abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 oktober 2004 @ 18:36:33 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_22471610
Voor mijn aanstaande vakantie wil ik dollars kopen. Kleine coupures, dus 10 en 20 dollarbiljetten. WAAR doe ik dit? Ik ben al bij de Rabobank geweest hier, maar dat is een hoop gekloot (eerst geld pinnen in euro's, dan in wissel-automaat, waar je je scheel betaalt aan transactiekosten, plus the fact dat hij niet eens 1000 euro aan dollars had). Mij werd verteld bij het GWK op Schiphol. Maar als ik daar straks sta en het lukt niet ben ik de klos, want in het land van bestemming kun je alleen af en toe met credit card geld opnemen (en ik heb geen creditcard).

Dus: WAAR kun je een beetje normaal dollars kopen (mag ook "bestellen", ik heb nog paar weken)...
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_22471655
Wij namen vroeger ook altijd dollars mee, maar sinds de Euro doen we dat niet meer.
In de meeste landen zijn ze met Euro's bijna net zo blij als met dollars.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 18:46:05 #3
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_22471764
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:39 schreef DrXLTrouble het volgende:
Wij namen vroeger ook altijd dollars mee, maar sinds de Euro doen we dat niet meer.
In de meeste landen zijn ze met Euro's bijna net zo blij als met dollars.
Ja als je naar Frankrijk op vakantie gaat wel ja. Maar ik ga naar Cuba, daar mag je al blij zijn als ze een 100 dollar biljet aanpakken.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_22471969
Bij een gemiddelde bank anders dan de Rabo bank (sorry werkgerelateerde aversie) kan je gewoon opgeven wat je aan dollars wilt hebben, en bestellen ze deze voor je... Ik zeg ABN AMRO, FORTIS, SNS bank.

Overigens op het GWK op schiphol, maar bijvoorbeeld op elk zichzelf respecterend groot NS Station. Kan je ook altijd wisselen, en zeker de GWK op schiphol of de ABN AMRO Bank (deze is speciaal voor het wisselen daar neergezet) en zal absoluut dollars hebben, en ook in kleine coupures!! Je betaalt echter wel commissie en een vast bedrag... maar ja das in Nederland normaal... (Ik wissel altijd geld in Thailand en daar betaal je geen commisie)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 19:09:43 #5
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_22472292
Volgens mij kun je op de site van het GWK geld bestellen (wel ophalen bij het kantoor) in de gewenste coupures.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_22473944
Gewoon naar het GWK van een (groot) station gaan, zeker amerikaanse dollars moet geen probleem zijn in kleine coupures (tenzij je 5K moet hebben in tientjes ofzo).
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_22475916
Postbank
Gisteren nog gedaan: 200 dollar, 30 van 1, 7 vna 10 en 5 van 20 dollar.

Geen probleem, niet bestellen, zo kopen en meenemen.

Of ze ook 1000 dollar hebben weet ik niet, maar waarom wil je zoveel tegelijk in cash meenemen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 oktober 2004 @ 21:25:03 #8
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_22475976
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 21:23 schreef miss_sly het volgende:
Postbank
Gisteren nog gedaan: 200 dollar, 30 van 1, 7 vna 10 en 5 van 20 dollar.

Geen probleem, niet bestellen, zo kopen en meenemen.

Of ze ook 1000 dollar hebben weet ik niet, maar waarom wil je zoveel tegelijk in cash meenemen?
He top. Werkt dat ook als je geen rekening bij de Postbank hebt? En wat was je kwijt aan transactiekosten als ik mag vragen?

Zoveel tegelijk in cash omdat ik voor de hele vakantie wil meenemen, ik kan daar niet echt geld opnemen (heb geen creditcard).
pi_22475986
Als je via Schiphol reist kan je USD uit de geldautomaat van ABN Amro halen (achter de dounane). Verder heeft ABN Amro op Schiphol:
6 valutawisselautomaten
13 euro-geldautomaten
2 usd-geldautomaten
13 chipknip oplaadpunten
pi_22476033
Postbank heeft ze idd doorgaans op voorraad in alle gewenste coupures. Rekening hoef je er niet te hebben, je moet gewoon contant betalen. Transactiekosten zijn vrij laag, weet niet meer precies hoeveel.
pi_22476194
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 21:25 schreef JeOma het volgende:

[..]

He top. Werkt dat ook als je geen rekening bij de Postbank hebt? En wat was je kwijt aan transactiekosten als ik mag vragen?

Zoveel tegelijk in cash omdat ik voor de hele vakantie wil meenemen, ik kan daar niet echt geld opnemen (heb geen creditcard).
je kunt ze daar kopen, en ik heb toevallig betaald met mijn postbankpinpas, maar dat kan ook met een andere pas of cash geld. De transactiekosten voor mijn 200 dollar waren 3,40 geloof ik, viel dus nogal mee.

Heb je ook geen pinpas waarmee je kunt pinnen in het buitenland? of kun je anders niet beter traveller cheques meenemen? met 1000 dollar op zak rondlopen is vragen om moeilijkheden natuurlijk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_22476789
Kun je trouwens geen creditcard krijgen? Da's in de VS wel de meest handige manier van betalen... Ikzelf kon er aanvankelijk geen krijgen wegens te weinig inkomen, maar ik heb er uiteindelijk toch één weten te krijgen. Heb zelf aangeboden om dan eentje te nemen met een limiet van maar ¤ 500,-. Dat vonden ze prima. 1000 Hadden ze vast ook geen probleem gevonden.
pi_22487709
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 21:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kun je trouwens geen creditcard krijgen? Da's in de VS wel de meest handige manier van betalen... Ikzelf kon er aanvankelijk geen krijgen wegens te weinig inkomen, maar ik heb er uiteindelijk toch één weten te krijgen. Heb zelf aangeboden om dan eentje te nemen met een limiet van maar ¤ 500,-. Dat vonden ze prima. 1000 Hadden ze vast ook geen probleem gevonden.
Een pin automaat vinden in de VS is ook geen probleem.. ware het niet dat de TS niet naar de VS gaat maar naar Cuba. Traveller cheques kunnen wel een goed alternatief zijn daar, hoef je niet met zoveel cash geld op zak te lopen.
pi_22489381
Ah, Cuba, pardon, dat had ik even gemist. Ja, met een europas kun je inderdaad ook overal in de VS pinnen.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:12:04 #15
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_22489440
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:43 schreef dj2 het volgende:

[..]

Een pin automaat vinden in de VS is ook geen probleem.. ware het niet dat de TS niet naar de VS gaat maar naar Cuba. Traveller cheques kunnen wel een goed alternatief zijn daar, hoef je niet met zoveel cash geld op zak te lopen.
Ik meen dat Cuba geen Traveller Cheques van Amerikaanse maatschappijen accepteert. Dus ook daarmee opletten.
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 15:15:15 #16
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_22511399
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:12 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik meen dat Cuba geen Traveller Cheques van Amerikaanse maatschappijen accepteert. Dus ook daarmee opletten.
Maar als ik hier bij het GWK die traveller cheques bestel, krijg ik dan wel iets wat niet van een Amerikaanse maatschappij is?

En kun je traveller cheques ook weer terugbrengen als je ze niet nodig hebt?
  woensdag 13 oktober 2004 @ 21:34:59 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22607045
Bij de rabobank heb ik wel eens 800 dollar besteld. Het was er binnen enkele werkdagen en kon gewoon van mijn rekening worden afgeschreven.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')