abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:37:36 #1
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_22419976
Met sporten heb mijn enkel gekneusd. Na 2.5 week rust wil ik de training weer hervatten. Zowel de huisarts als de fysio hebben mij aangeraden het gewricht uit voorzorg in te tapen. De laaste keer had iemand anders het voor mij gedaan maar helaas is dit geen optie meer. Heeft iemand een soort van instructies hoe je het gewricht moet tapen? Op de site van het SMA en de site van het NOC*NSF kan ik niets vinden. Iemand een link ofzo?
There is no ultimate truth
pi_22420003
pakje nieuwe tape gaan halen in de winkel, en als je de goede hebt (blauwe verpakking geloof ik) staat het erop.

Of even googlen of intapen + enkel
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:49:47 #3
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_22420210
Google vind weinig wel veel oefining enzo maar geen instructies. En bij een nieuw pakje, dat is meer voor je enkelbanden is mij verteld. Vandaar ook de vraag
pi_22420244
ik had toch direct met plaatjes een instructie te pakken over het intapen van een enkel. In het Nederlands
stupidity has become as common as common sense was before
pi_22448588
Zo deed ik het altijd toen problemen had met mijn enkel: Eerst een stukje om je scheenbeen heen leggen op ongeveer tien cm boven je enkel. Zodat er aan beide kanten van je been wat zit maar niet helemaal rond. Dat schijnt niet temogen. Daarna leg je er twee of drie vanaf het stuk aan de binnenkant van je been om je hiel heen naar de buitenkant van je enkel. Dan zwikt ie in elk geval niet zo snel meer, maar het is geen garantie. Ik heb de tape wel eens gescheurt.
Verder kun je ook nog wat vanaf de binnenkant van je voet achter je voet langs naar de buitenkant en kruislinks over je voet doen.

Zo deed ik het tenminste altijd.
...drop it like it's hot...
pi_22449262
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 19:23:10 #7
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_22580393
Je hebt ook speciale tapes van neopreen met klitteband die speciaal zijn bedoeld als ondersteuning. Verkrijgbaar bij sommige apotheken, en sportwinkels, misschien een paar DA drogisten.

Ik heb er twee van deze : http://www.aysostore.com/trufansup.html
voor als ik weer eens door mn enkels ben gegaan.

Veel beter dan dat geklieder met die vervloekte sporttape. Die plakkerige rotzooi is wat mij betreft alleen geschikt voor vingers, tenen en noodoplossingen.
Da's nou Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!
Fok! Fotoboek
  donderdag 14 oktober 2004 @ 12:40:59 #8
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_22618190
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:23 schreef Lucille het volgende:
http://home.planet.nl/~rkop5152/blessure/tapenenkel.html
Dat is wel voldoende denk ik
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 19:23 schreef Stroomschok het volgende:
Je hebt ook speciale tapes van neopreen met klitteband die speciaal zijn bedoeld als ondersteuning. Verkrijgbaar bij sommige apotheken, en sportwinkels, misschien een paar DA drogisten.

Veel beter dan dat geklieder met die vervloekte sporttape. Die plakkerige rotzooi is wat mij betreft alleen geschikt voor vingers, tenen en noodoplossingen.
Ziet er intelligent uit maar voor mij is het slecht tijdelijk. Voor die prijs kan ik 10 rollen tape kopen en dan hoop ik er toch wel vanaf te zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')