FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Negatief beeld van brommer en scooterrijders
Leffe48woensdag 6 oktober 2004 @ 19:33
Stukje over scooters:
http://www.rtl.nl/system/(...)/video_template.html

Laten ze weer van die idiote ivmbo'ers aan het woord die GEEN ENKEL nuttig iets kunnen zeggen

"Als je zo zacht rijd kan je niet goed invoegen, dus dan ben je een gevaar op de weg"
En 2 van die idioten die wheelies gaan trekken op de stoep

Nou snap ik dat er heel wat idioten rond rijden zoals je in dat filmpje ziet, maar DAMN, zo krijgt Nederland wel een leuke kijk op brommer en scooter rijders in het algemeen
Nou snap ik ook waarom als ik met me brommertje aan kom rijden ik automatisch al weer een boze blik krijg van mensen die hun hondje uitlaten.

Ik vind het een beetje het zelfde als met die "kut Marokkanen"
90% van Nederland heeft nog nooit een conflict met een Marokkaan gehad, maar omdat de media zulke leuke stukjes er over maakt krijgt Nederland er wel weer een negatief beeld over.

Waarom maken ze niet zo'n stukje over opgevoerde brommers met mij er in?
Oh nee wacht, dat doen ze niet, want dat is niet intressant voor de bevolking, dan krijgen ze namelijk geen negatief beeld over brommerrijders

Ik irriteer me echt aan zulke stukjes
Die ivmbo'ers die je in dat filmpje ziet mogen ze van mij part ook afknallen, maar FFS maak niet zo'n subjectief stukje over scooters!!!
idiotforalivingwoensdag 6 oktober 2004 @ 19:40
sorry hoor maar die scooterrijders heb ik dagelijks mee te maken en ik kan niet anders zeggen dat het gewoon een stelletje mongolen zijn bij elkaar.
:edit: fipo
JaFFewoensdag 6 oktober 2004 @ 19:54
supermooi hoe die gast op zn smoel gaat met zn beter opletten
Fugiewoensdag 6 oktober 2004 @ 19:55
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:40 schreef idiotforaliving het volgende:
sorry hoor maar die scooterrijders heb ik dagelijks mee te maken en ik kan niet anders zeggen dat het gewoon een stelletje mongolen zijn bij elkaar.
inderdaad, een groot deel van de scooterrijders is echt te kansloos voor woorden en dat is uit eigen ervaring, niet omdat ik dat zie op tv (kijk geen tv dusjah)
Koen0swoensdag 6 oktober 2004 @ 19:55
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:54 schreef JaFFe het volgende:
supermooi hoe die gast op zn smoel gaat met zn beter opletten
Jah donders mooi wel simpele gastjes aan het woord ja.. ze spreken zichzelf tegen maja.. boeieh en de politie eruit rijden
TR08woensdag 6 oktober 2004 @ 19:57
Het spijt me, maar ik zie weinig beschaafde brommer/scooter rijders. Allemaal van die opgefokte pubers die nergens naar kijken en vooral hard willen scheuren. Opvoeren van brommers is niet gevaarlijk, nee natuurlijk niet als je 80 door de stad rijdt, bla bla bla.
Net zoals rokers die hun peuken maar neerflikkeren op straat terwijl ze wel 2 hele meters van een afvalbak staan, net zoals .... vul maar in.

Kortom, volgens mij is het beeld dat die uitzending schetst best correct
wadgemwoensdag 6 oktober 2004 @ 19:58
Het is gewoon een statistisch feit dat jij in de minderheid bent, als veilige brommerrijder. Het gros van de ventjes op brommerts en scooterts heeft nu eenmaal een petje en een IQ lager dan hun leeftijd.
TheSeeker_NLwoensdag 6 oktober 2004 @ 20:00
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:40 schreef idiotforaliving het volgende:
sorry hoor maar die scooterrijders heb ik dagelijks mee te maken en ik kan niet anders zeggen dat het gewoon een stelletje mongolen zijn bij elkaar.
klopt precies, je zou voor de gein maar eens 5 minuten in 't centrum van Houten moeten gaan staan.... ik weet niet wat TS probeert te zeggen, maar 't beeld van scooterrijders klopt behoorlijk goed hoor, 90% van de mensen die erop zit vind ik maar een bunch of idiots, en ja ik bid elke keer dat zo'n wheelie gast een keer kei hard op z'n bek gaat, het liefst als ik er bij sta.... ik verheug me nu al op dat moment, het zal vast nog wel een keer gebeuren... ik ga me kapot lachen...
Leffe48woensdag 6 oktober 2004 @ 20:01
Ik vind dat ze gewoon feiten moeten laten zien, en niet van die simpele zielen aan het woord moeten laten die zelf hét stereotype zijn voor de scooterrijder
Maar dat er veel idioten rond rijden is wel waar ja..
Probleem is dat de rest daar de gevolgen van krijgt, hogere verzekeringen, hogere boetes ed

* Leffe vind het tijd voor een bromfietsrijbewijs
bonkewoensdag 6 oktober 2004 @ 20:04
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:57 schreef TR08 het volgende:
Net zoals rokers die hun peuken maar neerflikkeren op straat terwijl ze wel 2 hele meters van een afvalbak staan, net zoals .... vul maar in.

Kortom, volgens mij is het beeld dat die uitzending schetst best correct
owkeej ik gooi me brandende peuk voortaan wel in een volle afvalbak op straat
TheSeeker_NLwoensdag 6 oktober 2004 @ 20:08
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:04 schreef bonke het volgende:

[..]

owkeej ik gooi me brandende peuk voortaan wel in een volle afvalbak op straat
ooit van uitdrukken gehoord?
alsemwoensdag 6 oktober 2004 @ 20:10
ik rij zelf op een brommer, honda mt5, ben nooit op mijn bek gegaan en heb nooit negatieve reacties gehad, hij loopt 90...
Leffe48woensdag 6 oktober 2004 @ 20:22
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:10 schreef alsem het volgende:
ik rij zelf op een brommer, honda mt5, ben nooit op mijn bek gegaan en heb nooit negatieve reacties gehad, hij loopt 90...
Your point?

Ik heb ook MT gereden trouwens
alsemwoensdag 6 oktober 2004 @ 20:56
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:22 schreef Leffe48 het volgende:

[..]

Your point?

Ik heb ook MT gereden trouwens
euuh.. weet ik veel, dat het brute dingen zijn en dat ze lekker snel kunnen zodat je makkelijk kan invoeg en je kan wheely's op de stoep maken
Barbaafwoensdag 6 oktober 2004 @ 21:21
Het punt is hoe je ermee omgaat. Moderne brommers (en de gouwe ouwe Kreidlers , Zundapps, Honda's en andere kwaliteitsoldies) zijn gebouwd voor een snelheid van 70-80 km/u, qua remmen en frame etc. Geen mens heeft ook een probleem met een brommer die dat kan, zolang je het maar niet op de stoep/woonerf/winkelcentrum doet. Helaas heeft de Nederlandse wetgever bepaalt dat een brommer niet harder dan 45 mag kunnen maar toch op de rijbaan moet zodat die autosjaken (automobilisten kunnen ook bosmongolen zijn) je de hele tijd willen inhalen (en vergeet die wielrenners niet die ff uit de wind willen zitten ). Een beetje opvoeren moet dus kunnen, daar wordt het verkeer niet onveiliger door.

Een andere zaak is natuurlijk opvoeren tot boven de 100, daar is de meerderheid van die machines gewoon niet geschikt voor. Als je er al een zwaardere voorrem op zet buig je je frame dubbel als je hard remt of vlot optrekt.

Wat in Nederland zou schelen is het aanpassen van de snelheidslimiet voor brommers, mijn idee is 30 op het fietspad en waar het overige verkeer dat ook moet, 50 op de rijbaan in de bebouwde kom en 80 op de rijbaan daarbuiten. Vermogensgrens hoger stellen ( wel 50 cc, anders haal je je rijbewijs maar) en bestuurders pakken op daadwerkelijke overtredingen, auto's zijn toch ook niet begrensd op 120? En met die kentekening die er aan komt wordt dat beter te doen.

Opvoeren wordt dan niet meer interessant voor de meesten want je kan toch al meekomen met het stadsverkeer, de enkeling die toch meer wil hou je altijd wel. Wel meteen een praktijtoets voor alles sneller dan een snorfiets, ook dan hou je Jackasses en Darwin Award nominees maar dat zie je ook bij automobilisten en motorrijders. Dan heb je ook meteen de kans dat ze zichzelf te pletter rjiden voordat ze op hun 18e in een auto stappen en nog meer schade aanrichten

In Duitsland hebben ze nu zo'n systeem, zie deze link. Waarom hier niet? (Nu ik erover denk, zal ik 'ns wat 2e kamerleden hierover aanschrijven?)
nero355woensdag 6 oktober 2004 @ 21:37
1. Als ze op de fiets zitten kunnen ze al niet fietsen.
2. Op de brommer/scooter dan dus al helemaal niet.
3. Leeftijd heeft er niks mee te maken :

Zag vandaag 2 vrouwen op een brommer en die reden weliswaar langzaam en beschaafd maar omdat ze dus gewoon niet kunnen rijden werden ze bijna door een auto geschept die gewoon normaal reed en dankzij hem zaten ze nu niet in het gips

Rijbewijs voor alles gewoon !!! FUCK IT !!! Als dat DE manier is om alle mongolen uit te sluiten (zooveel mogelijk dan......) dan moet het maar
Repeatwoensdag 6 oktober 2004 @ 21:45
Gaan ze van die hersenloze paupers interviewen. Kutaso's zijn het als je ziet hoe ze in het filmpje rijden. Ik heb een Puch Maxi S ( ), die ook niet helemaal standaard meer is ( ), maar je moet er gewoon normaal mee kunnen rijden. Op een lang fietspad wil ik hem best opentrekken, maar ik ga niet zo absurd hard en onverantwoord door de stad scheuren. Dat is gewoon achterlijk.
Youpwoensdag 6 oktober 2004 @ 22:23
jammer dat oldtimer rijders en hobbyisten onder het zelfde kopje vallen... 'scooters'
StefanPwoensdag 6 oktober 2004 @ 22:33
Knap van die journalisten dat ze de twee domste scooterrijders van heel Nederland hebben weten te vinden... zo welbespraakt en intelligent! Desondanks vermoed ik dat het gros van hun gelijken bijna even dom is. Ik heb nl. ook een grafhekel aan scooters omdat hun berijders 4 van de 5 keer gewoon niet kijken, veel te hard rijden, geen helm of licht dragen en ze een onvoorstelbare teringherrie produceren. Wheeeeeeeeeeeeeeeeennnnrgggggggggggggggg!!!! Lekker man, om die dingen van 5 straten verderop te horen aankomen en wegrijden.

Laat de Grote Leider Koos Spee daar maar eens tijd aan gaat besteden in plaats van normale automobilisten genadeloos overal voor te bekeuren....

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 06-10-2004 22:53:28 ]
Youpwoensdag 6 oktober 2004 @ 22:41
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:33 schreef StefanP het volgende:
Knap van die journalisten dat ze de twee domste scooterrijders van heel Nederland hebben weten te vinden... zo welbespraakt en intelligent! Desondanks vermoed ik dat het gros van hun gelijken bijna even dom is. Ik heb nl. ook een grafhekel aan scooters omdat hun bereiders 4 van de 5 keer gewoon niet kijken, veel te hard rijden, geen helm of licht draagt en ze een onvoorstelbare teringherrie produceren. Wheeeeeeeeeeeeeeeeennnnrgggggggggggggggg!!!! Lekker man, om die dingen van 5 straten verderop te horen aankomen en wegrijden.

Laat de Grote Leider Koos Spee daar maar eens tijd aan gaat besteden in plaats van normale automobilisten genadeloos overal voor te bekeuren....
wederom... zonde van de old timers enzo..... alles wat maar 45 mag en op 2 wielen staat heet een scooter voor den haag...

-edit-

jou sup zal ook niet al te stil zijn dacht k zo of vergis ik me nu?
OETEPETOETwoensdag 6 oktober 2004 @ 23:18
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:33 schreef StefanP het volgende:
Laat de Grote Leider Koos Spee daar maar eens tijd aan gaat besteden in plaats van normale automobilisten genadeloos overal voor te bekeuren....
Denk dat ze met ASO aanpak er wel genoeg aan doen. Zolang je je met je auto netjes gedraagd krijg je echt geen boete, "normale automobilisten" die een boete krijgen overtreden de regels net zo.

Ik ben grote voorstander van kentekens voor op scooters, zie te vaak medelanders op gestolen scooters 50cc en 180cc rijden zonder kenteken. Met grote kentekens vallen ze beter op als gestolen en tevens kan makkelijker worden bekeurt.
BazzoSwoensdag 6 oktober 2004 @ 23:20
Hoe die malloot daar op zijn bakkes tieft

-edit-
Ik kan niet eens op achterwiel rijden
Waarom zou ik het proberen? Ik had het ding alleen om van A naar B te komen, sneller dan op de fiets. En dat kon er goed mee
MercedesCLwoensdag 6 oktober 2004 @ 23:21
Nu denkt half nederland dat alle scooterrijders zijn zoals die gasten. Ze belichten de negatieve kant van scooters te veel vind ik. Alles voor de kijkcijfers
Tiemiewoensdag 6 oktober 2004 @ 23:24
Ik heb anders nog nooit iemand onder de 25 normaal op een brommer zien rijden. dus dat beeld is niet negatief, maar is de realiteit.
Oosthoekwoensdag 6 oktober 2004 @ 23:28
Het wordt inderdaad tijd voor een brommerrijbewijs, en een maximumsnelheid van 90 km/h zodat er ook normaal op de provinciale weg gereden kan worden en je niet continu van het fietspad naar de weg gestuurd wordt. HE-LE-MAAL gek word ik van dat gezeik. Auto's verwachten niet dat je de weg op komt en de invoegstukken zijn vaak zo gaar dat je moeite moet doen om niet stuiterend de weg op te rijden. Op de weg rijden is een stuk beter dan op het fietspad omdat het snelheidsverschil tussen auto's en brommers een stuk minder is dan tussen fietsers en brommers, maar vervolgens moet je wel nog gewoon op het fietspad buiten de bebouwde kom rijden.

Oh ja, daar had Den Haag even niet aan gedacht
Dabenzodonderdag 7 oktober 2004 @ 00:41
Even een voorbeeld van hoe de mensen die denken boven bromfietsers te staan over mij/brommersj denken.

Ik rij Tomos, niet opgevoerd, rijd 50 max. Ik stond voor een stoplicht en een elitair figuur stond links naast mij op zijn mountainbike met bijbehorend tenue, ik gaf al richting aan naar links en stond ook al zodanig voorgesorteerd, zelfs zo links dat hij dus op de rechterhelft stond en alle ruimte had om rechts naast mij te staan. Toch vond ie het nodig nog linkser te gaan staan. Ok, het licht ging op groen en ik reed weg en ging linksaf, dus meneer de elitaire fietser kwam in de knel. Het lijkt mij namelijk erg stug dat ik moet remmen om hem voor te laten gaan.

Dus die knakker slaat mij op mijn schouder met de tekst "Rot op met je brommer" met de intentie mij omver te duwen, wat mislukte en waarbij ik juist hem nog es extra de berm inreed om even een indruk van mijn integraalhelm achter te laten op zijn voorhoofd.

Zo denken ze dus over brommer rijders en die fietser weet nu dat ie ook de verkeerde tegen kan komen.
_Drake_donderdag 7 oktober 2004 @ 01:53
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 23:24 schreef Tiemie het volgende:
Ik heb anders nog nooit iemand onder de 25 normaal op een brommer zien rijden. dus dat beeld is niet negatief, maar is de realiteit.
Zullen we morgen een ritje maken


,Het word hoog tijd voor een stukje praktijk behalve de theorie aangezien dat zeker in deze tijd niet meer voldoet, en inderdaad 9 van de 10 scooter/brommer rijders zijn net kamikaze piloten, ik mag van mezelf zegen dat ik erg netjes rij (altijd richting aangeven, netjes voorang verlenen enz.).

ik gebruik me scooter btw hooftzakelijk voor woon werk verkeer, want zeg nu zelf ik rij voor 5 euro per week en dat doet geen enkele auto mij na (om nog maar te zwijgen over die file waar ik elke dag langsrij)

[ Bericht 20% gewijzigd door _Drake_ op 07-10-2004 02:01:46 ]
Tha_Flashdonderdag 7 oktober 2004 @ 09:04
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 01:53 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Zullen we morgen een ritje maken


,Het word hoog tijd voor een stukje praktijk behalve de theorie aangezien dat zeker in deze tijd niet meer voldoet, en inderdaad 9 van de 10 scooter/brommer rijders zijn net kamikaze piloten, ik mag van mezelf zegen dat ik erg netjes rij (altijd richting aangeven, netjes voorang verlenen enz.).

ik gebruik me scooter btw hooftzakelijk voor woon werk verkeer, want zeg nu zelf ik rij voor 5 euro per week en dat doet geen enkele auto mij na (om nog maar te zwijgen over die file waar ik elke dag langsrij)
Hetzelfde bij mij , ik rijd tussen de 100 en 150 dkm per jaar met de auto voor mijn beroep ( koerier ) en gebruik mijn scooter voor woon-werk verkeer.
Het voordeel is idd dat het veel goedkoper is en je nooit last van files hebt.
Mercy_symboldonderdag 7 oktober 2004 @ 09:08
Er bestaan geen normale Scooter rijders,

dus lekker laten opvoeren des te eerder rijden die debielen zich te pletter,
wat ik wel een goed idee vind is de leeftijd omhoog brengen naar 17 of 18 dan ik het ook niet meer aantrekkelijk om scooter te rijden omdat ze na dat jaar al in een auto mogen,

maar filmpje geeft wel het niveau van de gemiddelde scooterrijder in nederland weer,
Tjabbodonderdag 7 oktober 2004 @ 09:12
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 23:28 schreef Oosthoek het volgende:
Het wordt inderdaad tijd voor een brommerrijbewijs, en een maximumsnelheid van 90 km/h zodat er ook normaal op de provinciale weg gereden kan worden en je niet continu van het fietspad naar de weg gestuurd wordt. HE-LE-MAAL gek word ik van dat gezeik. Auto's verwachten niet dat je de weg op komt en de invoegstukken zijn vaak zo gaar dat je moeite moet doen om niet stuiterend de weg op te rijden. Op de weg rijden is een stuk beter dan op het fietspad omdat het snelheidsverschil tussen auto's en brommers een stuk minder is dan tussen fietsers en brommers, maar vervolgens moet je wel nog gewoon op het fietspad buiten de bebouwde kom rijden.

Oh ja, daar had Den Haag even niet aan gedacht :')
Het wordt tijd dat de brommer opvoer praktijken voorgoed aan banden gelegd wordt.
Gewoon max. 50 km/h en basta. (binnen de bebouwde kom 25 km/h)

En dat over dat fietspad is gewoon gezeik goddome. De meeste scooters rijden binnen de bebouwde kom precies waar het hen uitkomt. Zodra de weg vrij is gaan ze daar rijden, maar kom je bij een rotonde of stoplichten met een langere rij dan knallen ze je lekker over het fietspad voorbij.
Klootzakkerij noem ik dat. Die kinders hebben ab-so-luut geen gevoel voor verantwoordelijkheid laat staan dat je ze dan 90 km/h laat rijden.

In de auto ben jij bij 30km+ je rijbewijs kwijt, en bij de overschrijding van meer dan 50km+ de auto.
De brommer mag van mij een soortgelijk iets krijgen. Binnen de bebouwde kom meer dan 60km/h op de brommer en brommer kwijt. weg ermee met die rotzooi.

Zolang brommerrijdend nederland niet kan laten zien hoe het hoort, vind ik dat ze strakker aangepakt moeten worden.

Jammer voor de mensen die wél weten hoe het moet, maar zoals altijd verpesten een aantal het voor de rest en wie niet horen wil moet maar voelen.

Edit: en geen helm op is brommer kwijt. permanent.
xFriendxdonderdag 7 oktober 2004 @ 09:16
En dan te bedenken dat die gasten in het filmpje alleen maar de wheely kunnen maken omdat die scooters waar ze op zitten superlicht zijn. Zijn niet bepaald de standaard modellen als Aerox, Runner, Speedfight, Neos etc... Die jongens op het filmpje doen me daarom meer denken aan jongens op een bmxfiets ipv jongens die gewoon veel kracht in acceleratie hebben, en dan een autowheely kunnen maken.

Ik wijt de irritaties grotendeels aan asociaal en onverantwoordelijk rijgedrag, waarbij de nadruk niet ligt op de snelheden die de scooters halen. Door rood rijden, door winkelcentra rijden, stoepjes meepakken, wheely´s, geen helm op en rechts inhalen is vaste prik voor 75%, zo niet meer, van de groep scooterbestuurders.
Waar het aan ligt? Gewoon te weinig IQ. Status is belangrijker dan verkeersveiligheid. Helm op is niet goed voor je kapsel, af dat ding. Wachten voor rood? No way, I´m king of the road dus ik vlieg door. Dat een vrachtwagen die op dat moment van links komt zo over een scooter van 90kg walst komt niet bij ze op. Ik vind het jammer dat het beeld zo negatief is, maar het is wel heel begrijpelijk.

Ben het trouwens wel met een paar mensen eens dat ze net weer een paar dombo´s voor de camera hebben, maar als het een steekproef zou zijn dan is de kans op dombo´s vanzelfsprekend hoog.

ps. die 140-150 waar die gozer over praat is wel te halen, maar echt niet zo makkelijk als hij zegt. Om 140 te halen moet er toch wel flink wat gedaan worden. Plus dat een merendeel opschept over de snelheden. Als iemand tegen je zegt dat hij/zij 85 gaat, maak er dan maar 70-75 van.

Ik rij zelf ook scooter, maar ik zal niet de acties van de personen in het filmpje goedpraten. Kan er denk ik net zo kwaad om worden als andere mensen.

(en voor de die-hard scooterhaters, laatste jaar dat ik met mijne op de openbare weg rij, lekker aan knutselen, en dan blijft ie lekker op prive-terrein)
Tjabbodonderdag 7 oktober 2004 @ 09:34
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:16 schreef xFriendx het volgende:


(en voor de die-hard scooterhaters, laatste jaar dat ik met mijne op de openbare weg rij, lekker aan knutselen, en dan blijft ie lekker op prive-terrein)
En zo hoort het.
Rietvaerderdonderdag 7 oktober 2004 @ 09:41
Weer zoi'n topic?

Yup, wat wil je hier nu mee bereiken....? Er zijn je al 100-en topics voor geweest over deze dierensoort. Het BLIJVEN toch wel mongolen, doe je niks aan....

Ben het wel met je eens enzo, maar ja, je bereikt er zo weinig mee.....
Rietvaerderdonderdag 7 oktober 2004 @ 09:43
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:16 schreef xFriendx het volgende:
(en voor de die-hard scooterhaters, laatste jaar dat ik met mijne op de openbare weg rij, lekker aan knutselen, en dan blijft ie lekker op prive-terrein)
Toch nog ff reageren

Dit is het probleem nou ook juist, de meeste scooterrijders denken dat de openbare weg prive terrein is
punchdrunkdonderdag 7 oktober 2004 @ 09:45
het probleem met die dingen is gewoon dat de bestuurders ervan meestal niet genoeg verkeersinzicht hebben. die dingen rijden net zo hard als een auto, zeker in de stad, en ze schieten uit alle hoeken en gaten te voorschijn. ik dacht ook altijd dat ik wel wist wat ik deeed toen ik met mijn scootertje met 80 door de stad scheurde, maar sinds ik mijn rijbewijs heb, en eens terug ben gaan kijken vindt ik het een wonder dat ik nooit door een vrachtwagen geschept ben.
ploderusdonderdag 7 oktober 2004 @ 09:48
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 00:41 schreef Dabenzo het volgende:
Even een voorbeeld van hoe de mensen die denken boven bromfietsers te staan over mij/brommersj denken.

[..]
Ok, het licht ging op groen en ik reed weg en ging linksaf, dus meneer de elitaire fietser kwam in de knel. Het lijkt mij namelijk erg stug dat ik moet remmen om hem voor te laten gaan.
[..]
Rechtdoorgaand verkeer op zelfde weg heeft voorrang.. :')
Rietvaerderdonderdag 7 oktober 2004 @ 09:49
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:48 schreef ploderus het volgende:

[..]

Rechtdoorgaand verkeer op zelfde weg heeft voorrang.. :')
Wasda?



Wat een kneus ben jij Dabenzo, die fietsers had voorrang
ploderusdonderdag 7 oktober 2004 @ 09:50
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:49 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ja?
Als je brommah/scootah rijdt heeft deze regel geen betrekking op jou
Roadsterdonderdag 7 oktober 2004 @ 09:51
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:37 schreef nero355 het volgende:

Rijbewijs voor alles gewoon !!! FUCK IT !!! Als dat DE manier is om alle mongolen uit te sluiten (zooveel mogelijk dan......) dan moet het maar
Dan vallen er iig een hoop af.

Ik heb zelf ook gek gereden vroeger, zie je een paar jaar later pas in. Reed overigens wel altijd met helm en vaak ook met handschoenen en reed alleen hard op lege fietspaden, niet in de winkelstraat zoals het gros tegenwoordig doet.
ploderusdonderdag 7 oktober 2004 @ 09:51
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:49 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ja?
Niet snel editten he?
Rietvaerderdonderdag 7 oktober 2004 @ 09:52
En nu staat er plots iets anders.....
Rietvaerderdonderdag 7 oktober 2004 @ 09:52
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:51 schreef ploderus het volgende:

[..]

Niet snel editten he?
Het komt op hetzelfde neer beste meneer Plo
ploderusdonderdag 7 oktober 2004 @ 09:57
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:52 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Het komt op hetzelfde neer beste meneer Plo
Hai zai meneehr teguh mai!
Oosthoekdonderdag 7 oktober 2004 @ 10:00
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:12 schreef Tjabbo het volgende:
Het wordt tijd dat de brommer opvoer praktijken voorgoed aan banden gelegd wordt.
Gewoon max. 50 km/h en basta. (binnen de bebouwde kom 25 km/h)

En dat over dat fietspad is gewoon gezeik goddome. De meeste scooters rijden binnen de bebouwde kom precies waar het hen uitkomt. Zodra de weg vrij is gaan ze daar rijden, maar kom je bij een rotonde of stoplichten met een langere rij dan knallen ze je lekker over het fietspad voorbij.
Klootzakkerij noem ik dat. Die kinders hebben ab-so-luut geen gevoel voor verantwoordelijkheid laat staan dat je ze dan 90 km/h laat rijden.

In de auto ben jij bij 30km+ je rijbewijs kwijt, en bij de overschrijding van meer dan 50km+ de auto.
De brommer mag van mij een soortgelijk iets krijgen. Binnen de bebouwde kom meer dan 60km/h op de brommer en brommer kwijt. weg ermee met die rotzooi.

Zolang brommerrijdend nederland niet kan laten zien hoe het hoort, vind ik dat ze strakker aangepakt moeten worden.

Jammer voor de mensen die wél weten hoe het moet, maar zoals altijd verpesten een aantal het voor de rest en wie niet horen wil moet maar voelen.

Edit: en geen helm op is brommer kwijt. permanent.
Hoe gefrustreerd kun je zijn?

In meerdere landen in de EU hebben ze een klein motorrijbewijs icm een 90 of 80 km/h restrictie. Als dat ècht niet zou werken, zouden ze het allang hebben afgeschaft. Het ligt er niet aan dat de Nederlandse jeugd onverantwoordelijk is (het gebrek aan IQ helpt wel mee) maar ze zien de gevaren niet, daarom moet er ook dat strenge praktijkexamen komen waar ik al jaaaaaren voor pleit. Dat is namelijk de enige manier om de echte idioten te stoppen.

Ben jij overigens wel heiliger dan de paus?
Byte_Medonderdag 7 oktober 2004 @ 10:14
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:33 schreef Leffe48 het volgende:
Stukje over scooters:
http://www.rtl.nl/system/(...)/video_template.html

Laten ze weer van die idiote ivmbo'ers aan het woord die GEEN ENKEL nuttig iets kunnen zeggen

"Als je zo zacht rijd kan je niet goed invoegen, dus dan ben je een gevaar op de weg"
En 2 van die idioten die wheelies gaan trekken op de stoep

Nou snap ik dat er heel wat idioten rond rijden zoals je in dat filmpje ziet, maar DAMN, zo krijgt Nederland wel een leuke kijk op brommer en scooter rijders in het algemeen
Nou snap ik ook waarom als ik met me brommertje aan kom rijden ik automatisch al weer een boze blik krijg van mensen die hun hondje uitlaten.

Ik vind het een beetje het zelfde als met die "kut Marokkanen"
90% van Nederland heeft nog nooit een conflict met een Marokkaan gehad, maar omdat de media zulke leuke stukjes er over maakt krijgt Nederland er wel weer een negatief beeld over.

Waarom maken ze niet zo'n stukje over opgevoerde brommers met mij er in?
Oh nee wacht, dat doen ze niet, want dat is niet intressant voor de bevolking, dan krijgen ze namelijk geen negatief beeld over brommerrijders

Ik irriteer me echt aan zulke stukjes
Die ivmbo'ers die je in dat filmpje ziet mogen ze van mij part ook afknallen, maar FFS maak niet zo'n subjectief stukje over scooters!!!
de overgrote meerderheid van scooterrijders zijn gewoon ongelooflijke mongolen. dus als je dan een beetje gaat generaliseren, zeg je al gauw dat alle scooterrijders dat zijn. en dat jij dat nou toevallig niet bent, tsjaa pech. als je niet met ze geassocieerd wilt worden ga je toch lekker fietsen.
R-AdIoAcTiVedonderdag 7 oktober 2004 @ 10:28
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 23:20 schreef BazzoS het volgende:
Hoe die malloot daar op zijn bakkes tieft

-edit-
Ik kan niet eens op achterwiel rijden
Waarom zou ik het proberen? Ik had het ding alleen om van A naar B te komen, sneller dan op de fiets. En dat kon er goed mee
Ik had inderdaad mijn zundapp ook om ergens te komen. Alleen was dat in mijn vrije tijd. Ik reed er niet super veel op. Nu al helemaal niet vanwege rijbewijs.

Maar ik heb nu soms best wel zin om een keer vol op de rem te gaan staan als zoiets achter je zit.
De leeftijd verhogen van 16 naar 18 vind ik dan ook een goed id. Want blijkbaar is de jeugd van 16 nog niet klaar om op de weg deel te nemen.
Roadsterdonderdag 7 oktober 2004 @ 10:29
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:14 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

de overgrote meerderheid van scooterrijders zijn gewoon ongelooflijke mongolen. dus als je dan een beetje gaat generaliseren, zeg je al gauw dat alle scooterrijders dat zijn. en dat jij dat nou toevallig niet bent, tsjaa pech. als je niet met ze geassocieerd wilt worden ga je toch lekker fietsen.
Zo kan je het bijna wel stellen ja, helaas maar waar. Denk dat zeker 3kwart tot de "aso" rijders behoort.

Rietvaerderdonderdag 7 oktober 2004 @ 10:39
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:12 schreef Tjabbo het volgende:
In de auto ben jij bij 30km+ je rijbewijs kwijt, en bij de overschrijding van meer dan 50km+ de auto.
Moet ik je toch even corrigeren.

Bij 30km/h te hard gaat er een punt van je rijbewijs af, mocht je een puntenrijbewijs hebben.
30km/h is geen wet Mulder meer, dus bepaalt de OvJ je boetee.

Bij 50km/h te hard ben je je rijbewijs pas kwijt...
Roadsterdonderdag 7 oktober 2004 @ 10:50
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:39 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Moet ik je toch even corrigeren.

Bij 30km/h te hard gaat er een punt van je rijbewijs af, mocht je een puntenrijbewijs hebben.
30km/h is geen wet Mulder meer, dus bepaalt de OvJ je boetee.

Bij 50km/h te hard ben je je rijbewijs pas kwijt...
Nog even corrigeren dan.

>30km/u in de kom en B-wegen, >40km/u op snelwegen.

Bij 51km/u te hard of meer kan je rijbewijs ingenomen worden.

Rietvaerderdonderdag 7 oktober 2004 @ 11:00
50km/h te hard ook al....
Roadsterdonderdag 7 oktober 2004 @ 11:13
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:00 schreef Rietvaerder het volgende:
50km/h te hard ook al....
Als ik vanmiddag tijd heb zal ik het inscannen voor je, stond duidelijk in de brief die ik in mn handen gedrukt kreeg "Bij 51km/u of meer...."
jeuckendonderdag 7 oktober 2004 @ 11:24
Ze moeten de minimumleeftijd voor het berijden van brommers en scooters ook gewoon 18 maken. Dan zul je in ene veel minder brommers en scooters zien rijden.
Want zeg nou zelf, als jij 18 wordt, waar geef je dan het liefst je geld aan uit? Een duffe scooter of je autorijbewijs?
woediewokkiedonderdag 7 oktober 2004 @ 11:27
ze motten jullie alle x laten lopen klote 10 ners,verwende nesten
Tjabbodonderdag 7 oktober 2004 @ 11:27
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:00 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Hoe gefrustreerd kun je zijn?

In meerdere landen in de EU hebben ze een klein motorrijbewijs icm een 90 of 80 km/h restrictie. Als dat ècht niet zou werken, zouden ze het allang hebben afgeschaft. Het ligt er niet aan dat de Nederlandse jeugd onverantwoordelijk is (het gebrek aan IQ helpt wel mee) maar ze zien de gevaren niet, daarom moet er ook dat strenge praktijkexamen komen waar ik al jaaaaaren voor pleit. Dat is namelijk de enige manier om de echte idioten te stoppen.

Ben jij overigens wel heiliger dan de paus?
Ja zoals je leest ben ik redelijk frusty daarover soms ja.

Kijk dat dat in veel landen werkt wil niet zeggen dat dat hier werkt. Cultuurverschillen en zo.
Misschien wel, ik ga je geen ongelijk geven, maar ik heb er echt mijn twijfels over.

Het is natuurlijk onzin dat mensen met een hoog IQ geen brommer rijden, hoewel inderdaad die kansloze OLO'ers vaker op zo'n ding rijden dan sommige andere mensen. Ik vind het meer en meer onverantwoordelijkheid. Jij noemt het dingen niet zien. In het verkeer heb je zowel met de auto als op de brommer een moordwapen in handen. Dat is tot sommige brommerrijders niet doorgedrongen. Geef het een naam, maar daar moet wel wat aan gedaan worden, en het komt imho door de leeftijd.

Ikzelf rijd altijd te hard, maar waar het kan. Niet in de bebouwde kom waar veel voetgangers, fietsers e.d. zijn. Ook rag ik niet langs een file auto's om vooraan in te voegen of zelfs door rood om ergens voorlangs te kunnen. Dat doen brommers wel. En als je ze 80 of 90 km/h laat rijden gaan ze alleen maar harder langs je heen.

Laatst reed ik rustig een rotonde op. Een brommer beviel dat niet, en ging er buitenlangs, over het fietspad gedeelte. Toen ik afsloeg had ik hem bijna voor op mijn motorkap. Ik had hem gelukkig in de gaten gehouden, maar hij hoort natuurlijk net als de rest van de weggebruikers netjes achter me te blijven.

En nee, ik ben niet heiliger dan de paus. Brommers hebben mij nooit gelegen, ik heb er nooit een gewild. Ik heb doorgespaard om direct een mooie auto te kopen.
(toch weer IQ enzo )
Rietvaerderdonderdag 7 oktober 2004 @ 11:32
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:13 schreef Roadster het volgende:

[..]

Als ik vanmiddag tijd heb zal ik het inscannen voor je, stond duidelijk in de brief die ik in mn handen gedrukt kreeg "Bij 51km/u of meer...."
Kijk je nooit naar Wegmisbrukers ofzo....

49km/h te hard heb je nog geluk, 50km/h is toch echt je papiertje kwijt.
Rietvaerderdonderdag 7 oktober 2004 @ 11:32
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:24 schreef jeucken het volgende:
Ze moeten de minimumleeftijd voor het berijden van brommers en scooters ook gewoon 18 maken. Dan zul je in ene veel minder brommers en scooters zien rijden.
Want zeg nou zelf, als jij 18 wordt, waar geef je dan het liefst je geld aan uit? Een duffe scooter of je autorijbewijs?
Motorrijbewijs
Tjabbodonderdag 7 oktober 2004 @ 12:04
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:32 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Motorrijbewijs
Maar dan wel eerst een IQ test laten doen
Metro2005donderdag 7 oktober 2004 @ 12:06
ze moeten iedereen gewoon een rijbewijs laten halen voor brommers en de leeftijd gewoon op 16 laten.
alles op kenteken zetten en bekeuren als je te snel rijdt (niet als je te snel kan)
en de snelheden gelijktrekken met het overige verkeer als je op de gewone weg moet rijden
Roadsterdonderdag 7 oktober 2004 @ 12:11
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:32 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Kijk je nooit naar Wegmisbrukers ofzo....

49km/h te hard heb je nog geluk, 50km/h is toch echt je papiertje kwijt.
Doe normaal man.. wat zegt er nou meer.. een brief van een politieambtenaar of een prutsprogramma als wegmisbruikers...
Tjabbodonderdag 7 oktober 2004 @ 12:49
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:32 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Kijk je nooit naar Wegmisbrukers ofzo....

49km/h te hard heb je nog geluk, 50km/h is toch echt je papiertje kwijt.
Ja hoe dom kun je de regels opstellen. bij 49 km/h te hard tegen een boom ben je net zo goed dood als bij 51km/h te hard.

Het heeft gewoon verdomd weinig met verkeersveiligheid te maken.
Maak strakke regels, of maak ze niet.
Rietvaerderdonderdag 7 oktober 2004 @ 13:59
Tja.. ze moeten natuurlijk ergens de grens stellen
Rietvaerderdonderdag 7 oktober 2004 @ 13:59
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 12:04 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Maar dan wel eerst een IQ test laten doen
Aardig ideetje

Helaas zegt IQ ook niet altijd alles over je beheersing

Ken genoeg Universiteit gasten die als een mongool rijden..

Als ik om me heen kijk zit het ongeveer zo:

De stille, teruggetrokken mensen rijden als een beest op de motor terwijl de wat luidluchterige types wat beheersder rijden.......
Encoredonderdag 7 oktober 2004 @ 14:16
Ik heb een hekel aan die kutscooterrijders, waarom? Omdat ik weet hoe ik zelf was toen ik scooter reed, klinkt misschien hypocriet, maar het ligt er maar net aan vanuit welk perspectief je het bekijkt. Op die leeftijd heb je nu eenmaal wat bravoure wat tot uiting komt in je rijgedrag. Als automobilist zijnde heb je een hekel aan scooters omdat ze kriskras over de weg rijden, verkeerslichten negeren, en andersom hebben scooterrijders een hekel aan automobilisten omdat die zelden een scooter erlangs laten bij filevorming en ze binnen de bebouwde kom weinig afstand van ze houden en vaak dringen.

Het is dus eigenlijk niet eerlijk maar aangezien ik automobilist ben: kutscooters

ik moet er wel bijzeggen dat er steeds minder scooters op straat te zien zijn, en als ik er al een zie rijden is het altijd een allochtoon die hem berijdt en 9 van de 10 keer zonder helm.
Encoredonderdag 7 oktober 2004 @ 14:21
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 13:59 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

De stille, teruggetrokken mensen rijden als een beest op de motor terwijl de wat luidluchterige types wat beheersder rijden.......
Ik denk dat het eerder andersom is, als ik bij mij op de middelbare school keek, reden de stille teruggetrokken mensen, als ze al uberhaupt een scooter hadden, netjes 45 en hielden zich aan alle regels, terwijl de drukkere, "asocialere" mensen negatief gedrag ook op de scooter lieten zien.
Rietvaerderdonderdag 7 oktober 2004 @ 15:01
Ja scooters

Heb het over motorrijders. En had het over mijn omgeving en ervaring..
TheDon1985donderdag 7 oktober 2004 @ 15:11
Ik wordt ook niet blij van motors, scooters, brommers, fietsers, whatever als ik mn hond uitlaat.
Niet eens zo zeer omdat ik DAAR wat tegen heb (al rijden ze soms behoorlijk hard), maar het is behoorlijk irritant om elke keer die hond terug te moeten halen.

/aso-modus aan
Eigenlijk moet ik gewoon een goeie staaldraad over de weg spannen
/aso-modus uit

En het geluid wat die dingen produceren daar wordt je ook niet blij van.
Ben ik aan het relaxen, breekt er ineens zo'n ding door de geluidsbariere.
Rietvaerderdonderdag 7 oktober 2004 @ 15:15
Owja en hij rent niet achter auto's aan?

En fietsen die herrie maken?

Ik denk dat jij een grot in Spanje moet gaan wonen, die bouwen ze daar namelijk speciaal voor mensen zoals jij.

PS Beetje moderne (>93) motoren met een originele uitlaat hoor je bijna niet
TheDon1985donderdag 7 oktober 2004 @ 15:17
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:15 schreef Rietvaerder het volgende:
Owja en hij rent niet achter auto's aan?

PS Beetje moderne (>93) motoren met een originele uitlaat hoor je bijna niet
Ik heb het idee dat ze expres iets willen met zo veel mogelijk lawaai en dampen.
xFriendxdonderdag 7 oktober 2004 @ 15:24
Ik moet inderdaad bekennen dat mijn scooter niet bepaald geruisloos is. Ik rem altijd wel af als ik langs iemand moet met een hond of een klein kind, maar ik ga er niet over oordelen of het netjes is of niet, ik ben per definitie al fout als ik topic hier zo doorlees. En vaak lopen mensen met honden naast of op kleine paadjes, waar ik sowieso al niet boven de 40-50 uit kom.
xFriendxdonderdag 7 oktober 2004 @ 15:27
Ik vraag me meteen af hoeveel mensen me uberhaupt geloven, dat ik rechts voorrang geef, knipperlichten altijd gebruik, rem bij zebrapaden, geen stoepjes meepak, rechts inhalen niet eens aan denk.... maar goed, m´n scooter kan te hard, en dat blijft fout.

OT: denken jullie dat het aan scooterbestuurders zelf is om het beeld te verbeteren, en kan dat? Of is het onmogelijk, en moet de politie maar zo hard mogelijk optreden?
Byte_Medonderdag 7 oktober 2004 @ 15:30
de politie moet zeker harder optreden. duidelijke regels opstellen, en die regels naleven. bij bepaalde overtredingen scooter innemen, en zonodig ook dat rijbewijs voor scooters/brommers.
Rietvaerderdonderdag 7 oktober 2004 @ 15:30
Waarom probeer je jezefl nu het perfecte verkeersdeelnemer-beeld bezorgen? Ben je bang voor TheDon?

TheDon: Waarom? Een open demper kan best mooi zijn, heb er zelf ook 1 (gehad) en dat koop ik puur voor mezelf, klinkt gewoon vet Dat andere nu van elk beetje mooie herrie gaan janken is hun probleem....
Tjabbodonderdag 7 oktober 2004 @ 15:34
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:24 schreef xFriendx het volgende:
Ik moet inderdaad bekennen dat mijn scooter niet bepaald geruisloos is. Ik rem altijd wel af als ik langs iemand moet met een hond of een klein kind, maar ik ga er niet over oordelen of het netjes is of niet, ik ben per definitie al fout als ik topic hier zo doorlees. En vaak lopen mensen met honden naast of op kleine paadjes, waar ik sowieso al niet boven de 40-50 uit kom.
Ik neem aan dat je gewoon op de openbare weg rijdt, en daar heb je niet echt last van mensen die honden uitlaten. Zo wel, dan zijn zij fout want die moeten op het voetpad blijven.

En in het bos, tja, daar mag je helemaal niet komen met een bromfiets.
Buiten de bebouwde kom is het idd netjes wat af te remmen maar daar kunnen mensen ook verwachten dat je met meer lawaai/snelheid langsrijdt. Dat doen auto's ook.
Tjabbodonderdag 7 oktober 2004 @ 15:41
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:27 schreef xFriendx het volgende:
Ik vraag me meteen af hoeveel mensen me uberhaupt geloven, dat ik rechts voorrang geef, knipperlichten altijd gebruik, rem bij zebrapaden, geen stoepjes meepak, rechts inhalen niet eens aan denk.... maar goed, m´n scooter kan te hard, en dat blijft fout.

OT: denken jullie dat het aan scooterbestuurders zelf is om het beeld te verbeteren, en kan dat? Of is het onmogelijk, en moet de politie maar zo hard mogelijk optreden?
Ik geloof je wel. het is geen persoonlijke aanval maar we scheren alle brommerrijders ff over één kam
xFriendxdonderdag 7 oktober 2004 @ 15:53
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:41 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ik geloof je wel. het is geen persoonlijke aanval maar we scheren alle brommerrijders ff over één kam
En dat mag. Als Jantje oma A bijna van d´r sokken rijdt, en ik kom de volgende dag langs oma A rijden denkt ze ook: weer zo´n t*ringbrommer!

en logisch.....

Feit blijft dat 75% of meer gewoonweg op de weg toert zonder aan de eenmalig geleerde regels te denken. Maar misschien ligt het ook aan mijn leeftijd en karakter, heb nooit iets gehad van opscheppen.
TheDon1985donderdag 7 oktober 2004 @ 16:07
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:34 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je gewoon op de openbare weg rijdt, en daar heb je niet echt last van mensen die honden uitlaten. Zo wel, dan zijn zij fout want die moeten op het voetpad blijven.

En in het bos, tja, daar mag je helemaal niet komen met een bromfiets.
Buiten de bebouwde kom is het idd netjes wat af te remmen maar daar kunnen mensen ook verwachten dat je met meer lawaai/snelheid langsrijdt. Dat doen auto's ook.
Ik moet trouwens bekennen dat ik bepaalde routes wel deels over de autobaan loop, maar dan wel precies is in het midden, zodat ik van baan naar baan ga als er wat aan komt.

Maar ik maak ook regelmatig mee dat motors en autos op de fietspaden/door de bossen (ja, zelfs door maisvelden) rijden om binnendoor te gaan...mn pa daar ook wel een handje van (we hebben wel eens in de sloot gezeten bij het passeren van de rij voor de douane )

Dus al met al houdt dat de boel een beetje in evenwicht.
PatrickMdonderdag 7 oktober 2004 @ 20:37
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 13:59 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Als ik om me heen kijk zit het ongeveer zo:

De stille, teruggetrokken mensen rijden als een beest op de motor terwijl de wat luidluchterige types wat beheersder rijden.......
Of van die idioten die net op een andere motor stappen en dan wheelies gaan trekken, en met 200 km p/h door de polder knallen met een BMW R1100S stage 4 getuned

Of voor het eerst van hun leven op een supersport stappen, bijv. een Yamaha YZF 750 R en gelijk 230 km p/h over een 50 km p/h weg blazen

Dat zijn zulke mongolen... die moeten ze gelijk de rest van hun leven de rijbewijs afpakken







PatrickMdonderdag 7 oktober 2004 @ 20:43
En oja... binnenkort de Kawasaki ZX-9R Ninja '01 van m'n zwager uitproberen
_Drake_donderdag 7 oktober 2004 @ 21:14
Volgens dit topic ben ik een asociale sjonnie met petje en het iq van een pinda,

:'(
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:27 schreef xFriendx het volgende:
Ik vraag me meteen af hoeveel mensen me uberhaupt geloven, dat ik rechts voorrang geef, knipperlichten altijd gebruik, rem bij zebrapaden, geen stoepjes meepak, rechts inhalen niet eens aan denk.... maar goed, m´n scooter kan te hard, en dat blijft fout.
Je hebt er iedergeval 1 nu