abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22551949
Prachtige foto's

Hoe groot is Noord Korea eigenlijk?
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_22554139
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 13:11 schreef andromeda1968 het volgende:
Prachtige foto's

Hoe groot is Noord Korea eigenlijk?
Drie keer zo groot als Nederland, anderhalf keer zoveel mensen.

http://www.lonelyplanet.c(...)st_asia/north_korea/
pi_22554292
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 15:08 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Drie keer zo groot als Nederland, anderhalf keer zoveel mensen.

http://www.lonelyplanet.c(...)st_asia/north_korea/
Woow das klein en dan zoveel macht.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_22557713
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 10:58 schreef anarchitect het volgende:
Herken je dingen uit mijn verhaal die ten tijde van jouw bezoek anders waren? Of heb je, naar alle waarschijnlijkheid, exact hetzelfde gezien?
Ja, ik herken wel veel van je foto's en verhaal. Niet alles, maar in grote lijnen krijgt toch elke buitenlandse bezoeker hetzelfde te zien.
pi_22570130
Nou, dit jaar gaat het um niet worden, het wordt 2006 dat we ernaartoe gaan (vriend en ik).
Hij moet 4 maanden naar Irak toe en als die reis begint is hij net terug => niet echt een goed idee.
Dan maar eerst de Transsibierie express of met de trein door de US.
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_22579975
VNC heeft ook een reis naar Noord Korea, misschien met vertrekdata die beter uitkomen.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:12:14 #32
10710 gday
propria cures
pi_32331517
Zijn er ondertussen nog meer mensen naar Noord-Korea geweest? Ik ben er ook wel in geinteresseerd, maar dan wel in een jaar met Massa-spelen, in dat Rungnado 1 Mei stadion. Die zou ik echt supergraag bij willen wonen. Lijkt me indrukwekkend!

Ik geloof dat ik dus een reis voor 2008 zou moeten plannen, of zit ik er dan naast?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_32331594
Sorry hoor maar zie geen foto's!
  donderdag 17 november 2005 @ 00:31:28 #34
10710 gday
propria cures
pi_32332035
Nee, dit is een redelijk oud topic... vandaar.. maar ik heb de laatste dagen een hele hoop foto's bekeken dus ik weet wel ongeveer hoe bepaalde dingen eruit zien. Vooral het Ryugyong hotel vind ik iets aparts hebben. Een prestigieus project, maar feitelijk tegelijkertijd ook een beschamend project.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
  donderdag 17 november 2005 @ 00:32:48 #35
10710 gday
propria cures
pi_32332084
Een van de links die ergens hierboven staat klopt trouwens niet helemaal. Dit moet hem zijn.
pi_32351374
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:31 schreef gday het volgende:
Nee, dit is een redelijk oud topic... vandaar.. maar ik heb de laatste dagen een hele hoop foto's bekeken dus ik weet wel ongeveer hoe bepaalde dingen eruit zien. Vooral het Ryugyong hotel vind ik iets aparts hebben. Een prestigieus project, maar feitelijk tegelijkertijd ook een beschamend project.
Het is heel pijnlijk ja. Je mag er dus ook niet in de buurt komen.

Ik heb met de nodige complimentjes weten te bereiken dat de gidsen een fotostop van het pand in het programma opnamen, maar dat was nog altijd op honderden meters afstand.

Resultaat:

donderdag 17 november 2005 @ 19:45:43 #37
10710 gday
propria cures
pi_32352461
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is heel pijnlijk ja. Je mag er dus ook niet in de buurt komen.

Ik heb met de nodige complimentjes weten te bereiken dat de gidsen een fotostop van het pand in het programma opnamen, maar dat was nog altijd op honderden meters afstand.

Resultaat:

[afbeelding]
Ja, dat zou ik dus ook wel willen. Dus je moet ze een beetje "bespelen" zeg maar...
Heb je verder tijdens de reis nog een beetje gelet op wat je zei? En op wat voor oordeel je gaf over de dingen die je te zien kreeg?
pi_32353663
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:45 schreef gday het volgende:

[..]

Ja, dat zou ik dus ook wel willen. Dus je moet ze een beetje "bespelen" zeg maar...
Ik heb (naar waarheid) vertelt dat ik zelf bouwkundige ben en dat ik het een heel interessant project vindt en of het heel misschien, alsjeblieft, alsjeblieft mogelijk zou zijn daar een bezoek aan te brengen.

De gidsen keken elkaar eens bedenkelijk aan. Keken toen weer naar mij en aarzelden verontschuldigend, "Maybe, probably not." Maar een paar dagen later maakten we onverwachts tóch die fotostop.

Wel van ver weg dus, maar het was al meer dan ik verwacht had.
pi_32353696
oeps, dubbel

[ Bericht 87% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2005 20:26:56 ]
pi_32353861
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:45 schreef gday het volgende:
Heb je verder tijdens de reis nog een beetje gelet op wat je zei? En op wat voor oordeel je gaf over de dingen die je te zien kreeg?
Ja, zeker. Oordelen geven heb ik zo veel mogelijk achterwege gelaten. Althans als het over politiek, religie e.d. ging. Wel complimentjes gegeven over onschuldiger onderwerpen als lekker eten, mooie gebouwen, de natuur e.d.

Zelfs op de ansichtkaarten die ik gestuurd heb, heb ik er zeer bewust op gelet niks negatiefs te schrijven. Het schijnt dat die kaarten namelijk wel eens gecontroleerd worden. Nou leek de kans dat iemand Nederlands kan vertalen me tamelijk klein, maar ik wilde zo zeker mogelijk weten dat ze aankwamen (want behoorlijk uniek). Want ook als je in het Nederlands schrijft en bijv het woord 'dictator' gebruikt, snappen ze héél goed wat je bedoelt!
  donderdag 17 november 2005 @ 23:13:36 #41
10710 gday
propria cures
pi_32359131
quote:
Op donderdag 17 november 2005 20:32 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, zeker. Oordelen geven heb ik zo veel mogelijk achterwege gelaten. Althans als het over politiek, religie e.d. ging. Wel complimentjes gegeven over onschuldiger onderwerpen als lekker eten, mooie gebouwen, de natuur e.d.

Zelfs op de ansichtkaarten die ik gestuurd heb, heb ik er zeer bewust op gelet niks negatiefs te schrijven. Het schijnt dat die kaarten namelijk wel eens gecontroleerd worden. Nou leek de kans dat iemand Nederlands kan vertalen me tamelijk klein, maar ik wilde zo zeker mogelijk weten dat ze aankwamen (want behoorlijk uniek). Want ook als je in het Nederlands schrijft en bijv het woord 'dictator' gebruikt, snappen ze héél goed wat je bedoelt!
Ja precis, het lijkt me dat je op ansichtkaarten het beste positief kunt blijven, en de eventuele "gruwelverhalen" maar goed in je hoofd op kunt slaan en dan thuis opschrijven ofzo. Verbaast me trouwens dat ze dat hebben? Ansichtkaarten bedoel ik.

Ik heb inderdaad ook gelezen dat als je niet weet wat je moet zeggen over iets, dat je het beste gewoon je bek kunt houden. Verder alleen maar lovend zijn.

Ik heb een week of 2 geleden ook een reisverslag gelezen van iemand, die constant in discussie ging met zijn gidsen op politiek gebied. Ik weet niet in hoeverre dat verhaal klopte, maar het lijkt me dat je aan zoiets absoluut niet moet beginnen. Als het niet is voor je eigen veiligheid, dan wel voor hun eigen goodwill. Zo'n discussie is bij voorbaat zinloos.

Klopt het ook dat de natuur redelijk verneukt is? Ik bedoel dan meer in de zin van dat ze de laatste jaren vooral zijn aangewezen op eigen hout e.d., en dat de bossen daarom aardig verminkt zijn zeg maar. Hoewel, het is op zich ook een van de grondbeginselen van het Juche Idee, de ideologie van Kim Il Sung, of niet? Dat alles zelfbevredigend en zelfvervullend is.

[ Bericht 4% gewijzigd door gday op 18-11-2005 01:33:19 ]
  donderdag 17 november 2005 @ 23:19:36 #42
10710 gday
propria cures
pi_32359323
En heb je je ook in op de hotelkamer koest gehouden over het land?

The walls have ears....
  vrijdag 18 november 2005 @ 01:01:01 #43
10710 gday
propria cures
pi_32362050
Hm, blijkbaar is het anderen wel gelukt om dichtbij dat hotel te komen.
pi_32364158
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 01:01 schreef gday het volgende:
Hm, blijkbaar is het anderen wel gelukt om dichtbij dat hotel te komen.
*jaloers is!*
pi_32364164
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:19 schreef gday het volgende:
En heb je je ook in op de hotelkamer koest gehouden over het land?

The walls have ears....
We hadden in het hotel in Pyongyang drie kamers in totaal. Echter niet drie op een rij, maar met nog eentje ertussen. Ik vond dat inderdaad verdacht!
  vrijdag 18 november 2005 @ 21:51:03 #46
10710 gday
propria cures
pi_32385199
Ja, dus je hebt je wel koest gehouden. Kon je dat ook tegen elkaar zeggen? Zo van: "Joh, als ik jou was zou ik vanavond op de hotelkamer niks verkeerd zeggen." ... ik vraag me namelijk af in hoeverre je mag laten blijken dat je bewust bent van dat je je naar hun (extreme) normen en waarden moet gedragen.

En nog een paar dingen: wat kreeg je eigenlijk zoal te eten? En zat je dan alleen in restaurants? In welk jaargetijde ben je daar geweest (ivm gebrek aan verwarming in de winter)?
pi_32386453
Mwah, met drie éénpersoonskamers werd er toch al niet echt geklets op de kamers. Maar als je even in je blote reet door je hotelkamer banjert vraag je je wel af wie er meekijkt.

De schoonmaakster stond op een ochtend trouwens ook zo maar ineens in de kamer.
pi_32386667
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 21:51 schreef gday het volgende:
En nog een paar dingen: wat kreeg je eigenlijk zoal te eten? En zat je dan alleen in restaurants? In welk jaargetijde ben je daar geweest (ivm gebrek aan verwarming in de winter)?
Het avondeten was meestal genant goed, zeker in Pyongyang. Een land met hongersnood, maar de toeristen worden in de watten gelegd. Lekker en overvloedig eten. Gewoon de bekende Koreaanse dingen die je hier ook bij een Koreaans restaurant kunt bestellen. Wel even uitkijken wat je in je mond stopt, met name de Kimchi (brand! hellup! water!).

Buiten Pyongyang aten we het diner meestal in het hotel (alleen of met enkele andere buitenlanders), binnen Pyongyang ook wel in restaurants (waar ook (bevoorrechte) Koreanen eten).

Ontbijt in de hotels was wel zeer eenvoudig. Koffie en brood met jam. In Pyongyang had ik wel leuk contact met een jonge ober die een klein beetje Engels sprak. Die bood me dan soms iets extra's aan: een omeletje of zo.

Eén keer in een hotel buiten Pyongyang viel het diner niet goed. Die kwam er 's nachts via alle mogelijke kanalen weer uit. Behalve dat nergens last van gehad.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2005 22:48:32 ]
pi_32428211
Hoe kan je eigenlijk N-Korea binnenkomen? Ik bedoel qua visum ed. Mag iedereen naar binnen?

[ Bericht 37% gewijzigd door boskov op 20-11-2005 17:00:47 ]
pi_32428604
Alleen per fiets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')