abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22542315
Van een leuke humoristische, enigzins sarcastische en bij vlagen geniale jongeman naar een loser die persoonlijke topics post in R&P in 3 stappen.
Maar toch makkelijk als je 't even kwijt moet!

Aankomende week heb ik precies 1 jaar en 1 maand met mijn huidige vriendin. Vanaf dag 1 waren we supergek van elkaar en ondanks het feit dat zij in Groningen studeert en ik in Amsterdam probeerden we zo vaak mogelijk bij elkaar te zijn, wat naast de studie resulteerde in een dag of 4 per week. Af en toe lastig, bijvoorbeeld na m'n werk om 21:30 u. de trein pakken om vervolgens om 01:00 u. in Groningen aan te komen, nachtje slapen en de volgende ochtend weer naar huis voor school. Gekkenwerk, maar dat maakt niet uit, als je verliefd bent.
Enfin, de maanden gingen voorbij, onze relatie werd eigenlijk steeds hechter en leuker en er was geen vuiltje aan de lucht.

De zomervakantie kwam naderbij en we besloten om te doen wat veel mensen doen in de zomer, we gingen op vakantie. Geweldige vakantie gehad, fijn 8 dagen helemaal voor onszelf, lekker tot rust komen, even weg van de studie en het standaard kliekje thuis.
Na onze vakantie samen een week op een huis van vrienden gepast wat ook super ging. Samen boodschappen doen, kokent etc. Heel huisje, boompje, beestje, maar erg leuk, helemaal als je normaal gesproken zover bij elkaar vandaan woont.

Toen het einde van de zomervakantie naderbij kwam is er iets gebeurd, ik denk dat we allebei niet echt weten wat, maar ik had het gevoel dat het op de een of andere manier van beide kanten wat begon te irriteren. Nou ja, misschien té veel met elkaar omgegaan, de vakantie liep ten einde, dus allebei weer de eigen kant op en terug naar de dagelijkste gang van zaken, dan gaat het vast weer prima.... Niet dus.

De ruzies, woordenwisselingen, irritaties en meningsverschillen lijken elkaar wel met een steeds groter wordende frequentie af te wisselen en afgelopen week kwam het hoge woord eruit; "ze houd nog wel van me, maar ze is niet meer zo verliefd als in het begin en ze begint zich in het Groningse sociale leven steeds vaker af te vragen hoe het zou zijn als ze mij niet had". Tevens werd mij verteld dat ze zich steeds meer aan een aantal eigenschappen van mij stoort en dat ze er na ruim een jaar achter is dat ze die jammergenoeg niet kan veranderen, hoewel ze dit in het begin wel dacht te kunnen.

Mijn vriendin heeft een weekend-OV en ik een week, dus het was normaal gesproken zo dat ik daar doordeweeks heenging en zij in het weekend hierheen kwam, aangezien hier ook haar ouders wonen. Helaas is het voor mij roostertechnisch gezien dit jaar vooralsnog amper te doen om er doordeweeks heen te reizen, derhalve zijn we in ons 'samenzijn' vrij afhankelijk van het weekend.

Nu is het zo dat mijn vriendin er doordeweeks in Groningen een vrij druk sociaal leven op nahoud. Vrienden, studentenvereniging en dispuut en daarom geregeld gaat stappen, eten bij vrienden en het daarbij dikwijls erg laat maakt, dronken wordt en simpelweg een leuke tijd heeft, wat er natuurlijk bijhoort, in je studententijd.

Daar staat tegenover dat ze in het weekend regelmatig thuis blijft en als ze uitgaat wil ze 9 van de 10 keer het liefst met de auto en zit dus heel netjes de hele avond aan de ijsthee. Vervolgens krijg ik het op m'n bord dat ik de hele avond met m'n vrienden (die ik de hele week niet zie) aan de bar hang, teveel bier drink (daar stoort ze zich aan als zij nuchter is) en dat ik nooit eens wil rijden, maar altijd maar met de fiets naar de kroeg wil.

Vrijdagavond kwam ze bij mij gourmetten en daarna bleef ze slapen, we moesten zaterdag allebei werken, ik wilde zaterdagavond stappen, maar zij wilde thuisblijven dus ik stemde daar uiteindelijk mee in. Vervolgens word ik 's middags op m'n werk gebeld dat een vriendin van haar gebeld had of we 's avonds mee gingen bowlen, en dat ze dat eigenlijk al enigzins toegezegd had. Na het bowlen ging die vriendin naar huis, en mijn vriendin d'r 'zin' om iets te doen was snel over, en ze wilde naar huis.

Gisteravond vroeg ik haar waarom ze zich bij mij nooit eens lekker kan laten gaan, en altijd zo fucking verantwoordelijk moet doen en toen antwoordde ze iets van 'nou ja, dat is nu eenmaal zo'.

Vandaag had ik een afspraak om half 2, dus ik heb haar vlak voor die tijd op het station afgezet en beloofd dat ik 'r vanavond zou bellen. Vanavond is volgens mij de eerste keer sinds een jaar dat haar telefoon al de hele avond uitstaat...

* voelt zich kut en weet het allemaal niet meer
pi_22542607
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 22:30 schreef King_Nothing het volgende:
ze heeft 1 keer in 't jaar d'r telefoon uit en jij begint meteen te flippen?
'k heb er simpelweg geen goed gevoel over...
pi_22542632
Maargoed, na een jaar dan ga je je toch afvragen hoe het zou zijn zonder, helemaal als je nieuwe vrienden hebt en elk weekend gaan stappen. Het wordt gewoon wat saaier na een jaar natuurlijk.
Maarja..
  zondag 10 oktober 2004 @ 22:36:33 #4
97665 Vincenzo
Onthackt sinds 2019
pi_22542683
Gezellig verhaal Roellio
Ik denk dat jullie maar eens tijd vrij moeten maken om over jullie problemen te praten.
Het kan heel verhelderend zijn (ervaring)
  zondag 10 oktober 2004 @ 22:44:58 #5
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_22542891
Na zo'n tijd ga je je inderdaad afvragen hoe het is zonder iemand. En veel relaties lopen stuk na de vakantie. Face it, allebei studeren, andere mensen leren kennen en zo oud zijn jullie nog niet. En bedenk maar zo, beter dat het misschien nu 'al' uitgaat dan over 5 jaar.

fuck ik zit in R&P
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_22542956
Meer vrouwen....kerken.
Vissen....zee.
Bla bla bla standaard geneuzel.

Misschien hebben jullie een dip, misschien is het al over alleen moet ze het jou nog vertellen, misschien heeft ze allang iemand anders in groningen.
Misschien zie je spoken.

Iig sterkte ermee he
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_22542975
Hoe is de sex tussen jullie?
Wat hebben jullie bijv. van za op zo-nacht gedaan?

sorry, dit is geen onzin-opmerking overigens, maar interesse daarin
pi_22543034
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 22:48 schreef sweetgirly het volgende:
Hoe is de sex tussen jullie?
Wat hebben jullie bijv. van za op zo-nacht gedaan?

sorry, dit is geen onzin-opmerking overigens, maar interesse daarin
1. Prima (we hebben niet constant woorden )
2. chagerijnig gaan slapen
pi_22543104
bioslock en andere kneuzen: gaarne wegblijven!
pi_22543179
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 22:34 schreef Nouk het volgende:
Maargoed, na een jaar dan ga je je toch afvragen hoe het zou zijn zonder, helemaal als je nieuwe vrienden hebt en elk weekend gaan stappen. Het wordt gewoon wat saaier na een jaar natuurlijk.
Maarja..
't is zo dubbel hè. Voorheen gaf ik een meisje na een maand een schop en op naar de volgende, maar je bouwt samen best veel op, in een jaar tijd. En ik hou nog enorm veel van 'r, het loopt alleen voor geen meter meer.
pi_22543225
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 22:50 schreef Roellio het volgende:

1. Prima (we hebben niet constant woorden )
2. chagerijnig gaan slapen
1. dan zou ik minder met haar praten, maar meer met haar uhhh.. je-weet-wellen.
2. ik denk dat ze wat beledigd is (geworden), volgens mij heb je een gevoelige snaar bij haar geraakt, door van haar (wat ze waarschijnlijk zelf vindt) goede eigenschap een negatieve eigenschap te maken.

3. conclusie: zeg dat zij jou volgend weekend heel verantwoordelijk de mond mag snoeren en zij jou op een zo'n verantwoordelijke manier als ze maar kan, mag nemen..helemaal.

werkt altijd! Succes
  zondag 10 oktober 2004 @ 22:57:57 #12
85962 ioko
I Appear Missing
pi_22543236
Echt vervelend voor je Roellio, en ook voor je vriendin natuurlijk. Maar ik zou proberen tot de kern van het probleem te komen. Je maakt me niet wijs dat het feit dat je vriendin niet zuipt als ze met je mee uitgaat, het grootste probleem is. Er zit iets anders achter, en je zult eerst alle ruis moeten weg 'filteren' voordat je daar achter bent. Een goed en eerlijk gesprek zou kunnen helpen.
Bij een onzekere en onduidelijke toestand is niemand gebaat, toch? Succes
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_22543535
Ik geef je een kans van 99% dat het binnen een maand uit is. Kut, maar helaas.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22543557
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 22:55 schreef Roellio het volgende:

[..]

't is zo dubbel hè. Voorheen gaf ik een meisje na een maand een schop en op naar de volgende, maar je bouwt samen best veel op, in een jaar tijd. En ik hou nog enorm veel van 'r, het loopt alleen voor geen meter meer.
Anders hou je een pauze, ga je elkaar 2 weken niet zien. Misschien beseft ze dan wel dat ze je zo onwijs mist dat ze je echt niet kwijt wil. Of misschien komt ze erachter dat ze toch echt weer vrijgezel wil zijn, maargoed dan weet je iig waar je aan toe bent.
pi_22543641
Frenkie je moet even niet zo dom doen

Roellio! ik vind het echt kut voor je. Altijd als ik jullie samen zie ziet het er helemaal goed uit. Maar als ik dit lees Ik denk dat zij niet meer zo goed weet wat ze wil (en dat ze daarom haar telefoon uit heeft, uit machteloosheid). Ik denk dat je met haar moet praten over wat jij constateert sinds de zomervakantie, en kijken of jullie hier over kunnen praten. Misschien dat het dan weer beter zal gaan, omdat je weet wat de ander ervan vindt. Het zou ook kunnen dat het duidelijk wordt dat het zo niet meer gaat. En dan zal je dat helaas moeten accepteren. In ieder geval moet je heel eerlijk tegen haar zijn en precies vertellen wat je voelt.

Succes ermee!
BOE!
  zondag 10 oktober 2004 @ 23:15:23 #16
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_22543683
Gewoon even laten zien dat JIJ de Alpha-male bent, dat ze blij moet zijn met JOU en jij niet met haar. Dus niet erachter gaan lopen. Een iets drastischere oplossing is idd met iemand anders gaan neuken, maar daar moet je van houden.

Misschien is dit moeilijk, desnoods maar even de boel faken maar meestal helpt het wel.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_22543818
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 22:55 schreef Roellio het volgende:

[..]

En op zo'n moment gaf jij anderen voorheen een schop ?

Je kunt vanalles gaan verzinnen waarom je haar nu niet kunt bereiken, maar vaak haal je je veel gekkere dingen in je hoofd dan hetgeen er eigenlijk aan de hand is. vind je dat ze een goede reden heeft om met je te breken ?
pi_22543850
Ik ben niet echt iemand die 'volgzaam' is hoor, en ik weet 200% zeker dat zij nooit vreemd zal gaan, dus ik ga dat zelf ook niet doen, en ook niet de indruk wekken om haar jaloers te maken. Daar kwets je mensen alleen maar onnodig mee.

Het is nog niet uit, het gaat gewoon klote en jaloersheid opwekken door de suggestie te wekken dat er een andere vrouw in het spel is lijkt me niet de juiste manier om problemen op te lossen.
pi_22543868
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 23:21 schreef het_fokschaap het volgende:
vind je dat ze een goede reden heeft om met je te breken ?
Nee!
  zondag 10 oktober 2004 @ 23:26:10 #20
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_22543902
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 23:23 schreef Roellio het volgende:
Ik ben niet echt iemand die 'volgzaam' is hoor, en ik weet 200% zeker dat zij nooit vreemd zal gaan, dus ik ga dat zelf ook niet doen, en ook niet de indruk wekken om haar jaloers te maken. Daar kwets je mensen alleen maar onnodig mee.

Het is nog niet uit, het gaat gewoon klote en jaloersheid opwekken door de suggestie te wekken dat er een andere vrouw in het spel is lijkt me niet de juiste manier om problemen op te lossen.
Je moet niet de suggestie wekken dat er een andere vrouw in het spel is, je moet de suggestie wekken dat er eventueel zonder moeite een andere vrouw in het spel kan komen. Nuanceverschil.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  zondag 10 oktober 2004 @ 23:29:52 #21
97665 Vincenzo
Onthackt sinds 2019
pi_22543989
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 23:10 schreef Nouk het volgende:

[..]

Anders hou je een pauze, ga je elkaar 2 weken niet zien. Misschien beseft ze dan wel dat ze je zo onwijs mist dat ze je echt niet kwijt wil. Of misschien komt ze erachter dat ze toch echt weer vrijgezel wil zijn, maargoed dan weet je iig waar je aan toe bent.
Aan te bevelen handeling
pi_22544016
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 23:29 schreef Vincenzo het volgende:

[..]

Aan te bevelen handeling
Misschien als het een laatste lijmpoging betreft. Een rustpauze is het begin van 't einde.
pi_22544224
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 23:26 schreef Kamphuys het volgende:

Je moet niet de suggestie wekken dat er een andere vrouw in het spel is, je moet de suggestie wekken dat er eventueel zonder moeite een andere vrouw in het spel kan komen. Nuanceverschil.
En toch zit hier wat in.

maja, ik val dan ook op dat soort types , die doen het goed iig .
Zo één dat als jij nonchalant gaat doen, dan wel even dominant zegt: 'op die manier wens ik niet behandeld te worden' ..ik weet het, ik ben gek.
pi_22544284
Zie ik het nou goed dat zij de hele werkweek mag zuipen, en jij in het weekend niet een biertje kan vatten met je maten?
We'll keep on whispering our mantras.
pi_22544308
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 23:43 schreef NiteSpeed het volgende:
Zie ik het nou goed dat zij de hele werkweek mag zuipen, en jij in het weekend niet een biertje kan vatten met je maten?
Natuurlijk wel, als ik met m'n vrienden de kroeg in wil doe ik dat, zo is het niet, maar ik wil ook graag tijd met haar doorbrengen, daarom heb ik liever dat ze gewoon gezellig meegaat, en daar zit 'm de kneep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')