abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 13:36:11 #1
18653 crew  D.
pi_22441822
Nee, niet -->> SEX

een van onze poezen word nu voor de derde keer kaal
Niet over het hele lichaam, maar op sommige plaatsen wast en krabt ie zich kaal.

Het zijn geen vlooien ofzo, en ook de andere poes heeft nergens last van.

We zijn al ooit naar de dierenarts geweest, maar deze kan niets vinden, en enige tip die
ie had was ander voedsel proberen.

Uiteindelijk gaat het telkens weer over en zie je er niets meer van.

Iemand een idee?
  woensdag 6 oktober 2004 @ 13:45:54 #2
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_22442024
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:36 schreef D.Rose het volgende:
Nee, niet -->> SEX

een van onze poezen word nu voor de derde keer kaal
Niet over het hele lichaam, maar op sommige plaatsen wast en krabt ie zich kaal.

Het zijn geen vlooien ofzo, en ook de andere poes heeft nergens last van.

We zijn al ooit naar de dierenarts geweest, maar deze kan niets vinden, en enige tip die
ie had was ander voedsel proberen.

Uiteindelijk gaat het telkens weer over en zie je er niets meer van.

Iemand een idee?
Het kan ringworm zijn maar dat had je dierenarts dan wel gezien. Ook is stress een factor waardoor katten haaruitval krijgen. Misschien is er wat veranderd in je thuissituatie waardoor de kat misschien een beetje aan het stressen is?
Money talks, Bullshit walks!
  Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 13:52:48 #3
18653 crew  D.
pi_22442139
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:45 schreef Kiki het volgende:

[..]

Het kan ringworm zijn maar dat had je dierenarts dan wel gezien. Ook is stress een factor waardoor katten haaruitval krijgen. Misschien is er wat veranderd in je thuissituatie waardoor de kat misschien een beetje aan het stressen is?
niets veranderd hier, en zoals ik al zei, dit is nu al de derde keer.
Het is een druk beestje , maar stress heeft ze volgens mij niet
pi_22442611
Ik ken het probleem, onze huis-tuin en keukenkat doet het ook.
Eerst krabt ie zich tot bloedens toe, en hij gaat ook lekker likken op die plek. Momenteel heeft ie 3 kale plekken. De wondjes zijn weer dicht en het haar komt ook weer terug.
Wat er aan de hand is? Geen idee, onze dierenarts kon ook niks vinden.
Zelf heb ik het idee dat wanneer ik niet vaak genoeg stofzuig of de bak verschoon dat ie dan weer gaat lopen krabbelen.
Hij heeft het nu al zolang ik me kan herinneren (hij is nu 7 jaar).. Ik maak me er niet druk meer om.. Als ie weer flink aan het krabbelen is dan probeer ik hem wel tegen te houden, maar ik ben er natuurlijk niet altijd bij.
Hij heeft er zelf verder geen last van, alleen sommige andere mensen vinden zo'n wond vies.. Tja, kan gebeuren.
Maar, ik hou het topic in de gaten, wie weet zijn er mensen die weten waar het aan ligt en wat er aan gedaan kan worden!
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:20:16 #5
84893 Happy_Sonic
Kijken mag, aankomen niet!
pi_22442688
Mijn poes heeft het op haar rug gehad, een hele kale streep. Blijkt dat het met allergie voor een bepaalde pol te maken heeft. Niks aan te doen, en groeide vanzelf weer aan.....na een half jaar. Wel zielig hoor....
dussss.....een kip is geen mus, een mens is geen aardappel maar toch rolt hij wel eens graag!!!
pi_22443058
beetje olijfolie op de huid en/of vacht smeren/deppen. als ze dit oplikken kan het sowieso geen kwaad.
beetje olie door het voedsel kan ook
succes
nothing lasts 4ever
pi_22443185
Bij een van mijn katten was het echt een voedsel allergie. Allemaal kale plekken die wel weer
weggingen maar vervolgens elders weer terug kwamen.
Eerst heeft ze een prednison kuur gehad wat werkte maar geen goede oplossing is.
Daarna heeft ze 6 weken het voer Z/D van Hills gehad daarna waren alle plekken weg (ze had inmiddels weer nieuwe plekken gekregen.
Inmiddels is ze over op het voedsel van Leo (FXD) en blijven de problemen weg. Dit voedsel is alleen te koop via de dierenarts. Het bevat nauwelijks allergenen waarop gereageert kan worden.
pi_22443390
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:43 schreef Oceanonix het volgende:
Bij een van mijn katten was het echt een voedsel allergie. Allemaal kale plekken die wel weer
weggingen maar vervolgens elders weer terug kwamen.
Eerst heeft ze een prednison kuur gehad wat werkte maar geen goede oplossing is.
Daarna heeft ze 6 weken het voer Z/D van Hills gehad daarna waren alle plekken weg (ze had inmiddels weer nieuwe plekken gekregen.
Inmiddels is ze over op het voedsel van Leo (FXD) en blijven de problemen weg. Dit voedsel is alleen te koop via de dierenarts. Het bevat nauwelijks allergenen waarop gereageert kan worden.
Had jouw kat die kale plekken constant? Bij mijn kat gaan er soms wel een paar maanden overheen zonder kale plekken, en dan inene heeft ie weer een plek opengekrabbeld en kaalgelikt....
pi_22443624
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:54 schreef Hezhi het volgende:

[..]

Had jouw kat die kale plekken constant? Bij mijn kat gaan er soms wel een paar maanden overheen zonder kale plekken, en dan inene heeft ie weer een plek opengekrabbeld en kaalgelikt....
Dat had ze bij mij ook. Dus dan dacht ik dat het over was maar dan begon de ellende weer.
Met de prednison heeft ze ook een antibiotica kuur gekregen om de ontstekingen weg te krijgen.
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2004 @ 15:10:53 #10
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_22443707
Mijn poes is volledig behaard.
Een keer een kale buik gehad, omdat ze moest worden geopereerd.
Zag er onwijs zielig uit
Maar ze is nu weer furry and soft!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_22443847
Is je poes gesterreliseert????
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2004 @ 15:48:45 #12
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_22444531
Mijn poes wel ja, gewoon de hele inhoud eruit gehaald.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_22444625
Gesterreliseerde poezen hebben we vaker last van kaalheid, dit zie je vooral in het stuk boven de staart...

Een goede voeding en evt wat voedingssuplementen gericht op de vacht willen nog weleens helpen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 17:51:41 #14
18653 crew  D.
pi_22447353
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:17 schreef erodome het volgende:
ja
  Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 17:53:56 #15
18653 crew  D.
pi_22447401
Ik ben trouwens ooit overgestapt op ander voedsel, n.a.v. het advies van de dierenarts, maar had niet het idee dat dat hielp.
Het stomme is ook dat je er over een paar maanden weer helemaal niets van ziet.
pi_22448610
Stress is inderdaad een optie. Katje van een vriendin had er ook last van. Terwijl er totaal geen reden was voor stress.... Bij die vriendin is het na ongeveer een jaar vanzelf over gegaan. Die tip van wat olijfolie door het eten is een goed idee. Is goed voor de vacht. Heeft je kat geen last van terugkerende uitslag waardoor hij zo krabt? Succes....
The world belongs to cats you know... they let us own it, just for show.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 18:54:50 #17
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22448638
Hier loopt wel een kale poes rond, net een tijger is het zo
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_22449924
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 17:53 schreef D.Rose het volgende:
Ik ben trouwens ooit overgestapt op ander voedsel, n.a.v. het advies van de dierenarts, maar had niet het idee dat dat hielp.
Het stomme is ook dat je er over een paar maanden weer helemaal niets van ziet.
Alleen in de rui periode????

Naar alle waarschijnlijkheid door de sterrelisatie!!!
  Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 20:46:31 #19
18653 crew  D.
pi_22450912
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Alleen in de rui periode????

Naar alle waarschijnlijkheid door de sterrelisatie!!!
de ruiperiode is neem ik aan in het voorjaar, of vergis ik me nu?
Door de sterilisatie? Zou die dan niet goed verlopen zijn?
En waarom heeft ze er maar soms last van dan?

vragen, vragen en nog eens vragen
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:03:58 #20
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22451313
Ik ga morgen mijn kat scheren, er zit iets plakkerigs in haar vacht wat ik er niet uit krijg met shampoo

Ze heeft er nu al zin in
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22451824
Ze ruien voornamelijk in het voorjaar en in het najaar weer...

Door de sterrilisatie idd, gebeurt vaak, komt niet omdat het fout gaat, maar omdat de baarmoeder + eierstokken verwijdert worden waardoor de hormoonhuishouding zwaar in de war gaat....

Het komt dus naar alle waarschijnlijkheid(ben geen dierenarts) door hormonen.
pi_22452747
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:16 schreef Hezhi het volgende:
Ik ken het probleem, onze huis-tuin en keukenkat doet het ook.
Eerst krabt ie zich tot bloedens toe, en hij gaat ook lekker likken op die plek. Momenteel heeft ie 3 kale plekken. De wondjes zijn weer dicht en het haar komt ook weer terug.
Wat er aan de hand is? Geen idee, onze dierenarts kon ook niks vinden.
Zelf heb ik het idee dat wanneer ik niet vaak genoeg stofzuig of de bak verschoon dat ie dan weer gaat lopen krabbelen.
Hij heeft het nu al zolang ik me kan herinneren (hij is nu 7 jaar).. Ik maak me er niet druk meer om.. Als ie weer flink aan het krabbelen is dan probeer ik hem wel tegen te houden, maar ik ben er natuurlijk niet altijd bij.
Hij heeft er zelf verder geen last van, alleen sommige andere mensen vinden zo'n wond vies.. Tja, kan gebeuren.
Maar, ik hou het topic in de gaten, wie weet zijn er mensen die weten waar het aan ligt en wat er aan gedaan kan worden!
Dit doet me denken aan mijn hond.

Die deed dat ook, alleen bleek mijn hond allergisch te zijn voor vlooien.

Nu heeft ie nergens meer last van, sinds mijn moeder het goed bijhoud met antivlooien spul, dat heeft ze een zomer niet gedaan en werd meteen afgestraft. Dierenarts kon ook nooit wat vinden, maar goed. Nu heeft de hond nergens meer last van.
"I'm so antisocial, that I am afraid of myself!" Qoute from Me.
pi_22453366
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:17 schreef erodome het volgende:
gesteriliseerd, sterilisatie.

(Ja, ja. Ik ben al weg)
pi_22549966
ze wordt ouder... ?
Als we maar gelukkig zijn...
  Moderator maandag 11 oktober 2004 @ 12:12:26 #25
18653 crew  D.
pi_22550813