Nee geen kloon en ik hang ook geen extreem rechtse ideeen aan.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:32 schreef cultheld het volgende:
je bent vast een kloon, mister SS.
Je bent nog erger, met je übermensch ideeën.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:39 schreef ssebass het volgende:
[..]
Nee geen kloon en ik hang ook geen extreem rechtse ideeen aan.
Je bent niet de eerste die zo iets denktquote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:39 schreef ssebass het volgende:
[..]
Nee geen kloon en ik hang ook geen extreem rechtse ideeen aan.
Waarom alleen IQ?quote:[b]
....
Je vergeet hierbij dat de mensen met een laag IQ niet per definitie minder sociaal zijn, in tegendeel. Mensen met een hoger IQ hebben een betere baan, meer geld en besteden minder aandacht aan de medemens.quote:Dit zou eigenlijk wel moeten als je het puur uit het oogpunt van de evolutie ziet, waarbij de mensen elkaar niet zouden helpen en elk individu zichzelf zou moeten redden. Wat overigens niet opgaat in deze maatschappij.
én een MeneerGiraffe voor op f0k!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:47 schreef MeneerGiraffe het volgende:
We hebben ook bouwvakkers nodig
Gewoon grens van 100 aanhouden. Je moet ergens een grens stellen. Tja er zijn vast wel slimme Britney'squote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:42 schreef Fearlezz het volgende:
aardig idee. maar nu de volgende voorbeelden:Iemand met een IQ van 99, wat doe je daar dan mee? Steriliseren of laten gaan omdat het maar 1 punt verschil is? En laat je 'm gaan, wat doe je dan met 98? En het geval van Einstein meets Britney? Britney zal dan een verplichte sterilisatie moeten ondergaan, dus kan Einstein met z'n IQ van 800 ook geen kids meer krijgen? Hmm, rare situatie.
Trouwens, IQ is ook afhankelijk van het moment waarop je meet. Als je een week sport en goed eet, gaat je IQ automatisch iets van 10 punten omhoog heb ik wel eens begrepen. En ook zou je IQ op verschillende momenten van de dag anders zijn...
Laatste probleem waar ik nog tegen aan loop: als iedereen een IQ van 100+ heeft, wie gaat dan de riolen uitbaggeren?
Zeker EQ is ook van groot belang, maar dit was een grove opzet. Er zijn zeker meer variabelen. Het ging mij meer om het idee dat het hele concept van evolutie volgens Darwin niet meer opgaat en wij straks als mensen steeds zwakker worden. We krijgen steeds meer en we kunnen steeds minder. Ik heb ook nooit gezegd dat de wereld er leuker op zou worden. Ik vrees zelfs het tegendeel.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:44 schreef Haanibal het volgende:
[..]
Waarom alleen IQ?
EQ speelt ook zeker een belangrijke rol in een (positieve) vooruitgang![]()
Zo zijn er nog tal van 'variabelen'.
Als we jou nou eens steriliseren?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 01:01 schreef ssebass het volgende:
[..]
Gewoon grens van 100 aanhouden. Je moet ergens een grens stellen. Tja er zijn vast wel slimme Britney'sOke misschien ook niet, maar er zijn nog genoeg vrouwen hoor.
Tja dat uitbaggeren dat wordt dan maar geautomatiseerd, daar zal dan ook vast wel wat op gevonden worden.
[..]
Zeker EQ is ook van groot belang, maar dit was een grove opzet. Er zijn zeker meer variabelen. Het ging mij meer om het idee dat het hele concept van evolutie volgens Darwin niet meer opgaat en wij straks als mensen steeds zwakker worden. We krijgen steeds meer en we kunnen steeds minder. Ik heb ook nooit gezegd dat de wereld er leuker op zou worden. Ik vrees zelfs het tegendeel.
het is toch puur hypothetisch.. als je het einde van de openingspost eens leest vrindquote:Op donderdag 7 oktober 2004 01:02 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als we jou nou eens steriliseren?
zei ik alquote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:56 schreef TeRRoRiTe het volgende:
Het is onmogelijk dat iedereen een IQ van boven de 100 is, want het ijkpunt schuift mee. 100 is namelijk het gemiddelde.
IQ = Mentale Leeftijd / fysieke leeftijd * 100
Dus als je 10 jaar bent, maar het niveau hebt van de gemiddelde 12 jarige, kome je aan een IQ van 120. Maar als alle 10 jarigen het niveau hebben van de gemiddelde 12 jarige, dan betekend dit ook omgekeerd dat de gemiddelde 12 jarige het niveau heeft van een 10 jarige, oftewel een IQ van 83..
En als alle 10 jarigen een IQ hebben van 120, dan is hun mentale leeftijd gelijk aan hun eigen gemiddelde mentale leeftijd, en hebben ze dus toch weer een IQ van 100.
Anders gezegd: de mens wordt slimmer, maar dat zul je nooit uit IQ gemiddelden halen. De mens met een IQ van 90 nu, zal redelijk vergelijkbaar met een mens van 200 jaar geleden met een IQ van 120.
En sterilliseren is ook geen optie, dan was Beethoven ook nooit geboren.. Je zou zogezegd met een kanon op een mug schieten.
Ey, ik ga theoretische natuurkunde studerenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:50 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
én een MeneerGiraffe voor op f0k!
Als ik een stelling puur hypothetisch over een kruistocht tegen de islam begin, gaat er een dik slot op en krijg ik een ban...................quote:Op donderdag 7 oktober 2004 01:04 schreef Haanibal het volgende:
[..]
het is toch puur hypothetisch.. als je het einde van de openingspost eens leest vrind
Waarom zou je elkaar willen doden? Wie zegt dat de oerdriften meer naar boven komen bij hogere intelligentie, ik zie daar niet zo snel een verband. Het is ook de bedoeling dat het onderwijs en de rest van de maatschappij mee evolueren. Als je nu het onderwijs bekijkt zie je dat het steeds makkelijker wordt gemaakt. Ook voor de lagere beroepen is ook steeds minder werk en er komen steeds meer werkelozen bij tot mijn spijt. Als het onderwijs evolueert in positieve zin dan is er tenminste vooruitgang en ik denk dat die vooruitgang nodig is. De mens loopt steeds tegen moeilijkere problemen aan en er is steeds meer nodig om deze op te kunnen lossen. Stel je voor dat Einstein met een vrouw was getrouwd (de vrouwelijke Einstein) en deze kinderen kregen enzo voorts tot vele generaties later en vergelijk dat eens met een stel met een IQ van 60. Plaats deze beiden op twee werelden en zie het verschil. Het is niet voor te stellen hoe dit zal zijn alleen wat wel een feit is dat op de wereld van einstein problemen veroorzaakt door de natuur (ziekte, natuurkundige problemen) opgelost kunnen worden en zo de wereld met mensen kan voort laten bestaan (misschien ook na de rode reus).quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:40 schreef wonko het volgende:
Als er allleen mensen met een IQ van 100 of meer rondlopen krijg je alleen maar nog creatievere en betere methodes om elkaar te doden. En het onderwijs en de maatschappij evolueren mee. De rest zal niet wezenlijk veranderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |