abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 12 oktober 2004 @ 13:20:47 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_22572951
quote:

TOKIO (ANP) - De Japanse politie heeft dinsdag in totaal negen jongeren gevonden die kennelijk collectief zelfmoord hebben gepleegd. Dat meldde de Amerikaanse zender CNN dinsdag. De politie trof nabij Tokio eerst zeven jongeren dood aan in een busje.

Een vriend van een van de zeven alarmeerde de politie maandag nadat hij een e-mailbericht had ontvangen waarin gesproken werd over een zelfmoordplan. De politie trof het busje buiten de hoofstad Tokio aan met daarin vier houtskoolbranders. Volgens de agenten hebben de inzittenden zichzelf gedood door de vrijgekomen giftige gassen, zoals koolstofmonoxide, in te ademen.

Later op de dag vonden agenten nog twee vrouwen dood in hun auto. Ze zouden zich op dezelfde manier van het leven hebben beroofd.

De afgelopen jaren hebben in Japan al vaker collectieve zelfdodingen plaatsgevonden die zijn afgesproken via het internet.
Best vreemd dat je elkaar online de dood in kunt praten
pi_22573031
wat een kutonderwerp
pi_22573036
Misschien waren het mensen die toch al zelfmoord wilden plegen. Ik heb wel vaker fora gezien over zelfmoord waar mensen hun plannen aan het bespreken waren. Wat het toevoegt om het dan met z'n allen te doen weet ik ook niet, misschien kleinere kans op mislukking of zo?
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 13:35:07 #4
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_22573183
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 13:25 schreef Angeles het volgende:
Wat het toevoegt om het dan met z'n allen te doen weet ik ook niet, misschien kleinere kans op mislukking of zo?
ik denk eerder vanwege angst?
pi_22573784
ochja japanners genoeg

*oeh stout Bonzi_Buddy, Stout!*
pi_22573956
ik denk angst en mislukking.
pi_22574008
door met zijn allen iets te doen voel je je sterker.
minder alleen en lid van een groep.

tsjah..... verbroedering door zelfmoord
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_22577022
Verbroedering door zelfmoord zou best kunnen, maar da's meer hoe ze er samen naartoeleven misschien.

Die houtskool zelfmoorden zijn wel populair in Japan
Ik las in de metro dat er zelfs een zelfmoordwaarschuwing om een zak houtskool staat
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 16:59:36 #9
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_22577554
Het was al wat langer bekend over Japan, de hoeveelheid zelfmoorden. Maar het is schrikbarend hoog. Schijnen 90 mensen PER DAG zelfmoord te plegen. Het schaduwwoud is wel de meest bekende plek.
quote:
Enkele reis
In Japan aan de voet van de legendarische berg Fuji ligt een uitgestrekt, mysterieus bos met de bijnaam " Het schaduwwoud". Het is een geliefde plek voor veel wanhopige Japanners om hun leven te beeindigen. Taxichauffeurs krijgen regelmatig passagiers te vervoeren, die een enkele reis nemen en van wie nooit meer wat wordt vernomen. Een keer per jaar kamt de politie " Het schaduwwoud" uit om de lichamen van de slachtoffers te bergen
Bron: http://www.omroep.nl/ikon/werelden/afl_japan.htm
pi_22577779
Ruimt lekker op toch? Darwin enzo.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_22578256
Boekjes van Goethe leveren niet veel levensenergie.
pi_22578334
Tja, hoe meer zielen, hoe meer vreugd of zoiets?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 13 oktober 2004 @ 01:42:35 #13
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22589699
Doet me denken aan de film de Suicide Club
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 02:08:19 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22589988
Samen doodgaan is toch veel leuker!

Maar serieus, alleen zelfmoord plegen lijkt me ontzettend eenzaam. Volgens mij heb je aan elkaar troost voor iets wat lijkt op rouwen om jezelf.
Vampire Romance O+
  Moderator / Miss SHO woensdag 13 oktober 2004 @ 02:10:15 #15
22592 crew  Ole
pi_22590011
topics werden hier altijd gesloten toch loedertje?

Online zelfmoord is echt creepy..:
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_22590192
Forest of shadows, klinkt als een manga-film
Fuck you Jane Austen!
pi_22593625
Het waren gewoon geplande zelfmoorden in een groep, ik heb er pas nog beelden van gezien, groepje dat zich in een busje propt en daar dan gezellig zelfmoord pleegt, oftewel, gewoon omkomt door de koolmono-oxide volgens mij.
Geen pijnlijke dood is het iig
pi_33738390
Je vraagt je nu zeker af waarom dit gebeurd.
Ik heb een uitzending van netwerk gevonden die hier over gaat.
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)werk/bb.20050208.asf
Amstelveen de beste
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:05:42 #19
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_33738698
Tja... In landen als Japan staat de druk overal zo hoog op, dat het te begrijpen is dat er veel mensen zelfmoord plegen (ook al is het de meest egoïstische daad die je kunt begaan).
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_33738963
Kan iemand mij nog 1 keer uitleggen WAAROM ze het zo gauw doen, die zelfmoorden daar?
Amstelveen de beste
  vrijdag 6 januari 2006 @ 02:49:06 #21
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_33754202
grappig en opmerkelijk gegeven.
"Hypocriete eenzaamheid" of iets anders? een boodschap van de duivel?
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:11 schreef anisubs het volgende:
Kan iemand mij nog 1 keer uitleggen WAAROM ze het zo gauw doen, die zelfmoorden daar?
vind je het interessant?
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:05 schreef boekenworm het volgende:
Tja... In landen als Japan staat de druk overal zo hoog op, dat het te begrijpen is dat er veel mensen zelfmoord plegen (ook al is het de meest egoïstische daad die je kunt begaan).

zie het al voor me, oh geweldig gewoon,

pi_33754566
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 13:20 schreef Loedertje het volgende:
Best vreemd dat je elkaar online de dood in kunt praten
Vergeet niet dat de Japanse samenleving een zeer veeleisende is en dat als je de hoge verwachtingen niet waar kunt je in een diep gat valt. Bovendien kent Japan een rijke historie op het gebied van zelfmoorden bij maatschappelijk falen (harikiri). Als waar zou zijn wat jij zegt zouden er in Nederland en Zuid-Korea nog meer groeps zelfmoorden moeten zijn maar dat is gelukkig niet het geval.
pi_33754734
Vergeet ook niet dat het oosterse cultuur wat anders in elkaar zit dan de westerse. De westerse is meer geconcentreerd op het individu, waar het oosterse meer op de collectiviteit is gericht.
En voor de rest worden deze verschillen weer aardig geaccentueerd door de media.
pi_33754940
Komt door de ontzettend hoge prestatiedruk die daar heerst.. Jammer.. Tis een van de weinige minpunten aan dat land samen met de andere gestoorde filmpjes die daar vandaan komen
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_33758422
Amstelveen de beste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')