Ik denk dat iedereen dat wel doorheeft. Ik heb honden en katten (en nog wat beesten) gehad, ik ben gebeten en gekrabt op plaatsen waar je dat echt niet wilt. Ligt 9 van de 10 keer nooit aan de dieren, maar aan hoe jij ermee omgaat. Opvoeding.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:01 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind dat TS de juiste beslissing heeft genomen. Een hond die een kat (dood)bijt zou net zo makkelijk een van zijn kinderen kunnen grijpen. Natuurlijk kies je dan voor je kinderen ipv de hond.
Ik vraag me af of de dierenliefhebbers dat hier wel doorhebben
Zelfs al had hij de kattenfamilie weggedaan dan nog zit ie met een hond die al bewezen heeft te bijten als er iemand/ iets bij zijn eten komt. Daar ga je niet bewust je kind aan blootstellen lijkt me.
Dan nog. Je snapt toch wel dat hij die hond niet meer vertrouwt? Dat jij tig keer gebeten en gekrabd bent heeft hier niets mee te maken. Ook al was het een stom ongeval, was het te voorkomen en weet ik veel wat, hij vertrouwt die hond niet meer. Dat is fijn, jarenlang een hond hebben en er als de dood voor zijn. Daar gaat de hond uiteindelijk ook onder lijden denk ik.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:25 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen dat wel doorheeft. Ik heb honden en katten (en nog wat beesten) gehad, ik ben gebeten en gekrabt op plaatsen waar je dat echt niet wilt. Ligt 9 van de 10 keer nooit aan de dieren, maar aan hoe jij ermee omgaat. Opvoeding.
Eigenlijk het enige juiste stukje wat in dit topic staat.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 21:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
=Verhaal=
Als een hond zijn eten niet hoeft, is het beter om het gewoon op te ruimen. Volgende keer beter. Ik verwijt je verder niets, maar voor een volgende keer. Geen honger? Dan is het vanavond weer prijs.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 23:19 schreef helldeskr het volgende:
Ik wist van de voedsel nijd en de dieren kregen al apart eten...
Een hond is geen mens! Voer is voer en dat verdedig je. Een hond kan geen verschil maken tussen 'een cracker van gisteren' en 'een verse biefstuk'. Dit is volkomen natuurlijk gedrag en er is niets verkeerd aan. Het betekent ook absoluut niet dat een hond 'gevaarlijk' is. Ik heb zelf een hond met behoorlijke baknijd. Als hij eet, laat ik hem met rust en mijn andere hond en kat ook. Een wolf verdedigt zijn veroverde portie zelfs tegenover een ranghogere! Heeft niks te maken met gevaar in andere situaties.quote:Maar als een hond een katje doodbijt voor een f*cking cracker van gisteren is voor mij de maat vol..
Als dat zo is is het misschien inderdaad beter dat de hond weg is. Het schoppen van een hond maakt hem wantrouwend en eventueel vals. Dus dan creëer je zelf het probleem waar je zo bang voor bent...quote:Ook voor zijn eigen veiligheid is dit beter..want als ik hem een keer een beweging zie maken naar mijn dochter, denk ik gelijk terug aan t kitten en geef ik die hond een doodschop.
De training tegen voedsel nijd was al lang aan de gang.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 09:08 schreef erodome het volgende:
Dat dit is gebeurt heeft een heel groot pech gehalte, ik kan me voorstellen dat de ts dit gewoon niet heeft zien aankomen als de hond nog nooit agressie bij het voer heeft getoont.
Je kan wel zeggen je had beter op moeten letten, maar je weet hoe dit soort dingen gaan, je hond is wat van slag door die nieuwe mormels, dus je doet het af als wennen en voor je het weet is het raak.
Ook is het waar dat de hond al helemaal geen voernijd had mogen vertonen, dat dat allang afgeleerd had moeten zijn, maar dat is allemaal achteraf gepraat...
Voer is altijd een probleem met nieuwelingen in huis, als er ergens mot over komt dan staat voer bovenaan de lijst.
Serieus, voer is 1 van de grootste redenen om te knokken en dan hoeft het niet eens lekker voer te zijn, als de hond maar het idee heeft dat het van hem is.
Voernijd is heel makkelijk af te leren, 2 weken en je hebt een hond bij wie een baby in zijn voerbak kan gaan zitten.
Is gewoon een kwestie van ruilen, jij bak, hond wat lekkers, jij hand in bak, hond wat lekkers, zelfde met het kind herhalen, het kind dan ook nog eens leren de hond met rust te laten als hij eet en zo voorkom je ongelukken.
Of voernijs zich uitbreid ligt totaal aan jezelf.
Ik persoonlijk zou de hond niet weg gedaan hebben, maar ik ben de ts niet, vind dat er iets te weinig moeite is gedaan door de ts voor de hond, want met 1 belletje naar een hondenschool, of gedragsspecialst of zelfs de dierenarts had hij geweten dat voernijd heel makkelijk weg te trainen is op een heel positieve manier.
Nee, dat zijn ze niet, alleen als je niet weet hoe een hond in elkaar steekt is het onbetrouwbaar, maar als je weet hoe een hond in elkaar steekt kan je zo goed als alles van mijlenver zien aankomen, hun lichaamstaal spreekt boekdelen en ze hebben bepaalde regels...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:34 schreef SailingAce het volgende:
Honden, vind het maar gevaarlijke beesten.. onbetrouwbaar in hun reactie.
Ja ze hebben bepaalde regels inderdaad, en je kan lichaamstaal lezen, net als bij katten overigs, of papagaaien for that matter.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 15:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, dat zijn ze niet, alleen als je niet weet hoe een hond in elkaar steekt is het onbetrouwbaar, maar als je weet hoe een hond in elkaar steekt kan je zo goed als alles van mijlenver zien aankomen, hun lichaamstaal spreekt boekdelen en ze hebben bepaalde regels...
Klinkt misschien gek voor je... maar ja die zijn voorspelbaar en opvoedbaar. Heb nu nog 3 katten rond lopen thuis die uitstekend gehoorzamen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alsof katten voorspelbaar zijn!!! LOL
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |