abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22476589
Het is een beetje onzinnig om te denken dat een hond die een kitten doodbijt meteen ook gevaarlijk is voor mensen. Een kitten is erg klein en niet sterk. Een hond is groot en sterk en zich niet altijd bewust van zijn eigen kracht. Als het een volwassen kat was geweest, had die waarschijnlijk naar de hond gemept en was er niks aan de hand geweest. Je beschrijft dat de hond maar eenmaal hapte. Dat betekent dat er geen extreme agressie was of iets dergelijks. De hond heeft niet 'moedwillig' het kitten gedood, eerder 'per ongeluk'. Een hond heeft het recht om zijn eten te verdedigen, zeker tegen een ranglagere (en dat is een kat per definitie omdat hij klein is). Daar is niets verkeerd mee. Daarom vind ik het persoonlijk wat ondoordacht om de hond maar meteen naar het asiel te brengen. Als jij gewoon zorgt dat er geen hondenvoer op de grond staat is er niets aan de hand. De meeste honden verdedigen hun eten, ook als ze het niet lekker vinden. Als je de hond even in een aparte ruimte voert, is het probleem opgelost. Ook kun je de hond gaan trainen om van zijn voedselnijd af te komen.
pi_22476976
Vind al deze "steun" hartverwarmend zeg... Nu is het natuurlijk belangrijk wie wel & niet "dom" is & wat de TS had moeten doen...

Kan het me wel voorstellen, heb niet vaak gehoord dat een hond een inwonende kat doodbijt, meestal denk je wel dat ze gewoon aan elkaar moeten wennen. De hond gromt, de kat krabt 'm op de neus, etc. Elkaars grenzen aftasten. Als jij had geweten dat je hond hiertoe in staat was dan had je dat kitten nooit in de buurt van zijn schaaltje laten komen.

Hoe oud was de hond? & welke ras? Volgens mij is baknijd best af te leren trouwens, maar goed. Ik snap dat je met je kinderen niet wilt experimenteren. Snap alleen niet zo goed waarom je nog kittens in huis hebt gehaald terwijl je een hond, een kat & kinderen al hebt.

Dappere beslissing om de hond naar het asiel te brengen, maar echt heel zielig... Willen je ouders of 1 van je vrienden je hond niet hebben, dan kan je hem nog af & toe zien?
"There was never a genius without a tincture of madness"
Aristoteles
pi_22477007
Ik vind dat TS de juiste beslissing heeft genomen. Een hond die een kat (dood)bijt zou net zo makkelijk een van zijn kinderen kunnen grijpen. Natuurlijk kies je dan voor je kinderen ipv de hond.

Ik vraag me af of de dierenliefhebbers dat hier wel doorhebben
Zelfs al had hij de kattenfamilie weggedaan dan nog zit ie met een hond die al bewezen heeft te bijten als er iemand/ iets bij zijn eten komt. Daar ga je niet bewust je kind aan blootstellen lijkt me.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_22477212
Het is natuurlijk heel erg, maar ik snap niet dat je die hond wegdoet na 1 zo'n aanvaring.
Die katten zijn erbij gekomen en die hond heeft zijn eigen teritorium.

Hier thuis in onze kennel willen die grote honden ook wel eens de pups flink te pakken nemen, maar dit weten we dus die pups blijven daar de 1e maanden fijn uit de buurt.

Ik denk dat jij gewoon die hond en die katten uit elkaar had moeten houden, en ze langzaam aan elkaar had moeten laten wennen. En als ze bij elkaar waren, blijf er dan in de buurt, zodat je die hond flink op zijn flikker kan geven als hij iets fout doet.
Je moet het ook vanuit die hond bekijken, ineens zijn er 3 wezens bij die mijn eten proberen te pakken. Je kunt er gewoon op wachten dat dit fout gaat.

Jammer dat je zo snel die hond hebt weggedaan, denk namelijk niet dat dit aan de hond lag.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 22:25:36 #55
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_22477448
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 22:01 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind dat TS de juiste beslissing heeft genomen. Een hond die een kat (dood)bijt zou net zo makkelijk een van zijn kinderen kunnen grijpen. Natuurlijk kies je dan voor je kinderen ipv de hond.

Ik vraag me af of de dierenliefhebbers dat hier wel doorhebben
Zelfs al had hij de kattenfamilie weggedaan dan nog zit ie met een hond die al bewezen heeft te bijten als er iemand/ iets bij zijn eten komt. Daar ga je niet bewust je kind aan blootstellen lijkt me.
Ik denk dat iedereen dat wel doorheeft. Ik heb honden en katten (en nog wat beesten) gehad, ik ben gebeten en gekrabt op plaatsen waar je dat echt niet wilt. Ligt 9 van de 10 keer nooit aan de dieren, maar aan hoe jij ermee omgaat. Opvoeding.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_22478989
Goed nogmaals voor de mensen die denken dat ze het beter weten....
Ik wist van de voedsel nijd en de dieren kregen al apart eten...
De hond in zijn eigen hoek en de katten boven in de badkamer....
Ik haalde de katten weg van de hondebak en de hond van t eten van de kat....
Maar als een hond een katje doodbijt voor een f*cking cracker van gisteren is voor mij de maat vol..
en ja de hond is opgevoed... we hadden al eerder een kitten in huis gehad en dat was geen probleem... die waren goeie vrienden..dus dan moet t nog een keer kunnen denk je dan....voedselnijd is niet altijd logisch... en als t nu is met een kat is t de volgende keer mischien wel met mijn dochter....denk je nu echt dat ik die hond nog vertrouw?.....
Ook voor zijn eigen veiligheid is dit beter..want als ik hem een keer een beweging zie maken naar mijn dochter, denk ik gelijk terug aan t kitten en geef ik die hond een doodschop.
Dus t is voor iedereen beter dat hij bij een ander gezin komt waar er geen problemen kunnen komen met voedselnijd...
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_22479122
Ik had hetzelfde gedaan ... al was het inderdaad een moeilijke beslissing geweest
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_22481699
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 22:25 schreef stinkie het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen dat wel doorheeft. Ik heb honden en katten (en nog wat beesten) gehad, ik ben gebeten en gekrabt op plaatsen waar je dat echt niet wilt. Ligt 9 van de 10 keer nooit aan de dieren, maar aan hoe jij ermee omgaat. Opvoeding.
Dan nog. Je snapt toch wel dat hij die hond niet meer vertrouwt? Dat jij tig keer gebeten en gekrabd bent heeft hier niets mee te maken. Ook al was het een stom ongeval, was het te voorkomen en weet ik veel wat, hij vertrouwt die hond niet meer. Dat is fijn, jarenlang een hond hebben en er als de dood voor zijn. Daar gaat de hond uiteindelijk ook onder lijden denk ik.
Tap tap tap
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 01:05:05 #59
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_22481833
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 21:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
=Verhaal=
Eigenlijk het enige juiste stukje wat in dit topic staat.

Een hond is een hond en denkt als een hond, als je als baas je hond niet kunt begrijpen neem er dan geen!!

En ook al is je hond "betrouwbaar" met kinderen, nooit een kind alleen laten met een hond!

Een hond moet alles van de baas leren, niets word slecht geboren, slecht word wel aangeleerd door de baas, omgeving, etc.

Eigen schuld van die kat, 't is gewoon een oorlogsslachtoffer en je kunt de hond niks kwalijk nemen alleen jezelf!

Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_22483504
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 23:19 schreef helldeskr het volgende:
Ik wist van de voedsel nijd en de dieren kregen al apart eten...
Als een hond zijn eten niet hoeft, is het beter om het gewoon op te ruimen. Volgende keer beter. Ik verwijt je verder niets, maar voor een volgende keer. Geen honger? Dan is het vanavond weer prijs.
quote:
Maar als een hond een katje doodbijt voor een f*cking cracker van gisteren is voor mij de maat vol..
Een hond is geen mens! Voer is voer en dat verdedig je. Een hond kan geen verschil maken tussen 'een cracker van gisteren' en 'een verse biefstuk'. Dit is volkomen natuurlijk gedrag en er is niets verkeerd aan. Het betekent ook absoluut niet dat een hond 'gevaarlijk' is. Ik heb zelf een hond met behoorlijke baknijd. Als hij eet, laat ik hem met rust en mijn andere hond en kat ook. Een wolf verdedigt zijn veroverde portie zelfs tegenover een ranghogere! Heeft niks te maken met gevaar in andere situaties.

Zoals ik al zei, zo'n hond bijt een kitten niet expres dood. Was dat wel zo geweest, dan had hij het kitten niet meteen laten vallen, maar er waarschijnlijk mee geschud in zijn bek (doodschudden) en het meegenomen. Hij wilde het kitten niet doodbijten, hij wilde zijn eten verdedigen tegen dat (in zijn ogen) minderwaardige schepsel dat het lef had om in de buurt van zėjn eten te komen.

Je kunt een hond geen menselijke logica opleggen...
quote:
Ook voor zijn eigen veiligheid is dit beter..want als ik hem een keer een beweging zie maken naar mijn dochter, denk ik gelijk terug aan t kitten en geef ik die hond een doodschop.
Als dat zo is is het misschien inderdaad beter dat de hond weg is. Het schoppen van een hond maakt hem wantrouwend en eventueel vals. Dus dan creëer je zelf het probleem waar je zo bang voor bent...
pi_22484005
Dat dit is gebeurt heeft een heel groot pech gehalte, ik kan me voorstellen dat de ts dit gewoon niet heeft zien aankomen als de hond nog nooit agressie bij het voer heeft getoont.

Je kan wel zeggen je had beter op moeten letten, maar je weet hoe dit soort dingen gaan, je hond is wat van slag door die nieuwe mormels, dus je doet het af als wennen en voor je het weet is het raak.
Ook is het waar dat de hond al helemaal geen voernijd had mogen vertonen, dat dat allang afgeleerd had moeten zijn, maar dat is allemaal achteraf gepraat...

Voer is altijd een probleem met nieuwelingen in huis, als er ergens mot over komt dan staat voer bovenaan de lijst.
Serieus, voer is 1 van de grootste redenen om te knokken en dan hoeft het niet eens lekker voer te zijn, als de hond maar het idee heeft dat het van hem is.

Voernijd is heel makkelijk af te leren, 2 weken en je hebt een hond bij wie een baby in zijn voerbak kan gaan zitten.
Is gewoon een kwestie van ruilen, jij bak, hond wat lekkers, jij hand in bak, hond wat lekkers, zelfde met het kind herhalen, het kind dan ook nog eens leren de hond met rust te laten als hij eet en zo voorkom je ongelukken.

Of voernijs zich uitbreid ligt totaal aan jezelf.

Ik persoonlijk zou de hond niet weg gedaan hebben, maar ik ben de ts niet, vind dat er iets te weinig moeite is gedaan door de ts voor de hond, want met 1 belletje naar een hondenschool, of gedragsspecialst of zelfs de dierenarts had hij geweten dat voernijd heel makkelijk weg te trainen is op een heel positieve manier.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_22484849
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 09:08 schreef erodome het volgende:
Dat dit is gebeurt heeft een heel groot pech gehalte, ik kan me voorstellen dat de ts dit gewoon niet heeft zien aankomen als de hond nog nooit agressie bij het voer heeft getoont.

Je kan wel zeggen je had beter op moeten letten, maar je weet hoe dit soort dingen gaan, je hond is wat van slag door die nieuwe mormels, dus je doet het af als wennen en voor je het weet is het raak.
Ook is het waar dat de hond al helemaal geen voernijd had mogen vertonen, dat dat allang afgeleerd had moeten zijn, maar dat is allemaal achteraf gepraat...

Voer is altijd een probleem met nieuwelingen in huis, als er ergens mot over komt dan staat voer bovenaan de lijst.
Serieus, voer is 1 van de grootste redenen om te knokken en dan hoeft het niet eens lekker voer te zijn, als de hond maar het idee heeft dat het van hem is.

Voernijd is heel makkelijk af te leren, 2 weken en je hebt een hond bij wie een baby in zijn voerbak kan gaan zitten.
Is gewoon een kwestie van ruilen, jij bak, hond wat lekkers, jij hand in bak, hond wat lekkers, zelfde met het kind herhalen, het kind dan ook nog eens leren de hond met rust te laten als hij eet en zo voorkom je ongelukken.

Of voernijs zich uitbreid ligt totaal aan jezelf.

Ik persoonlijk zou de hond niet weg gedaan hebben, maar ik ben de ts niet, vind dat er iets te weinig moeite is gedaan door de ts voor de hond, want met 1 belletje naar een hondenschool, of gedragsspecialst of zelfs de dierenarts had hij geweten dat voernijd heel makkelijk weg te trainen is op een heel positieve manier.
De training tegen voedsel nijd was al lang aan de gang.
Wij ( de mensen ) konden zonder problemen voer uit de bak pakken.
Wij simuleerden ook eten door met de hand voer te pakken en dan net te doen alsof wij het op aten.
hierna kreeg de hond uitgebreid knuffels en aaitjes om aan te leren dat het goed was indien wij dit deden. De hond vertoonde wat voedsel nijd en gromde als er een katje bij de bak kwam....
Op zich geen probleem ..zo hoort dat...
De aanval was een gerichte aanval zonder waarschuwing en provocatie want de hond heeft de kat doodgeschudt...Een paar post terug werd dit al genoemd als verschil tussen een ongeluk en een actie... Het bloed van de kat zat in tegen het plafond dus de hond heeft bewust de nek of de ruggegraat gebroken, en er is dus geen sprake van een waarschuwingsbeet die fout is afgelopen.
Blijft verder het feit dat er sprake was van een onhoudbare situatie...
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 12:45:47 #63
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_22487757
Toen ik nog thuis woonde en 2 fretjes had, heeft de hond van mijn moeder ze allebei doodgebeten. Het ging altijd erg goed onderling. De hond pakte zelfs de vorige fret voorzichtig in zijn bek op en bracht hem naar zijn mand en dan gingen ze saampjes tegen elkaar aan slapen. Heel lief.
Toen ik een keer de fretten riep om ze tartaar te geven schoot de hond naar voren en pakte de voorbij lopende fret en schudde er hard mee. Het arme beestje kwam met een harde klap op de grond en overleed 5 minuten later. (als ik een huisdier eten gaf kregen ze trouwens allemaal wat) Dus sinds dat voorval vertrouwde ik de hond niet meer en liet ik ze niet meer samen. Maar op een dag ontsnapte de hond vanuit de gang toen de fret in de woonkamer liep. De hond ging er direct op af en ik was helaas te laat. Ook deze fret werd ruw door elkaar geschud en overleed een paar dagen later. Het is al een paar jaar geleden maar als ik er nu aan denk word ik weer kwaad en verdrietig. Mijn arme lieve fretjes. En die hond vertrouw ik voor geen meter meer. Als je per ongeluk op zijn straat trapt hapt hij in je been, (ook kinderen) als de katten naar zijn mening te dicht in zijn buurt komen dan snauwt hij erna, hij heeft andere honden aangevallen. Ik vind het een rothond!
En het is allemaal gekomen nadat hij bloed heeft geproefd, daar heeft hij naar mijn mening bloeddorst van gekregen. Ik heb nu zelf huisdieren en die rothond komt niet binnen in mijn huis!
Ik vind dat de TS een goede beslissing genomen heeft. Als honden eenmaal vals gedrag vertonen zijn ze niet meer te vertouwen en dan kun je maar beter de andere huisdieren en kinderen beschermen.
Overigens vond ik het heel erg om te lezen dat er een weerloze kitten zo bruut werd aangevallen. Ik heb zelf kittens en weet dat je er erg snel aan gehecht kan zijn. Ik moet er niet aan denken dat er iets met ze gebeurd en leefde met de TS mee. En dan lees je hier zoveel onzinnige niet normale reacties. Ik zou zeggen: reageer normaal en anders niet!
En een modje mag hier best wat stomme reacties gaan weghalen. Stomme reacties worden nou eenmaal vaak gevolgd (net als schapen).
I used to be a schizofrenic but we're OK now
pi_22489158
Een kitten reageerd nu eenmaal niet zodat de bijtstop zich activeerd, het kitten reageerd als een prooi en zal dus zo behandeld worden...

In dit geval betekend dat de bloedspetters tegen de muren e.d., dat zijn ook geen grapjes of een waarschuwingsbeet, het is bloedserieuse voerverdediging, dat gaat er niet zachtzinnig aan toe.
Voedselnijd is altijd logisch, is heel natuurlijk gedrag, als je een hond hebt weet je dit en ga je daarmee aan de slag als de hond nog maar een pup is.

Van de week hadden mijn honden vlees in de bak, 1 van mijn katten dacht even sneller te kunnen zijn dan mijn teef, foute boel, hond erbovenop, kat overstuur, ik een brul ertussen gegooit en het liep met een sisser af...
Dit is een hond waarbij je normaal in de bak kan gaan zitten bij wijze van spreken, nooit doet ze verder moeilijk, ook niet met mijn zoontje, al heel wat trek partijen meegemaakt van koekjes die te dicht langs haar neus gingen, maar een concurent(wat een kat toch altijd blijft) die haar vlees weg jat was haar echt teveel van het goede.
Dit doen honden, zo simpel is het...

Ik vat alleen de verdere onhoudbare situatie niet, was er dan nog meer aan de hand dan dit enkele incident?????

Een hond weet dondersgoed het verschil tussen een kind en een kat hoor...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:07:52 #65
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_22489365
Mijn 4 katten hebben ook voedselnijd.
ik kan ze echt niet uit 1 bakje laten eten. Dan ontstaan de grootste gevechten en vliegen de plukken haar je om de oren terwijl ze normaal heel lief zijn tegen elkaar.
Daarom geef ik zo ook allemaal apart eten. Ieder een bakje.

Is wel een leuk gezicht en gehoor als ze aan het eten zijn.
Een gegrom en gesis waar je bang van wordt. En mooie dikke staarten en hoge ruggetjes.
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:01:59 #66
56819 Kimske
Juf in wording
pi_22490468
Het spijt me dat ik het zeg, maar jij had beter op kunnen letten. Een voerbak is de hond zijn eigendom, of ie de inhoud nu eet of niet. dus: niemand komt bij de bak van de hond, alleen de baasjes in nood. Op het moment dat jij zag dat t kitten aan die bak zat, en je zag dat de hond erbij stond, had je in moeten grijpen.
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
pi_22491251
Honden, vind het maar gevaarlijke beesten.. onbetrouwbaar in hun reactie.
=Hee,.. was jij er bij? Nou dan. Sodeflikker dan op!=
pi_22491360
die hond wil ik wel, handig voor al die katten in me tuin !
pi_22491672
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:34 schreef SailingAce het volgende:
Honden, vind het maar gevaarlijke beesten.. onbetrouwbaar in hun reactie.
Nee, dat zijn ze niet, alleen als je niet weet hoe een hond in elkaar steekt is het onbetrouwbaar, maar als je weet hoe een hond in elkaar steekt kan je zo goed als alles van mijlenver zien aankomen, hun lichaamstaal spreekt boekdelen en ze hebben bepaalde regels...
pi_22491940
Je hond naar het asiel brengen omdat ie een kat doodbijt Dan krijgt die van mij juist een aai over zijn bolletje Maar serieus: bijten naar een piepklein dingetje wat in het roedel (gezin) de allerlaagste rang heeft, heeft absoluut niks met valsheid of wat dan ook te maken. Die beet is voor de hond slechts een waarschuwing, een tik op de neus zeg maar. Alleen pech voor het poesje dat ie nog zo klein en kwetsbaar was natuurlijk
Anyway, puur natuurlijk gedrag. Zolang jij duidelijk maakt dat de kids wel boven hem staan in de rangorde zal ie zoiets bij hen nooit flikken. (of hij moet wel degelijk niet helemaal in orde zijn, maar dat kun je uit dit verhaal niet concluderen)
pi_22492257
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, dat zijn ze niet, alleen als je niet weet hoe een hond in elkaar steekt is het onbetrouwbaar, maar als je weet hoe een hond in elkaar steekt kan je zo goed als alles van mijlenver zien aankomen, hun lichaamstaal spreekt boekdelen en ze hebben bepaalde regels...
Ja ze hebben bepaalde regels inderdaad, en je kan lichaamstaal lezen, net als bij katten overigs, of papagaaien for that matter.
Maar je kan me niet vertellen dat je nooit verrast bent geweest door een reactie van een hond als je bv buiten liep.
Ben zelf van kleins af aan opgegroeid met honden, dus weet er wel van hoor.
Geef mij maar een kat.
pi_22492426
Alsof katten voorspelbaar zijn!!! LOL
pi_22492594
Tja, het is echt al jaren en jaren geleden dat ik ben verrast door 1 van mijn honden of de honden waarmee ik werk...
Igg als het op nare dingen aankomt, ben in de tussentijd nog weleens geveld door een van mijn honden die met een iets te grote stok aan kwam denderen

Hun lichaamstaal is duidelijk, hun regels ook, als je dat kent en niet met je hoofd in de wolken rondloopt is er maar bar weinig wat er kan gebeuren wat ik niet aan zie komen.

Agressie zie je altijd aankomen, of we hebben het over medische oorzaken...
pi_22492598
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alsof katten voorspelbaar zijn!!! LOL
Klinkt misschien gek voor je... maar ja die zijn voorspelbaar en opvoedbaar. Heb nu nog 3 katten rond lopen thuis die uitstekend gehoorzamen.
pi_22492988
Ik heb liever katten die gewoon kat zijn en idd ook katten zijn niet onvoorspelbaar, net zoals honden hebben ze hun lichaamstaal en regels en als je die kent wordt je maar zelden verrast...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')