abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22464432
Ik had eigenlijk nog nooit van haar gehoord Dus toch maar wat gaan lazen van haar, zijn er trouwens mensen die haar werken wel gelezen hebben, in wat voor stijl schrijft ze eigenlijk en wat zijn haar thema's

Bron http://nobelprize.org/literature/laureates/2004/
On really romantic nights of self, I go salsa dancing with my confusion
pi_22464906
ik heb DIE KLAVIERSPIELERIN gelezen. geweldig en ontluisterend.

de verfilming: La pianiste door Michel Haneke heb ik nog ongezien liggen.
pi_22466581
Jelinek schrijft heel schokkend. Ik vind het daarom nogal moedig van de Kommissie

Ze schrijft veel over haar eigen belevensise ( zie klavierspielerin) , die hard aan de pronografische kant zijn. Ze heeft echter een woordgeweld, wat haar uniek maakt. Het is moeilik jlezen , omdat nogal schokkend ( zie hierboven ) en omdat het werkeljik hoge kunst is.

Hier treft genie weer op waanzin. ze verblijft de helft van de tijd in psychiatrische klinieken.
Ook nu weer wat de reden is dat ze niet naar Oslo kan komen

Ze is hier in Oostenrijk de geliefste en de meeste gehaate autherin.

Zelfs nu , nadat men heeft gelezen dat ze de Nobel preis krijgt, vliegen Pro en Contra elkaar in de haren.

Ze heeft dan ook vaak nogal radikaal met de kleinbrugers in dit land afgerekend.
pi_22466673
Haneke filmen zin overigens altijd aan te bevelen . Echter als Jelinek haar boeken schokkend zijn , dat zijn Hanekes filmen Dantes Inferno.

Ik heb Funny Games en de Klavierspielerin gezien en beide filmen vergeet je je leven lang niet.
pi_22466880
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:49 schreef CANARIS het volgende:
Haneke filmen zin overigens altijd aan te bevelen . Echter als Jelinek haar boeken schokkend zijn , dat zijn Hanekes filmen Dantes Inferno.

Ik heb Funny Games en de Klavierspielerin gezien en beide filmen vergeet je je leven lang niet.
funny games heb ik wel gezien.
was idd ook onrustbarend
pi_22469086
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:46 schreef CANARIS het volgende:

Zelfs nu , nadat men heeft gelezen dat ze de Nobel preis krijgt, vliegen Pro en Contra elkaar in de haren.
Dat lijkt me, serieus, een van de beste aanbevelingen die je als kunstenaar kunt krijgen. Ik zal eens wat van haar gaan lezen.
Slaapt winter
en zomer
pi_22469171
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:46 schreef CANARIS het volgende:
Jelinek schrijft heel schokkend. Ik vind het daarom nogal moedig van de Kommissie

Ze schrijft veel over haar eigen belevensise ( zie klavierspielerin) , die hard aan de pronografische kant zijn. Ze heeft echter een woordgeweld, wat haar uniek maakt. Het is moeilik jlezen , omdat nogal schokkend ( zie hierboven ) en omdat het werkeljik hoge kunst is.

Hier treft genie weer op waanzin. ze verblijft de helft van de tijd in psychiatrische klinieken.
Ook nu weer wat de reden is dat ze niet naar Oslo kan komen

Ze is hier in Oostenrijk de geliefste en de meeste gehaate autherin.

Ze heeft dan ook vaak nogal radikaal met de kleinbrugers in dit land afgerekend.
Klinkt goed
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  Trouwste user 2022 donderdag 7 oktober 2004 @ 17:28:24 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_22470270
Moedige keuze zo te zien.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_22475297
bij nader inzien heb ik ook nog LUST in de kast staan van haar (en gelezen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')