Drie keer zo groot als Nederland, anderhalf keer zoveel mensen.quote:Op maandag 11 oktober 2004 13:11 schreef andromeda1968 het volgende:
Prachtige foto's![]()
Hoe groot is Noord Korea eigenlijk?
Woow das klein en dan zoveel macht.quote:Op maandag 11 oktober 2004 15:08 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Drie keer zo groot als Nederland, anderhalf keer zoveel mensen.
http://www.lonelyplanet.c(...)st_asia/north_korea/![]()
Ja, ik herken wel veel van je foto's en verhaal. Niet alles, maar in grote lijnen krijgt toch elke buitenlandse bezoeker hetzelfde te zien.quote:Op maandag 11 oktober 2004 10:58 schreef anarchitect het volgende:
Herken je dingen uit mijn verhaal die ten tijde van jouw bezoek anders waren? Of heb je, naar alle waarschijnlijkheid, exact hetzelfde gezien?
Het is heel pijnlijk ja. Je mag er dus ook niet in de buurt komen.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:31 schreef gday het volgende:
Nee, dit is een redelijk oud topic... vandaar.. maar ik heb de laatste dagen een hele hoop foto's bekeken dus ik weet wel ongeveer hoe bepaalde dingen eruit zien. Vooral het Ryugyong hotel vind ik iets aparts hebben. Een prestigieus project, maar feitelijk tegelijkertijd ook een beschamend project.
Ja, dat zou ik dus ook wel willen.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is heel pijnlijk ja. Je mag er dus ook niet in de buurt komen.![]()
Ik heb met de nodige complimentjes weten te bereiken dat de gidsen een fotostop van het pand in het programma opnamen, maar dat was nog altijd op honderden meters afstand.![]()
Resultaat:
[afbeelding]
Ik heb (naar waarheid) vertelt dat ik zelf bouwkundige ben en dat ik het een heel interessant project vindt en of het heel misschien, alsjeblieft, alsjeblieft mogelijk zou zijn daar een bezoek aan te brengen.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:45 schreef gday het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik dus ook wel willen.Dus je moet ze een beetje "bespelen" zeg maar...
Ja, zeker. Oordelen geven heb ik zo veel mogelijk achterwege gelaten. Althans als het over politiek, religie e.d. ging. Wel complimentjes gegeven over onschuldiger onderwerpen als lekker eten, mooie gebouwen, de natuur e.d.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:45 schreef gday het volgende:
Heb je verder tijdens de reis nog een beetje gelet op wat je zei? En op wat voor oordeel je gaf over de dingen die je te zien kreeg?
Ja precis, het lijkt me dat je op ansichtkaarten het beste positief kunt blijven, en de eventuele "gruwelverhalen" maar goed in je hoofd op kunt slaan en dan thuis opschrijven ofzo.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, zeker. Oordelen geven heb ik zo veel mogelijk achterwege gelaten. Althans als het over politiek, religie e.d. ging. Wel complimentjes gegeven over onschuldiger onderwerpen als lekker eten, mooie gebouwen, de natuur e.d.
Zelfs op de ansichtkaarten die ik gestuurd heb, heb ik er zeer bewust op gelet niks negatiefs te schrijven. Het schijnt dat die kaarten namelijk wel eens gecontroleerd worden. Nou leek de kans dat iemand Nederlands kan vertalen me tamelijk klein, maar ik wilde zo zeker mogelijk weten dat ze aankwamen (want behoorlijk uniek). Want ook als je in het Nederlands schrijft en bijv het woord 'dictator' gebruikt, snappen ze héél goed wat je bedoelt!![]()
*jaloers is!*quote:Op vrijdag 18 november 2005 01:01 schreef gday het volgende:
Hm, blijkbaar is het anderen wel gelukt om dichtbij dat hotel te komen.
We hadden in het hotel in Pyongyang drie kamers in totaal. Echter niet drie op een rij, maar met nog eentje ertussen. Ik vond dat inderdaad verdacht!quote:Op donderdag 17 november 2005 23:19 schreef gday het volgende:
En heb je je ook in op de hotelkamer koest gehouden over het land?
The walls have ears....
Het avondeten was meestal genant goed, zeker in Pyongyang. Een land met hongersnood, maar de toeristen worden in de watten gelegd. Lekker en overvloedig eten. Gewoon de bekende Koreaanse dingen die je hier ook bij een Koreaans restaurant kunt bestellen. Wel even uitkijken wat je in je mond stopt, met name de Kimchi (brand! hellup! water!).quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:51 schreef gday het volgende:
En nog een paar dingen: wat kreeg je eigenlijk zoal te eten? En zat je dan alleen in restaurants? In welk jaargetijde ben je daar geweest (ivm gebrek aan verwarming in de winter)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |