quote:Politie arresteert twee medewerkers Achterhoek Arena
Door onze verslaggever
DINXPERLO - Twee medewerkers van discotheek Achterhoek Arena zijn de vorige week woensdag door de politie gearresteerd op verdenking van ernstige mishandelingen. Het tweetal is ingesloten en zit nog steeds vast.
De arrestatie volgde nadat aangifte was gedaan door enkele bezoekers van de discotheek die zeiden in het weekeinde daarvoor zwaar te zijn mishandeld. Een slachtoffer moest met diverse verwondingen worden opgenomen in het ziekenhuis. Het tweede slachtoffer liep een gebroken pols en neus op. Hij wordt vandaag opgenomen in het ziekenhuis voor een operatie aan zijn neus.
Politiewoordvoerster Andrea Jansen bevestigt dat er al langer klachten binnenkwamen bij de politie, maar de bewijzen waren tot nu toe mager.
Na de mishandelingen in het vorige weekeinde heeft de politie echter een onderzoek op touw gezet. Omdat dat onderzoek nog niet is afgerond, is de politie spaarzaam met informatie. Zo is onduidelijk of nog meer arrestaties zullen volgen. Volgens enkele slachtoffers zijn er in elk geval meer dan twee medewerkers bij de mishandelingen betrokken geweest.
Burgemeester Henk van der Woude is op de hoogte van gebeurtenissen. Hij verwijst naar politie en justitie, die nog bezig zijn met het onderzoek. Hij wil bevestigen noch ontkennen dat hij bezig is te onderzoeken of de discotheek al dan niet tijdelijk kan worden gesloten. "Dit is nu een aangelegenheid van justitie. Het is te vroeg voor een commentaar van mijn kant", laat hij weten.
Bij de Achterhoek Arena in Dinxperlo was gisteren niemand bereikbaar voor commentaar.
Ontzettend trieste uitsmijters, al hebben ze mij persoonlijk nog maar weinig schade berokkend, ik heb hen al dingen zien doen, dat leek meer op een freefight gala dan op uitsmijters die hun werk zouden moeten doenquote:'Ik moest zeggen dat de Arena leuk is'
Door onze verslaggever
DINXPERLO - "Die uitsmijters bij de Achterhoek Arena vonden het blijkbaar mooi om te knokken. Ze daagden uit en treiterden. Waarom ze zo agressief zijn snap ik niet. Ze gooien uiteindelijk toch hun eigen glazen in", zegt de 22 - jarige Dinxperloër, die een week geleden bij de politie aangifte deed van zware mishandeling. Hij wil niet met zijn naam in de krant uit angst voor represailles.
In de nacht van 2 op 3 oktober werd hij naar eigen zeggen zwaar mishandeld door vijf tot zes medewerkers van de Dinxperlose discotheek. Er viel die avond nog een ernstig slachtoffer. Na de aangiftes is de politie een onderzoek gestart. De vorige week woensdag werden twee medewerkers gearresteerd en gevangengezet. Mogelijk volgen er meer arrestaties.
Het Dinxperlose slachtoffer zit thuis met zijn gebroken pols in het gips. Vandaag wordt in het ziekenhuis zijn gebroken neus weer rechtgezet.
"Ik kwam met nog drie kameraden rond half vijf de disco uit. Buiten wilde ik een sigaret opsteken maar een van de medewerkers trok die uit mijn mond", vertelt de 22-jarige.
"Er vielen wat woorden en toen een kameraad van mij een vraag stelde kreeg hij meteen een klap voor zijn hoofd. We hebben toen wel gezegd wat we er van vonden, maar vertrokken op de fiets. Ik was nog geen twintig meter verder toen ik opeens klem werd gereden door een auto. Twee uitsmijters kwamen aanrennen en sleepten me naar binnen. Ze duwden me in een kamertje en begonnen met een man of vijf tot zes op me in te slaan en te schoppen. Wel tien minuten lang. Ik mocht pas weg nadat ik gezegd had dat ik de Achterhoek Arena een leuke tent vond. Ze gooiden een theedoek naar me voor mijn bloedneus. Toen kon ik gaan", aldus het relaas van de 22-jarige.
De Dinxperloër moest zich onder doktersbehandeling stellen. Hij bleek een gebroken pols en een gebroken neus te hebben.
Bij de Achterhoek Arena was gisteren niemand bereikbaar voor commentaar.
Je doelt op de Radstake in Heelweg, vlakbij Varsseveld? Nee de Arena ligt in Dinxperlo, leuke tent, jammer van de eigenaar + uitsmijters.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:07 schreef HarigeKerel het volgende:
Ligt dat in de buurt van Varseveld? daar kun je namelijk wel aardig uitgaan.
Leuke meisjes ook, jammer alleen van dat accent.
Wat is er mis met de eigenaar?quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee de Arena ligt in Dinxperlo, leuke tent, jammer van de eigenaar + uitsmijters.
Die heeft een gozer die ik ken bedreigd met 'zaken doen'quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:22 schreef Phaedrus het volgende:
[..]
Wat is er mis met de eigenaar?
Pedro?quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Die heeft een gozer die ik ken bedreigd met 'zaken doen'
de nieuwe eigenaar heeft de hardrockzaal gesloten. de lul.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:22 schreef Phaedrus het volgende:
[..]
Wat is er mis met de eigenaar?
uit een msn gesprek:quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:33 schreef Phaedrus het volgende:
[..]
Pedro?
Het lijkt zo'n lobbes...
Oh, nieuwe eigenaar.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 18:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
uit een msn gesprek:
[00:59:39] ][-][³--OTIS: was de nieuwe eigenaar
[
Dat bedoel ik. De nieuwe eigenaren hebben de leeftijdsgrens verlaag van 18 naar 16. Ik zou mijn kinderen verbieden naar zo'n tent te gaan in een geval als dit. Ik ben dus correspondent voor een krant en heb zodoende al veel verhalen over de Arena gehoord, maar ik dacht altijd: onzin, want in een kleine gemeenschap gaan tig verhalen rond.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:07 schreef Dutch_Courage het volgende:
Goede PR voor zo'n tent.
quote:Aanhouding in zaak Arena na verhoor
Door onze verslaggever
ZUTPHEN/DINXPERLO - De rechtszaak tegen twee medewerkers van de discotheek Achterhoek Arena is voor onbepaalde tijd aangehouden. Dat gebeurt op verzoek van de verdediging die een groot aantal getuigen wil horen. De verdediging betwist de verklaringen van diverse aangevers, politie-agenten en andere betrokkenen.
Het aantal getuigen dat gehoord zal worden ligt tussen vijftien en de twintig.
Officier van justitie mr. Doll verzette zich gisteren niet tegen het horen van getuigen en de Zutphense rechtbank ging ook akkoord.
De zaak werd terug verwezen naar de rechter-commissaris.
Een 34-jarige man uit Emmerik en 47-jarige Borculoër worden verdacht van opzettelijke mishandeling en wederrechtelijke vrijheidsberoving. Dat zou zijn gebeurd op 3 oktober van het vorig jaar in de Dinxperlose discotheek de Achterhoek Arena.
De 34-jarige man uit Emmerik werd al eerder geschorst uit de voorlopige hechtenis. De raadsman van de Borculoër verzocht de rechtbank gisteren om ook zijn cliënt vrij te laten. Hij stelde voor de voorlopige hechtenis op te heffen dan wel te schorsen. Met als argument dat zijn cliënt 106 dagen vastzit en het nog wel enige maanden kan duren voor het proces wordt voortgezet.
Officier Doll verzette zich niet tegen schorsing van de voorlopige hechtenis, maar van opheffen kon in haar ogen geen sprake zijn. Daarbij verwees ze onder meer naar het strafblad van deze verdachte.
De rechtbank besloot gisteren de Borculoër, in afwachting van de inhoudelijke behandeling van de zaak, onder voorwaarden op vrije voeten te stellen.
Het is nog niet bekend wanneer de zaak opnieuw bij de meervoudige kamer van de Zutphense rechtbank wordt aangebracht.
Bij deze tent is nog niet eens een wapen gevonden....laat staan geschoten.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 17:36 schreef speedfreakssj het volgende:
Tja, zo vind ik het ook niet eraar meer dat er af en toe een uitsmjijter geliquideerd word hoor.
Zeker niet bij die tent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |