Haha...ik wist dat die vraag zou komen
![]()
Ik heb een huurwoning dus mag niet eens aan mijn stoppenkast knutselen. Mijn hele huis is gezekerd op 2 groepen. Eigenlijk 3, maar op die ene staat natuurlijk alleen de wasmachine. Nu hebben die slimmerds de verdeling niet zo slim aangepakt. Op de groep die er regelmatig uitklapt staan 2 slaapkamers, de keuken,de kelder, gang, toilet en douche. De laatste 3 zijn natuurlijk niet interessant, maar de eerste 3 wel. Ter verduidelijking, in de keuken koelkast, droger en vaatwasser, koffiezetapparaat, magnetron en indien nodig de frituurpan, en broodrooster. (en nog wat kleine stroometertjes) In de ene slaapkamer een zoon met een pc, installatie, t.v, spelcomputer en natuurlijk lichtbronnen. In mijn slaapkamer die ooit van mijn dochter was met dezelfde apparatuur als zoonlief, nu een waterbed met gescheiden matrassen dus 2 thermostaten. En in de kelder een vrieskast. En dat dus allemaal gezellig op 1 groep! En ja...nog steeds na zoveel jaar trap ik er dus nog regelmatig in, ff koffiezetten en dan vergeten dat de vaatwasser of droger aan staat. Of je vaatwasser aan hebben en dan willen stofzuigen terwijl je zoonlief alles wat aan kan ook aan heeft staan. (was net ietsje teveel) Verleden keer de vaatwasser al aan het draaien en dan de thermostaat van je waterbed 1 tandje hoger zetten. Het gaat soms allemaal net niet. Wat ik dan nog wel stiekem gedaan heb is de slaapkamers aarden hoewel de woningstichting dat ook al niet wilde. Op de andere groep staat dus een klein slaapkamertje (waar alleen een tv-tje en een oude pc staan die zelden draaien) en de huiskamer. In de huiskamer alleen een tv, pc en stereo en verlichting, dus geen energieslurpers. Op die groep heb ik dus capiciteit over maar aangezien daar niets geaard is kan ik niets vanuit de keuken overhevelen en de rest van de kamers zitten te ver weg om iets naar de huiskamer te brengen. UIteraard heb ik er toch al vaak aan gedacht om er groepen bij te plaatsen maar aangezien de meterkast op het portiek zit en zowel woningstichting en energiebedrijf er ook een sleutel van hebben wil ik het risico maar niet nemen. En idd wat partyman zegt, echt goedkoop is dat spul nu ook allemaal niet. Hebben jaren geleden eens bij mijn vriend een nieuwe groepkast met 7 of 8 groepen geplaats en dat koste toen ook al een bom duiten.
Gelijk nog een vraag want mijn kennis is wat weggezakt (ben al weer wat jaartjes uit de electra) bij mij staat de nuldraad ook nog gezekerd. Dat mag tegenwoordig toch niet meer, of ben ik nu abuis?