abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:37:11 #1
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_22430793
Mijn moeder is helemaal weg van deze gelegenheidsband. En ik vind de muziek ook zeker het beluisteren waard. Het lijkt echter of ze totaal onbekend zijn bij het grote publiek.
De band bestaat echter niet uit kleinheden..:

George Harrison (Of The Beatles)
Tom Petty (Of Tom Petty & The Heartbreakers)
Roy Orbison
Bob Dylan
Jeff Lynne (Of Electric Light Orchestra (E.L.O.))

Op de albums heten ze anders:
George became Nelson/Spike
Tom became Charlie T. Jnr./Muddy
Roy became Lefty
Bob became Lucky/Boo
Jeff became Otis/Clayton

Voor meer info: www.wilburys.info

Meer mensen die de muziek kennen / ervan houden / er meer over weten te vertellen / hun mening erover kwijt willen? Ben wel benieuwd (niet naar iets specifieks, in het algemeen)

[ Bericht 12% gewijzigd door NRH op 05-10-2004 22:47:54 ]
pi_22438329
The Traveling Wilburys vindt ik echt geweldig .

De groep is ontstaan door het Cloud Nine project van George Harrison en Jeff Lynne . Deze had namelijk nog een B nummer nodig voor When We Was Fab. George en Jeff riepen een aantal vrienden bij een in de garage van Bob Dylan. Op een van de vluchtkoffers zag George Handle With Care staan en zo kwamen ze op de titel. De platenbazen vonden het echter veel te goed en stelde voor een heel album te maken. Dit werd Volume 1

Plotseling overleed Roy Orbison De promoclip voor End of the Line is een ode aan hem.

In 1990 verscheen geheel volgens de humor van The Wilburys Volume 3 ipv 2 .

Zo nu en dan doken er geruchten op voor een 3e album echter zo ver kwam het nooit. Met het overlijden van George in 2001 zal er nooit meer een Traveling Wilburys album verschijnen.

Ik heb destijds alle singels/ 12 inches / cd's gekocht . Tegenwoordig zijn ze al jaren out of print en dus zeldzaam . Echter er zijn wat hints van de weduwe van Roy Orbison dat er een box uitkomt met de 2 remaster cd's en een dvd met alle promoclips

The Traveling Wilburys is een van de related groepen die ook de aandacht heeft van de nederlandse ELO fanclub . zie ook link :

http://home-1.worldonline(...)ravelingwilburys.htm

[ Bericht 8% gewijzigd door zoom op 06-10-2004 10:34:07 (tiep vaut) ]
  woensdag 6 oktober 2004 @ 11:09:09 #3
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_22439004
Ja, natuurlijk ken ik ze. Heb alleen helaas de cd's niet. Hoop dat ze idd opnieuw worden uitgebracht.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_22441769
'k Heb alleen de eerste cd, uit 1988. Best wel leuk. Al waren er medeleerlingen op de middelbare school die daar anders over dachten, zij konden het niet waarderen als deze ouwe lullen muziek in de pauze gedraaid werd.
I intend to live forever, or die trying.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 15:31:47 #5
104678 Tuijpie
een mysterie?
pi_22444175
Ja, de Wilburys vind ik helemaal top! Via via ben ik een tijdje terug eindelijk aan de cd's gekomen. Ik wilde ze altijd al hebben, maar ik kon ze nooit vinden.

Zeer prettig voor je oren.
Never praise the day before it's over
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:04:12 #6
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50394320
Uit Traveling Wilburys (gesloten):
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 23:30 schreef klutz het volgende:
Yo all,

Mag jullie interesseren, Traveling Wilburys is een heel goeie band, tussen nieuwe rock stijl maar toch ook een beetje rustiek en dicht bij klassieken zoals The Beatles.

Hier vinden jullie sounds clips en videos: The Wilburys Minisite
pi_50394414
Je kunt nu bij Arrow met de prijsvraag een Traveling Wilburys collectie winnen
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:07:09 #8
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50394437
Blijkbaar wordt alles opnieuw uitgegeven.
quote:
Apr 2007

Nearly twenty years after the creation of the band, and over a decade since the music was last available to fans, the music of The Traveling Wilburys will be reissued on June 11, 2007.

The Traveling Wilburys was not a carefully planned band, not formed from deep premeditation. Rather, the band was created in a casual blending of genuine friends one ordinary afternoon, which turned out to be anything but ordinary.

This standard package edition features 2 CDs(Volumes 1 and 3) with bonus tracks, bonus DVD of content and a 16-page collectible book.
pi_50402287
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:07 schreef nipeng het volgende:
Blijkbaar wordt alles opnieuw uitgegeven.
[..]
Het ligt al in de winkel, geloof ik.

Mooie set hoor! Beide albums + een DVD... Voor 20 euri
Paar pleuro extra, en je hebt de deluxe-set (met dik boekwerk enzo).
pi_50402572
Al jaren heb ik de CDs, geweldige muziek.
En ik toendertijd ook zoeken naar deel 2, totdat ik er achter kwam dat er geen deel 2 was.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:04:16 #11
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_50403182
heb ook al jaren de cd's in bezit..ooit eens opgeduikeld op een cd beurs..heerlijk!!! Mooi dat het weer is uitgegeven...waren nl. echt collectors items.

Overigens ben ik wel verschillende versies op die beurzen tegen gekomen en dacht ook dat er een deel 1 en een deel 2 was, maar dat is dus niet zo??
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:51:32 #12
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_50404760
Het eerste album heb ik toendertijd op cassette gekocht en helemaal grijs gedraaid. Binnenkort de CD's (eindelijk!) maar eens aanschaffen!
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_50406479
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:35 schreef webfreak het volgende:

[..]

Het ligt al in de winkel, geloof ik.

[afbeelding]

Mooie set hoor! Beide albums + een DVD... Voor 20 euri
Paar pleuro extra, en je hebt de deluxe-set (met dik boekwerk enzo).
En van die deluxe set zijn er maar een beperkt aantal in NL. Op = Op in dit geval
pi_50414611
Ik heb maar de 'gewone' versie van de cd gekocht, dat gebonden boekje is me niet 10 euro extra waard. Maar wat een toffe cd! Ik had een slechte rip van 'Handle With Care', gedownload nadat ik dit nummer hoorde op de Concert for George dvd, maar ben daarna niet verder gaan zoeken. Maar deze set heeft me volledig overtuigd. De dvd is ook erg tof, vooral de korte documentaire. Heel erg mooi om ze samen te zien spelen met zulk enthousiasme. En in tegenstelling tot wat je ziet in docu's lijkt me dat het enthousiasme zeer zeker oprecht is.

Iedereen kopen dus .
pi_50424686
Ik vond die eerste LP (ja, toen had ik nog geen CD speler) wel goed. De 2e heb ik een paar keer gehoord, maar nooit de zin ervan in gezien die aan te schaffen.

Op zich wel een wereldband natuurlijk
pi_50425429
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:04 schreef ForrestX het volgende:
heb ook al jaren de cd's in bezit..ooit eens opgeduikeld op een cd beurs..heerlijk!!! Mooi dat het weer is uitgegeven...waren nl. echt collectors items.

Overigens ben ik wel verschillende versies op die beurzen tegen gekomen en dacht ook dat er een deel 1 en een deel 2 was, maar dat is dus niet zo??
Hun eerste heette "Volume 1", de tweede "Volume 3". Dat zorgt natuurlijk voor verwarring

Ik heb Volume 1 een paar jaar geleden op CD gekocht voor een tientje. Bleek een illegale herdruk (wat eigenlijk ook makkelijk te zien is aan het slecht-gedrukte boekje).
pi_50469343
Die dvd is echt fantastisch!
pi_50476568
Staat in de iTunes top 10 al op 1!
pi_50477005
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:58 schreef Numbie het volgende:
Staat in de iTunes top 10 al op 1!
Er zaten meer mensen op te wachten blijkbaar

Gister gewoon voor de 2e keer die dvd bekeken, fantastisch om dat materiaal te zien van die gasten
pi_50512248
Op de bonus tracks Maxine en Like a ship speelt George zoon Dhani mee als Ayrton Wilbury
pi_50515111
Wat staat er allemaal op die DVD?
pi_50517307
Alle videoclips, plus een soort docu waarin je ze een groot deel van de nummers ziet schrijven, repeteren en opnemen. Zeker de moeite waard in ieder geval.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 14:08:12 #23
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_50518788
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:51 schreef Sequencial het volgende:
Binnenkort de CD's (eindelijk!) maar eens aanschaffen!
Ik heb 'm gekocht! Erg gaaf om na jaren Volume 1 eindelijk op cd te hebben, en de voor mij nog volledig onbekende Volume 3 erbij. Leuke docu ook op de dvd.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_50519017
Ik heb het nummer "Younger than that now" gehoord maar volgens mij is dat geen officieel Wilburys nummer? Hij staat iig niet op de cd's voor zover ik zag. Heeft iemand meer info over dit nummer want het is wel een hele goede track.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_50519439
Ik neem aan dat je het nummer 'My Back Pages' van Dylan bedoeld, wat ze klaarblijkelijk tijdens een soort van tribute hebben gespeeld (met oa. Neil Young, Tom Petty, George Harrison en Eric Clapton'). Het tribute concert is ook uitgegeven op cd, volgens Dylan's site.

http://bobdylan.com/albums/30th.html
http://singlemanwriting.blogspot.com/2006/02/my-back-pages.html

Was dit wat je bedoelde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')