abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 september 2001 @ 09:36:07 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1568667
www.parool.nl
quote:
HILVERSUM - Internetprovider Easyhosting heeft woensdagavond de website van de omstreden evangeliste Jenny Goeree uitgeschakeld. De provider wil niet dat bezoekers van internet haar discriminerende artikelen over joden en homoseksuelen kunnen lezen.

Easyhosting heeft www.jennygoeree.nl uit de lucht gehaald meteen nadat het bedrijf werd geattendeerd op de aanwezigheid van de beledigende artikelen, die al in september 1985 door de rechter zijn verboden.

,,Hier hoefden we geen discussie over te voeren'', zegt een woordvoerster: ,,Als de rechter het al verboden heeft, wie zijn wij dan om het toe te staan. Het is gedaan zonder overleg met de klant.''

De woordvoerster wijst bovendien op de algemene voorwaarden van de provider, die bepalen dat de inhoud van teksten niet kwetsend of discriminerend mag zijn.

(ANP)

Artikelen door de rechter verboden? Nou ja, die staan van de week wel op een mirror in Belgie, denk ik.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 6 september 2001 @ 09:52:03 #2
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1568755
Ik heb het stukje gelezen, vond het nou niet bijzonder hoogstaand of overtuigend. Het was meer van een dom mens die met veel pijn en moeite heeft kunnen achterhalen dat als je op een toetsenbord een e intoetst dat dan warempel een e op je beeld verschijnt.
Toch vind ik niet dat dit soort dingen gecensureerd mogen worden. Het is een overtuiging die blijkbaar toch speelt bij veel mensen.
Ik wil ook nog steeds een keer 'Mein Kampf' lezen. Het lijkt me heel interessant om te kijken wat die man nou bezielt heeft
GNU Terry Pratchett
pi_1568767
Ik snap niet goed waarom dit ssort sites verboden moeten worden

A: je hoeft er niet heen.
B: het bestaan van die sites is een perfecte manier om de plannen/uitlatingen van dit soort sukkels in de gaten te houden.
Zo krijgt jusitie een idee van wat deze figuren uitspoken.
Als ze ondergronds gaan is daar geen zich meer op!

Greetz,
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2001 @ 10:10:02 #4
10849 Hagelslag

pi_1568836
quote:
Op donderdag 06 september 2001 09:55 schreef daytona het volgende: Ik snap niet goed waarom dit ssort sites verboden moeten worden

A: je hoeft er niet heen.

B: het bestaan van die sites is een perfecte manier om de plannen/uitlatingen van dit soort sukkels in de gaten te houden.

Zo krijgt jusitie een idee van wat deze figuren uitspoken.

Als ze ondergronds gaan is daar geen zich meer op!

De site is niet verboden, wel de content. Je pleit hiermee dat iedereen rustig de wet mag overtreden. Het is toch maar een mening. Ik vind niet dat je racisme kunt toelaten. Nooit. Dus moet je elke uiting ervan de kop in drukken. Om nou mensen rustig de gelegenheid te geven hun ideeen te spuien om ze daarna op te pakken, dat vind ik helemaal hypocriet. Of wel toelaten, of helemaal niet. Maar niet er half tussen in.
Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
  donderdag 6 september 2001 @ 10:45:02 #5
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1569051
quote:
Op donderdag 06 september 2001 10:10 schreef Hagelslag het volgende:

[..]

De site is niet verboden, wel de content. Je pleit hiermee dat iedereen rustig de wet mag overtreden. Het is toch maar een mening. Ik vind niet dat je racisme kunt toelaten. Nooit. Dus moet je elke uiting ervan de kop in drukken. Om nou mensen rustig de gelegenheid te geven hun ideeen te spuien om ze daarna op te pakken, dat vind ik helemaal hypocriet. Of wel toelaten, of helemaal niet. Maar niet er half tussen in.

Sinds wanneer is het uiten van je mening tegen de wet? En verder moet je de uiting van racisme niet de kop in drukken, dan gaan ze 'ondergronds' en dan is er helemaal geen zicht meer op.
Racisme moet bestreden worden door mentaliteitsverandering enzo (kan even niet op een mooie term komen).
GNU Terry Pratchett
pi_1569301
quote:
Op donderdag 06 september 2001 09:36 schreef links234 het volgende:
Artikelen door de rechter verboden? Nou ja, die staan van de week wel op een mirror in Belgie, denk ik.
Als je gisteren de frontpage (op tijd) had bezocht had je het artikel kunnen lezen.

Evangeliste Goeree zet verboden stuk online

Als je interesse hebt wil ik de verboden tekst wel toemailen, ik heb hem net uit mijn tempory internet files gevist. Dan kun je zelf beoordelen hoe walgelijk die is en of hij terecht verboden is.

Dit aanbod geldt alleen voor Links234. Aan anderen mail ik het stuk niet toe.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 6 september 2001 @ 11:41:44 #7
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1569365
Neuh, ik ken haar werk. Ik heb wel een idee wat er in staat.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1569376
quote:
Op donderdag 06 september 2001 11:29 schreef R@b het volgende:

[..]

Als je interesse hebt wil ik de verboden tekst wel toemailen, ik heb hem net uit mijn tempory internet files gevist. Dan kun je zelf beoordelen hoe walgelijk die is en of hij terecht verboden is.

Dit aanbod geldt alleen voor Links234. Aan anderen mail ik het stuk niet toe.

Waarom niet ?? Overigens is citeren niet verboden dus je kun ook best de inhoud hier neerzetten.
  donderdag 6 september 2001 @ 11:46:35 #9
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1569384
Ik neem aan dat Easyhosting eerst heeft geverifiëerd dat het inderdaad om verboden content ging.
pi_1571892
quote:
Op donderdag 06 september 2001 11:44 schreef Topic het volgende:

Overigens is citeren niet verboden dus je kun ook best de inhoud hier neerzetten.

Jij wil mij of Fok! zeker óók aangeklaagd zien

Wat een verstand. Citaatrecht houdt niet in dat je een complete tekst mag neerzetten, en al helemaal géén door de rechter verboden tekst.

Naar jouw idee zou je onder het mom van citeren ook het complete Mein Kampf van de auteur A.Hitler op een Nederlandse intertnetsite kunnen dumpen

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')