abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22454247
zaterdag ga ik met de rest van mijn band ons oefenhok timmeren ergens bij iemand in een schuur, maar nu moet hij grote deels geluidsdicht zijn, wat voor materiaal kan ik daar het beste voor gebruiken?

we hebben al een hele shit load aan eierdozen maar ik denk niet dat dat voldoende is, iemand nog meer ideeen? het moet vooral niet duur zijn :-)
  woensdag 6 oktober 2004 @ 22:58:59 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_22454753
Purschuim?
Tempexplaten?
Steenwol?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_22455168
bij de gamma heb je van dat schuimrubber wat speciaal voor geluidswering is gemaakt, dat zwarte bobbelspul..
-edit- plaatje

tempex en steenwol helpen ook wel wat maar zijn voornamelijk voor warmte isolatie bedoeld

[ Bericht 21% gewijzigd door Schepseltje op 06-10-2004 23:24:56 ]
  woensdag 6 oktober 2004 @ 23:11:14 #4
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_22455198
Volgens mij stond in de folder van Praxis speciale geluidswerende isolatie te koop. In elk geval zorgen dat er een aantal luchtlagen na elkaar zijn zonder een vaste verbinding ertussen.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_22455217
steen wol is wel redelijk door en tempex ook, we hebben totaal 36 vierkante meter om te "behangen" voor wat ik gezien had is steenwol ongeveer 8 euro per vierkante meter das wel een beetje van het gekke
pi_22461418
eierdozen helpen niet, dat grijse isolatie bij de Gamma ook niet
wel die gekleurde isolatie (maar is niet te betalen )
Wij hebben onze oefenruimte net klaar en hebben ook zowat van alles geprobeerd
Het bestte is een goede isolatie ( isofer = ziet er uit als glaswol) en gipsplaten
(hoe zwaarder het materiaal hoe beter ) ook is het goed om de binnenwand vrij te maken van de buiten muur
ergert u niet, verwonderd u slechts
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:39:33 #7
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_22461959
En duur??? Alsof een Stratocaster met versterker niks kost??
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_22462018
glaswol...
pi_22476430
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:44 schreef Hanneke1983 het volgende:
glaswol...
dat is toch nog te duur 8 euro per m2

dat is dus voor ons : 288 euro beetje te veelv an het goeie...
pi_22481356
Klink raar misschien maar het isoleren van de vloer helpt al heel veel!

Tempex op de vloer en dan hout erop.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 01:05:56 #11
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_22481848
Ik heb zelf een drumhok gebouwd op zolder. Geheel geïsoleerd.
De Stichting Geluidshinder geeft folders uit waarin heel uitgebreid beschreven staat hoe je geluidshinder kunt voorkomen.

Wat ik heb gedaan:

- Een zwevende vloer aangelegd die op rubber blokken rust. De vloer is 10cm dik, en opgevuld met steenwol
- Vier systeemwanden gebouwd met dubbel gipsplaat, ook 10 cm dik en gevuld met steenwol.
- De systeemwanden zijn tegen de muren bevestigd met een geraamte van hout, waartussen bouwvilt geplaatst is om contactgeluid te voorkomen.
- De binnenkant van het dak bedekt met bovenstaande noppenmatten van de Gamma.
- De binnenkant van de systeemwanden bedekt met eierrekjes.
- Een goed afsluitende deur geplaatst in één van de wanden.

Die eierrekjes isoleren overigens niet, maar absorberen alleen. Om te voorkomen dat je zelf gek wordt van de herrie als je in de betreffende ruimte muziek maakt.

Ik heb alle materialen met wat zoekwerk kostenloos op de kop getikt op bouwplaatsen en/of uit containers gevist. Het goedkoopste is overigens viltdekens tegen de wanden hangen. Ook vier oude autobanden neerleggen, een dikke plaat triplex erop leggen en daarop je drumstel plaatsen scheelt al heel veel.
Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_22481876
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 23:10 schreef Schepseltje het volgende:
tempex
Ik las "tepel"

FTW!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')