abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 oktober 2004 @ 15:27:18 #1
92279 N.icka
Windforce 11
pi_22444074
Mijn buitenboel moet nodig geschilderd worden en ik wil dit zelf gaan doen , het is 7 jaar geleden voor het laatst gedaan.

Hoe pak ik dit het beste aan,? Het is een benedenverdieping dus ik kan er makkelijk bij.

Wat is goede verf , moet je na het schuren gronden en zo ja hoe vaak enz enz

Iemand tips?
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:02:23 #2
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_22446228
Wachten tot het voorjaar,er zit al veel te veel vocht in de lucht.

Onbeschadigde laklagen matteren,kale plekken gronden en desnoods plamuren.
persoonlijk gebruik ik het liefste staalplamuur aangezien dat niet inzakt.
Plamuurplekken wederom gronden aangezien plamuur een zuigender opppervlak heeft dan grondverf,hierdoor kan je naderhand aftekening krijgen in je aflak.
Synthetische (luchtdrogende ) verf gebruiken met 10% wasbenzine verdund,drie weken wachten ,matteren met scotchbrite of fijn schuurpapier.
Goed ontvetten en nog een keer op dezelfde manier aflakken.
Klaar.

Aanvullende informatie van de website van Vereniging Eigen Huis:

Met welke weersomstandigheden kan ik de buitenkant van mijn huis beter niet meer schilderen?

Dit valt af te raden bij temperaturen onder de 5 graden Celsius (voor watergedragen verf 8 graden Celsius) en/of als het buiten erg vochtig is (als uw barometer een luchtvochtigheid van meer dan 85% aangeeft).

Plan het buitenschilderwerk daarom bij voorkeur niet tussen half oktober en half april

[ Bericht 29% gewijzigd door Foo_niks op 06-10-2004 17:11:12 ]
Klaar?
Ik niet!
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:14:01 #3
92279 N.icka
Windforce 11
pi_22446508
Waarom heb je dan altijd reclames van de winterschilder?? En ik zie veel schilderbedrijfen nu hier in de buurt bezig.

Moet ik na het gronden 3 weken wachten??

Verder bedankt voor je reactie
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:51:24 #4
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_22447351
Winterschilder is over het algemeen binnen bezig.
Nee grondverf is open van structuur zit ook veel krijt in vandaar dat men adviseert om het niet in de vochtige maanden te doen .
Krijt trekt vocht aan ,vocht en verf gaan niet samen gevolg onthechting oftewel bladderen/velvorming.
Droogtijd grondverf 1 of twee dagen,loopt je schuurpapiertje vol ben je te snel..
Daarna aflakken en aangezien aflak gesloten is/en glanst duurt het langer dat de oplosmiddelen hieruit verdwenen zijn,begin je te snel heb je kans op schroeien.
Soort rimpeleffect wat optreedt als de onderlaag nog niet goed doorgedroogt is en je een tweede aanbrengt.
Tsja de centjes zijn duur vandaag de dag dus de schilder schildert het hele jaar door maar het wordt je aangeleerd om het niet in de vochtige maanden te doen.
Bij Rijksmomumenten mag het geen eens komt de inspecteur langs kan je het er mooi weer afhalen.
Zulke projecten wordt dan ook 10 jaar garantie op gegeven.
Klaar?
Ik niet!
  woensdag 6 oktober 2004 @ 17:59:59 #5
92279 N.icka
Windforce 11
pi_22447524
Ah bedankt voor je info!!
  woensdag 4 mei 2005 @ 16:15:04 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26730548
Even verhuizen naar KLU.