abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:53:43 #1
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22416451
quote:
Hoensbroek/Nuth -
Je stopt bij een tankstation om voor exact 5,03 euro benzine te tanken, want dat is het bedrag dat je nog op zak hebt. Maar dan zegt de kassier streng dat je 5,05 euro moet betalen, omdat alles op vijf cent wordt afgerond. Anders kom je niet eens meer buiten, want de deuren zijn vergrendeld.

Robert Eussen (35) uit Hoensbroek wordt er nog onrustig van als hij aan afgelopen vrijdagavond terug denkt, in dat tankstation in Nuth. ,,Ik dacht even dat ik in zo'n Banana Split-achtig programma verzeild was geraakt, waar ineens een cameraploeg komt vertellen dat je gefopt bent. Maar dit was bittere ernst. Om twee eurocent! Ik ben meer dan tien minuten opgesloten geweest, terwijl de kassier schreeuwde dat ik moest betalen. Ik had geen pinpas bij me, anders had ik wel zo betaald. Pas nadat ik met mijn mobieltje de politie had gebeld die de man telefonisch opdroeg de deur weer open te maken, kon ik gaan.''

Eussen heeft vergeefs geprobeerd zich te beklagen bij de leiding van het tankstation. De telefonische verbinding werd verbroken, nadat hem was gezegd niet zo moeilijk te doen over twee eurocent. Gisteren heeft hij - ook vergeefs - geprobeerd aangifte te doen bij de politie wegens bedreiging en vrijheidsberoving.

Hij beraadt zich nu op andere juridische stappen, want behalve de onheuse bejegening steekt het hem ook dat je niet met een gepast bedrag kunt betalen. ,,Ik weet niet of dat zo mag. Er was bij de pompen geen mededeling te zien over het afronden.''

Bedrijfsleider Paul Levels van het tankstation is bereid om Eussen excuses aan te bieden voor het gedrag van zijn kassier. ,,Dat de deuren dichtgaan, is ons beleid na tien uur 's avonds. Veiligheid. En er moet betaald zijn voordat de deur weer wordt opengemaakt. Wat dat betreft heeft de kassier correct gehandeld.'' Maar om zo moeilijk te doen over twee cent, dat gaat ook Levels te ver. ,,Van mij had die meneer na betaling van die 5,03 euro zonder problemen kunnen gaan. De kassier zal wel een vervelende dag hebben gehad.''
Bizar. Maar had de kassier nu technisch gezien wel gelijk gehad als er bordjes hingen dat er afgerond wordt? Of geldt dat alleen voor het teruggeven?

edit: bron vergeten: http://www.ld.nl/Index/0,(...)747-1248--%2C00.html

[ Bericht 6% gewijzigd door MouseOver op 05-10-2004 12:13:42 ]
Vampire Romance O+
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:54:42 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_22416469
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 11:53 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Bizar. Maar had de kassier nu technisch gezien wel gelijk gehad als er bordjes hingen dat er afgerond wordt? Of geldt dat alleen voor het teruggeven?
Nee, je mag nog steeds die 2 cent eisen.
pi_22416633
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 11:54 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Niet als er staat aangegeven dat bedragen afgerond worden. Als je het bedrag precies kan passen mag dat nog steeds, zo niet wordt het afgerond. Volgens mij zat die kassier dan ook fout als die kerel precies 5,03 bij zich had.
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:05:31 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22416699
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 11:54 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Het is allemaal heel onduidelijk, ook in winkels. Mijn vrouw had er vorige week ook al heibel over. Bedrag was 5,23. Zij betaalt 10,23 en wil 5 terug. Kassiere rondt af op 5,25 en geeft maar 4,98 terug. Volgens de Consumentenbond mag dat niet. Als je gepast kunt betalen mag je gepast betalen, alleen als je 5,23 afrekent met 10,00 mogen ze afronden op 5,25.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_22416703
Volgens mij mag je het niet eisen aangezien de centen nog steeds wettig betaalmiddel zijn.

Vind het overigens wel vreem dat hij die drie cent erbij tankt, je kan er makkelijk over heen schieten en dan had hij niet genoeg geld. Hij wilde er gewoon een slaatje uitslaan.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_22416775
Ik zou denken dat het ronde gedrag voorrang heeft.

Dus als iets 10, 23 is, dan moet je 10,25 geven.
Dat wordt gecompenseerd met de andere maal dat je 10, 22 mag afronden naar 10,20

Dus wmb heeft de pomphouder gelijk.
Zo ging dat vroeger ook , met de stuivers en gebrek aan centen
Alleen als je pinde betaalde je toen het werkelijke bedrag.

Ik zie niet waarom dat nu anders zou moeten zijn.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:10:07 #7
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22416784
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:05 schreef NiNi het volgende:
Volgens mij mag je het niet eisen aangezien de centen nog steeds wettig betaalmiddel zijn.

Vind het overigens wel vreem dat hij die drie cent erbij tankt, je kan er makkelijk over heen schieten en dan had hij niet genoeg geld. Hij wilde er gewoon een slaatje uitslaan.
Dat zit er wel dik in. Op je 35ste voor 5.03 tanken is ook niet iets wat iedereen doet

Ik denk dat ofwel die kassier een stomme knuppel is ofwel dat die vent daar heeft staan jennen dat het zijn recht was om met 5.03 te betalen en dat "meneertje de kassier dat maar heeft aan te nemen". Nou, daar dacht de kassier dus kennelijk anders over
Vampire Romance O+
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:10:42 #8
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_22416796
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:09 schreef milagro het volgende:

Centen zijn nog steeds een wettig betaalmiddel. Afronden doet men voor het gemak, en is ingesteld door de Vereniging winkeleigenaren ofzo. Je mag nog steeds met centen betalen, en je centen terugeisen.
pi_22416802
quote:
Omdat het nu nou eenmaal anders ís. Als je het gepast hebt, mag je het zo betalen. Die vent haalde voor zoveel geld benzine, had het gepast, en had dus mogen betalen, me dunkt.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:11:14 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22416803
quote:
Omdat eurocenten nog een wettig betaalmiddel zijn. Guldencenten waren dat allang niet meer.
Vampire Romance O+
pi_22416826
En hoe zit het dan met biljetten van 200 Euro, bijvoorbeeld? Die worden ook overal geweigerd, maar is wel een wettig betaalmiddel.
pi_22416831
quote:
Ik zou denken dat het ronde gedrag voorrang heeft.

Dus als iets 10, 23 is, dan moet je 10,25 geven.
Dat wordt gecompenseerd met de andere maal dat je 10, 22 mag afronden naar 10,20

Dus wmb heeft de pomphouder gelijk.
Zo ging dat vroeger ook , met de stuivers en gebrek aan centen
Alleen als je pinde betaalde je toen het werkelijke bedrag.

Omdat je toen niet de beschikking had over kleiner dan 0,05 gulden en nu de beschikking hebt over 0,01 euro. Waarom zou je niet gepast mogen betalen als je dat wel kan . Tis toch van de zotte.
pi_22416852
Ik had hem gezegd dan haal die 3 cent maar weer eruit
pi_22416874
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het is allemaal heel onduidelijk, ook in winkels. Mijn vrouw had er vorige week ook al heibel over. Bedrag was 5,23. Zij betaalt 10,23 en wil 5 terug. Kassiere rondt af op 5,25 en geeft maar 4,98 terug. Volgens de Consumentenbond mag dat niet. Als je gepast kunt betalen mag je gepast betalen, alleen als je 5,23 afrekent met 10,00 mogen ze afronden op 5,25.
10,23 is dan ook niet gepast, lijkt mij. In ieder geval, ik zat deze zomer ook achter de kassa en ik maakte er neit zo'n punt van. Als er 10,23 gegeven zou worden, dan heb ik wel door dat ze vijf euro terug willen, dus geef ik dat ook.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:15:00 #15
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_22416879
quote:

Ik weet niet aan welke vroegah jij denkt, maar pas sinds de euro zijn centen weer wettig betaalmiddel.

Jaja, en een hele tijd geleden ook, toen er nog zelden getankt werd.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_22416929
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:10 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Centen zijn nog steeds een wettig betaalmiddel. Afronden doet men voor het gemak, en is ingesteld door de Vereniging winkeleigenaren ofzo. Je mag nog steeds met centen betalen, en je centen terugeisen.
Okay dat is waar.
Maar die afronding wordt ook regelmatig in je voordeel uit, ik zal blij zijn als die kutcenten wegzijn.
Dus wat dat betreft zal die afronding me een zorg zijn.

Maar je hebt gelijk, de pompbediende mag dat niet eisen inderdaad.
Centen bestaan nog.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:17:14 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_22416931
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

10,23 is dan ook niet gepast, lijkt mij.
Het argument is, dat men geen centen wil teruggeven. Oke. Dus als je 5,23 met een tientje afrekent, kan ik de afronding begrijpen. Als je 5,23 afrekent met 10,23 GEEF je centen en je vraagt geen centen terug, alleen hele Euro's. Je betaalt dus wel degelijk gepast, omdat je wisselgeld uit hele Euro's bestaat. Er is dus geen reden voor afronden.
pi_22417000
Ik neem aan dat de centen langzamerhand uit het beeld moeten verdwijnen en ook niet meer aangemaakt worden?
En dat men dit dus op een natuurlijke manier wilt laten verlopen, dus niet het inwisselen van je centen tegen 5 centmunten en hoger ?

Als dat zo is, dan is het exacte bedrag blijven betalen als je dat wilt, natuurlijk niet bevoordelijk voor het snelle verloop daarvan.
pi_22417009
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het argument is, dat men geen centen wil teruggeven. Oke. Dus als je 5,23 met een tientje afrekent, kan ik de afronding begrijpen. Als je 5,23 afrekent met 10,23 GEEF je centen en je vraagt geen centen terug, alleen hele Euro's. Je betaalt dus wel degelijk gepast, omdat je wisselgeld uit hele Euro's bestaat. Er is dus geen reden voor afronden.
Helemaal waar.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:21:31 #20
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_22417037
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:10 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat zit er wel dik in. Op je 35ste voor 5.03 tanken is ook niet iets wat iedereen doet

Ik denk dat ofwel die kassier een stomme knuppel is ofwel dat die vent daar heeft staan jennen dat het zijn recht was om met 5.03 te betalen en dat "meneertje de kassier dat maar heeft aan te nemen". Nou, daar dacht de kassier dus kennelijk anders over
Eigenlijk vind ik ze beiden wel triest
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:22:49 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_22417072
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:19 schreef milagro het volgende:
Ik neem aan dat de centen langzamerhand uit het beeld moeten verdwijnen en ook niet meer aangemaakt worden?
En dat men dit dus op een natuurlijke manier wilt laten verlopen, dus niet het inwisselen van je centen tegen 5 centmunten en hoger ?

Als dat zo is, dan is het exacte bedrag blijven betalen als je dat wilt, natuurlijk niet bevoordelijk voor het snelle verloop daarvan.
Nee hoor, centen worden nog steeds geslagen voor zover ik weet. Ik zou er ook tegen zijn om de centen eruit te halen. We hebben bij de gulden gezien, wat een misbruik daarvan wordt gemaakt.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:25:46 #22
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_22417141
Wat een onwaarschijnlijk achterlijke idioot zeg die kassier...
pi_22425989
On-voor-stel-baar dit! Wat is het uurloon van die kassier? 10 euro? 20 euro? Tien minuten lang drukte maken over twee cent. Dure grap, moet je niet te vaak doen. En dan ook nog verschrikkelijk slechte reclame voor je tankstation maken EN dan ook nog eens publiekelijk door je baas voor gek worden gezet... Tjongejonge...

En laten we trouwens alsjeblieft ophouden met het afronden van eurocenten. We zijn in de EU gestapt, zonder referendum heeft onze regering ja gezegd tegen een Europese EENHEIDSMUNT, dus moeten we ons daar ook naar gedragen. Afronden OF nergens in Europa, OF overal, maar niet alleen maar in Nederland.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:30:21 #24
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_22428875
Proest als ik die kassierre was geweest had ik nog liever die twee cent uit mn eigen zak betaald dan zo veel drukte te gaan maken.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 21:35:53 #25
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_22429046
Wat een mongool zeg. Niet genoeg geld bij je hebben en dan ook nog klagen

Sommige mensen...
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 6 oktober 2004 @ 00:11:31 #26
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_22433297
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 21:35 schreef robh het volgende:

Sommige mensen...
Dit is een grapje mag ik hopen voor je?
  woensdag 6 oktober 2004 @ 01:30:42 #27
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_22434744
quote:

Sommige mensen...
Bar weinig geld, dat had hij wel. Maar van niet genoeg was volgens het artikel geen sprake. Goed lezen dus.

Wel vaag dat hij precies voor 5 euro en 3 cent had getankt en ook exact dat bedrag bij zich had en geen cent meer dan dat.

Ik ben trouwens ook benieuwd naar het verhaal van de (gefrustreerde?) pompbediende.

Misschien wat voor een comedy sketch: "De gierige sloeberige automobilist en de gefrustreerde gestoorde pompbediende"
Krekker is de bom!
pi_22434835
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:12 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
En hoe zit het dan met biljetten van 200 Euro, bijvoorbeeld? Die worden ook overal geweigerd, maar is wel een wettig betaalmiddel.
zelfde was het geval met briefjes van duizend gulden. je kan er wel mee betalen maar niet overal, omdat ze anders teveel wisselgeld in kas moeten hebben en dat trekt overvallers aan

logische reden dus.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_22436638
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Lekker ingewikkeld, het loopt allemaal door elkaar. Je vrouw had gewoon met 10,25 of 10,30 moeten betalen. Nu ronden ze af, maar geeft de winkel wel een onafgerond bedrag terug
pi_22437202
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 19:35 schreef dVTB het volgende:

En laten we trouwens alsjeblieft ophouden met het afronden van eurocenten. We zijn in de EU gestapt, zonder referendum heeft onze regering ja gezegd tegen een Europese EENHEIDSMUNT, dus moeten we ons daar ook naar gedragen. Afronden OF nergens in Europa, OF overal, maar niet alleen maar in Nederland.
Nederland is niet het eerste land dat afronding invoert.
pi_22437254
Waarom tank je dan ook voor 5,03 euro. Had dan voor 5,02 euro getankt.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 09:17:33 #32
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_22437319
Volgens mij gaat deze rel niet om twee, maar om één cent.

Als hij één cent minder had getankt was er sowieso geen heibel geweest.

Verder: wat een gezeik om niets zeg. ¤5,03 IS ¤5,03. Punt.

En zelfs als WAS het ¤5,05, dan NOG ga je niet zo'n heibel schoppen om twee cent.

Wat een helmjosti, zeg

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 12:13:41 #33
3542 Gia
User under construction
pi_22440233
Hierbij de exacte wettelijke afspraken:
quote:
Afronden van de euro-bedragen
15-09-2004
U heeft er vast al het een en ander van gehoord, in het vorige Magazine hebben we ook al stickers meegestuurd met betrekking tot het afronden van de eurobedragen op 5 cent.
Er komen nog wel wat vragen over binnen op het secretariaat, vandaar dat we hier nog wat extra uitleg geven over de “spelregels”.

Hoe weet de klant dat er binnen het bedrijf wordt afgerond?

U dient als winkelier duidelijk aan te geven dat de bedragen worden afgerond. Dit kan onder andere door het opplakken van de stickers die de vorige keer zijn meegestuurd. Met deze sticker (en eventueel poster) wordt aangegeven dat er specifieke koopcondities van toepassing zijn, namelijk het afronden van het totaalbedrag op een naaste veelvoud van 5 cent, bij contante betalingen. Onderzoek heeft uitgewezen het afronden van de bedragen gemiddeld genomen een neutrale uitkomst heeft.

Mogen consumenten nog betalen met munten van 1- en 2-eurocent?

De munten blijven wettig betaalmiddel, de afgeronde bedragen mogen dus ook met de betreffende munten worden betaald. Het is de bedoeling dat de winkelier de munten niet meer als wisselgeld terug geeft, uiteindelijk zullen er dus steeds minder munten van 1 en 2 eurocent in omloop komen. De munten zullen dus door de banken in Nederland niet meer worden verschaft. Helemaal verdwijnen zullen ze niet omdat dit alleen op Europees niveau geregeld kan worden. Hiervan is op dit moment nog geen sprake.

Wat als de klant het afgeronde bedrag niet wil betalen?

Wanneer u in de winkel duidelijk kenbaar heeft gemaakt dat de bedragen worden afgerond, is het voor de consument niet langer toegestaan het oorspronkelijke (niet afgeronde) bedrag te betalen. In principe gaat de consument een overeenkomst met u aan en is dus akkoord met het afronden van de bedragen. Wellicht is het wel verstandig dit zeker in het begin niet op de spits te drijven.

Per wanneer is de afrondingsregel landelijk doorgevoerd?

Veel winkeliers zijn inmiddels al begonnen met het afronden. De komende weken zullen nog velen volgen en zullen in ieder geval alle grote bedrijven over zijn gegaan op afronden. In principe is op 1 september 2004 de landelijke datum dat het afronden is doorgevoerd. Het staat de winkelier echter vrij om wel of niet af te ronden, of de datum te bepalen waarop men gaat afronden.

Het is belangrijk om vooral de komende weken, naast de stickers en posters, ook mondeling uitleg te geven over het afronden. Informeer daarom uw medewerkers goed voordat u gaat beginnen met afronden. Zorg dat uw klanten het te weten komen, dit voorkomt vragen tijdens het afrekenen.

Kassabon

Zo lang de Europese wetgeving nog niet is overgegaan tot afronden van eurobedragen, bent u verplicht om de oorspronkelijke bedragen op uw weegschalen en kassabon te vermelden. Kassa’s kunnen dus nog niet zo worden ingesteld dat de afgeronde bedragen worden weergegeven. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met het secretariaat van ADN.
Dus als iets 5,03 kost, dan moet je 5,05 afrekenen en dat mag dan wel met 5 eurocenten.
De winkelier mag dus niet teruggeven met eurocenten, alleen maar met een veelvoud van 5 cent.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 12:15:50 #34
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_22440285
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]

Dus als iets 5,03 kost, dan moet je 5,05 afrekenen en dat mag dan wel met 5 eurocenten.
De winkelier mag dus niet teruggeven met eurocenten, alleen maar met een veelvoud van 5 cent.
Maar ik zou onderhavige rel wèl willen typeren als 'het op de spits drijven', waarvan nou juist wordt geadviseerd het niet te doen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22440364
quote:

Sommige mensen...
inderdaad wat een mongool dat ie nog is blijven wachten daar en niet de boel even kort en klein had geslagen inclusief de gast achter de kassa.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 12:21:34 #36
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_22440427
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:05 schreef NiNi het volgende:

Inderdaad vreemd. Tank dan 4,50 ofzo .
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
pi_22440804
of zet die centen niet op je tankautomaten.
pi_22441155
Als je wil besparen bij de supermarkt kan je ook 10 blikken appelmoes van 1.82 apart afrekenen
pi_22441225
zo he, was zeker een nederlander
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  woensdag 6 oktober 2004 @ 13:06:05 #40
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_22441287
Ik heb ooit getankt (4 jr geleden) bij een (onbekende) pomp zonder dat ik een cent geld opzak had.. een vlotte babbel en het achterlaten van mijn portomonee met wat vage pasjes was voldoende. De volgende dag vrolijk mijn rekening betaald. Het hangt ook een beetje van de betrouwbaarheid van de persoon af.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 13:06:57 #41
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_22441309
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:58 schreef 1299 het volgende:
Als je wil besparen bij de supermarkt kan je ook 10 blikken appelmoes van 1.82 apart afrekenen
Grappig......
  woensdag 6 oktober 2004 @ 13:12:22 #42
3542 Gia
User under construction
pi_22441414
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:15 schreef Verbal het volgende:

[..]

Maar ik zou onderhavige rel wèl willen typeren als 'het op de spits drijven', waarvan nou juist wordt geadviseerd het niet te doen.

V.
Inderdaad, niet zo netjes om dit te doen. Daarbij stond het in die zaak niet aangegeven dat er afgerond werd, dus mogen ze dit niet afdwingen.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 13:14:17 #43
3542 Gia
User under construction
pi_22441451
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:58 schreef 1299 het volgende:
Bedragen die eindigen op 1, 2 of 6,7 cent contant afreken.
Bedragen die eindigen op 3, 4 of 8, 9 cent pinnen.

Scheelt per jaar ongeveer 5 euro.
pi_22441805
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:14 schreef Gia het volgende:

[..]

hahahaha damnez heb je dat bijgehouden of zo?
pi_22441967
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:13 schreef Gia het volgende:
Waar heb je dat vandaan??
Lijkt mij afkomstig van een winkeliersvereniging ofzo???
In ieder geval niet van de overheid toch??
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:18:40 #46
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22442660
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:42 schreef Frenkie het volgende:

Waar heb je dat vandaan??
Lijkt mij afkomstig van een winkeliersvereniging ofzo???
In ieder geval niet van de overheid toch??
Het komt hier vandaan:

http://www.agfdetailhandel.nl/index.cfm/3,1177,9,html

AGF Detailhandel is de Nederlandse vereniging van groenteboeren.
pi_22442941
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Schooier
pi_22442999
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:32 schreef Youssef het volgende:

[..]

Schooier
De winkeliers verdienen al genoeg.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:40:25 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_22443118
De consumentenbond is het eens met de afronding, maar zegt wel dat als bedragen op de cent af betaald kunnen worden door de consument, dit ook moet worden toegestaan:
quote:
Aangezien zo veel consumenten in Woerden aangaven tevreden te zijn met het afronden, heeft de Consumentenbond besloten om in te stemmen met een landelijke regel. Wel op twee voorwaarden: winkeliers moeten duidelijk aangeven dat ze contante betalingen afronden én ze moeten niet moeilijk doen als iemand erop staat het exacte (onafgeronde) bedrag toch contant te betalen. Hierover zijn goede afspraken gemaakt met de winkelorganisaties.
Ik heb recentelijk maar een hele hoop 1 en 2 eurocenten aan De Hartstichting gegeven (ja... en ook nog een 2 Euro munt ). Ook een manier om er vanaf te komen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 6 oktober 2004 @ 16:30:23 #50
3542 Gia
User under construction
pi_22445474
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

hahahaha damnez heb je dat bijgehouden of zo?
Neuh, is toch wel uit te rekenen.

Gaat alleen op natuurlijk als je elke dag boodschappen doet en dit consequent volhoudt.

Maar of 5 euro nou de moeite waard is!

Was ook maar een reactie op de posting van elke pot appelmoes apart afrekenen. Ik pin sowieso altijd, dus betaal gewoon wat het kost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')