abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 oktober 2004 @ 19:33:24 #1
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_22449467
Stukje over scooters:
http://www.rtl.nl/system/(...)/video_template.html

Laten ze weer van die idiote ivmbo'ers aan het woord die GEEN ENKEL nuttig iets kunnen zeggen

"Als je zo zacht rijd kan je niet goed invoegen, dus dan ben je een gevaar op de weg"
En 2 van die idioten die wheelies gaan trekken op de stoep

Nou snap ik dat er heel wat idioten rond rijden zoals je in dat filmpje ziet, maar DAMN, zo krijgt Nederland wel een leuke kijk op brommer en scooter rijders in het algemeen
Nou snap ik ook waarom als ik met me brommertje aan kom rijden ik automatisch al weer een boze blik krijg van mensen die hun hondje uitlaten.

Ik vind het een beetje het zelfde als met die "kut Marokkanen"
90% van Nederland heeft nog nooit een conflict met een Marokkaan gehad, maar omdat de media zulke leuke stukjes er over maakt krijgt Nederland er wel weer een negatief beeld over.

Waarom maken ze niet zo'n stukje over opgevoerde brommers met mij er in?
Oh nee wacht, dat doen ze niet, want dat is niet intressant voor de bevolking, dan krijgen ze namelijk geen negatief beeld over brommerrijders

Ik irriteer me echt aan zulke stukjes
Die ivmbo'ers die je in dat filmpje ziet mogen ze van mij part ook afknallen, maar FFS maak niet zo'n subjectief stukje over scooters!!!
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_22449626
sorry hoor maar die scooterrijders heb ik dagelijks mee te maken en ik kan niet anders zeggen dat het gewoon een stelletje mongolen zijn bij elkaar.
:edit: fipo
pi_22449853
supermooi hoe die gast op zn smoel gaat met zn beter opletten
  woensdag 6 oktober 2004 @ 19:55:12 #4
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_22449866
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:40 schreef idiotforaliving het volgende:
sorry hoor maar die scooterrijders heb ik dagelijks mee te maken en ik kan niet anders zeggen dat het gewoon een stelletje mongolen zijn bij elkaar.
inderdaad, een groot deel van de scooterrijders is echt te kansloos voor woorden en dat is uit eigen ervaring, niet omdat ik dat zie op tv (kijk geen tv dusjah)
pi_22449879
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:54 schreef JaFFe het volgende:
supermooi hoe die gast op zn smoel gaat met zn beter opletten
Jah donders mooi wel simpele gastjes aan het woord ja.. ze spreken zichzelf tegen maja.. boeieh en de politie eruit rijden
  woensdag 6 oktober 2004 @ 19:57:03 #6
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_22449903
Het spijt me, maar ik zie weinig beschaafde brommer/scooter rijders. Allemaal van die opgefokte pubers die nergens naar kijken en vooral hard willen scheuren. Opvoeren van brommers is niet gevaarlijk, nee natuurlijk niet als je 80 door de stad rijdt, bla bla bla.
Net zoals rokers die hun peuken maar neerflikkeren op straat terwijl ze wel 2 hele meters van een afvalbak staan, net zoals .... vul maar in.

Kortom, volgens mij is het beeld dat die uitzending schetst best correct
  woensdag 6 oktober 2004 @ 19:58:03 #7
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_22449920
Het is gewoon een statistisch feit dat jij in de minderheid bent, als veilige brommerrijder. Het gros van de ventjes op brommerts en scooterts heeft nu eenmaal een petje en een IQ lager dan hun leeftijd.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 20:00:50 #8
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_22449971
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:40 schreef idiotforaliving het volgende:
klopt precies, je zou voor de gein maar eens 5 minuten in 't centrum van Houten moeten gaan staan.... ik weet niet wat TS probeert te zeggen, maar 't beeld van scooterrijders klopt behoorlijk goed hoor, 90% van de mensen die erop zit vind ik maar een bunch of idiots, en ja ik bid elke keer dat zo'n wheelie gast een keer kei hard op z'n bek gaat, het liefst als ik er bij sta.... ik verheug me nu al op dat moment, het zal vast nog wel een keer gebeuren... ik ga me kapot lachen...
  woensdag 6 oktober 2004 @ 20:01:17 #9
93965 Leffe48
pi_22449978
Ik vind dat ze gewoon feiten moeten laten zien, en niet van die simpele zielen aan het woord moeten laten die zelf hét stereotype zijn voor de scooterrijder
Maar dat er veel idioten rond rijden is wel waar ja..
Probleem is dat de rest daar de gevolgen van krijgt, hogere verzekeringen, hogere boetes ed

* Leffe vind het tijd voor een bromfietsrijbewijs
  woensdag 6 oktober 2004 @ 20:04:54 #10
64781 bonke
pipo koeie
pi_22450036
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:57 schreef TR08 het volgende:
Net zoals rokers die hun peuken maar neerflikkeren op straat terwijl ze wel 2 hele meters van een afvalbak staan, net zoals .... vul maar in.

Kortom, volgens mij is het beeld dat die uitzending schetst best correct
owkeej ik gooi me brandende peuk voortaan wel in een volle afvalbak op straat
pies on joe toe
  woensdag 6 oktober 2004 @ 20:08:26 #11
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_22450104
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:04 schreef bonke het volgende:

[..]

owkeej ik gooi me brandende peuk voortaan wel in een volle afvalbak op straat
ooit van uitdrukken gehoord?
pi_22450141
ik rij zelf op een brommer, honda mt5, ben nooit op mijn bek gegaan en heb nooit negatieve reacties gehad, hij loopt 90...
  woensdag 6 oktober 2004 @ 20:22:02 #13
93965 Leffe48
pi_22450358
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:10 schreef alsem het volgende:
ik rij zelf op een brommer, honda mt5, ben nooit op mijn bek gegaan en heb nooit negatieve reacties gehad, hij loopt 90...
Your point?

Ik heb ook MT gereden trouwens
pi_22451158
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:22 schreef Leffe48 het volgende:

[..]

Your point?

Ik heb ook MT gereden trouwens
euuh.. weet ik veel, dat het brute dingen zijn en dat ze lekker snel kunnen zodat je makkelijk kan invoeg en je kan wheely's op de stoep maken
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2004 @ 21:21:25 #15
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_22451830
Het punt is hoe je ermee omgaat. Moderne brommers (en de gouwe ouwe Kreidlers , Zundapps, Honda's en andere kwaliteitsoldies) zijn gebouwd voor een snelheid van 70-80 km/u, qua remmen en frame etc. Geen mens heeft ook een probleem met een brommer die dat kan, zolang je het maar niet op de stoep/woonerf/winkelcentrum doet. Helaas heeft de Nederlandse wetgever bepaalt dat een brommer niet harder dan 45 mag kunnen maar toch op de rijbaan moet zodat die autosjaken (automobilisten kunnen ook bosmongolen zijn) je de hele tijd willen inhalen (en vergeet die wielrenners niet die ff uit de wind willen zitten ). Een beetje opvoeren moet dus kunnen, daar wordt het verkeer niet onveiliger door.

Een andere zaak is natuurlijk opvoeren tot boven de 100, daar is de meerderheid van die machines gewoon niet geschikt voor. Als je er al een zwaardere voorrem op zet buig je je frame dubbel als je hard remt of vlot optrekt.

Wat in Nederland zou schelen is het aanpassen van de snelheidslimiet voor brommers, mijn idee is 30 op het fietspad en waar het overige verkeer dat ook moet, 50 op de rijbaan in de bebouwde kom en 80 op de rijbaan daarbuiten. Vermogensgrens hoger stellen ( wel 50 cc, anders haal je je rijbewijs maar) en bestuurders pakken op daadwerkelijke overtredingen, auto's zijn toch ook niet begrensd op 120? En met die kentekening die er aan komt wordt dat beter te doen.

Opvoeren wordt dan niet meer interessant voor de meesten want je kan toch al meekomen met het stadsverkeer, de enkeling die toch meer wil hou je altijd wel. Wel meteen een praktijtoets voor alles sneller dan een snorfiets, ook dan hou je Jackasses en Darwin Award nominees maar dat zie je ook bij automobilisten en motorrijders. Dan heb je ook meteen de kans dat ze zichzelf te pletter rjiden voordat ze op hun 18e in een auto stappen en nog meer schade aanrichten

In Duitsland hebben ze nu zo'n systeem, zie deze link. Waarom hier niet? (Nu ik erover denk, zal ik 'ns wat 2e kamerleden hierover aanschrijven?)
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_22452270
1. Als ze op de fiets zitten kunnen ze al niet fietsen.
2. Op de brommer/scooter dan dus al helemaal niet.
3. Leeftijd heeft er niks mee te maken :

Zag vandaag 2 vrouwen op een brommer en die reden weliswaar langzaam en beschaafd maar omdat ze dus gewoon niet kunnen rijden werden ze bijna door een auto geschept die gewoon normaal reed en dankzij hem zaten ze nu niet in het gips

Rijbewijs voor alles gewoon !!! FUCK IT !!! Als dat DE manier is om alle mongolen uit te sluiten (zooveel mogelijk dan......) dan moet het maar
pi_22452532
Gaan ze van die hersenloze paupers interviewen. Kutaso's zijn het als je ziet hoe ze in het filmpje rijden. Ik heb een Puch Maxi S ( ), die ook niet helemaal standaard meer is ( ), maar je moet er gewoon normaal mee kunnen rijden. Op een lang fietspad wil ik hem best opentrekken, maar ik ga niet zo absurd hard en onverantwoord door de stad scheuren. Dat is gewoon achterlijk.
pi_22453624
jammer dat oldtimer rijders en hobbyisten onder het zelfde kopje vallen... 'scooters'
Hopeloos benzine verslaafd
pi_22453944
Knap van die journalisten dat ze de twee domste scooterrijders van heel Nederland hebben weten te vinden... zo welbespraakt en intelligent! Desondanks vermoed ik dat het gros van hun gelijken bijna even dom is. Ik heb nl. ook een grafhekel aan scooters omdat hun berijders 4 van de 5 keer gewoon niet kijken, veel te hard rijden, geen helm of licht dragen en ze een onvoorstelbare teringherrie produceren. Wheeeeeeeeeeeeeeeeennnnrgggggggggggggggg!!!! Lekker man, om die dingen van 5 straten verderop te horen aankomen en wegrijden.

Laat de Grote Leider Koos Spee daar maar eens tijd aan gaat besteden in plaats van normale automobilisten genadeloos overal voor te bekeuren....

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 06-10-2004 22:53:28 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_22454163
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:33 schreef StefanP het volgende:
Knap van die journalisten dat ze de twee domste scooterrijders van heel Nederland hebben weten te vinden... zo welbespraakt en intelligent! Desondanks vermoed ik dat het gros van hun gelijken bijna even dom is. Ik heb nl. ook een grafhekel aan scooters omdat hun bereiders 4 van de 5 keer gewoon niet kijken, veel te hard rijden, geen helm of licht draagt en ze een onvoorstelbare teringherrie produceren. Wheeeeeeeeeeeeeeeeennnnrgggggggggggggggg!!!! Lekker man, om die dingen van 5 straten verderop te horen aankomen en wegrijden.

Laat de Grote Leider Koos Spee daar maar eens tijd aan gaat besteden in plaats van normale automobilisten genadeloos overal voor te bekeuren....
wederom... zonde van de old timers enzo..... alles wat maar 45 mag en op 2 wielen staat heet een scooter voor den haag...

-edit-

jou sup zal ook niet al te stil zijn dacht k zo of vergis ik me nu?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_22455440
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:33 schreef StefanP het volgende:
Denk dat ze met ASO aanpak er wel genoeg aan doen. Zolang je je met je auto netjes gedraagd krijg je echt geen boete, "normale automobilisten" die een boete krijgen overtreden de regels net zo.

Ik ben grote voorstander van kentekens voor op scooters, zie te vaak medelanders op gestolen scooters 50cc en 180cc rijden zonder kenteken. Met grote kentekens vallen ze beter op als gestolen en tevens kan makkelijker worden bekeurt.
pi_22455492
Hoe die malloot daar op zijn bakkes tieft

-edit-
Ik kan niet eens op achterwiel rijden
Waarom zou ik het proberen? Ik had het ding alleen om van A naar B te komen, sneller dan op de fiets. En dat kon er goed mee
pi_22455512
Nu denkt half nederland dat alle scooterrijders zijn zoals die gasten. Ze belichten de negatieve kant van scooters te veel vind ik. Alles voor de kijkcijfers
  woensdag 6 oktober 2004 @ 23:24:23 #24
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_22455602
Ik heb anders nog nooit iemand onder de 25 normaal op een brommer zien rijden. dus dat beeld is niet negatief, maar is de realiteit.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 23:28:42 #25
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_22455732
Het wordt inderdaad tijd voor een brommerrijbewijs, en een maximumsnelheid van 90 km/h zodat er ook normaal op de provinciale weg gereden kan worden en je niet continu van het fietspad naar de weg gestuurd wordt. HE-LE-MAAL gek word ik van dat gezeik. Auto's verwachten niet dat je de weg op komt en de invoegstukken zijn vaak zo gaar dat je moeite moet doen om niet stuiterend de weg op te rijden. Op de weg rijden is een stuk beter dan op het fietspad omdat het snelheidsverschil tussen auto's en brommers een stuk minder is dan tussen fietsers en brommers, maar vervolgens moet je wel nog gewoon op het fietspad buiten de bebouwde kom rijden.

Oh ja, daar had Den Haag even niet aan gedacht
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')