quote:Ik vind dit zelfs kwalijker, een klein kind is de dupe van de geloofsovertuiging van de ouders, net zoals het voorbeeld dat ik gaf van de Jehova's die hun kind lieten sterven (terwijl het middels een medische ingreep genezen had kunnen worden).
Op donderdag 06 september 2001 12:23 schreef Doc het volgende:[..]
Nee je wordt verplicht je kind langzaam en pijnlijk te laten sterven omdat ze toevallig in aanraking was gekomen met een ander ziek kind...
Niet veel beter...
Dat meisje van 16 is weliswaar voor de wet ook nog een kind, maar zal zich wel degelijk hebben gerealiseerd hoe extreem haar ouders waren, en had de keuze om geen wip te maken (ookal is dat haar eigen zaak), natuurlijk is die straf te erg voor woorden en onbegrijpelijk, maar het meisje had voor haar leeftijd wel enig besef en wist wellicht zelfs wat haar boven het hoofd zou hangen indien ze dit zou doen zij had door niet op haar 16e al sex te hebben de moord kunnen voorkomen, dat maakt haar niet tot schuldig, maar in zekere zin wel meer schuldig als een kind van 4 dat sterft omdat de gelovige ouders een medische ingreep weigeren omdat dit strookt met hun geloof.
Let wel, het is beiden erg, verschrikkelijk zelfs en onbegrijpelijk, maar een 4 jarige is nog altijd een stuk weerlozer als een 16-jarige.
(beticht me svp niet van goed praterij, ik vind het vreselijk wat deze mensen gedaan hebben, en heb totaal maar dan ook totaal geen begrip, ik wilde slechts wederom aangeven dat sommigen Nederlanders eveneens schuldig zijn aan de dood van hun kind, en persoonlijk vind ik dat net zo erg).
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 06-09-2001 16:56]
misselijke christenen...
quote:Kinderen zijn sowieso de dupe van de geloofsovertuiging van hun ouders. En als die geloofsovertuiging óf extreem is, óf primitief is, kan dat zelfs tot onherstelbare schade leiden.
Op donderdag 06 september 2001 16:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Ik vind dit zelfs kwalijker, een klein kind is de dupe van de geloofsovertuiging van de ouders,
Hoe denk je dat die talloze moslimmeiden opgroeien in Nederland die door hun ouders naar fundamentele normen en waarden uit de Koran worden opgevoed? Die leven in angst en paniek, maar wordt allemaal getolereerd door de overheid en van de multikul moet je het nog normaal vinden ook.
Gelukkig is er een grote groep moslima's die wel succesvol hun weg weten te vinden in de Nederlandse samenleving, maar dat hebben ze niet aan de fundamentele malloten te danken.
Verder leidt ik uit Cosma's reactie ook af dat ze het onthouden van medische hulp aan kinderen net zo weerzinwekkend vindt als het vermoorden van je kind omdat ze niet meer als maagd het huwelijk in kan. Tegen de daders van het laatste feit werd 10 jaar cel geëist, dus die straf zou ook moeten gelden voor de ouders uit geval één?
Ikzelf vind 10 jaar eis voor een moord op je dochter overigens belachelijk laag. Zeker gezien de weinig afschrikwekkende werking van zo'n straf die er op de gemeenschappen uitgaat waar dit soort gedachtenkronkels heersen.
Je moet denk ik die vreemde denkwijzen en onacceptabele randverschijnselen van die culturen proberen uit je samenleving te krijgen.
Ik zou niet weten hoe, maar in elk geval niet door het allemaal gelaten te accepteren, alles toe te staan en mensen praktisch toe te juichen die hun eigen normen en waarden meenemen naar dit land.
In een andere post schreef ik nog dat ik van het weekend ruzie had met twee allochtonen van niet nader te bepalen afkomst omdat ze Nederlandse meisjes (16-18) aan het lastig vallen waren. Tegen ze op aan het rijden enzo. Voor hun is dat heel normaal. Maar hoe krijg je dat er uit?
quote:[mod mode on]
Op donderdag 06 september 2001 16:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Heel goed Shiva. Ja hallo, what's up Doc? Doe ik eens een keer een poging om zwaar on topic te gaan, doe je er een slotje op!
quote:Ik heb het vorige topic niet zo gelezen, maar het is schrijnend om te zien dat nieuwe, neutrale Medelanders met een individu als Seth Gaaikema worden geconfronteerd. Dat geeft geen pas mensen, zo identificeren ze zich nooit met de oprechte polderbewoner. Neem in het vervolg Henk Elsink, bvb dank.
Op donderdag 06 september 2001 17:59 schreef Doc het volgende:[..]
[mod mode on]
Je laatste opmerking in het topic was er eentje over Seth Gaaikema en was lastig on-topic te noemen. Daarnaast gebeurt het wel vaker dat een topic bij 250 posts op slot gaat. Nooit opgevallen?
[mod mode off]
quote:Goed plan. Henk Elsink woont al jaren niet meer in Nederland dus als onaangepaste allochtonen zijn voorbeeld willen volgen..., graag.
Op donderdag 06 september 2001 18:30 schreef tong80 het volgende:nieuwe, neutrale Medelanders met een individu als Seth Gaaikema worden geconfronteerd.
Neem in het vervolg Henk Elsink, bvb dank.
quote:
quote:En ik zit nog steeds, evenals sommige anderen, op een voorbeeld te wachten.
Door Gia - donderdag 06 september 2001 13:57--------------------------------------------------------------------------------
Een kind sterft niet doordat het niet geënt is, maar wanneer het geen behandeling krijgt als het ziek is.
En men mag het enten van kinderen weigeren, maar als het ziek is, dien je wel een arts te raadplegen. Dat is wettelijk verplicht! Anders worden de ouders beschuldigd van grove nalatigheid.Met enten verklein je de kans dat kinderen die ziekten krijgen, zekerheid kunnen ze je niet geven. Sommige kinderen krijgen alsnog de bof, of de rode hond.
Je bent echter wel strafbaar als je je kind noodzakelijke medische behandeling ontzegt. Ik ben dan ook benieuwd of iemand hier een bestaand voorbeeld van kan vinden, dat dit ook werkelijk ooit gebeurd is en een kind daardoor is overleden.
Natuurlijk mogen volwassenen wel medische hulp weigeren, zolang ze nog wilsbekwaam zijn of dit vooraf schriftelijk hebben vastgelegd, maar een ouder mag dit zijn/haar kind niet ontzeggen.
quote:Ik vind dat inderdaad net zo weerzinwekkend, overigens ga ik er in beide gevallen vanuit dat de ouders wel degelijk van hun kinderen houden, dat maakt het allemaal nog veel onbegrijpelijker.
Op donderdag 06 september 2001 17:42 schreef R@b het volgende:
Verder leidt ik uit Cosma's reactie ook af dat ze het onthouden van medische hulp aan kinderen [met als gevolg de dood van het kind] net zo weerzinwekkend vindt als het vermoorden van je kind omdat ze niet meer als maagd het huwelijk in kan. Tegen de daders van het laatste feit werd 10 jaar cel geëist, dus die straf zou ook moeten gelden voor de ouders uit geval één?
Wanneer ik kijk naar die Palestijnse zelfmoordcommando's, die zichzelf opblazen ergens in een restaurant, dit doen zij weliswaar zelf, maar wel degelijk beïnvloed door de mensen in hun omgeving geloof/"idealen" etc.(er zijn inmiddels ook van die zelfmoordcommando's scholen, wat bezielt die ouders?)
Ik kan me niet voorstellen dat iemand zichzelf zou willen opblazen, zijn kind wil zien sterven aan een ziekte terwijl dit voorkomen kan worden, en al evenmin dat iemand zijn eigen dochter om het leven brengt.
Ik kan me daar gewoonweg niet in verplaatsen.
In principe vind ik iemand die zijn kind medische hulp onthoudt terwijl deze persoon weet dat zijn kind hierdoor zal sterven eveneens de gevangenis in zou moeten (voor mijn gevoel), maar het onthouden van medische hulp is zover ik weet niet strafbaar, daarbij is het een geloofskwestie, in geval van nalatigheid zou men wel weer strafbaar zijn.
quote:Dat is idd een lage straf, alhoewel ik niet denk dat die ouders nu jubelend door het leven gaan, ik ben er zelfs van overtuigd dat ondanks de "geredde eer" zij levenslang onder verdriet gebukt zullen gaan.
Ikzelf vind 10 jaar eis voor een moord op je dochter overigens belachelijk laag. Zeker gezien de weinig afschrikwekkende werking van zo'n straf die er op de gemeenschappen uitgaat waar dit soort gedachtenkronkels heersen.
Wat vind jij R@b, indien ik bv Jehova ben, en mijn 3 jarige dochter medische hulp onthoud met als gevolg dat het kind zal overlijden (en dat ik dat dus op voorhand weet) dat ik dan vrijuit ga?
Zou ik geen straf verdienen volgens jou omdat mijn geloof me "verbood" deze medische handelingen toe te staan?
Een kind van 3 kan niet kiezen of hij of zij Jehova wil zijn, en ik vind dan ook dat in dergelijke gevallen de artsen de mening van die ouders aan hun laars moeten lappen, en het kind dienen te behandelen.
quote:Wow Gia, daar zijn echt veel voorbeelden van bekend (helaas), zelfs hele programma's aan gewijd.
Op donderdag 06 september 2001 19:05 schreef Gia het volgende:
Vlak voor het geflame in het vorige topic begon postte ik het volgende:
[..]En ik zit nog steeds, evenals sommige anderen, op een voorbeeld te wachten.
Ik wil best eens gaan zoeken naar artikelen (ik meen dat Doc dat ook zou doen), en zal proberen binnen niet al te lange termijn een aantal voorbeelden te plaatsen.
quote:Even voor alle volledigheid: Ik heb het niet over het weigeren van de inentingen, maar over het ontzeggen van medische hulp i.g.v. ziekte.
Op donderdag 06 september 2001 19:29 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Wow Gia, daar zijn echt veel voorbeelden van bekend (helaas), zelfs hele programma's aan gewijd.
Ik wil best eens gaan zoeken naar artikelen (ik meen dat Doc dat ook zou doen), en zal proberen binnen niet al te lange termijn een aantal voorbeelden te plaatsen.
Een medewerker van mij was Jehova's getuige. Toen zijn dochter zwanger was (ze was 17 ofzo) verloor ze bij de bevalling onwijs veel bloed en zou dood gaan zonder bloedtransfusie.
Eerst wilden ze (haar ouders) dat niet doen maar toen ze uiteindelijk op sterven lag konden ze het toch niet aanzien en hebben de transfusie toegestaan. Ik heb eigenlijk nooit gehoord of de artsen ook hebben geprobeerd te dreigen met nalatigheids aanklachten enzo.
quote:Dit is dus niet een voorbeeld wat ik bedoel.
Op donderdag 06 september 2001 20:47 schreef thetick het volgende:
Hmm volgens mij mag dat in Nederland tot een bepaald punt.Een medewerker van mij was Jehova's getuige. Toen zijn dochter zwanger was (ze was 17 ofzo) verloor ze bij de bevalling onwijs veel bloed en zou dood gaan zonder bloedtransfusie.
Eerst wilden ze (haar ouders) dat niet doen maar toen ze uiteindelijk op sterven lag konden ze het toch niet aanzien en hebben de transfusie toegestaan. Ik heb eigenlijk nooit gehoord of de artsen ook hebben geprobeerd te dreigen met nalatigheids aanklachten enzo.
1. Ze heeft wel een bloedtransfusie gehad
2. Ze heeft het overleefd
3. Dus maakt dit niet duidelijk dat dit al dan niet toegestaan is in Nederland.
Ik denk dat ouders strafbaar zijn als hun kind sterft omdat zij geen medische hulp inschakelen.
quote:Als je 17 bent beslis jezelf over medische ingrepen en niet meer je ouders. Vreemd verhaal
Op donderdag 06 september 2001 20:47 schreef thetick het volgende:
Hmm volgens mij mag dat in Nederland tot een bepaald punt.Een medewerker van mij was Jehova's getuige. Toen zijn dochter zwanger was (ze was 17 ofzo) verloor ze bij de bevalling onwijs veel bloed en zou dood gaan zonder bloedtransfusie.
Voor de rest zijn Jehova getuigen natuurlijk ook lieden die niet helemaal sporen. Heb zelf een tante gehad die Jehova getuige was. Aardig mens hoor zolang ze niet over haar geloof begon te nelen. Als mijn oma jarig was kwam ze wel op bezoek, maar feliciteerde ze haar niet, Jehova's vieren namelijk geen verjaardagen Het was al heel wat dat ze langs kwam of opbelde (op die manier liet ze blijken dat ze toch aan de verjaardag dacht
)
quote:Deze meiden leven gelukkiger dan jij ooit zal worden, bekijk eens je eigen reakties, sorry hoor maar dan leef jij echt alleen onder haat...noem jij dat gelukkig leven"?
Op donderdag 06 september 2001 17:42 schreef R@b het volgende:
Hoe denk je dat die talloze moslimmeiden opgroeien in Nederland die door hun ouders naar fundamentele normen en waarden uit de Koran worden opgevoed? Die leven in angst en paniek, maar wordt allemaal getolereerd door de overheid en van de multikul moet je het nog normaal vinden ook.
quote:Die zijn er altijd geweest,dankzij hun medemoslims en hun eigen inzet en het meest dankzij in hun ware geloof!
Gelukkig is er een grote groep moslima's die wel succesvol hun weg weten te vinden in de Nederlandse samenleving, maar dat hebben ze niet aan de fundamentele malloten te danken.
quote:Maar natuurlijk beste moslim;
Op vrijdag 07 september 2001 00:51 schreef KomMaar het volgende:[..]
Deze meiden leven gelukkiger dan jij ooit zal worden
Marokkaanse vecht voor Vrijheid
De Marokkaanse khadiza Chamlal (27) vreest nog altijd voor haar leven.
Acht jaar geleden ontvluchtte ze haar ouderlijk huis, nadat ze had geweigerd
een Marokkaanse echtgenoot te accepteren. Khadiza vreest die beslissing met
de dood te moeten bekopen als haar broers ooit achter haar huidige adres
komen. De strijd voor gelijkwaardigheid van vrouwen is nog niet gewonnen
blijkt uit haar verhaal. Ook vandaag (8 maart 2001) op internationale
vrouwendag vechten veel jonge, allochtone vrouwen in stilte voor hun
bestaan. Het leven van khadiza, geboren in Marokko en sinds haar eerste
levensjaar opgegroeid in een Gelders provinciestadje, zag er tot haar tiende
jaar uit als dat van elk Nederlands kind: ze ging naar school en speelde
veel buiten met vriendinnetjes. Na haar tiende verjaardag werd alles anders.
Ze kon geen stap meer verzetten zonder te worden begeleid door een van haar
broers. "Zelfs als ik gewoon een boek wilde verlengen bij de bibliotheek".
Voor de plotselinge opsluiting heeft Khadiza wel een verklaring: "Mijn
ouders waren doodsbenauwd dat ik zou verwesteren. Ze hadden voor mij een
toekomst in gedachten met een Marokkaanse man gepland". Daarbij komt dat ze
als tienjarige naar eigen zeggen werd verkracht door haar zwager. Dat mocht
niemand weten. Ze zagen me nog liever doodgaan dan dat ze me probeerde te
geloven. Khadiza probeerde meerdere malen weg te lopen. Dat mislukte: in
1992 werd ze door haar familie weggeplukt van haar onderduidadres en
'ontvoerd' naar Marokko, met als doel een geschikte partner te vinden. Dat
is er nooit van gekomen. Khadiza vluchte terug naar Nederland. ,Ik stond
voor de keus: in gevangenschap leven of vluchten. "kahdiza zegt geen geval
apart meer te zijn. Veel Marokkaanse, maar ook andere moslimmeisjes gaan
volgens haar gebukt onder de vrijheidsberoving die zij zelf heeft doorstaan.
In mijn vriendenkring kan ik er zo 25 opnoemen. Sommigen verkeren net als ik
in levensgevaar.
Het boek 'nooit geschreven brief aan mijn vader' dat Dr. Fenneke
Reysoo samen met Karima Ouchen schreef bracht een stroom van reacties teweeg
van met name Marokkaanse vrouwen. Daarin wordt beschreven hoe de Marokkaanse
karima een sprong in de Middelandse Zee en twaalf jaar gijzeling in Marokko
doorstond om een gedwongen huwelijk met een oudere man in dat land te
voorkomen. Uiteindelijk mocht ze van haar vader alleen terugkeren naar
Nederland.
Dat het ook anders kan aflopen, bleek deze week toen justitie bekend
maakte de vader en broer te hebben opgepakt van een afghaanse meisje dat op
16 februari dood werd gevonden in een sloot in ouderkerk aan de Ijssel.
Hoewel de doodsoorzaak nog onbekend is, sluit justitie niet uit dat zij het
slachtoffer is van eerwraak. De verdachten zouden het niet kunnen verkroppen
dat het meisje een relatie had
Naar de omvang van het probleem blijft het voorlopig gissen, zegt
Reysoo. Betrouwbare cijfers zijn er niet, mede omdat er nauwelijks aangifte
wordt gedaan. Daarom pleit Reysoo voor een telefonisch meldpunt, iets
waarmee in Belgie al wordt geexperimenteerd. Wel durft ze voorzichtig vast
te stellen dat de voor veel vrouwen uitzichtloze situatie langzaam ten goede
keert. " de allochtone van de derde generatie gaan al veel vrijer om met
relaties. Zelfs in Marokko krijgen vrouwen geleidelijk meer invloed op hun
partnerkeuze".
© Trouw 8-3-2001
quote:ventjuh? JUH JOH JAH
Op vrijdag 07 september 2001 09:53 schreef KomMaar het volgende:
Ten eerste ventjuh,
quote:Oei die foute, onder strenge censuur staande, Hollandse media toch
dit heeft alles met cultuur te maken, maar Hollandse media is nou eenmaal een punt die alles op de Islam moet gooien
quote:Vrouwen zijn vrij in de Islam? Vandaar dat ze verplicht een doek op de kop moeten dragen zeker, en verplicht als maagd het huwelijk in moeten.
, tentweede vrouwen zijn vrij in de Islam...begrijp het nou eens een keer met je domme onbekrompte gedachtes van juh!
quote:Niemand en dan ook niemand mag je verplichten om een hoofddoek te dragen, het moet vanuit je hart komen.
Op vrijdag 07 september 2001 10:11 schreef R@b het volgende:[..]
ventjuh? JUH JOH JAH
[..]Oei die foute, onder strenge censuur staande, Hollandse media toch
[..]Vrouwen zijn vrij in de Islam? Vandaar dat ze verplicht een doek op de kop moeten dragen zeker, en verplicht als maagd het huwelijk in moeten.
Hoofddoekje verplicht op islamitisch college A'dam
En iedereen is verplicht om maagd het huwelijk in te treden EN niet alleen vrouwen, maar ook mannen.
quote:Denk je niet dat dat kind heel erg geisoleerd en eenzaam was. Ze mag niks, ze kleed zich raar, waarschijnlijk geen aansluiting bij de klas. Ideaal slachtoffer voor de Marokkaanse loverboys en ik denk dat zij daar ook het slachtoffer van is. Een van tactieken is juist aan de familie te laten weten dat ze geen maagd meer is en dat ook aan het meisje laten weten, zodat ze geen kant meer op kan en volledig in de macht van de loverboy is. Die beschermt haar eerst en vervolgens drukt hij haar de prostitutie in.
Op donderdag 06 september 2001 16:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:<snip>
Dat meisje van 16 is weliswaar voor de wet ook nog een kind, maar zal zich wel degelijk hebben gerealiseerd hoe extreem haar ouders waren, en had de keuze om geen wip te maken (ookal is dat haar eigen zaak), natuurlijk is die straf te erg voor woorden en onbegrijpelijk, maar het meisje had voor haar leeftijd wel enig besef en wist wellicht zelfs wat haar boven het hoofd zou hangen indien ze dit zou doen zij had door niet op haar 16e al sex te hebben de moord kunnen voorkomen, dat maakt haar niet tot schuldig, maar in zekere zin wel meer schuldig als een kind van 4 dat sterft omdat de gelovige ouders een medische ingreep weigeren omdat dit strookt met hun geloof.Let wel, het is beiden erg, verschrikkelijk zelfs en onbegrijpelijk, maar een 4 jarige is nog altijd een stuk weerlozer als een 16-jarige.
(beticht me svp niet van goed praterij, ik vind het vreselijk wat deze mensen gedaan hebben, en heb totaal maar dan ook totaal geen begrip, ik wilde slechts wederom aangeven dat sommigen Nederlanders eveneens schuldig zijn aan de dood van hun kind, en persoonlijk vind ik dat net zo erg).
Onbegrijpelijk dat de rol van die Marokkanse jongen niet onderzocht is, volgens mij is hij net zo schuldig als starter van een keten van gebeurtenissen die tot haar dood hebben geleid.
quote:Wat een ongelooflijke bullshit toch weer zeg. Jezus christus, echt niet te geloven. Dus een meisje met minirok dat verkracht is is ook zeker meer schuldig als een meisje dat helemaal ingepakt zit zeker? Rot toch op joh, het feit dat mensen ook maar enigszins proberen om dit soort dingen goed te praten of in een ander daglicht te plaatsen... ik kan er echt niet bij hoor. Volgens mij zijn die mensen net zo gevaarlijk als degenen die de misdaad begaan.
Dat meisje van 16 is weliswaar voor de wet ook nog een kind, maar zal zich wel degelijk hebben gerealiseerd hoe extreem haar ouders waren, en had de keuze om geen wip te maken (ookal is dat haar eigen zaak), natuurlijk is die straf te erg voor woorden en onbegrijpelijk, maar het meisje had voor haar leeftijd wel enig besef en wist wellicht zelfs wat haar boven het hoofd zou hangen indien ze dit zou doen zij had door niet op haar 16e al sex te hebben de moord kunnen voorkomen, dat maakt haar niet tot schuldig, maar in zekere zin wel meer schuldig als een kind van 4 dat sterft omdat de gelovige ouders een medische ingreep weigeren omdat dit strookt met hun geloof.
quote:Je moet wel begrijpen dat een dochter in deze cultuur niets waard is. Als je als man een dochter verwekt is dat een schande, en haar leven is dus bij voorbaat al niets waard.
Op donderdag 06 september 2001 17:58 schreef thetick het volgende:
Ik denk zeker dat een te lichte straf is, maar hoe straf je iemand die bereid is z'n dochter (waar hij vast veel van hield) op te offeren voor z'n familie-eer? Z'n eigen leven zegt hem dan waarschijnlijk helemaal niks.
*sigh*
quote:BEN JE NOU HELEMAAL BELAZERD! Wie ben jij om te zeggen dat ik verplicht ben om als maagd het huwelijk in te treden! Dat jij dat wil, best. maar wat ik doe is mijn zaak!
Op vrijdag 07 september 2001 11:36 schreef KomMaar het volgende:En iedereen is verplicht om maagd het huwelijk in te treden EN niet alleen vrouwen, maar ook mannen.
quote:Kommaar is een moslim die de Nederlandse normen en waarden wel eens even naar zijn hand zal zetten.
Op donderdag 13 september 2001 11:36 schreef Tazzie het volgende:[..]
BEN JE NOU HELEMAAL BELAZERD! Wie ben jij om te zeggen dat ik verplicht ben om als maagd het huwelijk in te treden!
De Islam is het ware geloof, Allah voor Allah na, je kent dat wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |