Nou nee, hij gebruikte het christendom gewoon om mensen te trekken net zoals het hele verhaal over iedere arbeider een volkswagen, denk je nou echt dat hem die wagens wat konden schelen?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:47 schreef Mutant01 het volgende:
JUIST als je wat meer over zn uitspraken leest, en goed Mein Kampf analyseert kom je tot de conclusie dat het een Christen was.
Netzoals die Mufti dus de Islam misbruikte? Ah...of is dat dan weer niet zo....nee dat maakt natuurlijk onderdeel uit van de Islam...toch? Want Islam = nazisme toch?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:51 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nou nee, hij gebruikte het christendom gewoon om mensen te trekken net zoals het hele verhaal over iedere arbeider een volkswagen, denk je nou echt dat hem die wagens wat konden schelen?
Hitler zag het christendom als vergif van kolonisten die een Jood vereerden, hij zag meer in het geloof van de Noornannenn en het occulte.
Neen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
Netzoals die Mufti dus de Islam misbruikte?
Neen, alhoewel ze wel veel met mekaar gemeen hebben.quote:Want Islam = nazisme toch?
Dan maakte Hitler ook geen misbruik van het Christendom, en is het Christendom gebruikt als uitgangspunt voor het vermoorden van Joden....Christendom gaf de Nazi-Soldaten kracht om joden te vermoorden, op hun riem stond altijd dat God bij hun was. De kerk hielp ook mooi mee, dus ik zie meer connecties tussen Christendom -nazisme dan Islam - Nazisme. Tis maar net wat voor bullshit je post hoor Harige Kerel.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:54 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Neen.
[..]
Neen, alhoewel ze wel veel met mekaar gemeen hebben.
als je de site goed heb gelezen valt die maker alleen AMIN AL-HUSSEINI aan, en niet de islam, en al helemaal niet de koran, gezien hij zelf een moslim is die tegen AMIN AL-HUSSEINI is omdat hij volgens hem de islam misbruikte.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Netzoals die Mufti dus de Islam misbruikte? Ah...of is dat dan weer niet zo....nee dat maakt natuurlijk onderdeel uit van de Islam...toch? Want Islam = nazisme toch?
Ja, en jij bent zo nuchter als de pest zekerquote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:59 schreef HarigeKerel het volgende:
Dan kijk je verkeerd, dat is niet zo gek, je bent immers in de ban van een foute ideologie die werkelijk lijkt te geloven in een mannetje boven de wolken die alles in de gaten heeft en weet.
Dat is precies wat ik zeg. Ik ben het dan ook eens met zijn stelling. Maar het "islam-nazi" bestaat de huidige dag niet meer, ik vindt dat hij doordraait in het linken met Bin laden.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:59 schreef Morghodius het volgende:
[..]
als je de site goed heb gelezen valt die maker alleen AMIN AL-HUSSEINI aan, en niet de islam, en al helemaal niet de koran, gezien hij zelf een moslim is die tegen AMIN AL-HUSSEINI is omdat hij volgens hem de islam misbruikte.
dat is dus zijn mening, en van mij mag hij, als hij er voor kan zorgen dat de islam-nazi wereld ter val gaat en alleen nog maar normale moslims over blijven is dat toch een goed iets.
Ja, ik geloof niet in almachtige fantasiewezens en regendansen etc.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, en jij bent zo nuchter als de pest zeker.
Sprak het geindoctrineerde sektelidquote:Ja, en jij bent zo nuchter als de pest zeker. Je kan alleen maar liegen en alles wat fout is goed praten. Zelfreflectie bestaat niet bij je. Overeenkomsten kan je ook vinden tussen het huidige Nederlandse volk en nazisme... hoe langer je zoekt hoe meer je er vind.. en ook tussen het Jodendom en het nazisme en het hinduisme en het nazisme...etc.
En dat is jouw "nuchterheids" maatstaf?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:02 schreef HarigeKerel het volgende:
Ja, ik geloof niet in almachtige fantasiewezens en regendansen etc.
Zwaktebod.quote:Sprak het geindoctrineerde sektelid![]()
Daar zit wel een kern van waarheid in......... En voor vele interpretaties vatbaar. Het is maar net wat je wilt geloven.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:03 schreef _The_General_ het volgende:
Ik hoorde pas iemand zeggen "sommige volkeren weten niet beter dan moorden" , ik was het niet met hem eens maar ik ga steeds meer twijfelen
Zeer zeker oa, als andere mensen achterlijk willen zijn en blijven moeten ze dat natuurlijk zelf weten.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
En dat is jouw "nuchterheids" maatstaf?
De waarheid kan soms hard zijn.quote:Zwaktebod.
Wat een prachtige omschrijving voor de deportaties.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:02 schreef Drugshond het volgende:
Maar hij heeft 25-40 miljoen mensen over de krim gejaagd gedurende zijn bewind.
Neuh, dat is geen Christendom bashen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan maakte Hitler ook geen misbruik van het Christendom, en is het Christendom gebruikt als uitgangspunt voor het vermoorden van Joden....Christendom gaf de Nazi-Soldaten kracht om joden te vermoorden, op hun riem stond altijd dat God bij hun was. De kerk hielp ook mooi mee, dus ik zie meer connecties tussen Christendom -nazisme dan Islam - Nazisme. Tis maar net wat voor bullshit je post hoor Harige Kerel.
Je begrijpt ook helemaal niets van mijn post he, het was om een bepaald aantal persoon uit de tent te lokken.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Neuh, dat is geen Christendom bashen.
Dus, ja, de pot verwijt de ketel....
De bosnische moslims deden het vanuit hun geloof, yeah rightquote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:18 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat een onzin discussie. De 'moslims' die in Noord Afrika vochten tegen de Nazi's deden dit niet vanuit het geloof maar uit puur eigenbelang, ze wilden immers geen doelwit worden van zowel de Vichy fransen als de Nazi's en de geallieerden. Dat kun je van de bosnische moslims niet zeggen. Hun vanuit het geloof gemotiveerde wreedheid kende geen grenzen.
Ik ga voor Amerika.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:31 schreef Mutant01 het volgende:
iedereen die vocht in WW2 voor hun eigen belang, noem jij eens een land dat dat niet deed.
Amerika kon onmogelijk handelen met Europa....die deden het dus uit economisch belang..quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik ga voor Amerika.
Als Duitsland niet de oorlog aan Amerika had verklaard, dan waren we nog steeds Duitsland of Rusland.
Canadaquote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De bosnische moslims deden het vanuit hun geloof, yeah rightDas like de grootste onzin ook, bovendien...iedereen die vocht in WW2 voor hun eigen belang, noem jij eens een land dat dat niet deed.
Die is nog beter....... qua voorbeeld...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:39 schreef cultheld het volgende:
Canada
Dan hebben we wel 1 voorbeeld....quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:39 schreef cultheld het volgende:
[..]
Canada
Nou nee, juist absoluut niet.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:40 schreef Drugshond het volgende:
Die is nog beter....... qua voorbeeld...![]()
quote:Bron : http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/2WWcanada.htm
On 10th September, 1939, the Canadian parliament declared war against Nazi Germany, but refused to send non-volunteers to Europe. The Canadian prime minister, Mackenzie King worked closely with the United States in the defence of North America.
Met andere woorden ,Polen, Rusland, grote delen van Oost Europa, geheel West Europa (m.u.v. England) en delen van N-Afrika waren al onder de voet gelopen. En Amerika deed vooralsnog niets.quote:Bron : http://www.calvin.edu/academic/cas/gpa/hsa01.htm
Until then, no one believed that Japan would dare to go to war with the land of unlimited possibilities. After the German and Italian notes of 11.12.1941, in which both other members of the Three-Power Pact declared war on the USA, the USA for the first time found itself confronted with a two front war, which the American public had always feared. Roosevelt was no longer master of the situation — Pearl Harbor and German submarine warfare made him the prisoner of events.
Amerika heeft meteen na het begin van Barbarossa Stalin hulp aangeboden.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:20 schreef Drugshond het volgende:
Germany declared war to Amerika.
Tot aan de lente van 1941 was Amerika nog steeds een neutraal land.
[..]
Met andere woorden ,Polen, Rusland, grote delen van Oost Europa, geheel West Europa (m.u.v. England) en delen van N-Afrika waren al onder de voet gelopen. En Amerika deed vooralsnog niets.
Ze waren met betrekking tot (de Europese) oorlogsvoering nog steeds neutraal.
Maar is het bieden van hulp gelijk aan oorlog voeren. ? (volgens mij niet).quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Amerika heeft meteen na het begin van Barbarossa Stalin hulp aangeboden.
Nee. Het eenzijdig bieden van hulp wel.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:50 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Maar is het bieden van hulp gelijk aan oorlog voeren. ? (volgens mij niet).
Duitsland en Italie verklaarden de oorlog aan Amerika pas op 12.11.41.(en niet andersom).
Amerika had op dat moment nog geen oorlogsverklaring uitstaan naar Nazi Duitsland.
Terug naar de stelling van Mutant01quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee. Het eenzijdig bieden van hulp wel.
Past Amerika nu wel of niet in dit rijtje..... ?quote:iedereen die vocht in WW2 voor hun eigen belang, noem jij eens een land dat dat niet deed.
Rusland deed dit uit eigen belang.... zie de oorlog in Polen (in 1939) . Daar was geen aanleiding toe.,quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:02 schreef HarigeKerel het volgende:
Amerika past niet in dat rijtje, Rusland bv weer wel.
Com-mu-nis-mequote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:43 schreef HarigeKerel het volgende:
Er was IMHO voor de VS geen goede reden om dat achterlijke continent maar weer eens uit de brand te helpen
Dat was IMHO geen reden, als de VS niks had gedaan was het communisme geen grote kracht geworden want de Russen hadden zonder de inmeninging van de VS nooit Oost en West Europa kunnen veroveren op de nazi's.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:07 schreef IPdaily het volgende:
Com-mu-nis-me![]()
Hoe het verloop van de oorlog was geweest zonder interventie van de Amerikanen is echt moeilijk in te schatten.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:11 schreef HarigeKerel het volgende:
Dat was IMHO geen reden, als de VS niks had gedaan was het communisme geen grote kracht geworden want de Russen hadden zonder de inmeninging van de VS nooit Oost en West Europa kunnen veroveren op de nazi's.
Dank je voor deze toevoeging.....quote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:35 schreef Sessy het volgende:
....
Met de Jeeps waren ze inderdaad erg tevreden, daarin zaten de GeePeeOers om iedereen af te knallen die niet snel genoeg liep. De Britten hebben ook veel konvooien naar Rusland gestuurd, zij het dat een deel van dit materiaal naar ik meen uit de VS kwam.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:53 schreef Drugshond het volgende:
Die materiele steun was qua kwaliteit overigens betrekkelijk te noemen.
- De tanks waren van inferieure kwaliteit als je deze uitzet tegen de russische tanks. Menig russische tankcommedant heeft zitten vloeken op die Amerikaanse tanks. Maar alles is beter dan niks.
- De Amerikaanse vliegtuigen P63-Aircobra was een redelijk toestel waar de russen (in licentie) al snel upgrades/modificaties op aan brachten (tot aan 1944). Maar hun eigen ontwikkeling en materieel was op dat moment al een stuk beter.
- Met de Trucks en Jeeps waren ze wel heel tevreden.
Maar qua aantalen zal e.e.a. best wel de doorslag hebben gegeven. Ik heb niet opgezocht hoeveel hulp Amerika aan rusland heeft gegeven tijdens WO-II. Maar dat zou best wel eens een boel kunnen zijn.
Offensief als Bagration, kwam als een volslagen verrassing voor de Duitsers. In slechts enkele weken was heel Armee Group Centre gedecimeerd en waren en flinke gaten in het front gevallen waarlangs de russen konden optrekken. De vergelijking van deze operatie versus D-Day is eigenlijk zo gek nog niet. De russen stormden op een zeker moment zo hard vooruit dat hun aanvoerlijnen het niet meer bij konden houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |