn weten heeft zij echt niet bijgedragen bij de nederlandse "welvarendheid"
/0
pi_23356617
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:29 schreef ranja het volgende:

[..]

Hoe hoog stond Bos ook weer in de lijst
Lees je ook wel eens een hele post of nie? Had dit programma dan uberhaupt iets met politiek te maken? NEE. Dus ik heb het ook ergens anders over.

Ik heb het ook over een krant.. ga je me nu ook vertellen dat er ook geen krant in de lijst van mogelijke kandidaten stond? DOH!
/0
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:35:25 #254
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23356629
Zo zou Pim het gewild hebben .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_23356635
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:31 schreef ranja het volgende:

[..]

Theo stond niet in de lijst
Ik bedoel vincent.. typo helaas. Misschien moet ik maar eens kappen met tv kijken tijdens het posten.
/0
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:35:49 #256
13973 ranja
image means nothing
pi_23356641
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:35 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Lees je ook wel eens een hele post of nie? Had dit programma dan uberhaupt iets met politiek te maken? NEE. Dus ik heb het ook ergens anders over.
oh je was off topic
pi_23356643
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:31 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Anne frank heeft er nog een dagboek bij geschreven.. en van gogh heeft zich een beetje lam liggen zuipen tijdens het maken van een paar schilderijen. Maar ja, dat is opzich wel een prestatie.

Vergeet trouwens vooral dat pim fortuyn jaren lang in de politiek bij andere partijen is bezig geweest en als leraar op de erasmus uni. ook zijn bijdrage aan de kennis economie geleverd. Dat kan jij in ieder geval niet beweren gezien de inhoud van je post
wat heeft mijn post te maken met een nuttige "bijdrage aande kennis economie" (wat een niet-correcte zin) ?? Dat is mijn doel ook niet, ik wil je gewoon even mededelen dat Pim niets nuttigs heeft bijgedragen in vergelijking met de andere genomineerden van de laatste ronde...
En dat ik het derhalve ook vind dat hij dus niet in dat rijtje thuis hoort, laat staan winnen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_23356716
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:35 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

wat heeft mijn post te maken met een nuttige "bijdrage aande kennis economie" (wat een niet-correcte zin) ?? Dat is mijn doel ook niet, ik wil je gewoon even mededelen dat Pim niets nuttigs heeft bijgedragen in vergelijking met de andere genomineerden van de laatste ronde...
En dat ik het derhalve ook vind dat hij dus niet in dat rijtje thuis hoort, laat staan winnen.
Maar een zuipende schilder met een voorliefde voor hoeren wel? Of een meisje dat een kogel in een kamp kreeg? Sorry hoor.. maar wees dan ook consequent en ga niet alleen je persoonlijke ongenoegen uiten. Want van objectiviteit is bij jou geen sprake terwijl je het wel graag zo wil laten overkomen.

Het kan er ook aan liggen dat je algemene kennis wat minder is wat betreft de nederlandse geschiedenis..
/0
pi_23356720
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:28 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Gelukkig is VINCENT van gogh de oprichter van onze democratie of nie? En anne frank was ook een goede premier die over de nederlandse nationaliteit beschikt.

Als je dan al 2 figuren op deze manier doorlicht, doe het dan ook consequent bij alle kandidaten.
Nee, maar die twee hebben wel andere redelijk historisch belangrijke dingen nagelaten, en Pim en Johan zijn gewoon populaire boeren, die echt niks positief voor ons land betekend hebben.
pi_23356756
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:29 schreef Copycat het volgende:
Werd gestemd tijdens de uitzending, alleen de computers waren traag.
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:41:34 #261
13973 ranja
image means nothing
pi_23356780
Zoals ik een paar maand geleden ook al ergens zei, je kunt iedereen wel weg relativeren.
Plus dat het ook nog met persoonlijke interesse te maken heeft. Hou je van voetbal? Van (verf)kunst? Daarom slaat zo'n verkiezing ook nergens op.
pi_23356811
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:39 schreef slindenau het volgende:

[..]

Nee, maar die twee hebben wel andere redelijk historisch belangrijke dingen nagelaten, en Pim en Johan zijn gewoon populaire boeren, die echt niks positief voor ons land betekend hebben.
Oh.. en wie zal het dan uitmaken dat anne franks dagboek belangrijker is dan de boeken en columns van pim fortuyn die hij als socioloog geschreven heeft in zijn pre-politieke tijd? JIJ?
Zo ver ik weet is anna frank nog steeds geen verplicht leesvoer op scholen en zijn er ook een hele hoop mensen die nooit de moeite hebben genomen het boek uberhaupt te lezen. Van gogh heeft schilderijen nagelaten, nou laat mij maar eens zien wat daar de waarde van is. Ik zie ook niet bepaald in elk huishouden een replica van zijn werken hangen. En ik ken ook genoeg mensen die uberhaupt niet eens een werk van em kunnen opnoemen.
/0
pi_23356847
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:41 schreef ranja het volgende:
Zoals ik een paar maand geleden ook al ergens zei, je kunt iedereen wel weg relativeren.
Plus dat het ook nog met persoonlijke interesse te maken heeft. Hou je van voetbal? Van (verf)kunst? Daarom slaat zo'n verkiezing ook nergens op.
Dat ben ik wel met je eens. Het boeit ook niet dat mensen persoonlijke voorkeuren hebben, maar doe dan niet alsof pim de enige is die er niet in thuis hoort en dat je dat als objectief waarnemer geconstateerd hebt. Nou is dat niet zo zeer tegen jou bedoeld, maar wel een hoop andere mensen.
/0
pi_23356851
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:39 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Maar een zuipende schilder met een voorliefde voor hoeren wel? Of een meisje dat een kogel in een kamp kreeg? Sorry hoor.. maar wees dan ook consequent en ga niet alleen je persoonlijke ongenoegen uiten. Want van objectiviteit is bij jou geen sprake terwijl je het wel graag zo wil laten overkomen.

Het kan er ook aan liggen dat je algemene kennis wat minder is wat betreft de nederlandse geschiedenis..
Kijk dat je een arm joods meisje dat het slachtoffer was van de ergste oorlog van de afgelopen eeuw die ons een inzicht heeft gegeven in de gruwelen van de holocaust, samen met een van de meest gerespecteerde kunstenaars aller tijden wilt vergelijken met een politicus die nog nooit een ambstermijn geregeerd heeft, dat is jouw zaak. Maar ga me dan niet peroonlijk aanvallen, mijn kennis betreffende de nederlandse geshiedenis is voldoende.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:44:26 #265
13973 ranja
image means nothing
pi_23356857
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:42 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Oh.. en wie zal het dan uitmaken dat anne franks dagboek belangrijker is dan de boeken en columns van pim fortuyn die hij als socioloog geschreven heeft in zijn pre-politieke tijd? JIJ?
Nee jij bepaalt zeker dat het andersom is
pi_23356976
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:44 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Kijk dat je een arm joods meisje dat het slachtoffer was van de ergste oorlog van de afgelopen eeuw die ons een inzicht heeft gegeven in de gruwelen van de holocaust, samen met een van de meest gerespecteerde kunstenaars aller tijden wilt vergelijken met een politicus die nog nooit een ambstermijn geregeerd heeft, dat is jouw zaak. Maar ga me dan niet peroonlijk aanvallen, mijn kennis betreffende de nederlandse geshiedenis is voldoende.
ONS? Jou misschien, mij was het al duidelijk wat de holocaust inhield zonder het boek van anne frank te lezen. Mengele was al voorbeeld genoeg.

Gerespecteerd kunstenaar? In bepaalde kringen hoogstens. Maar zo heeft pim fortuyn ook zijn fans.. wat is het verschil? Er zijn een hoop mensen die het een worst kan wezen wat vincent gemaakt heeft en waar het hangt. Waarschijnlijk de overgrootte meerderheid van nederland! En als je wil weten waar ik dat op baseer.. op het feit dat er zo weinig mensen hebben gestemd op de OH ZO POPULAIRE kunstenaar ( volgens jou )
/0
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:51:03 #267
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_23357026
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:44 schreef ranja het volgende:

[..]

Nee jij bepaalt zeker dat het andersom is
Ik ben tenminste niet zo on-democratisch om te zeiken over de uitslag. Ik vind dat de bevolking duidelijk heeft laten blijken wat het zelf denkt. Het overgrootte gedeelte kon het een worst wezen.. en die mensen die het belangrijk genoeg vonden hebben pim gestemd... so be it.
Maar ik lig tenminste niet zo te janken als een aangereden kat met lepra.
/0
pi_23357099
Maar goed.. ik ben er weer vandoor.. dus ga lekker verder op mijn reacties in. Ik ga iets anders doen
/0
pi_23357101
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:49 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

ONS? Jou misschien, mij was het al duidelijk wat de holocaust inhield zonder het boek van anne frank te lezen. Mengele was al voorbeeld genoeg.

Gerespecteerd kunstenaar? In bepaalde kringen hoogstens. Maar zo heeft pim fortuyn ook zijn fans.. wat is het verschil? Er zijn een hoop mensen die het een worst kan wezen wat vincent gemaakt heeft en waar het hangt. Waarschijnlijk de overgrootte meerderheid van nederland! En als je wil weten waar ik dat op baseer.. op het feit dat er zo weinig mensen hebben gestemd op de OH ZO POPULAIRE kunstenaar ( volgens jou )
ik schrijf, gerespecteerde kunstenaar, niet populaire kunstenaar, maar het feit dat er miljoenen worden neergeteld voor een canvas met zijn werk, zou toch enige indicatie moeten zijn wat hij voor de kunstwereld heeft betekend. Dat jij denkt dat men Pim Fortuyn over 60 jaar nog steeds zo goed kan herinneren als men dat met Anne Frank nu doet? of over dik honderd jaar zoals men dat nu nog met van Gogh doet?
Ik denk van niet... hoogstens een vage herinnering...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_23357181
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:55 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

ik schrijf, gerespecteerde kunstenaar, niet populaire kunstenaar, maar het feit dat er miljoenen worden neergeteld voor een canvas met zijn werk, zou toch enige indicatie moeten zijn wat hij voor de kunstwereld heeft betekend. Dat jij denkt dat men Pim Fortuyn over 60 jaar nog steeds zo goed kan herinneren als men dat met Anne Frank nu doet? of over dik honderd jaar zoals men dat nu nog met van Gogh doet?
Ik denk van niet... hoogstens een vage herinnering...
Ah dus als we hitler zn botten voor 200 miljoen euro gaan verkopen is het de grootste duitser of wat? Als we dat moeten gaan meten aan hand van een geld bedrag.. dan gaat het dus ook nergens meer over.

En precies zoals je het zegt... JIJ DENKT DAT.... maar je spreekt wel de hele tijd over ONS

Neem nu gewoon eens genoegen met het feit dat een stel gasten het nodig vonden hun geld aan dat programma uit geven en dat het resultaat is. Is dat dan werkelijk zo moeilijk te accepteren? Loop je soms ook zo lang na te zeuren als er iemand bij Big Brother eruit gestemd word? Zo ja, zoek hulp!

Maar zoals ik al zei.. ik ben er weg van
/0
pi_23357247
Ach, de KRO voelt zich in zijn hemd gezet door de overwinning van Fortuyn, en zoekt waarschijnlijk snel naar een reden waarom dit gebeurde.
Als je toch niets wijzigt van de uitslag, breng het dan niet naar buiten. Het klinkt nu meer als een slap excuus van de KRO waarom Fortuyn gewonnen heeft.
pi_23357329
Even van een ander forum gehaald maar wat waarschijnlijk nu door menig PF-aanhanger herhaalt zal worden:
quote:
Wat een zielige vertoning, en gij gelooft dit???
Weer zo,n linkse uithaal. Lachwekkend gewoon en intens zielig.
Over sportiviteit gesproken. Dit geeft nou de hele mentaliteit van een deel van dit volk weer.
Tjiezus hoe je je toch aan iemand vast kunt klampen, en wederom het links-rechtsgeleuter.
You love me you hate me, you hate to love me you love to hate me||| De nieuwe wereld komt eraan!
pi_23357361
Inderdaad, hadden ze maar eerlijk moeten toegeven dat de uitslag veel langer gaat duren. Het slaat werkelijk nergens op.
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:06:42 #275
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23357363
De stemmachine kwam van links!
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23357446
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:06 schreef Posdnous het volgende:
De stemmachine kwam van links!
You love me you hate me, you hate to love me you love to hate me||| De nieuwe wereld komt eraan!
pi_23357528
volgens het journaal waren er stemproblemen en had WIllem van Oranje eigenlijk gewonnen, gerechtigheid
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_23357580
En daar komen ze nu pas achter dat er stemproblemen zijn? Was toch een live uitzending? Hadden ze het programma toch ff kunnen laten uitlopen?
pi_23357597
Mooi zo.

Er hebben dus ook nog verstandige mensen gestemd.
...drop it like it's hot...
pi_23357639
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:26 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Wow.. boeiende reactie met een goede onderbouwing. Niet alleen dat je zelf pleegt een antwoord te geven die bestaat uit maar 1 zin en een smiley, je neemt mijn text nog niet eens helemaal in beschouwing en vat er maar 1 zin tussenuit. Chapeaux.

Het is maar de vraag wat ik niet begrijp.. want dat kunnen we uit je verhaal niet opmaken. Maar dat je moeite hebt met uitleggen wat je bedoeld is bij deze wel weer gebleken
Uitleg leek me niet echt nodig, omdat de meesten me wel zullen begrijpen, en jij het vast nooit zult begrijpen.

Maar goed, ik zal je vertellen wat ik zo belachelijk vind aan het geciteerde stukje. Wouter Bos verdient ook helemaal niet de titel van Grootste Nederlander. Gelukkig was hij ook niet in de race voor die titel. Dus waarom hij erbij wordt gehaald? Geen idee.

Verder zeg je dat Pim nooit een kans zal krijgen. Waarom is hij dan een Grote Nederlander? Voor iets waar hij nooit de kans voor heeft gekregen? Dan kunnen we ook wel medailles uit gaan delen aan sporters die geblesseerd waren tijdens de Olympische Spelen. Ook die zullen nooit meer die kans krijgen.
pi_23357855
Ga nu een mailtje sturen naar de KRO om te zeggen dat de stemmen toch moeten meetellen en dat mensen er niks aan kunnen doen dat de computers traag zijn. Ik heb de laatste 5 minuten veel gesmst en gebelt en die stemmen worden nu niet meegenomen in de officiele KRO uitslag. De KRO moet minstens excuses aanbieden en die foto van Fortuyn van hun site halen.
pi_23357902
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:18 schreef Toeps het volgende:

[..]

Uitleg leek me niet echt nodig, omdat de meesten me wel zullen begrijpen, en jij het vast nooit zult begrijpen.

Maar goed, ik zal je vertellen wat ik zo belachelijk vind aan het geciteerde stukje. Wouter Bos verdient ook helemaal niet de titel van Grootste Nederlander. Gelukkig was hij ook niet in de race voor die titel. Dus waarom hij erbij wordt gehaald? Geen idee.

Verder zeg je dat Pim nooit een kans zal krijgen. Waarom is hij dan een Grote Nederlander? Voor iets waar hij nooit de kans voor heeft gekregen? Dan kunnen we ook wel medailles uit gaan delen aan sporters die geblesseerd waren tijdens de Olympische Spelen. Ook die zullen nooit meer die kans krijgen.
Zo weet terug van het badderen.. dus ik zal nog 1 post hier neer platen.. daarna moet ik helaas weer leren.

Mijn stukje mbt wouter bos had betrekken op de uitdrukking van de linkse hoek richting wijlen pim fortuyn.. het had dus geen zak te doen met het hele tv programma. Maar echter wil ik daarmee wel aantonen dat veel mensen reageren vanuit een persoonlijk ongenoegen en het als objectiviteit door ander mans strot willen rammen. Degene die dus zegt dat pim niets bereikt heeft moet dan ook niet wouter bos gaan stemmen. Want je kan precies het hele verhaal omdraaien en hetzelfde gaan beweren over wouter bos.

Ik persoonlijk denk wel dat pim fortuyn wat bereikt heeft voordat hij vermoord werd. Indirect zowel als direct. Nou sommige mensen vinden van niet.. mij best. Maar ik ga daar ook niet over lopen zeiken als een kip zonder kop met brandende vleugels.

Mensen krijgen nu eenmaal het recht om te stemmen om een process zo eerlijk als mogelijk te maken.. dat werkt overal zo. Maar waarom mag het dan opeens niet als het om pim fortuyn gaat, waarom moet er dan iedereen weer over gaan liggen zeiken? Moeten we het dan verbieden? Moet er dan een censuur gelden zoals onder elke grote dictatuur? Sorry maar mijn democratische voorkeur gaat uit naar het recht dat iedereen mag stemmen op de aan hem/haar aangeboden opties. En als dit dan eenmaal gebeurd is lijkt het me ook logisch dat mensen dit eren en er niet over lopen zeiken.

En als je er dan over zeikt.. geef dan gewoon toe dat je zelf ergens problemen mee hebt of wees echt 100% objectief. Maar wat ik hier nu wel ongeveer aangetoond heb is dat je overal wel een draai aan kan geven en dat zou in het geval van objectiveiten eigenlijk niet moeten kunnen. Dus ja, het is een persoonlijk mening die hier van mensen uitgaat die dan opeens gezien moet worden als "de waarheid".

Naar mijn mening zijn het de slechtste verliezers die overal een reden op zoeken om een uitslag te negeren en af te doen als bullshit of verstandsverbijstering van een groep mensen.

Maar zoals ik al aangaf, ik ben zelf fortuynist maar deze titel heeft voor mij totaal geen waarde. Ik heb er niet aan meegedaan, ik vind alleen de commotie naderhand gewoon grappig. Alhoewel ik eigenlijk zou moeten zeggen dat het eerder triest is dat mensen om zo een gameshow al meteen moeten lopen rellen.

PS: laat de volgende keer je uitleg maar achterwege en vraag gewoon eerst aan mij of ik mijn post wil nader toelichten als je iets niet begrijpt. Dat zou een hoop geneuzel schelen.

Dag mensen ik ben er weer weg van.
/0
pi_23357950
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:30 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Zij had gister een zuur gezicht
pi_23358183
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:40 schreef pberends het volgende:

[..]

De SMS stemmen in de laatste 5 minuten voor het sluiten van de stemmen zijn dus niet meegenomen in de officiële uitslag. Echt slecht van de KRO om vol te houden dat Fortuyn officieel heeft gewonnen .
quote:
"Daardoor ontstond vertraging in de verwerking van de gegevens met als resultaat dat de telefoonlijnen geblokkeerd raakten. Als noodgreep werd tijdens de uitzending besloten alsnog het stemmen per SMS toe te staan. Daardoor werden er op het hoogtepunt van de finale in korte tijd zoveel berichten tegelijk verzonden dat opnieuw vertraging ontstond in de verwerking van de gegevens", aldus de KRO.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_meeste_stemmen.html
pi_23358204
Ach, de KRO voelt zich in zijn hemd gezet door de overwinning van Fortuyn, en zoekt waarschijnlijk snel naar een reden waarom dit gebeurde.
Als je toch niets wijzigt van de uitslag, breng het dan niet naar buiten. Het klinkt nu meer als een slap excuus van de KRO waarom Fortuyn gewonnen heeft.
pi_23358316
KRO prutsers
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:56:25 #288
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23358396
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:01 schreef ThomasBerge het volgende:
Ach, de KRO voelt zich in zijn hemd gezet door de overwinning van Fortuyn, en zoekt waarschijnlijk snel naar een reden waarom dit gebeurde.
Als je toch niets wijzigt van de uitslag, breng het dan niet naar buiten. Het klinkt nu meer als een slap excuus van de KRO waarom Fortuyn gewonnen heeft.
Och och och wat een zure reactie.
pi_23358444
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:56 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Och och och wat een zure reactie.
idd een reactie van een fortuyn opportunist
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_23359599
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:33 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Zij had gister een zuur gezicht
Ze's vast hard genomen na de uitzending door Youri Albrecht.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 16 november 2004 @ 19:44:47 #291
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_23359717
je moet nu naar ned 3, B & W kijken

gaat over gister
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 16 november 2004 @ 19:54:48 #292
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_23359985
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 19:40 schreef pberends het volgende:

[..]

Ze's vast hard genomen na de uitzending door Youri Albrecht.
Of Wouter met z'n Harde Paarse Kabouter
pi_23360044
Volgend jaar organiseert de NMO (Nederlandse Moslim Omroep) de verkiezing tot Grootste Nederlandse Varken Allertijden.
pi_23361219
KRO heeft zichzelf belachelijk gemaakt.
Of beter organiseren of niet piepen als volgens de spelregels een in kro ogen verkeerde wint.
pi_23369466
Dit vind ik echt schitterend. GB kiest Churchill, Duitsland Adenauer en Nederland Pim Fortuyn.

Moest dit bij ons (in Belgie) gebeurd zijn dan zouden jullie spreken van een Belgenmop (die domme Belgen toch). Dit is zondermeer een bewijs dat het onderwijs in Nederland geen zak waard is. Ik heb 5 jaar in Nederland gewerkt en geleefd. Ik had zoiets verwacht. De oppervlakkigheid in jullie onderwijs wordt enkel overtroefd door de USA (waar ik trouwens ook een aantal jaren geleefd heb).
  Trouwste user 2022 woensdag 17 november 2004 @ 12:36:15 #296
7889 tong80
Spleenheup
pi_23374725
Wacht nou maar tot de Belgen Eddy Wally hebben gekozen.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 17 november 2004 @ 14:11:23 #297
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_23376722
quote:
Op woensdag 17 november 2004 12:36 schreef tong80 het volgende:
Wacht nou maar tot de Belgen Eddy Wally hebben gekozen.


Zoiets kan enkel door Jean-Marie gewonnen worden.

Ik betwijfel dat de Belgen voor een politicus zouden stemmen, het zal wel ons aller Eddy Merckx worden, een van de weinigen waarin beide landshelften zich misschien wel kunnen vinden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_23380381
In belgie wordt die verkiezing idd extra pikant. Wordt het een vlaming of een belg. Of gebeurt er net zoiets als in nederland. Krijgt een omstreden politicus veel stemmen doordat zie een actieve groep achter zich weet geschaard terwijl de normale belg veel minder interesse in de verkiezing heeft. Het zou zo maar kunnen gebeuren. Bovendien PF is natuurlijk alles behalve de grootste nederlander
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_23381970
quote:
Op woensdag 17 november 2004 16:32 schreef komrad het volgende:
In belgie wordt die verkiezing idd extra pikant. Wordt het een vlaming of een belg. Of gebeurt er net zoiets als in nederland. Krijgt een omstreden politicus veel stemmen doordat zie een actieve groep achter zich weet geschaard terwijl de normale belg veel minder interesse in de verkiezing heeft. Het zou zo maar kunnen gebeuren. Bovendien PF is natuurlijk alles behalve de grootste nederlander
Daar ben ik het volmondig mee eens.
  woensdag 17 november 2004 @ 19:38:19 #300
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_23384802
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:51 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Ik ben tenminste niet zo on-democratisch om te zeiken over de uitslag. Ik vind dat de bevolking duidelijk heeft laten blijken wat het zelf denkt. Het overgrootte gedeelte kon het een worst wezen.. en die mensen die het belangrijk genoeg vonden hebben pim gestemd... so be it.
Maar ik lig tenminste niet zo te janken als een aangereden kat met lepra.
Je spreekt over on-democratisch. Het is gebleken dat de verkiezing on-democratisch was. Ten eerste: mensen mochten meerdere malen stemmen. Ten tweede zijn geldende stemmen (stemmen die tijdens de uitzending uitgebracht zijn) niet meegeteld omdat het technisch gezien niet mogelijk was (technisch onvermogen, maar dat terzijde) deze mee te tellen. Aangezien deze stemmen een hele grote invloed hebben op de nummer 1 en 2 positie is dat wel degelijk van belang. Fortuyn had gewoon de nummer 2 moeten zijn, dan was er tenminste nog enigszins sprak geweest van enige vorm van democratie. Nu totaal niet.
Overigens mag de KRO zich dat zelf aanrekenen.
  woensdag 17 november 2004 @ 20:47:55 #301
64792 Mryc
play me one more song
pi_23386537
het was één grote aanfluiting
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')