Trouwens bedoel ik geen techno, maar tekno he??? Is voor mijn wat leuker
Oja, als je dus een beetje ervaring met music machines hebt, of een paar goeie linx, ik hoort ut wel. Bouwen en ontwerpen lukt me aardig, alleen hoe meer meningen, hoe beter het uiteindelijke resultaat zal zijn...
Dus doe je oogjes maar dicht, denk aan pappie Abraham, en niet te veel vlekken aub.
Oja er moeten ook smurfjes komen tussen de andere lijpe ventjes...
quote:Een radio? Nee serieus, wat is een Musicbox precies dan? Een sampler ofzo?
Ik wil zelluf een musicboxje gaan bouwen, da's zo'n dingetje waar musiek uitkomt, beetje aan knopjes draaien en je hebt weer andere muziek...
Is dat wel het geval koop dan gewoon een Yamaha RM1x.
Die is veel cooler
[edit] tenzij je jaren aan programmeerwerk wilt besteden [/edit]
Ik heb de beschikking over een programmeeromgeving, weet die te gebruiken (STK500 ism. AVRstudio als dat je iets zegt) enne... ben elektrotechnisch ontwerpen, zowel analoog als digitaal.
Als je me kan helpen, kan ik helpen met iets anders, of je krijgt het ontwerp zodra het een beetje relaxed werkt...
leuk toch? In ieder geval geen radio op britney:r meer oid.|
quote:TR 909 drumsamples, TR 808 drumsamples, Juno synthgeluiden,
Op vrijdag 07 september 2001 10:50 schreef Benadski het volgende:
Ik wil zelluf een musicboxje gaan bouwen, da's zo'n dingetje waar musiek uitkomt, beetje aan knopjes draaien en je hebt weer andere muziek...Wat moet erinkomen???
Trouwens bedoel ik geen techno, maar tekno he??? Is voor mijn wat leuker
Ik weet niets van programmeren af, maar ik denk dat het heel verstandig is om na te denken (voor zover je het hierover nog niet gedaan hebt) wat je er precies mee wil gaan doen, en of dat haalbaar is. Je omet natuurlijk wel weten waar je het op aan gaat sluiten (of er een interne speaker aan hangt).
Wat voor DSp unit ga je gebruiken, wat voor geheugen dat soort dingen lijken mij ook erg belangrijk.
Ik ga er trouwens wel van uit dat je hardware matig iets bedoeld.....
Laat het maar weten en ik denk wel mee (voor zover dat mogelijk is dan(.
En waar woon je eigenlijk?
[Dit bericht is gewijzigd door Noisema op 07-09-2001 15:05]
quote:Beetje late reactie, maarre wat erin moet kunnen:
Op vrijdag 7 september 2001 14:06 schreef Noisema het volgende:
En hoe wil je bijvoorbeeld de cutoff, resonance en dat soort dingen gaan regelen?En waar woon je eigenlijk?
Veel RAM (gewoon DIMMs ofzo? Is toch wel snel genoeg?)
Aantal processoren (ieder met eigen deeltaken en één centrale, zat aan AVR's te denken)
Cutoff, resonance, distortion, envelope en dat soort dingen, half hardwarematig, half softwarematig (ook wat ouwerwetse onderdelen erin, zoals echosnaren e.d. (daar kun je ook trucs mee uithalen))
Ik heb 10000+ onderdelen thuis waar ik mee kan spelen... Weet alleen niet zo heel erg veel van muziek componeren e.d. Mijn oren horen wel verschil tussen herrie en dikke tekno iig. (ben ik errug blij om _0_)
Ik woon in de buurt van Den Haag btw en bezoek nog steeds vaak party's, teknival was ook vet! 5 uur lopen was de moeite echt wel waard!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |