FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Vraagje over een een autonummerbord
Diego27dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:21
Ik heb een vraagje over een auto !!!

De auto op zich ziet er heel erg goed uit, maar dit was het verhal van de dealer, en ik wil weten of dat kan...

De wagen is uit 06-1998 en heeft 96.000 kilometer gelopen. Hij heeft alle opties zoals electrische ramen, alarm, airbags etc...alleen geen airco vraagprijs ¤ 6000,-

Alleen heb ik mijn twijfels over het volgende.

De garagehouder vertelde me dat hij een nieuw nummerbord heeft van 2002 omdat hij van een lease maatschappij komt. Hij heeft hem 2 jaar geleden ook al eens in het beheer gehad.
Toen heeft ie hem verkocht aan klanten die nu een kind hebben en hem dus weer hebben omgeruild voor een ander.

Nou vraag ik mij dus af waarom heeft deze auto een nieuw nummerbord? Wat kunenn de redenen zijn? (ik ben bang i.v.m. schade in het verleden etc.) En is dat ergens na te vragen? Op 't internet of via de anwb etc...

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
qlteldinsdag 5 oktober 2004 @ 22:32
Voor zover ik weet krijg je geen nieuw kenteken, onder geen voorwaarde. Het zou kunnen zijn dat hij is ingevoerd uit het buitenland, dan krijgt hij vanzelfsprekend een nieuwe.

Leaseauto's krijge zowiezo geen nieuw kenteklen.
Diego27dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:36
Hij komt niet uit het buitenland zei de man !!
Ridocardinsdag 5 oktober 2004 @ 22:37
Het leaseverhaaltje is onzin. Een nieuw kentekenplaat kan alleen worden aangevraagd bij het invoeren van een auto, zoals uitgelegd door qltel.
Mocht het verhaal anders zijn, dan denk ik aan minder frisse praktijken rond dit autootje....
JKdinsdag 5 oktober 2004 @ 22:37
Niet bij die kerel kopen, hij liegt idd. Het is een import auto, waarschijnlijk uit Duitsland. Lekker goedkoop daar. Is dus helemaal geen lease auto geweest... en dat geldbedrag neerleggen voor een auto zonder airco? Zou ik niet doen.
_DaNi_dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:39
ik kan het kenteken even natrekken in een database, die zegt dan welk type auto het is en uit welk bouwjaar, mailen kan ook..
daniel at danitones punt enel
Sjtefandinsdag 5 oktober 2004 @ 22:39
Mijn advies: NIET DOEN!!!

Ik heb namelijk vorig jaar zo'n wagen gekocht en er niets dan ellende mee gehad. En een auto krijgt niet zomaar een nieuw nummerbord. Die is dus óf ingevoerd uit het buitenland (en is heeft dus meestal schade gehad) waarbij de kilometers niet of zeer moeilijk te controleren zijn, óf is hier total-loss verklaard, daarna opgeknapt en weer opnieuw op kenteken gezet.
In beide gevallen krijg je dus een nummerplaat die jonger is dan het voertuig. En dat verhaal over die leasemaatschappij lijkt me ook kletskoek. Ik rij na die ene wagen nu zelf een ex-lease-auto en die kreeg echt geen ander kenteken (wel nieuwe platen, omdat de originele beschadigd raakten met het verwisselen van de houder, dus ik rij nu met zo "1"-tje rond, maar dit ff terzijde...)
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 22:36 schreef Diego27 het volgende:
Hij komt niet uit het buitenland zei de man !!
Ja hallo, ben je nou zo naïef om die man meteen te geloven? Die wil verkopen, en als hij meteen al zegt dat die auto uit het buitenland komt, dan ruik jij onraad en wil je die auto dus niet kopen!
Als je gehecht ben aan je zuurverdiende centjes kijk je nog ff verder!

Mijn advies, kijk voor een auto mét Nationale Autopas vanaf de bouwdatum (dus vanaf 0 km) en met een kenteken dat bij de leeftijd past!
#ANONIEMdinsdag 5 oktober 2004 @ 22:40
Een leaseauto waar in -pakweg- 4 jaar (da's namelijk gemiddeld) nog geen 96.000 kilometer mee is gereden...? (En dat is dan nog inclusief die twee jaar bij de volgende eigenaren). Vind ik niet erg veel. Ik vind het maar een raar verhaal.
Ridocardinsdag 5 oktober 2004 @ 22:40
btw 96000 in 6 jaar. Dat is dus gemiddeld 16000 op een jaar.
niet echt veel voor een leasebak...
Diego27dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:44
Kan je ergens opvragen wat de historie is van een bepaald kenteken ???
_DaNi_dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:45
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 22:44 schreef Diego27 het volgende:
Kan je ergens opvragen wat de historie is van een bepaald kenteken ???
www.autopas.nl
Sjtefandinsdag 5 oktober 2004 @ 22:46
Jij zelf niet... of het moet zijn bij de Nationale AutoPas, dat kost geld. Maargoed, als de wagen geïmporteerd is gaat de km-stand maar terug tot het moment van import... daarvoor is dus never nooit te controleren.
En of een auto schade heeft gehad kun je alleen optisch vaststellen, dat is nergens vastgelegd....
sangerdinsdag 5 oktober 2004 @ 22:56
Een auto krijgt ook weleens een nieuw kenteken als het origineel aantoonbaar vervalst is en op een andewre auto gebruikt wordt!
Diego27dinsdag 5 oktober 2004 @ 22:56
Waar zouden jullie het meeste op letten als je dus goed naar deze auto kijkt !!!

Ik ga namelijk nog een keer kijken met een maat van mij !!!

En waar kan je aan zien dat een bedrijf niet te vertrouwen is?
En welke vragen moet je zeker stellen bij deze dealer !!
Pieldeprutkarbonkeldinsdag 5 oktober 2004 @ 22:59
Ik zou vooral letten op lasnaden van linksvoor naar rechtsachter onder de auto.
D-FENSdinsdag 5 oktober 2004 @ 22:59
Import of ex-total loss. Grote boog omheen lopen!
alsemdinsdag 5 oktober 2004 @ 23:01
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 22:56 schreef sanger het volgende:
Een auto krijgt ook weleens een nieuw kenteken als het origineel aantoonbaar vervalst is en op een andewre auto gebruikt wordt!
nee, dan kan de auto total loss zijn geweest en moet het sowieso naar de sloop of naar de politie als bewijsmateriaal omdat het een keer gejat is...
Diego27dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:02
welke vragen moet ik dus zeker stellen om te weten of die man te vertrouwen is !!!

Er zit wel een nieuwe apk op bij aflevering !!!

Als ik nou langs een apk teststation rij kunnen ze dan zien of een auto schade heeft gehad zo een twee, drie !!!
Pieldeprutkarbonkeldinsdag 5 oktober 2004 @ 23:04
Even zonder grappen..

Het is idd een import of ex-total loss zoals D-Fens al zei.....en als die verkoper eromheen draait waarschijnlijk het laatste.

ABSOLUUT niet meer naar gaan kijken !
Ridocardinsdag 5 oktober 2004 @ 23:06
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 22:56 schreef Diego27 het volgende:
Waar zouden jullie het meeste op letten als je dus goed naar deze auto kijkt !!!
Of er schade aan is (geweest), bijgewerkte plekken, reparaties, accessoires die er normaal niet opzitten. (als je het merk/type/bouwjaar hebt even vergelijken met carbase) Kijk ook ff onder de motorkap en in de kofferbak.
quote:
Ik ga namelijk nog een keer kijken met een maat van mij !!!
Zeker doen als hij er verstand van heeft, jij vertrouwd het niet. Laat de dealer ook weten hoe jij erover denkt. Het blijft immers een vreemd verhaal.
quote:
En waar kan je aan zien dat een bedrijf niet te vertrouwen is?
En welke vragen moet je zeker stellen bij deze dealer !!
Je kunt 'm vragen wat je wilt, hij zal het toch wel in je straatje praten.
Meestal is ook niet te zien of het bedrijf betrouwbaar is.
Martijn_77dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:08
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 22:40 schreef Ridocar het volgende:
btw 96000 in 6 jaar. Dat is dus gemiddeld 16000 op een jaar.
niet echt veel voor een leasebak...
Ja, een lease auto van 6 jaar oud. De meeste gaan er met 3 of 4 jaar uit en hebben dan tussen de 150.000 en de 200.000 op de teller en hebben meestal airco
Pieldeprutkarbonkeldinsdag 5 oktober 2004 @ 23:10
quote:
Alleen heb ik mijn twijfels over het volgende.

De garagehouder vertelde me dat hij een nieuw nummerbord heeft van 2002 omdat hij van een lease maatschappij komt.
We kunnen er nog heeeeel lang over doorlullen maar als een autoverkoper zo'n lulverhaal ophangt weet je gewoon dat je dat ding niet moet kopen DIKKE VETTE PUNT.

Groenten
LennyKravitzdinsdag 5 oktober 2004 @ 23:11
Of hij is van het koninklijk huis geweest of van een consulaat... dan is het AA-xx of CD-xx nummerbord natuurlijk vervangen door een nieuwe
Diego27dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:12
http://static.marktplaats.nl/fotos/autos/peugeot/76767.jpg

Dit is m trouwens wat denken jullie ervan ???
Pieldeprutkarbonkeldinsdag 5 oktober 2004 @ 23:14
Hoe kan je nou in godsnaam zoooooooo verliefd worden op een standaard 206 waar er 100.000 van te koop staan dat je de alarmbelletjes niet hoort.

Misschien word ik maar gewoon louche autohandelaartje.
Ridocardinsdag 5 oktober 2004 @ 23:14
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:12 schreef Diego27 het volgende:
http://static.marktplaats.nl/fotos/autos/peugeot/76767.jpg

Dit is m trouwens wat denken jullie ervan ???
leasebak?
Dit????


Kan er iemand 09htxl natrekken?
Diego27dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:16
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:14 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoe kan je nou in godsnaam zoooooooo verliefd worden op een standaard 206 waar er 100.000 van te koop staan dat je de alarmbelletjes niet hoort.

Misschien word ik maar gewoon louche autohandelaartje.
Sorry maar als ik ff rond kijk zie ik er heel weinig voor die prijs op marktplaats staan ofzo !!

Zien jullie er veel meer !!!

Hij heeft wel alle opties dus zo'n slecht autootje is t niet !!!

En hij moet klein zijn omdat mijn vriendin niet in een grote durft te rijden !!
Pieldeprutkarbonkeldinsdag 5 oktober 2004 @ 23:17
Nou....als je toch niet wilt luisteren.......ophouden met dat gezeik dan en gewoon kopen.
Pieldeprutkarbonkeldinsdag 5 oktober 2004 @ 23:18
Ik word echt autohandelaar.
Diego27dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:21
Ik ga morgen nog een keer kijken met die maat die er wat vanaf weet, en dan horen jullie nog wel hoe t is afgelopen !!!

Thanks in ieder geval voor de raad die me gegeven is !!!
Pieldeprutkarbonkeldinsdag 5 oktober 2004 @ 23:23
Hoe het afloopt weten we al hoor.....die maat van je heeft er stiekum toch geen bal verstand van....jij koopt een ex-total loss auto...over een maand kom je erachter....en dan ga je "Klaagbaak" zeuren dat je bent opgelicht.

Tot over een maand...

Groenten
Diego27dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:27
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:23 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoe het afloopt weten we al hoor.....die maat van je heeft er stiekum toch geen bal verstand van....jij koopt een ex-total loss auto...over een maand kom je erachter....en dan ga je "Klaagbaak" zeuren dat je bent opgelicht.

Tot over een maand...

Groenten
He als je nou gewoon niks meer zegt is dat oke tjonge jonge zeg je hebt de auto niet eens gezien en loopt een hoop pispraat te verkondigen.

Ga lekker een eigen topic verzieken !!! Misselijk mannetje
Pieldeprutkarbonkeldinsdag 5 oktober 2004 @ 23:29
Probeer enkel goede raad te geven aan iemand die op het punt staat een sloopauto te kopen.

Word alleen een beetje moe als je niet wilt luisteren en dat is idd mijn probleem.
Diego27dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:31
Ik vraag om raad hoe weet je nou zeker dat t een sloopauto is !!!

- Als de man alle onderhoudsboekjes heeft
- Hij vraagt t namelijk nog na waarom die een nieuw kenteken heeft (misschien zijn de papieren ooit gestolen.)
- en als er een apk op zit, dan kan t toch best een goede auto zijn
Pieldeprutkarbonkeldinsdag 5 oktober 2004 @ 23:35
Lieve schat,

Heb geen zin meer om hierop verder te reageren.

Koop deze auto nou maar en voor de volgende mag je mij bellen.

Groenten
Diego27dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:43
Nou toch bedankt voor de info, en succes verder !!!

En je moet niet steeds Groenten zeggen want je komt steeds weer terug !!!

Is dit dan een beter bod volgens jou ?

http://www.marktplaats.nl(...)m?av=a&fo=1&zoek=206 xs
Diego27dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:44
Of deze http://www.marktplaats.nl(...)m?av=a&fo=1&zoek=206 xs
Ridocardinsdag 5 oktober 2004 @ 23:50
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:44 schreef Diego27 het volgende:
Of deze http://www.marktplaats.nl(...)m?av=a&fo=1&zoek=206 xs
Meegespoten bumpers.
jaja (zie foto)

En dat hokje met 'mooi' op de foto.
Valt er iets te verbergen?
Pieldeprutkarbonkeldinsdag 5 oktober 2004 @ 23:51
Diego,

Ik probeer je echt niet af te zeiken of je topic te verzieken hoor...maar als je op zoek bent naar een 206 waar er zo verschrikkelijk veel van te koop zijn...dan is het gewoon echt onverstandig om er 1 te kopen bij een verkoper die overduidelijk liegt over de herkomst.

Als je een beetje verstand hebt van auto's of een maat hebt die dat heeft is marktplaats een hele goede optie...maar dan wel van een serieuze particulier.

Belangrijke zaken om op te letten:

- Origineel NL auto zodat de km stand via Nat.Autopas opvraagbaar is.
- Hoe lang heeft die persoon de auto gehad (paar weken = handelaar of schadereparateur)
- Onderhoudsboekjes + rekeningen aanwezig (ook daaraan km.stand te kontroleren)
- Lange proefrit maken.
- De aardigste gasten zijn de grootste oplichters.

Heb misschien nog wel meer tips maar weet niet of je wilt luisteren.

Groenten (dat bepaal ik zelf)
Diego27dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:55
Hahaha LOL

Maar omdat je er zelf zoveel van weet verkoop jij ook auto's ?

Dan wil ik wel een keer bij je komen kijken. Ik ben ook maar een newbie in auto's daarom vraag ik andere mensen ook om raad !!! Kijken kan geen kwaas maar ik vond t een mooie prijs en mijn meissie ook !!!

Maar stel nou voor alles is na te trekken van de auto en alles blijkt toch goed te zin met nummerbord etc. dan is t toch best een aardige auto voor die prijs ?>?
Pieldeprutkarbonkelwoensdag 6 oktober 2004 @ 00:02
Zie het grappige d'r niet zo aan af moet ik je zeggen maar goed.

Verkoop zelf geen auto's maar als ik klanten zou krijgen zoals jij begin ik er morgen mee.

Prijzen van 206jes heb ik geen weet van, weet alleen dat ik geen auto koop van mensen die liegen.

Succes morgen
Ridocarwoensdag 6 oktober 2004 @ 00:04
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:55 schreef Diego27 het volgende:
Hahaha LOL

Maar omdat je er zelf zoveel van weet verkoop jij ook auto's ?

Dan wil ik wel een keer bij je komen kijken. Ik ben ook maar een newbie in auto's daarom vraag ik andere mensen ook om raad !!! Kijken kan geen kwaas maar ik vond t een mooie prijs en mijn meissie ook !!!

Maar stel nou voor alles is na te trekken van de auto en alles blijkt toch goed te zin met nummerbord etc. dan is t toch best een aardige auto voor die prijs ?>?
ja, dan is het is het idd een aardige auto voor die prijs.

Maar als je alles bij elkaar optelt:
lage prijs
lage kmstand
uiterlijk een goede auto
veel accessoires

en daar vanaf haalt:
vage geschiedenis
apart verhaal

Dan hou je niet veel over.

Bij sommige auto's zou het eigenlijk in neonletters moeten staan"zeer verdacht, niet kopen"
Diego27woensdag 6 oktober 2004 @ 00:29
Ja daar hebben jullie wel gelijk in, nou jullie horen t wel groeten voor nu !!!
Halfgedraaidewoensdag 6 oktober 2004 @ 00:55
Je zegt elke keer "er zit toch APK op dus dan zal de auto toch heus wel goed zijn".
Dat heeft er echt niks mee te maken of het een goede auto is of niet. De punten voor een APK zijn erg minimaal. En je klinkt een beetje naief als ik het zo mag uitdrukken. Ik zou wegens het twijfelachtige karakter van de verkoper maar gewoon naar een andere auto kijken.
Als de prijs te mooi is om waar te zijn dan is dat meestal ook zo. Betaal liever iets meer voor een auto waarvan je de geschiedenis en onderhoud etc weet......
Catch22-woensdag 6 oktober 2004 @ 01:04
heeft hij geen autopas ofzo?
Tommy_Kuklinskiwoensdag 6 oktober 2004 @ 01:37
Regestratiedatum van dit kenteken is niet eens 2002 maar november 2001, bouwjaar is idd september 1998, ik vind het persoonlijk en erg raar verhaal, daarom zou ik ook erg goed oppassen.
Waarschijnlijk zijn dit of 2 206's of deze auto komt idd uit het buitenland.
Uitkijken dus.
Catch22-woensdag 6 oktober 2004 @ 02:03
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:16 schreef Diego27 het volgende:
Sorry maar als ik ff rond kijk zie ik er heel weinig voor die prijs op marktplaats staan ofzo !!
Daar is vaak een reden voor..
MouseOverwoensdag 6 oktober 2004 @ 02:16
Vriendin inruilen

En verder die auto door een andere garage laten nakijken. Je hebt er zo te zien niet echt verstand van dus is het naïef om er van uit te gaan dat je een opgeknapte schadebak zo maar herkent als je niet weet waar je naar moet kijken. Of een mooi opgepoestste auto die rondom verwaarloosd is, dat kan ook nogal eens lastig zijn.

Een andere garage ziet dat in minder dan 10 minuten. Zo'n aankoopkeuring is ook helemaal niet zo vreemd en is een mooi alternatief voor een dure anwb keuring. Ze krijgen dan niet alles boven water maar een goede indruk krijg je wel.
Adfundumwoensdag 6 oktober 2004 @ 02:38
quote:
- Hij vraagt t namelijk nog na waarom die een nieuw kenteken heeft (misschien zijn de papieren ooit gestolen.)
Als de papieren ooit zijn kwijtgeraakt krijg je geen nieuw kenteken maar het oude met een 1 (verhoogde duplicaatcode, check www.rdw.nl ) op de nummerplaat. Als je hem zo graag wilt hebben, laat hem dan alsjeblieft keuren bij de ANWB, kun je gelijk aan hen vragen hoe het zit.
BazzoSwoensdag 6 oktober 2004 @ 07:31
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 02:16 schreef MouseOver het volgende:
Vriendin inruilen
[..]
exactly my thoughts
Parabolawoensdag 6 oktober 2004 @ 11:31
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 02:16 schreef MouseOver het volgende:
aankoopkeuring
Veruit de beste tip in dit topic. Kan je een hoop ellende besparen en kan ook voorkomen dat je ten onrechte een mooie kans laat liggen.
Toodleswoensdag 6 oktober 2004 @ 11:38
Owja, andere XS-sen kan je ook vinden op http://www.autotrader.nl

Er is meer in het leven dan marktplaats
MikelenniuMwoensdag 6 oktober 2004 @ 11:52
Ben benieuwd hoe het is afgelopen met de 206...
Als ik TS was zou ik ook gewoon op zoek gaan naar een andere 206. Een auto vind je niet in 1 dag. Voor mijn nieuwe auto heb ik ook 3 maanden moeten zoeken.
Geduld is een schone zaak en kan je op de lange termijn nog centen aan reparatiekosten besparen!
yupwoensdag 6 oktober 2004 @ 12:25
quote:
Soort voertuig: Personenauto
Registratie datum: November 2001
APK Vervaldatum: 4 december 2004
Merk: PEUGEOT
Type: 206
Motor gegevens: 1.4 i
Bouwjaar: 09-98
kW: 55
PK: 75
Cilinderinhoud: 1360 cc
Motorcode: KFW (TU3JP), KFX (TU3JP)
ABS: Nee
Soort motor: Ottomotor
Autotype:
Soort transmissie: voorwielaandrijving
Soort remsysteem: schijven / trommel
Remsysteem: hydraulisch
Soortbrandstof: benzine
Soort kat: met geregelde (3-weg) katalysator
Soort set-up: hatchback
Soort transmissie: voorwielaandrijving
Geregistreerd als gestolen bij stvar.nl: Nee
Effe voor je gecheckt...

Kijk vooral naar bouwjaar en registratiedatum...
Toodleswoensdag 6 oktober 2004 @ 12:27
Importje dus
spacewagonwoensdag 6 oktober 2004 @ 13:46
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:25 schreef yup het volgende:

[..]

Effe voor je gecheckt...

Kijk vooral naar bouwjaar en registratiedatum...
Hoe vraag je deze informatie op? De normale "kenteken-check" op portal.a2sp.nl werkt niet meer en via ohra.nl krijg je slechts af en toe enkele gegevens te zien...
Ou-Tannuwoensdag 6 oktober 2004 @ 14:14
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 02:38 schreef Adfundum het volgende:

[..]

Als de papieren ooit zijn kwijtgeraakt krijg je geen nieuw kenteken maar het oude met een 1 (verhoogde duplicaatcode, check www.rdw.nl ) op de nummerplaat. Als je hem zo graag wilt hebben, laat hem dan alsjeblieft keuren bij de ANWB, kun je gelijk aan hen vragen hoe het zit.
dan krijg je toch zo`n klein "1"tje op je plaat er bij?

of is dat alleen voor als je plaat gejat is?
onze bak uit 200x heb ook een 1 op de plaat (was nieuwe bak btw) maar daar hebben vandalen de voorplaat afgejat,

krijg je ook een hoop heisa mee :/
Jackal_Omegawoensdag 6 oktober 2004 @ 14:53
tvp tje, kijken hoe de ts reageert op het verhaal van yup
MK1GTIwoensdag 6 oktober 2004 @ 16:10
Ex-landmacht en diplomatenauto's (die dus een C of LM-kenteken hebben) worden ook opnieuw op kenteken gezet. Maar ik zie JPB nog niet rondrijden in zo'n boodschappenkarretje . Ex-landmacht kan natuurlijk wel. Maar dan had die handelaar dat wel verteld.
jochem8woensdag 6 oktober 2004 @ 16:52
Ik ben zeer, zeer benieuwd.
Tommy_Kuklinskiwoensdag 6 oktober 2004 @ 22:40
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:53 schreef Jackal_Omega het volgende:
tvp tje, kijken hoe de ts reageert op het verhaal van yup
Valt me ook op dat er nu geen apk meer op zit.
Ridocarwoensdag 6 oktober 2004 @ 23:28
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:40 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Valt me ook op dat er nu geen apk meer op zit.
Hoezo geen apk?
hij is toch tot december 2004 gekeurd?
Tommy_Kuklinskiwoensdag 6 oktober 2004 @ 23:36
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 23:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hoezo geen apk?
hij is toch tot december 2004 gekeurd?
correct, ik had me erop verkeken idd
spacewagondonderdag 7 oktober 2004 @ 13:34
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:25 schreef yup het volgende:

[..]

Effe voor je gecheckt...

Kijk vooral naar bouwjaar en registratiedatum...
Hoe vraag je deze informatie op?

De normale "kenteken-check" op portal.a2sp.nl werkt niet meer en via ohra.nl krijg je slechts af en toe enkele gegevens te zien...
mithrandirrrdonderdag 7 oktober 2004 @ 14:23
zou hij de wagen gekocht hebben, heeft daarna deze info gezien en is zich daarna zo hard gaan schamen dat hij niet meer reageert?
Diego27vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:15
Ik ben er nog steeds hoor, maar wat zegt dit precies allemaal, waar zien jullie dan dat de auot is geimporteerd ?

Ik hoop dat iemand me wat opheldering kan geven over de auto want ik ga morgen nog een keer kijken en he dan inderdaad laten nakijken bij een dealer !!!
MikelenniuMvrijdag 8 oktober 2004 @ 11:16
Nog een keer? Hoe was de 1e proefrit?
yupvrijdag 8 oktober 2004 @ 11:37
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:15 schreef Diego27 het volgende:
Ik ben er nog steeds hoor, maar wat zegt dit precies allemaal, waar zien jullie dan dat de auot is geimporteerd ?

Ik hoop dat iemand me wat opheldering kan geven over de auto want ik ga morgen nog een keer kijken en he dan inderdaad laten nakijken bij een dealer !!!
Lees dit :

Vraagje over een een autonummerbord dit is mijn post van net.

Kijk naar de bouwjaar en registriatiedatum van de wagen, hij is in 98 gemaakt, en pas eind 2001 geregistreerd in NL = Import dus of er is iets anders niet pluis...
Diego27vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:45
Ja ik heb t gelezen maar waar kan je opvragen waarom die geimporteerd is of wat er anders mee gebeurd is ?

Hij ziet er namelijk heel goed uit, en ja t klinkt eigenwijs ik weet t maar als je hem eerst een goede keuring laat doen door een erkende dealer dan kan je er toch wel zeker van zijn dat je geen miskoop doet.

Als ie geimporteerd is, kan je dan ook ergens zien/opvragen wat de kilometer stand toen was etc..???
Diego27vrijdag 8 oktober 2004 @ 12:23
En nog een vraagje een 1.4 i is toch een peugeot 206 xr en geen xs ???
Diego27vrijdag 8 oktober 2004 @ 12:24
Wat is nou precies t verschil tussen de 206 xs en xr
yupvrijdag 8 oktober 2004 @ 13:04
XS is luxer dan XR (XS heeft std. electrische ramen en dat soort zooi en ook sportstoelen enzo kortom, de XS heeft meer handige dingetjes zoals een in delen neerklapbaar achterbank enz. enz.)...

Verder ik dacht dat het niet mogelijk was om op te vragen of een auto is ingevoerd of niet. Omdat alleen de registratiedatum word geregistreerd. (CORRECT ME IF I AM WRONG GODDAMIT!)

Je kan niet opvragen wat de km.stand was, je moet maar vanuitgaan wat de verkoper zegt, of wat op de oude onderhoudspapieren enz. enz. staan. Dat is het probleem dus van een import auto, de km.stand en onderhoudshistorie zijn moeilijk te achterhalen...
Diego27vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:21
Maar als je hem laat testen door een dealer op verborgen gebreken etc... dan kan je dus wel tot een koop overgaan.

Valt er bij een import ook nooit na te gaan of er met de kilometerstand is geknoeid ??
Parabolavrijdag 8 oktober 2004 @ 13:39
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:21 schreef Diego27 het volgende:
Maar als je hem laat testen door een dealer op verborgen gebreken etc... dan kan je dus wel tot een koop overgaan.
100% zekerheid heb je natuurlijk nooit, maar na laten kijken helpt. Vertel de 'nakijkdealer' de aanleiding voor het testen, dan kan ie misschien gerichter kijken en/of vragen stellen.
Kluupkluupvrijdag 8 oktober 2004 @ 13:45
Er worden genoeg 206jes aangeboden, als ik jou was zou ik maar het zekere voor het onzekere nemen. Je vergeeft het jezelf nooit als er iets niet goed blijkt te zijn, hetzij in de papieren, hetzij onder de motorkap.
MouseOvervrijdag 8 oktober 2004 @ 14:59
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:04 schreef yup het volgende:
XS is luxer dan XR (XS heeft std. electrische ramen en dat soort zooi en ook sportstoelen enzo kortom, de XS heeft meer handige dingetjes zoals een in delen neerklapbaar achterbank enz. enz.)...

Verder ik dacht dat het niet mogelijk was om op te vragen of een auto is ingevoerd of niet. Omdat alleen de registratiedatum word geregistreerd. (CORRECT ME IF I AM WRONG GODDAMIT!)

Je kan niet opvragen wat de km.stand was, je moet maar vanuitgaan wat de verkoper zegt, of wat op de oude onderhoudspapieren enz. enz. staan. Dat is het probleem dus van een import auto, de km.stand en onderhoudshistorie zijn moeilijk te achterhalen...
Bij een ingevoerde auto staat ook de datum en land van eerste toelating op de papieren

GODDAMIT!
Diego27vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:41
Maar hij zou de nationale auto pas nog ff ophalen ben je er dan zeker van als t een imprt auto is dat de kilometer stand in het buitenland dan ook is bijgehouden en dat dat werkelijk klopt, of is dat nooit meer na te gaan !!!

De man heeft me net beloofd een nieuwe apk plus een grote beurt erbij te doen voor niks !!!

Het lijkt me dan toch wel zuivere koffie of twijfelen jullei nog steeds ??
Sjtefanvrijdag 8 oktober 2004 @ 18:33
Ik twijfel nog steeds, zeker als hij zelf de APK doet...
Pieldeprutkarbonkelvrijdag 8 oktober 2004 @ 19:08
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:21 schreef Diego27 het volgende:
Valt er bij een import ook nooit na te gaan of er met de kilometerstand is geknoeid ??
NEE
Pieldeprutkarbonkelvrijdag 8 oktober 2004 @ 19:16
Wat ben je trouwens enorm moeilijk aan het doen.

Bij het kopen van een auto is het belangrijkste dat je je gezond verstand gebruikt:

Als we uitgaan van de volgende punten waarover we het allemaal eens zijn denk ik:

- Een autohandelaar wil winst maken.
- Bepaalde auto heeft bepaalde marktwaarde.
- Autohandelaar weet de marktwaarde.

Een autohandelaar verkoopt een auto alleen maar onder de marktwaarde omdat er iets mee aan de hand is en hij die wagen daardoor voor schijtweinig heeft gekocht.

Gezond verstand tip numero uno: Een privepersoon biedt z'n auto misschien te goedkoop aan omdat ie geld nodig heeft of omdat ie al een andere auto heeft gekocht....een autohandelaar NIET.

Dus als je op zoek gaat naar een "koopje" zoek dan bij privepersonen en niet bij handelaren.
Toodlesvrijdag 8 oktober 2004 @ 19:21
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:59 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Bij een ingevoerde auto staat ook de datum en land van eerste toelating op de papieren

GODDAMIT!
Wel de datum, maar niet het land (helaas)
Toodlesvrijdag 8 oktober 2004 @ 19:23
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 19:16 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Wat ben je trouwens enorm moeilijk aan het doen.
Nee joh, hij is gewoon verliefd op die auto en wil hem koste wat kost gaan kopen Dat gebeurt helaas maar al te vaak...

Zelfs als ze hem vertellen dat het een import is met teruggedraaide km-teller, koopt hij hem nog
_Arthurzaterdag 9 oktober 2004 @ 14:36
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 19:23 schreef Toodles het volgende:

[..]

Nee joh, hij is gewoon verliefd op die auto en wil hem koste wat kost gaan kopen Dat gebeurt helaas maar al te vaak...

Zelfs als ze hem vertellen dat het een import is met teruggedraaide km-teller, koopt hij hem nog
Geimporteerde schade auto met teruggedraaide km-teller, rotte kokerbalken en chassis dat krom is.

Zoiets bedoel je?
Hyperdudezaterdag 9 oktober 2004 @ 14:52
Goed topic dit

Als je geen verstand van otoos hebt kan je gewoon beter geen importbakken kopen; geschiedenis is nl. nauwelijks te achterhalen, KM standen zeggen ook veel minder dan bij exemplaren met NAP (ook niet waterdicht, maar toch wel aardig betrouwbaar)

Als je er wel verstand van hebt haal je toch gewoon zelf zo'n ding in het buitenland; kan je de winst van de handel ook in je eigen zak steken.

Dus gewoon wat meer betalen voor zekerheid; loont vlgns. mij echt voor de gemiddelde beginnende bestuurder.
MK1GTIzaterdag 9 oktober 2004 @ 14:57
Even niet tegen de TS in specifieke zin gericht, maar meer in zijn algemeenheid:

Je moet eerst kijken hoe veel je wil besteden aan een auto en niet eerst op marktplaats/autotrader kijken wat de goedkoopste merk X type X kost die je wil kopen en dan kijken of je dat hebt en/of hoe veel je nog moet sparen om die te kunnen betalen.

Ga er altijd vanuit dat je na de aankoop nog dingen aan een auto moet doen, en kijk of je hem wel verzekerd kan krijgen op je leeftijd en met je schadevrije jaren (en of je die kosten goed kan dragen).

Vraag je bovendien af waarom een bepaalde auto goedkoper is dan eenzelfde model op een andere plaats. Invoer is doorgaans wel goedkoper maar neemt ook een risico mee. Als je geld zat hebt en je wil dat risico nemen, zeker doen dan en goed kijken wat je koopt. Maarja, meestal is dat niet het geval. Je koopt zo'n ding omdat je een Hollandse niet kan betalen en raakt vervolgens van de regen in de drup omdat je de kosten om hem fatsoenlijk te krijgen niet kan dragen. Als je dan eindelijk je ellendebak hebt zoals je hem wil dan zul je merken dat je aanmerkelijk meer geld kwijt bent dan wat een goede betrouwbare occasion had gekost en bovendien wil ook niemand zo'n importkar van je overnemen, ténzij jij hem weer HEEL goedkoop weg doet. (en dan moet je niet uitleggen dat je heel die auto uit het schroot-stadium hebt getrokken terwijl je er geen geld voor had want dan rent iedere potentiele koper alsnog weg). Je kent ze wel: Die mensen die zeggen "het lijkt wel of ik ongeluk aantrek, eerst koop ik een auto, niks dan pech vervolgens, vermogen eringestoken, en nu krijg ik hem ook nog niet verkocht zonder hem vér onder de koers te verkopen: "ik heb ook altijd pech" Nee, dan ben je een sukkel en dat roep je over jezelf af.

Ik denk dat ik mijn punt hier wel duidelijk maak: Risico nemen doe je als je dat kan dragen. Kun je het niet dragen, begin er dan ook niet aan.
kirpeknotszaterdag 9 oktober 2004 @ 16:56
Als ik een standaard 206 zie. Met een vernieuwd kenteken... Dan denk ik....
Ingevoerde huurbak uit Spanje.

Er zijn bedrijven die hier van leven. Story Auto bv in waardenburg bijvoorbeld.
http://www.story-auto.nl/

"Story Auto Import Export b.v. ist spezialisiert auf den weltweiten Ankauf von großen Partien neuer- und kaum gebrauchten Fahrzeuge und den Wieder- verkauf der Fahrzeuge, vorrangig an den größeren Einzelhandel. Auch die Abwicklung der Logistik und die Ausfertigung von Import- und Exportunterlagen gehören zu unserem Geschäft."
pieter_pontiaczaterdag 9 oktober 2004 @ 21:20
tvp
Patrick281zaterdag 9 oktober 2004 @ 21:45
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:23 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hoe het afloopt weten we al hoor.....die maat van je heeft er stiekum toch geen bal verstand van....jij koopt een ex-total loss auto...over een maand kom je erachter....en dan ga je "Klaagbaak" zeuren dat je bent opgelicht.

Tot over een maand...

Groenten
BaraCudazaterdag 9 oktober 2004 @ 21:50
Importauto's in opzich niks mismee, maar als die vent daar over liegt klopt niet.
Diego27zondag 10 oktober 2004 @ 20:57
Ik heb inmiddels de NAP pas. De auto heeft een grote beurt gehad met nieuwe banden nieuwe filters en een nieuwe distributieriem. Ik heb inmiddels ook de invoerrapporten van de oude eigenaar. (duitsland). Historie van duitsland (onderhoudsrapporten) ook aanwezig met een schade rapport (nieuwe voorbumper) geen motorkap.

Nou de mensen die zo hard liepen te schreeuwen hebben jullie nu nog wat te vertellen?

Deze auto is dus wel degelijk in orde !!!

Zoals meerdere malen hier gezegd !!!

Groenten.

P.s. de mensen die wel normale raad gaven, dank jullie wel daarvoor...
Patrick281zondag 10 oktober 2004 @ 21:14
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 21:50 schreef BaraCuda het volgende:
Importauto's in opzich niks mismee, maar als die vent daar over liegt klopt niet.
PNGzondag 10 oktober 2004 @ 21:56
kWil het nog wel keer voor je zeggen:
Importauto's in opzich niks mismee, maar als die vent daar over liegt klopt niet.

Kans dat er met een hollander gelogen wordt is ook aanwezig.
Over algemeen zijn bv Duitse auto's beter onderhouden o.a. door TuV en schadeherstel is vaak wat slechter.

Maar je zult het toch per auto moeten bekijken. tValt me wel eens op wat er gelogen wordt.
Van de week hadden we nog Nederlandse auto op marktplaats bij groot gerenomeerd bedrijf.
En was toevallig topic over geweest ooit: wij vonden gas met auto van 220.000 km gereden geen goed idee.

Staat er nieuwe advertentie, auto bij gerenomeerd bedrijf, en jawel, nu plots 172.000 km op de teller. En de teller kun je alleen electronisch terugdraaien.

En NAP zoeken ze gewoon laatste datum op en dan draaien ze hem ff 50 terug als toevallig laatste melding 11 maanden gelee 170.000 was. Wordt wat afgelazerd met auto's.
Alexxxxxzondag 10 oktober 2004 @ 21:56
* Alexxxxx heeft interesse in kentekenplaten en post daarom een zogenaamde tvp
Toodlesmaandag 11 oktober 2004 @ 11:59
Gefeliciteerd, TS, met je nieuwe auto. Ik wens je veel veilige km's toe en hoop van harte dat de motor van die 206 nog goed is. Duitsers willen nog wel eens met koude motor op volle snelheid de autobahn op gaan. Dat komt de motor doorgaans niet ten goede.

Overigens, goede onderhandelingen hoor, nieuwe banden, nieuwe distri riem, tof dat zo'n handelaar dat allemaal doet voor die prijs .
Toodlesmaandag 11 oktober 2004 @ 12:04
Hmm, ff rekenen:
Huidige verkoop prijs 6000 euri
Daar gaat nog vanaf 19% btw 958 euri
Bij invoer is BPM betaald en keuringskosten grofweg 1000 euri
Dan zijn er nog nieuwe banden onder gegaan, beurt en distririem, kostprijs, 750 euri
En de handelaar verdient er ook nog 500 euri aan

Dan moet de inkoopprijs van de auto in duitsland dus ongeveer geweest zijn: 2500 euri??
Ridocarmaandag 11 oktober 2004 @ 18:49
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 20:57 schreef Diego27 het volgende:

...

Nou de mensen die zo hard liepen te schreeuwen hebben jullie nu nog wat te vertellen?
ja
quote:
Deze auto is dus wel degelijk in orde !!!

...
waarom heeft die vent dan eerst verkeerde info verstrekt?
(Ik heb het expres niet over liegen, want misschien was de handelaar ook verkeerd ingelicht)

iig gefeliciteed met je aankoop.
Adfundummaandag 11 oktober 2004 @ 19:16
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 20:57 schreef Diego27 het volgende:
Nou de mensen die zo hard liepen te schreeuwen hebben jullie nu nog wat te vertellen?

Deze auto is dus wel degelijk in orde !!!

Zoals meerdere malen hier gezegd !!!

Groenten.

P.s. de mensen die wel normale raad gaven, dank jullie wel daarvoor...
Welja, stank voor dank hè. Die mensen probeerden je alleen maar te waarschuwen omdat dat lulverhaal over die ex-leasebak gewoon niet klopte. Heb je nu die aankoopkeuring laten doen?

Toch veel plezier met je auto.

[ Bericht 0% gewijzigd door Adfundum op 11-10-2004 22:18:49 ]
Halfgedraaidemaandag 11 oktober 2004 @ 22:09
Hij heeft hem gekocht dus
Hoezo eigenwijs??
RRRobertmaandag 11 oktober 2004 @ 23:10
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 16:10 schreef MK1GTI het volgende:
Ex-landmacht en diplomatenauto's (die dus een C of LM-kenteken hebben) worden ook opnieuw op kenteken gezet. Maar ik zie JPB nog niet rondrijden in zo'n boodschappenkarretje . Ex-landmacht kan natuurlijk wel. Maar dan had die handelaar dat wel verteld.
Ik denk dat jij de spijker precies op de kop slaat. Veel burgervoertuigen van de landmacht zijn (al enige jaren) donkerblauwe Peugots, herkenbaar aan een speciaal kenteken met de letters KL, KM of LM. Dat zo'n auto er dan na drie jaar uit gaan is helemaal niet onlogisch. En dat er dus een nieuw kenteken voor wordt aangevraagd, is dan ook gelijk verklaard. En waarom de handelaar dat er niet bij zegt? Hoogstwaarschijnlijk heeft hij hem bij de Dienst der Domeinen opgekocht. Is meestal niet een argument wat echt kopers aantrekt, zeg maar.
MK1GTIdinsdag 12 oktober 2004 @ 07:41
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 20:57 schreef Diego27 het volgende:
Ik heb inmiddels de NAP pas. De auto heeft een grote beurt gehad met nieuwe banden nieuwe filters en een nieuwe distributieriem. Ik heb inmiddels ook de invoerrapporten van de oude eigenaar. (duitsland). Historie van duitsland (onderhoudsrapporten) ook aanwezig met een schade rapport (nieuwe voorbumper) geen motorkap.

Nou de mensen die zo hard liepen te schreeuwen hebben jullie nu nog wat te vertellen?

Deze auto is dus wel degelijk in orde !!!

Zoals meerdere malen hier gezegd !!!

Groenten.

P.s. de mensen die wel normale raad gaven, dank jullie wel daarvoor...
Geen dank hoor. Vraag het dan niet. We zien je graag terug in dit topic.....
Patrick281dinsdag 12 oktober 2004 @ 08:10
Ik kom je niet graag tegen in het verkeer als je daar net zo opgefokt reageert.
autowaldinsdag 12 oktober 2004 @ 22:41
Kan best een goeie auto zijn.
Alleen 1000 % zeker een ingevoerde auto.
laat voor de zekerheid de auto ANWB keuren dan heb je meer zekerheid.
Maar nieuwe kentekens komen altijd op ingevoerde auto,s en op auto,s die ooit gestolen zijn geweest en het oude kenteken niet meer van zijn te achterhalen.
groeten Piet Wallenburg
Marsepeindinsdag 12 oktober 2004 @ 23:03
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 20:57 schreef Diego27 het volgende:
Ik heb inmiddels de NAP pas. De auto heeft een grote beurt gehad met nieuwe banden nieuwe filters en een nieuwe distributieriem. Ik heb inmiddels ook de invoerrapporten van de oude eigenaar. (duitsland). Historie van duitsland (onderhoudsrapporten) ook aanwezig met een schade rapport (nieuwe voorbumper) geen motorkap.
Er zijn een aantal mensen in deze thread geweest die gewaarschuwd hebben voor een geimporteerde schade auto. Uiteindelijk blijkt dit ook en vergeet je dat je juist hiervoor gewaarschuwd bent, koopt de auto en geeft de mensen hier een schop na. Juist die mensen die je gewaarschuwd hebben voor een geimporteerde schade auto moet je dankbaar zijn.

Je moet het zo zien:

Handelsgoederen vertegenwoordigen een zekere handelswaarde. Als een handelaar de handelsgoederen verhandelt voor een bedrag (veel) lager dan de handelswaarde, dan is het geen zuivere handel, en kan je beter handelen door niet te handelen
BugBoywoensdag 13 oktober 2004 @ 13:05
Ach, hij merkt het vanzelf wel weer als hij de auto wil verkopen. De meeste mensen lopen met een grote boog om een auto met "fout kenteken" heen. Een import auto is gewoon minder gewild en er zullen best goede auto's bij zitten, maar als veel mensen gewoonweg niet zo'n auto willen hebben dan kom je er maar moeilijk vanaf. Dat heeft invloed op de prijs, want die zal dan toch omlaag moeten.

Veel garages ruilen overigens een import auto niet eens in. Een vriend van mij heeft een auto gehad op grijs kenteken en die naar geel werd teruggezet. Daar kwam hij later met moeite vanaf, omdat het kenteken verdacht was. Overigens is het in het verkeer niet te zien, omdat een 206 met dat kenteken ook kan. Lang niet zo fout als een gloednieuw kenteken op een oude opgefokte BMW 3-serie

Wel een trieste reactie van de TS trouwens. Zelf al achterdochtig, maar het enige wat hij zocht was dat er niets aan de hand was. Als dat blijkt niet waar te zijn, dan maar de kop in het zand steken en alleen de positieve verhalen geloven. Maar als hij er lol aan heeft, dan is het prima.