FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [pta sc] TVR Chimaera 450 @ 285 BHP.
D-Devildinsdag 5 oktober 2004 @ 17:58






Max. output 289 PS (285.0 bhp) (212.5 kW) @5500 rpm
407.0 Nm (300 lbft) (41.5 kgm) @4500 rpm
Displacement 4546 cc (277.414 cu in)
0-60mph 4.70s

quote:
THE CHIMAERA IS almost the forgotten TVR. Think TVR and the fire-breathing Griffith comes to mind. That's the car which set the Blackpool company on its new course, the one that marked the end of TVRs that were all adrenalin, testosterone and warranty claims. The Chimaera may not be the attention grabber, but it's the one you see most of, as it's the best-selling model. It is less aggressive than the Griffith, though it can be ordered with the Griffith 500's 5.0-litre V8.

Now there is another engine choice for the Chimaera. Slotting in between the 340bhp 500 engine and the cooking 4.0-litre motor is a new TVR Power-tweaked 4.5-litre Rover V8. Power output is 285bhp at 5500rpm, with 310lb ft of torque at 4250rpm. Although these figures are somewhat less than the 500 can muster (it has 350lb ft of torque at 4500rpm), the Chimaera is the better for it. Call me a wimp if you like, but the 500 engine is a little over the top. Relatively light weight and a short wheelbase are a nerve-wracking combination when they're matched to 340bhp. Chuck in a wet road and things can get out of hand very quickly.

The 450 engine is the perfect compromise. The 4.5-litre Chimaera is seriously fast, make no mistake. The difference between it and the 500 engine is that the power, and more importantly the torque, come in with less of a bang. Even on a wet road you can drive it hard, without feeling that the whole plot may launch itself into a field should you make even the smallest mistake.


www.ptaslowchat.tk voor de oude topics .

[ Bericht 68% gewijzigd door D-Devil op 05-10-2004 19:46:48 ]
Hugsterdinsdag 5 oktober 2004 @ 18:01
ranzige kale op,
SLOTJE!!
ook_gekdinsdag 5 oktober 2004 @ 18:23
bij deze besluit ik dat hij open blijft
bonkedinsdag 5 oktober 2004 @ 18:24
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 18:01 schreef Hugster het volgende:
ranzige kale op,
SLOTJE!!
zag er verderop ook al een staan :-)
was welliswaar niet vertaald naar nederlands maar dat maakt nie uit:-)
Steve-Odinsdag 5 oktober 2004 @ 18:34
TVR
Tjabbodinsdag 5 oktober 2004 @ 18:44
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 18:01 schreef Hugster het volgende:
ranzige kale op,
SLOTJE!!
eensch
Fugiedinsdag 5 oktober 2004 @ 18:46
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 18:23 schreef ook_gek het volgende:
bij deze besluit ik dat hij open blijft
laat maar open dan voor ook_gek, zijn we in die andere van hem af
BoJodinsdag 5 oktober 2004 @ 18:55
Ben ik weer
BoJodinsdag 5 oktober 2004 @ 19:05
In die andere zitten mooiere plaatjes
PeuRacdinsdag 5 oktober 2004 @ 19:13
MutZ zusje spreekt me net aan

Wie wil de groeten doen aan MutZ en haar sterkte wensen? Die moet dat zsm hier posten (en svp niet via mn msn, anders heb ik hier straks 20 schermpjes).
BoJodinsdag 5 oktober 2004 @ 19:16
Sterkte en groetjes aan MutZ
hermandepermandinsdag 5 oktober 2004 @ 19:18
sterkte en groeten aan MutZ!!!!!
PeuRacdinsdag 5 oktober 2004 @ 19:19
gedaan
Hugsterdinsdag 5 oktober 2004 @ 19:19
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 19:16 schreef BoJo het volgende:
Sterkte en groetjes aan MutZ
#ANONIEMdinsdag 5 oktober 2004 @ 19:26
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 19:18 schreef hermandeperman het volgende:
sterkte en groeten aan MutZ!!!!!
dito!
D-Devildinsdag 5 oktober 2004 @ 19:47
Oké ik wijzig de OP wel, toch is een TVR geiler dan een Maserati, althans soms wel .
Hugsterdinsdag 5 oktober 2004 @ 19:51
je hebt je kans al gehad mannetje
en je hebt em verspeeld
D-Devildinsdag 5 oktober 2004 @ 19:53
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 19:51 schreef Hugster het volgende:
je hebt je kans al gehad mannetje
en je hebt em verspeeld
Maar... Maar... mijn topicnummer is lager .
BoJodinsdag 5 oktober 2004 @ 19:53
Maserati is vetter
maar hij is nu mooier hoor
Liejannuhdinsdag 5 oktober 2004 @ 19:54
Deze moet dicht?
Dus?