F16's doorbreken geluidsbarrierequote:Op dinsdag 12 oktober 2004 15:21 schreef coz het volgende:
wie heeft het al gesubmit als nieuws![]()
niks gehoordquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 14:36 schreef Waxxer het volgende:
Wat was dát in de vredesnaam??? Vliegtuig door de geluidsbarriere of iets anders....?![]()
bijna 3 week geleden hoorquote:Op donderdag 4 november 2004 15:35 schreef Irris het volgende:
[..]
niks gehoord
quote:Op donderdag 25 november 2004 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Rectificatie: De link tussen beide berichten was me ff ontgaan
Topic is weer open
Knal werd veroorzaakt door twee F-16s die achter een niet antwoordend lijnvliegtuig aangingen. De Britten hebben ook last van niet antwoordende lijnvliegtuigen.quote:Op donderdag 25 november 2004 10:40 schreef Redux het volgende:
Wacht effe, wat is de link tussen dat laatste bericht van RonaldV en de knal in zwolle toen? Wat mis ik?
ik was toen in noord zwolle, maar ik heb niks gehoort toenquote:Op maandag 6 december 2004 13:27 schreef Irris het volgende:
3 december was r weer een knal.. in t noorden van zwolle.. any ideas? rond 1en geloof k
Vuurwerkquote:Op maandag 6 december 2004 13:27 schreef Irris het volgende:
3 december was r weer een knal.. in t noorden van zwolle.. any ideas? rond 1en geloof k
quote:Twee F-16 jachtvliegtuigen van de Koninklijke Luchtmacht zijn woensdagmiddag (1 december) door de geluidsbarrière gegaan. De toestellen stegen rond twee uur op vanaf Vliegbasis Volkel nadat er geen communicatie tot stand was gekomen met een Boeing 747 dat het Nederlandse luchtruim binnenvloog.
De Boeing 747 was op de radar verschenen en vloog op een hoogte van 38 000 voet (11 400 km) van oost naar west. Het toestel voldeed niet aan de verkeersleidingsregels; er was geen radiocontact met het vliegtuig. Volgens de te volgen procedure in een dergelijke situatie, werden de twee F-16’s, onder begeleiding van een gevechtsleider van het Air Operations and Control Station Nieuw Milligen, op het toestel afgestuurd om deze te identificeren en contact te maken met de bemanning. Ruim zestig kilometer voordat zij het toestel zouden naderen, was de communicatie hersteld. Nadat zeker was gesteld dat er niets aan de hand was en het toestel het Nederlandse luchtruim had verlaten, zijn de F-16’s teruggekeerd naar vliegbasis Volkel.
De twee jachtvliegtuigen zijn met een snelheid van meer dan duizend kilometer per uur richting de plaats van de onderschepping gevlogen en zijn daarbij door de geluidsbarrière gegaan. Dit heeft mogelijk plaatselijk tot enige vragen en wellicht overlast geleid.
Voor de verdediging van het luchtruim boven Nederland staan 24 uur per dag, 7 dagen per week twee F-16´s paraat voor deze Quick Reaction Alert (QRA)-taak. Bij een melding van een onbekend vliegtuig in het Nederlandse luchtruim zijn de F-16´s binnen enkele minuten in de lucht om het toestel te onderscheppen.
Is dat nou echt te zien als er eentje door de geluidsbariere breekt?quote:Op donderdag 25 november 2004 11:54 schreef CasB het volgende:
Bij dit topic hoort natuurlijk wel een plaatje
[afbeelding]
-edit- mooier plaatje
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |