abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22702214
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:14 schreef Cerbie het volgende:
Ik ben met mijn nieuwe stad eens compleet anders begonnen, ik heb een heel grid aangelegd met
*edit: Hm, dit snap ik niet maar het is wel heel mooi. In bovenstaande stad is iedereen rijk, ik zie bijna geen povere woningen. Er is totaal geen vervuilende industrie, maar er is meteen alleen maar high-tech gebouwd, dat snap ik niet. Bij mijn andere steden komt er altijd eerst vervuilende industrie voordat er hightech komt
Als je steden ernaast hebt ofzo krijg je vaak high tech banen en het ligt natuurlijk ook aan de belasting
pi_22702323
In mijn stad ernaast was een tekort een industrie en waren ze allemaal hoog-opgeleid, dan zal dat het wel zijn
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_22702631
ECHT VAGE ZOOI

Ik wil Sim City spelen op de andere computer. Zijn er opeens een hoop regio's weg en de regio's die er nog bijstaan kloppen niet meer. Open ik een stad en dan kloppen de grafics niet meer. Alle gebieden hadden een grijze kleur. :') Ik sluit af en open hem opnieuw. Zitten er opeens weer 3 regio's bij maar ze kloppen nog steeds niet
pi_22702942
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:47 schreef blablasjit het volgende:
Vraagke. behalve van 2 posts hierboven dat ik steeds uir mijn spel word gegooid...

Hoe creeer je High Tech banen?
Zorgen dat je inwoners hoog zijn opgeleid en het industriegebied in een gedeelte met geen tot lage vervuiling zetten. Een park in het gebied zetten wil ook wel helpen.
pi_22703811
Als er wat mis is met de regio's kun je de standaardregio's in mijn documenten/simcity 4/ bla bla vervangen door de regio's in Program Files/Maxis/Simcity 4/Regions, dat heb ik een keer gedaan nadat ik San Francisco nogal vernield had
pi_22705899
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 16:48 schreef Cerbie het volgende:
Als er wat mis is met de regio's kun je de standaardregio's in mijn documenten/simcity 4/ bla bla vervangen door de regio's in Program Files/Maxis/Simcity 4/Regions, dat heb ik een keer gedaan nadat ik San Francisco nogal vernield had
Gaan dan je steden weg?
pi_22706667
Als ik in de regio New York wat heb gebouwd, en ik overschrijf die regio met het origineel van de installatie in Program Files, ben ik alle steden kwijt ja. Is ook logisch, je overschrijft de complete regio met de versie zoals ie bij de installatie is.
pi_22707092
Pics

Dit is de stad Chealsea bij nacht.

De stad Lhasa.

De enagrootste stad van mijn regio Brooklyn:

En de grootste stad in mijn regio Manhattan:

De 2 bovenstaande steden vind mijn pc iets minder. Af en toe staat de datum een tijdje stil.

En welke engergiecentrales bouwen jullie eigenlijk vaak? Ik begin meestal met gas en later meestal zonne-energie. Bij de echt grote steden bouw ik kernenergie of hydrogen (geen idee hoe die in het Nederlands heet, ik speel het spel in het Engels).
pi_22707272
Klinkt bekend, met grote steden een langzaam verloop Het aantal sims dat er zichtbaar is en de schaduwen op medium zetten helpt al behoorlijk met renderen als je beweegt. Maar om de volgende dagen te berekenen is er veel rekenkracht nodig, omdat er zoveel mogelijkheden zijn, en een groot gebied kan dan meer rekenkracht vragen dan je processor kan geven.
Er zitten een hoop leuke details in het spel, ben er nu een beetje naar op zoek. Zoals de gnomes die in de landmarks te zien zijn, of de zombies die op het kerkhof rondlopen tegen de avond.
pi_22707446
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 19:40 schreef Cerbie het volgende:
Klinkt bekend, met grote steden een langzaam verloop Het aantal sims dat er zichtbaar is en de schaduwen op medium zetten helpt al behoorlijk met renderen als je beweegt. Maar om de volgende dagen te berekenen is er veel rekenkracht nodig, omdat er zoveel mogelijkheden zijn, en een groot gebied kan dan meer rekenkracht vragen dan je processor kan geven.
Er zitten een hoop leuke details in het spel, ben er nu een beetje naar op zoek. Zoals de gnomes die in de landmarks te zien zijn, of de zombies die op het kerkhof rondlopen tegen de avond.
Je ziet ook weleens mensen in een rolstoel. En als je je heel erg verveelt kan je zelf de misdaad helpen bestrijden.
pi_22707764
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 19:58 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Heb ik ook weleens gehad. Je kan ook een stad importeren. Je moet dan op dat icoon klikken en dan krijg je een lijst te zien. Als het goed is zie je daar wel de 4 overige steden tussen staan.
Welk icoontje? Ik heb alles geprobeerd maar zie ze echt niet.
pi_22708081
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:00 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Welk icoontje? Ik heb alles geprobeerd maar zie ze echt niet.
Als je een stad selecteert krijg je een vakje te zien waarin onder andere je inwoneraantal, je aantal commerciėle banen, je te besteden budget staat en een pijl als je met die stad wilt spelen. Daar links van staat als het goed is een computer met een pijltje. Daar moet je opklikken en dan kan je een stad importeren.

En voor diegene die het nog niet wisten. Als je SimCity 4.exe" -intro:off doet dan hoef je die intro's niet meer te zien als het spel opstart. Ander voordeel is dat het spel wat sneller opstart.
pi_22710655
Ik ben nu begonnen met een nieuwe stad. Heb 7000 inwoners met 4000 $$$ . Luchtvervuiling is niet hoger dan 16 en heb welgeteld 2 industriebedrijven
pi_22711058
en waar kan je dat intro op off zetten?

Ik had in een uurtje werk net een stad met 70.000 inwoners, super veel commercial dingen, en helemaal nix aan parkjes, fatsoenlijke infrastructuur, goeie scholen, of wat dan ook .
Gewoon, hoppa velden toewijzen, snelweg er doorheen jassen en klaar.

Ze begonnen alleen nu te klagen .
pi_22718572
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:05 schreef blieblie het volgende:

Ik had in een uurtje werk net een stad met 70.000 inwoners, super veel commercial dingen, en helemaal nix aan parkjes, fatsoenlijke infrastructuur, goeie scholen, of wat dan ook .
Gewoon, hoppa velden toewijzen, snelweg er doorheen jassen en klaar.

Ze begonnen alleen nu te klagen .
vind ik niet zo heel gek eerlijk gezegd

Ik heb nu wat high tech banen tnx voor de info allen
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 09:59:57 #116
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_22718606
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 22:05 schreef blieblie het volgende:
De snelkoppeling in je Startmenu en/of op het bureaublad aanpassen.
Tevens tvp
pi_22719494
@De_Ananas
Is het trouwens nog gelukt met het importeren van steden?
pi_22722895
Twee vragen:
Als je in de regio op een stad klikt, staan er sterren bij de burgemeesternaam, kun je er meer hiervan krijgen, want mijn sims zijn heel tevreden maar er staat maar één ster (misschien door het slechte milieu).
En hoe kun je zien hoeveel hightech banen je hebt, je kan wel het totaal aantal industriėle banen zien maar niet per groep volgens mij, en ik wil weten hoeveel ik er nog moet totdat ik de Space Shuttle krijg
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:17:26 #119
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_22723693
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 13:41 schreef Cerbie het volgende:
Twee vragen:
Als je in de regio op een stad klikt, staan er sterren bij de burgemeesternaam, kun je er meer hiervan krijgen, want mijn sims zijn heel tevreden maar er staat maar één ster (misschien door het slechte milieu).
Dat heeft volgens mij te maken met de moeilijkheidsgraad waarop je het spel speelt, easy is 1 ster, al weet ik dit niet helemaal zeker. Ik heb iig nog nooit meer dan 1 ster gehad en speel alles op easy
pi_22725743
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 14:17 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Dat heeft volgens mij te maken met de moeilijkheidsgraad waarop je het spel speelt, easy is 1 ster, al weet ik dit niet helemaal zeker. Ik heb iig nog nooit meer dan 1 ster gehad en speel alles op easy
Ja die sterren geven inderdaad de moeilijkheidsgraad aan. In Simcity 4 zonder Rush Hour kon je nog geen moeilijkheidsgraad kiezen en de steden die ik daarin heb gemaakt zijn 3 sterren.
pi_22727077
Ik heb de moeilijkheidsgraad steeds op Makkelijk, maar dat is toch wel erg simpel, in een klein dagje heb ik wel een mooie stad later verrijzen zoals ik hierboven heb gepost, ben net aan mijn derde in de regio begonnen
pi_22727276
@Cerbie
Ik heb even gekeken hoe je kunt zien hoeveel hightechbanen je hebt. Je kan het vinden bij de grafieken onder Jobs&Pop en dan alles wegklikken behalve I-HT.
pi_22727839
Misschien een stomme vraag.... maar zijn er al dingen bekend over SimCity 5?
pi_22729205
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 17:29 schreef Refragmental het volgende:
Misschien een stomme vraag.... maar zijn er al dingen bekend over SimCity 5?
Er gaan wel geruchten dat ze bezig zijn met Simcity 5, maar er is nog niks officieel.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 18:39:06 #125
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_22729247
Wanneer komen er nou die wolkenkrabbers, ik wacht me een ongeluk!
pi_22729318
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 10:57 schreef ElmarO het volgende:
@De_Ananas
Is het trouwens nog gelukt met het importeren van steden?
Nope ik zie echt niet zo'n tekentje
pi_22729436
Ik heb hem even voor je aangewezen.

quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 18:39 schreef TimmyAsd het volgende:
Wanneer komen er nou die wolkenkrabbers, ik wacht me een ongeluk!
Als je stad redelijk groot is horen die vanzelf te komen. Maar hoe groot is je stad?
pi_22729633

Mijn nieuwste aanwinst

@ElmarO: Bedankt, ik zie ze staan. Veel inwoners trouwens in je stad, is het een groot gebied? Die speel ik liever niet, mijn pc begint nu bij bovenstaande stad al een beetje tegen te werken, maar ik heb geen zin om mijn GF2MX te vervangen. Als iemand daarentegen een GF2Ti / GF3 heeft liggen die ik gratis op kan komen halen..
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:01:44 #129
45511 TimmyAsd
pi_22729677
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 18:49 schreef ElmarO het volgende:

[afbeelding]
[..]

Als je stad redelijk groot is horen die vanzelf te komen. Maar hoe groot is je stad?
ahh nog geen 7000 inwoners..
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:05:09 #130
45511 TimmyAsd
pi_22729761
Spelen jullie trouwens met of zonder die cheats?
pi_22729780
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 18:59 schreef Cerbie het volgende:
[[url=http://img100.exs.cx/img100/716/staddagkopie.jpg]afbeelding][/url]

[[url=http://img100.exs.cx/img100/4691/stadkopie.jpg]afbeelding][/url]

Mijn nieuwste aanwinst
Waarom bouw je eigenlijk geen zonne-energiecentrales?(Ja ik heb een zonne-energietic .) Die zijn veel schoner dan die smerige oliecentrales . Voor het geld hoef je het niet te doen als ik zo zie.
Voor de rest een heel mooie stad. Waar heb je eigenlijk die grote gebouwen vandaan?(staat er 1 vlak in de buurt van je industrie.)
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 19:01 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

ahh nog geen 7000 inwoners..
Ik dacht even snel uit m'n hoofd dat er rond de 20.000 wel wat hoogbouw begint te komen.
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 18:59 schreef Cerbie het volgende:
@ElmarO: Bedankt, ik zie ze staan. Veel inwoners trouwens in je stad, is het een groot gebied? Die speel ik liever niet, mijn pc begint nu bij bovenstaande stad al een beetje tegen te werken, maar ik heb geen zin om mijn GF2MX te vervangen. Als iemand daarentegen een GF2Ti / GF3 heeft liggen die ik gratis op kan komen halen..
Ja is een groot gebied. En dit is nog geeneens m'n grootste stad .

[ Bericht 20% gewijzigd door ElmarO op 19-10-2004 19:11:15 ]
pi_22730132
Die stonden op Simtropolis, de Mitshubishi Mall Center ofzoiets, ik zal hem even opzoeken. Ik weet alleen niet of ik ze zal laten staan, ze zijn nogal anders dan de rest van de gebouwen.
en zonneenergie, mja er is toch al vrijwel geen vervuiling, een hele lichtgele vlek linksbovenin de map, maar ze klagen er niet over, de industrie is bijna volledig hightech

*edit: Deze
Trouwens, als ik zonne-energie zou nemen, die dingen geven 1000? Dan heb ik er een kleine 20 nodig, dat neemt nogal veel ruimte in
pi_22730232
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 19:23 schreef Cerbie het volgende:
Die stonden op Simtropolis, de Mitshubishi Mall Center ofzoiets, ik zal hem even opzoeken. Ik weet alleen niet of ik ze zal laten staan, ze zijn nogal anders dan de rest van de gebouwen.
en zonneenergie, mja er is toch al vrijwel geen vervuiling, een hele lichtgele vlek linksbovenin de map, maar ze klagen er niet over, de industrie is bijna volledig hightech

*edit: Deze
Trouwens, als ik zonne-energie zou nemen, die dingen geven 1000? Dan heb ik er een kleine 20 nodig, dat neemt nogal veel ruimte in
Nee ze leveren 5000. Ze kosten wel $1000 voor een volle funding. Op zulke mappen heb je er meestal niet meer dan 3 van nodig dus het valt nog wel mee. En bedankt voor het gebouw .
pi_22730322
Oh, dan is het wel te doen. Maar ik ga niet meer bouwen in die stad denk ik, de randen egaliseren ramp is er weer . Ik heb een energiecentrale op de rand met een andere stad neergezet, waardoor die rand niet meer gelijk is. Ik zou er geen moeite mee hebben als die centrale dan kapot gaat met egaliseren, maar die functie is heel erg slecht gemaakt. Je complete map wordt gewijzigd, vrijwel elke wolkenkrabber verdween toen ik het toch probeerde
pi_22730353
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 19:30 schreef Cerbie het volgende:
Oh, dan is het wel te doen. Maar ik ga niet meer bouwen in die stad denk ik, de randen egaliseren ramp is er weer . Ik heb een energiecentrale op de rand met een andere stad neergezet, waardoor die rand niet meer gelijk is. Ik zou er geen moeite mee hebben als die centrale dan kapot gaat met egaliseren, maar die functie is heel erg slecht gemaakt. Je complete map wordt gewijzigd, vrijwel elke wolkenkrabber verdween toen ik het toch probeerde
Ja dat heb ik ook eens ervaren . Sindsdien doe ik het nooit meer.
pi_22730419
Dat niemand ooit een mod heeft gemaakt om dat uit te schakelen / minder ingrijpend te maken
Ik zou het best zelf willen maken, als ik de kennis ervoor had.
pi_22730536
Ja inderdaad. Gelukkig is de regio die ik heb vrij vlak dus ik heb het niet echt nodig. En de steden waarbij het gebeurde waren toch slechte steden dus dat scheelde .

Trouwens groot vliegveld voor zo'n stad. Meestal heb ik aan dat middelste vliegveld (weet niet zo gauw de naam) wel genoeg.

[ Bericht 10% gewijzigd door ElmarO op 19-10-2004 19:44:43 ]
pi_22731320
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 18:49 schreef ElmarO het volgende:

[afbeelding]
[..]
Het knopje gevonden....Ik zat steeds in de stad zelf te zoeken
Het is alleen minder dat de steden er daar ook niet bij staan
pi_22732182
Dat middelste vliegveld was niet meer genoeg, die kan maar ~54000 aan, en die stad gebruikt nu ruim 120000 van dat grote vliegveld.
pi_22733840
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 20:43 schreef Cerbie het volgende:
Dat middelste vliegveld was niet meer genoeg, die kan maar ~54000 aan, en die stad gebruikt nu ruim 120000 van dat grote vliegveld.
Als je Rush Hour hebt krijg je ook een melding dat je je vliegveld kan upgraden. Ze kunnen van Small naar Large. Dus als het goed is kan je gewoon nog dat middelgrote vliegveld gebruiken. Heb je tenminste weer wat ruimte beschikbaar.
pi_22733960
Hm dat wist ik niet, ik had meteen de grote neergelegd. Dat ga ik in een volgende stad eens proberen
Ik heb ook voor de vliegtuigen een aantal skins, dat ziet er een stuk leuker uit dan de standaardvliegtuigen. Ik heb ook de gele Nederlandse bussen erin, maar het valt me op dat er nog steeds veel blauwe tussen rijden
pi_22735995
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 21:47 schreef Cerbie het volgende:
Hm dat wist ik niet, ik had meteen de grote neergelegd. Dat ga ik in een volgende stad eens proberen
Ik heb ook voor de vliegtuigen een aantal skins, dat ziet er een stuk leuker uit dan de standaardvliegtuigen. Ik heb ook de gele Nederlandse bussen erin, maar het valt me op dat er nog steeds veel blauwe tussen rijden
Klopt, sommige voertuigen worden in hun geheel overschreven anderen weer niet.
De passagierstrein kan je bijv. maar 1 type in hebben.
Bij de goederentreinen rijdt er naast 2 typen Nederlandse treinen, nog steeds die lelijke kiddy stoomtrein en dat Amerikaanse ding rond .

Welke skins heb je voor de vliegtuigen gebruikt?
pi_22736144
Moet ik ze even op Simtropolis opzoeken, een blauwe Boeing skin en een bruingrijze.

editje

http://www.simtropolis.com/lots/details.cfm?id=4031
http://www.simtropolis.com/lots/details.cfm?id=4088

[ Bericht 64% gewijzigd door Cerbie op 19-10-2004 23:11:10 ]
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2004 @ 00:40:32 #144
88815 The_Emotion
98.3
pi_22738743
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 23:03 schreef Cerbie het volgende:
Moet ik ze even op Simtropolis opzoeken, een blauwe Boeing skin en een bruingrijze.

editje

http://www.simtropolis.com/lots/details.cfm?id=4031
http://www.simtropolis.com/lots/details.cfm?id=4088
KLM zit er ook tussen
http://www.simtropolis.com/lots/details.cfm?id=4082
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_22744255
Simcity vliegt er nu om de haverklap uit

Dit heb ik eerst nooit gehad, zou het komen door een plug-in die ik heb gedownload?? Ik word er iig compleet gestoord van....

Iemand een oplossing??
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_22744425
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 11:46 schreef Dezz het volgende:

Dit heb ik eerst nooit gehad, zou het komen door een plug-in die ik heb gedownload?? Ik word er iig compleet gestoord van....

Iemand een oplossing??
Ik zou eerst proberen die plug-in weg te halen en dan kijken of ie het nog doet. Anders zou je eventueel met de grafische opties kunnen spelen. Soms wil dat ook wel helpen.
pi_22744523
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 11:54 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik zou eerst proberen die plug-in weg te halen en dan kijken of ie het nog doet. Anders zou je eventueel met de grafische opties kunnen spelen. Soms wil dat ook wel helpen.
Het probleem is ik heb een paar honderd plug-ins en die gebruik ik nogal veel in m'n steden en om die nou allemaal weg te halen.......
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_22744581
Dan zou ik eerst kijken of je sommige grafische opties omlaag kan halen. Vooral het verkeersdetail omlaag halen hielp bij mij toen. Misschien dat het bij jou ook werkt.
pi_22744601
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 11:46 schreef Dezz het volgende:

Iemand een oplossing??
ik heb er ook last van... geen plugin alle mogelijke opties van de grafische instellingen veranderd maar helpt allemaal niks!
pi_22744775
Wat bij mij echt hielp om er definitief vanaf te zijn was Windows opnieuw installeren. Maar er is natuurlijk geen garantie dat Simcity het dan wel goed doet en het is wel erg drastisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')