abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22576880
Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 is een oppepper voor uw amusement, uw productiviteit en uw creativiteit op de pc, en laat u optimaal van de computer genieten.

Tot de krachtige nieuwe uitbreidingen behoren:

Een facelift voor het bureaublad: met de nieuwe, stijlvolle menu's en taakbalken, meer thema's en nieuwe schermbeveiligingen (zoals het nieuwe goudvissenaquarium) kunt u het bureaubladprofiel aanpassen aan uw persoonlijke wensen.

De verbeterde Windows Media Player 10: geniet van muziek en video op het bureaublad met de Smart Jukebox (Engelstalig) en koop online muziek en amusement in het eerste winkelcentrum voor digitale media. Kopieer dit alles vervolgens naar een groot aantal verschillende apparaten.

Windows Movie Maker 2.1 met nieuwe mogelijkheden voor het branden van dvd's: zelf eenvoudig films opnemen, aanpassen en met anderen delen, met meer dan honderd effecten en overgangen, eventueel met ondersteuning van de fabrikant voor het branden van dvd's voor Movie Maker.2

Nieuwe ingebouwde functies voor het branden van dvd's en cd's: deel foto's en zelf opgenomen films, brand cd's met zelfgekozen nummers en sla televisieprogramma's op met de handige functie voor het branden van dvd's in Media Center Edition.2

Uitgebreide functies en hulpprogramma's voor digitale media: maak etiketten voor cd's en dvd's, comprimeer en converteer geluidsbestanden en heb meer plezier met de nieuwe functies Windows Dancer en Windows Party Mode in Windows Media Center.

Betere spelervaringen: het spelen van spellen wordt nog aantrekkelijker doordat u de prestaties van de computer op het gebied van video, geluiden, afbeeldingen en 3D-animaties kunt optimaliseren met nieuwe ondersteuning voor DirectX 9-hardware.

Betere beveiliging: profiteer van alle voordelen van Windows XP Home en Service Pack 2, inclusief een grote verzameling software, hardware en services die zijn ontworpen om veiliger samen te werken.

Met het nieuwe Windows Media Center kunt u het bureaublad aan uw wensen aanpassen, meer voor elkaar krijgen en geweldige ervaringen beleven op het gebied van amusement. Uw huiskamer wordt een multimediacentrum voor amusement en productiviteit.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=425230&c=50

Iemand al enige ervaring opgedaan met dit besturingssysteem ?

[ Bericht 5% gewijzigd door ronduit84 op 12-10-2004 16:56:30 ]
pi_22577016
Microsoft Windows XP Media Center Edition 20051

Nee, het is nog niet te koop volgens mij.
En mplayer 10 is nog beta toch...
sjees...
pi_22577506

[ Bericht 100% gewijzigd door ronduit84 op 12-10-2004 16:59:06 ]
pi_22577513
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 16:37 schreef SolidArt het volgende:
Microsoft Windows XP Media Center Edition 20051

Nee, het is nog niet te koop volgens mij.
En mplayer 10 is nog beta toch...
sjees...
Hij is de de markt momenteel , ik hem hem al geinstalleerd op mn laptop
pi_22577577
Ehm hij is vandaag om PRECIES 14:00 pas in Nederland geintroduceert en niemand heeft dus ervaringen met dit ding behalve ik

Ik werk met computers, bij een van de grotere fabrikanten, en heb al een media Pc met dit systeem draaiende gezien en er mee kunnen stoeien beviel wel alleen -erg- jammer dat het volledige windows gestart wordt en niet gewoon direct een of ander multimedia OS.
pi_22577614
heb hem hier draaien met twee tuners en guide van http://mceguider.oabsoftware.nl
pi_22577640
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 17:02 schreef het_fokschaap het volgende:
heb hem hier draaien met twee tuners en guide van http://mceguider.oabsoftware.nl
hier ook met 2 tuners, maar hoe kom -jij- er aan? ook wernemer bij een dergelijk bedrijf of pc magazine? zo niet dan is het tamelijk apart dat je het hebt..
pi_22577679
ja, vanaf 6 oktober.... in Japan!
pi_22577707
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 17:03 schreef Tasma het volgende:

[..]

hier ook met 2 tuners, maar hoe kom -jij- er aan? ook wernemer bij een dergelijk bedrijf of pc magazine? zo niet dan is het tamelijk apart dat je het hebt..
En die guide, is die al helemaal operatief?!/
pi_22577710
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 17:02 schreef het_fokschaap het volgende:
In het Engels zeker ? Kan je dan echt een tv gids krijgen als je dat programmaatje download ?
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 17:08:10 #12
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_22577758
Is toch al lang en breed uitgelekt via de gebruikelijke kanalen?
pi_22577833
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 17:06 schreef ronduit84 het volgende:

[..]

In het Engels zeker ? Kan je dan echt een tv gids krijgen als je dat programmaatje download ?
ja, werkt prima...alleen klote als de programmering omgegooid wordt...
pi_22581401
hee, net even geprobeerd. je kunt nu ook gewoon guide info downloaden via de officiële methode !

alleen crashed m'n media center shell na de download
pi_22587355
Ik heb een tv kaart , maar die ziet tie niet in het media center . het gaat om de WinFast TV2000 XP Expert . Mischien kan iemand vertellen waar ik het moet instellen of wat ik moet installeren . Alvast bedankt !
  woensdag 13 oktober 2004 @ 00:01:08 #16
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_22587544
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 23:54 schreef ronduit84 het volgende:
Ik heb een tv kaart , maar die ziet tie niet in het media center . het gaat om de WinFast TV2000 XP Expert . Mischien kan iemand vertellen waar ik het moet instellen of wat ik moet installeren . Alvast bedankt !
Je hebt voor media center 2005 een hardware mpeg2 encoder nodig op je tv kaart.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  woensdag 13 oktober 2004 @ 00:03:05 #17
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_22587600
Het werkt trouwens fantastisch, 10 keer beter dan MythTV en linux. Ik test het op deze manier nog een paar dagen en mocht het dan nog steeds foutloos werken, dan is het wederom hoog tijd om microsoft te sponsoren.
pi_22587644
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 00:01 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Je hebt voor media center 2005 een hardware mpeg2 encoder nodig op je tv kaart.
kan dat niet software matig ?
  woensdag 13 oktober 2004 @ 00:10:42 #19
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_22587816
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 00:04 schreef ronduit84 het volgende:

[..]

kan dat niet software matig ?
Alleen met ATI all-in-wonder kaarten. Voor andere kaarten zoek ik stiekem ook nog een oplossing
pi_22604953
Heb MCE2005 opnieuw geinstalleerd en nu werkt de guide wel ! Was waarschijnlijk een conflict met m'n oude Mceguider van Oabsoftware.

Enige probleem wat ik nu nog heb is dat TV geluid soms tikt en wegvalt ? Lijkt wel een soort storing op de kabel en dat m'n Haupppauge TV-tuner daar slecht op reageert.

En DVD audio kan ik nog niet harder of zachter zetten in Digital mode. Maar misschien helpt dit: http://www.xpmce.com/inde(...)ategory&filecatid=17
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')