FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Mitsubishi Evo VIII FQ400 (ja die 400 staat voor 400 PK !!!)
yupmaandag 4 oktober 2004 @ 21:28
Mitsubishi Evo VIII FQ400

400 pk

Eerst de specs:

0-100 = 3.6 seconden.
0-160 = 9 seconden
Topsnelheid = 280 km/u.

JE LEEST HET GOED VERDOMME, 0-100 in 3.6 seconden



Heel artikel: http://home.wanadoo.nl/marc_vandenbroek/EVO8FQ400.pdf

OMG dit is gewoon de ultieme rally-machine voor op de weg...

De reden dat dit apparaat gebouwd word is omdat Mitsu 30 jaar geleden de eerste Evo in Engeland heeft verkocht (als ik het goed heb).
PteVmaandag 4 oktober 2004 @ 21:35
Evo
Echt een ongelooflijk brute bak, dat word nog even flink sparen vrees ik :')

-edit: zie dat hij 45.000 pond moet kosten, had het hoger geschat (niettemin nog veel geld)-
Dagblad_De_Limburgermaandag 4 oktober 2004 @ 21:38
Soww dikke subaru killer
PteVmaandag 4 oktober 2004 @ 21:40
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:38 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Soww dikke subaru killer
Dat is hij standaard al
Piromaandag 4 oktober 2004 @ 21:43
Leuk boodschappenwagentje.
45k pond is trouwens nogal duur, wat is eraan veranderd? .
operator82maandag 4 oktober 2004 @ 21:44
Volgens de Jap Tech-ART Performance (een soort Japanse Top Gear) was Nissan Skyline R34 GT-R danwel onbegrensd dé ultieme rally-machine.
Dagblad_De_Limburgermaandag 4 oktober 2004 @ 21:44
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:40 schreef PteV het volgende:

[..]

Dat is hij standaard al
Ja maar ik zeg het nog maar even, omdat iedereen hier de subaru impreza aanbid en dingen roept als "porsche killer" dus deze moest ff
Fugiemaandag 4 oktober 2004 @ 21:45
prettig snel, maar ik vind zowel impreza als een evo erg weinig uitstraling hebben, maw vind ik er nix aan.
yupmaandag 4 oktober 2004 @ 21:54
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:45 schreef Fugie het volgende:
prettig snel, maar ik vind zowel impreza als een evo erg weinig uitstraling hebben, maw vind ik er nix aan.
Ik wel:

Zit je in een FQ400 naast een M3 bij de stoplicht, zie je die gast al denken "wat gaat die sukkel nou weer kunnen doen met zijn overgespoilerde ricerboys car met een dikke taartschep achterop", waarna je hem het licht voor de ogen rijd...

Sjoewemaandag 4 oktober 2004 @ 23:14
Ik zag van de week een gewone Evo VII of VIII (soz, weet het niet precies) die dingen zijn echt machtig indrukwekkend
KeessieXmaandag 4 oktober 2004 @ 23:16
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:54 schreef yup het volgende:

[..]

Ik wel:

Zit je in een FQ400 naast een M3 bij de stoplicht, zie je die gast al denken "wat gaat die sukkel nou weer kunnen doen met zijn overgespoilerde ricerboys car met een dikke taartschep achterop", waarna je hem het licht voor de ogen rijd...

Haha hell yeah, dat lijkt me egt geweldig...
Over deze EVO btw, ultieme droombak
BazzoSmaandag 4 oktober 2004 @ 23:17
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 23:14 schreef Sjoewe het volgende:
Ik zag van de week een gewone Evo VII of VIII (soz, weet het niet precies) die dingen zijn echt machtig indrukwekkend
Nu we het toch over een EVO hebben, hij blijft maar driften, die gek
Hepheastusmaandag 4 oktober 2004 @ 23:31
kun je die pdf nie gewoon ff op het formaat van de afbeelding maken (custom paper size etc..)
/off

WAT EEN GEILE BAK
Steve-Omaandag 4 oktober 2004 @ 23:46
geil
die zonda is ook wel ok
Sjoewemaandag 4 oktober 2004 @ 23:48
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 23:17 schreef BazzoS het volgende:

[..]

Nu we het toch over een EVO hebben, hij blijft maar driften, die gek
Powered by Xi
Fooldinsdag 5 oktober 2004 @ 01:36
Nice voor erbij!
MrSkylinedinsdag 5 oktober 2004 @ 02:34
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:44 schreef operator82 het volgende:
Volgens de Jap Tech-ART Performance (een soort Japanse Top Gear) was Nissan Skyline R34 GT-R danwel onbegrensd dé ultieme rally-machine.
istie ook, maar niet wrc waardig omdat zn motor te groot is
Roadsterdinsdag 5 oktober 2004 @ 07:22
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:54 schreef yup het volgende:

[..]

Ik wel:

Zit je in een FQ400 naast een M3 bij de stoplicht, zie je die gast al denken "wat gaat die sukkel nou weer kunnen doen met zijn overgespoilerde ricerboys car met een dikke taartschep achterop", waarna je hem het licht voor de ogen rijd...

Dat is zeker waar, maar ben benieuwd als we ipv rechtuitbranden (wat bijna elke bestuurder wel kan) een aantal mooie doordraaiers gaan nemen... ik denk dat de FQ400 dan nogsteeds sneller is dan een e46 bmw m3. Eigenlijk moet je m vergelijken met een CSL vind ik, misschien gaat het dan gelijk op kwa bochtengedrag.

Ziet er wel gaaf uit trouwens, en zo'n auto mag een spoiler dragen
tuut84dinsdag 5 oktober 2004 @ 07:23
mooi bakkie
Snoop_Doggdinsdag 5 oktober 2004 @ 08:19
toch is die pagani veeel mooier
jeuckendinsdag 5 oktober 2004 @ 08:50
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 08:19 schreef Snoop_Dogg het volgende:
toch is die pagani veeel mooier
[echtniet]
saddam_Pinten_mandinsdag 5 oktober 2004 @ 10:19
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:38 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Soww dikke subaru killer
The Stig:
The Subaru is a boy's car. The Evo is a MAN'S car
SRD_Dondinsdag 5 oktober 2004 @ 10:28
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 23:48 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Powered by Xi
XtremeImport?
KeeZdinsdag 5 oktober 2004 @ 10:34
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 10:19 schreef saddam_Pinten_man het volgende:

[..]

The Stig:
The Subaru is a boy's car. The Evo is a MAN'S car
amen
Toewandinsdag 5 oktober 2004 @ 14:13
Geef mij dan toch maar de Evo6, persoonlijk vind ik dat de mooiste EVO uit de serie.

Dagblad_De_Limburgerdinsdag 5 oktober 2004 @ 14:20
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 10:19 schreef saddam_Pinten_man het volgende:

[..]

The Stig:
The Subaru is a boy's car. The Evo is a MAN'S car
Die aflevering heb ik ook gezien die impreza was nergens meer
nero355dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:20
lalalala http://www.norrisdesigns.com/ lalalala 773 PK'tjes en 0-100 KM/h 2,7 secs lalala

Tommy_Kuklinskidinsdag 5 oktober 2004 @ 14:24
Dom japans hok
Sjoewedinsdag 5 oktober 2004 @ 14:29
No match voor de crazy reno express
-Muse-dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:17
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 14:13 schreef Toewan het volgende:
Geef mij dan toch maar de Evo6, persoonlijk vind ik dat de mooiste EVO uit de serie.

[afbeelding]
ja echt de mooiste
culthelddinsdag 5 oktober 2004 @ 15:28
Vette auto, maar doe mij toch maar een Hummer of Landrover
Impreza_STIdinsdag 5 oktober 2004 @ 15:32
Binnenkort zal er vast ook wel een subaru met 400pk komen

Beter bouwen ze een coupe ala 22B met 400PK
hifonicsdinsdag 5 oktober 2004 @ 16:14
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:32 schreef Impreza_STI het volgende:
Binnenkort zal er vast ook wel een subaru met 400pk komen

Beter bouwen ze een coupe ala 22B met 400PK
ik wil ook
ShaoliNdinsdag 5 oktober 2004 @ 16:20
Echt sweet.
nero355dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:25
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:17 schreef -Muse- het volgende:

[..]

ja echt de mooiste
^^ Also with these stupids

En dan EVO 6.5 s.v.p.
RaTzdinsdag 5 oktober 2004 @ 18:14
Nice Dat ze dat toch allemaal uit zo'n 2L blokje met turbo weten te trekken, niet te normaal eigenlijk.

Ik heb in de zomervakantie de mogelijkheid gehad om een hele dag in een "standaard" EVO VIII (265 pk) rond te knallen, dat ging al bruut snel (flat out met 260 km/u op de autobahn, beetje Mercedessen opjagen ).

Jammer dat er maar 100 stuks van gebouwd worden, als ik het geld had was er eentje van mij
yupdinsdag 5 oktober 2004 @ 18:58
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 07:22 schreef Roadster het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, maar ben benieuwd als we ipv rechtuitbranden (wat bijna elke bestuurder wel kan) een aantal mooie doordraaiers gaan nemen... ik denk dat de FQ400 dan nogsteeds sneller is dan een e46 bmw m3. Eigenlijk moet je m vergelijken met een CSL vind ik, misschien gaat het dan gelijk op kwa bochtengedrag.

Ziet er wel gaaf uit trouwens, en zo'n auto mag een spoiler dragen
En in de regen ben je meestal kansloos in de M3, niet omdat ie niet hard kan in de regen, maar dat je heeeeeel wat skillz nodig hebt om vol te gaan in de regen met een M3... Maar ja, dit ding heeft ook zeer geavanceerde 4x4... Jammer dat er zo weinig van gebouwd gaat worden, blijft gewoon de ultieme rallywagen voor op de weg...
Sjoewedinsdag 5 oktober 2004 @ 19:17
Daar hebben een paar jongens hier vorig jaar bewijs voor geleverd...
BMW M3 op semi-slicks, in de slagregen met dik 160 tegen een boom aan parkeren.
Resultaat 2 doden, 2 zwaar gehandicapten.

De bestuurder was notabene nog in bezit van zijn racelicentie ook

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjoewe op 05-10-2004 22:02:08 ]
-_Tommy_-dinsdag 5 oktober 2004 @ 19:35
hehe was in breda bij mits dealer om te kijken voor nieuwe pajero stond er 1 in de showroom, gloed nagel nieuwe, metallic lila

worden tegenwoordig gewoon door importeur naar nederland gehaald, alleen wel gedowngrade voor emissie eissen, dus van standaard 280 naar 265, maar kan chip krijgen met garantie zodat ie naar 315 klimt, ga proberen om als mijn vader die nieuwe pajero daar koopt een proefrit te regelen...
RaTzdinsdag 5 oktober 2004 @ 20:29
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 19:35 schreef -_Tommy_- het volgende:
hehe was in breda bij mits dealer om te kijken voor nieuwe pajero stond er 1 in de showroom, gloed nagel nieuwe, metallic lila

worden tegenwoordig gewoon door importeur naar nederland gehaald, alleen wel gedowngrade voor emissie eissen, dus van standaard 280 naar 265, maar kan chip krijgen met garantie zodat ie naar 315 klimt, ga proberen om als mijn vader die nieuwe pajero daar koopt een proefrit te regelen...
Hij is tegenwoordig gewoon via de dealer te verkrijgen ja, voor 51000 euro ongeveer.
Voorheen was het alleen grijze import.

Ennuh emissie eisen gewoon meteen met 315pk bestellen
Repeatdinsdag 5 oktober 2004 @ 20:45
Tja maarja het blijft een auto zonder uitstraling, oftewel; je wordt uitgelachen als je bv. bij een belangrijke vergadering in die wagen komt aanrijden.
Wel gruwelijk snel, wat een korte bak en veel power al niet kan doen.
Impreza_STIdinsdag 5 oktober 2004 @ 20:51
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:45 schreef Repeat het volgende:
Tja maarja het blijft een auto zonder uitstraling, oftewel; je wordt uitgelachen als je bv. bij een belangrijke vergadering in die wagen komt aanrijden.
Wel gruwelijk snel, wat een korte bak en veel power al niet kan doen.
Ze lachen je uit totdat ze een keer hebben meegereden
-louidinsdag 5 oktober 2004 @ 20:55
*verliefd*
pAindinsdag 5 oktober 2004 @ 21:14
Kijk, daarom is de EVO nou mijn favoriete wagen: best bang for less bucks!!!

Ikzelf zou trouwens (en ga ook sparen voor) voor een EVO VI met HKS Spec engine: 500 pk en dat is nog "maar" op 1.5 bar, bij hoger octaan benzine (RON106 bijvoorbeeld) blaast de turbo 2 bar . Gelukkig is die motor wel redelijk bullet proof .
VanDreaddinsdag 5 oktober 2004 @ 21:34
damn .... hebbu
KeeZwoensdag 6 oktober 2004 @ 07:40
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 21:14 schreef pAin het volgende:
Kijk, daarom is de EVO nou mijn favoriete wagen: best bang for less bucks!!!

Ikzelf zou trouwens (en ga ook sparen voor) voor een EVO VI met HKS Spec engine: 500 pk en dat is nog "maar" op 1.5 bar, bij hoger octaan benzine (RON106 bijvoorbeeld) blaast de turbo 2 bar . Gelukkig is die motor wel redelijk bullet proof .
Als je dat bedrag voor die wagen gespaard hebt dan zou ik maar ff doorsparen voor een jaartje bezine
sangerwoensdag 6 oktober 2004 @ 08:16
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 07:22 schreef Roadster het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, maar ben benieuwd als we ipv rechtuitbranden (wat bijna elke bestuurder wel kan) een aantal mooie doordraaiers gaan nemen... ik denk dat de FQ400 dan nogsteeds sneller is dan een e46 bmw m3. Eigenlijk moet je m vergelijken met een CSL vind ik, misschien gaat het dan gelijk op kwa bochtengedrag.

Ziet er wel gaaf uit trouwens, en zo'n auto mag een spoiler dragen
Er is bijna geeneen auto op de wereld met een wegligging als een EVO. Dus denk niet dat ie daar veel van te vrezen heeft!
Dawnbreakerwoensdag 6 oktober 2004 @ 08:23
meer als 5 seconden om 60kmph harder te rijden dus..
ghghehehe maar cker geile bak
pAinwoensdag 6 oktober 2004 @ 10:08
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 07:40 schreef KeeZ het volgende:

[..]

Als je dat bedrag voor die wagen gespaard hebt dan zou ik maar ff doorsparen voor een jaartje bezine
Dat word niet mn daily driver natuurlijk . Leuk voor op circuit dagen enzo .
-_Tommy_-woensdag 6 oktober 2004 @ 10:09
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:29 schreef RaTz het volgende:

[..]

Hij is tegenwoordig gewoon via de dealer te verkrijgen ja, voor 51000 euro ongeveer.
Voorheen was het alleen grijze import.

Ennuh emissie eisen gewoon meteen met 315pk bestellen
uhuh stond daar rijklaar voor 52250 pleuro... wel lachen dat typeplaatje bijna halve kofferbak beslaat...
Repeatwoensdag 6 oktober 2004 @ 16:10
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 08:16 schreef sanger het volgende:

[..]

Er is bijna geeneen auto op de wereld met een wegligging als een EVO. Dus denk niet dat ie daar veel van te vrezen heeft!
bron?
jochem8woensdag 6 oktober 2004 @ 17:00
Voordat ik dit bij elkaar gespaard heb wordt die EVO allang niet meer gemaakt
sangerwoensdag 6 oktober 2004 @ 19:23
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 16:10 schreef Repeat het volgende:

[..]

bron?
Werk bij het Europees hoofdkantoor van Mitsu!! We hebben een afdeling die vergelijke test doet! Dus bron is

www.mitsubishi-motors-euro.com
Repeatwoensdag 6 oktober 2004 @ 19:40
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:23 schreef sanger het volgende:

[..]

Werk bij het Europees hoofdkantoor van Mitsu!! We hebben een afdeling die vergelijke test doet! Dus bron is

www.mitsubishi-motors-euro.com
Ik zie nergens een vergelijkende test? Rondetijden ed? Nog geen onderbouwing gezien voor de uitspraak dat de EVO bijna geen concurrenten heeft qua wegligging. Ben wel benieuwd namelijk
-_Tommy_-woensdag 6 oktober 2004 @ 19:58
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:40 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik zie nergens een vergelijkende test? Rondetijden ed? Nog geen onderbouwing gezien voor de uitspraak dat de EVO bijna geen concurrenten heeft qua wegligging. Ben wel benieuwd namelijk
this calls for an expert

let's bring in the Stig!!
yupwoensdag 6 oktober 2004 @ 20:05
1st
Porsche Carerra GT - 1:19.8

2nd
Mercedes McLaren SLR - 1.20.9

3rd
Ford GT - 1.21.9

Joint 4th
Ferrari 360 CS - 1.22.3

Joint 4th
Porsche GT3 RS - 1.22.3

5th
Murcielago - 1.23.7

Zonda - 1.23.8

Koenigsegg - 1.23.9

Noble - 1.25.0

Gallardo - 1.25.8

Lotus Exige - 1.26.4

Chevrolet Corvette - 1.26.8

Porsche 911 GT3 - 1.27.2

TVR 350c - 1.27.5

Then:

BMW M3 CSL - 1.28.0

MG SV - 1.28.6

Mitsubishi Evo VIII - 1.28.9

BMW Alpine Z8 - 1.29.0

Mercedes CL65 - 1.29

Alfa 3.7 GTA - 1.30.0

Subaru Impreza STI - 1.30.1

Aston Martin DB7 GT - 1.30.4

Audi S4 - 1.30.9

Porsche 911 turbo - 1.31.0

Vauxhall VX 220 turbo - 1.31.3

http://www.bbc.co.uk/topgear/powerlaps/

En dat is een normale Evo, laat staan als deze Evo op de baan gooien, ik denk dat ie echt wel in de buurt van een GT3RS oid komt hoor...
-_Tommy_-woensdag 6 oktober 2004 @ 20:08
and the stig was there....

hehe maar idd denk wel dat ie een heel eind zal komen! maar je kan moeilijk appels met peren vergelijken, iets met massa meer pk is relatief sneller dan wagen met goede wegligging op rechte stukken, in de bochten trekt ie dat weer bij

staat ergens op internet een filmpje met een lotus elise die op een circuit een ferrari F40 gewoon redelijk bij houdt, rechte stuk trekt ie weg en hard, maar in de bochten loopt ie weer giga in
-_Tommy_-woensdag 6 oktober 2004 @ 20:09
btw strange dat ze geen Enzo hebben getest...
_Administr8or_woensdag 6 oktober 2004 @ 20:11
De Evo , echt een schitterende wagen
Herr.Flickwoensdag 6 oktober 2004 @ 20:13
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:05 schreef yup het volgende:
1st
Porsche Carerra GT - 1:19.8

2nd
Mercedes McLaren SLR - 1.20.9

3rd
Ford GT - 1.21.9

Joint 4th
Ferrari 360 CS - 1.22.3

Joint 4th
Porsche GT3 RS - 1.22.3

5th
Murcielago - 1.23.7

Zonda - 1.23.8

Koenigsegg - 1.23.9

Noble - 1.25.0

Gallardo - 1.25.8

Lotus Exige - 1.26.4

Chevrolet Corvette - 1.26.8

Porsche 911 GT3 - 1.27.2

TVR 350c - 1.27.5

Then:

BMW M3 CSL - 1.28.0

MG SV - 1.28.6

Mitsubishi Evo VIII - 1.28.9

BMW Alpine Z8 - 1.29.0

Mercedes CL65 - 1.29

Alfa 3.7 GTA - 1.30.0

Subaru Impreza STI - 1.30.1

Aston Martin DB7 GT - 1.30.4

Audi S4 - 1.30.9

Porsche 911 turbo - 1.31.0

Vauxhall VX 220 turbo - 1.31.3

http://www.bbc.co.uk/topgear/powerlaps/

En dat is een normale Evo, laat staan als deze Evo op de baan gooien, ik denk dat ie echt wel in de buurt van een GT3RS oid komt hoor...
Lijstje klopt niet
setowoensdag 6 oktober 2004 @ 20:16
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:09 schreef -_Tommy_- het volgende:
btw strange dat ze geen Enzo hebben getest...
er zijn er maar 399 van ofzo? en die waren allemaal al verkocht
-_Tommy_-woensdag 6 oktober 2004 @ 20:23
oops dubbel
-_Tommy_-woensdag 6 oktober 2004 @ 20:23
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:16 schreef seto het volgende:

[..]

er zijn er maar 399 van ofzo? en die waren allemaal al verkocht
dan nog de SLR is er ook nog niet echt zo beschikbaar, zelfde geld voor Zonda, Koenigseg etc... denk dat ferrari niet durfde ofzo...
yupwoensdag 6 oktober 2004 @ 20:45
Herr.Flick, wtf klopt er niet aan het komt verdomme van de officiele TG site
Herr.Flickwoensdag 6 oktober 2004 @ 20:59
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:45 schreef yup het volgende:
Herr.Flick, wtf klopt er niet aan het komt verdomme van de officiele TG site
Zoiets moest het zijn

quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:05 schreef yup het volgende:
1st
Porsche Carerra GT - 1:19.8

2nd
Mercedes McLaren SLR - 1.20.9

3rd
Ford GT - 1.21.9

Joint 4th
Ferrari 360 CS - 1.22.3

Joint 4th
Porsche GT3 RS - 1.22.3

5th
Murcielago - 1.23.7

Zonda - 1.23.8

Kqueeinnieeggszyekkgg - 1.23.9

Noble - 1.25.0

Gallardo - 1.25.8

Lotus Exige - 1.26.4

Chevrolet Corvette - 1.26.8

Porsche 911 GT3 - 1.27.2

TVR 350c - 1.27.5

Then:

BMW M3 CSL - 1.28.0

MG SV - 1.28.6

Mitsubishi Evo VIII - 1.28.9

BMW Alpine Z8 - 1.29.0

Mercedes CL65 - 1.29

Alfa 3.7 GTA - 1.30.0

Subaru Impreza STI - 1.30.1

Aston Martin DB7 GT - 1.30.4

Audi S4 - 1.30.9

Porsche 911 turbo - 1.31.0

Vauxhall VX 220 turbo - 1.31.3

http://www.bbc.co.uk/topgear/powerlaps/

En dat is een normale Evo, laat staan als deze Evo op de baan gooien, ik denk dat ie echt wel in de buurt van een GT3RS oid komt hoor...
-_Tommy_-woensdag 6 oktober 2004 @ 20:59
denk wel dat een EVO hier moeite mee heeft
M5woensdag 6 oktober 2004 @ 21:04
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:05 schreef yup het volgende:
laptime lijstje...

En dat is een normale Evo, laat staan als deze Evo op de baan gooien, ik denk dat ie echt wel in de buurt van een GT3RS oid komt hoor...
Dat was een EVO VIII FQ320 (320 pk). Is geen normale (265 pk standaard) EVO. De Impreza STi in dat lijstje is de Impreza STi WR1. (2.5l Turbo boxer motor met iets van 300 pk)
yupwoensdag 6 oktober 2004 @ 21:07
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:04 schreef M5 het volgende:

[..]

Dat was een EVO VIII FQ320 (320 pk). Is geen normale (265 pk standaard) EVO. De Impreza STi in dat lijstje is de Impreza STi WR1. (2.5l Turbo boxer motor met iets van 300 pk)
Het verschil tussen 400 pk en 320 pk is nog steeds ongelofelijk groot. Ik blijf bij mijn mening
M5woensdag 6 oktober 2004 @ 21:11
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:07 schreef yup het volgende:

[..]

Het verschil tussen 400 pk en 320 pk is nog steeds ongelofelijk groot. Ik blijf bij mijn mening
Zo'n 400 pk evootje komt wel in de buurt denk ik..

ene.. d'r klopt wel degelijk iets niet aan de top-gear power-laptime-list... de Spyker C8 Spyder is missing! Niet dat ik het heel erg vind.. maar dat ding reed wel 1:27.nogwat.
Impreza_STIwoensdag 6 oktober 2004 @ 21:56
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:04 schreef M5 het volgende:

[..]

Dat was een EVO VIII FQ320 (320 pk). Is geen normale (265 pk standaard) EVO. De Impreza STi in dat lijstje is de Impreza STi WR1. (2.5l Turbo boxer motor met iets van 300 pk)
De STi WR1 is een 2.0 liter en geen 2.5
StefanPwoensdag 6 oktober 2004 @ 22:46
Zonder meer fantastische prestaties, maar hij mist inderdaad uitstraling. Sterker nog, ik vind hem gewoon lelijk. Zo'n motor en techniek schreeuwen gewoon om een even mooie aankleding... en wat krijg je dan? Een afschuwelijk lelijke 4 deurs gezinsbak

Ik zou het geweldig vinden om er in te rijden, maar zodra ik moest uitstappen of naar mijn auto lopen dan knaagde het weer dat het toch zo'n lelijk ding is van buiten...
yupwoensdag 6 oktober 2004 @ 22:49
Sorry maar die Evo is ook niet mooi.

Hij ziet er MONSTERLIJK uit. Net als de PimPreza...

Verder zijn deze dingen niet gemaakt voor hoge snelheden, ga 280 rijden met een Impreza Pimpreza/Evo op de afsluitdijk, kunnen ze je uit het Ijsselmeer vissen

[ Bericht 2% gewijzigd door yup op 06-10-2004 22:57:30 ]
rameijervrijdag 8 oktober 2004 @ 14:52
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:49 schreef yup het volgende:

Verder zijn deze dingen niet gemaakt voor hoge snelheden, ga 280 rijden met een Impreza Pimpreza/Evo op de afsluitdijk, kunnen ze je uit het Ijsselmeer vissen
Het zijn ook Rally-auto's, dus het gaat meer om acceleratie en grip dan om hoge snelheden.

Ik rijd zelf ook liever met 80 door een scherpe bergbocht dan met 230 over de snelweg
Twiksvrijdag 8 oktober 2004 @ 16:17
Ik heb van het weekend de mogelijkheid gehad om in een standaard EVO VIII te rijden! Ik heb helaas nog maar 6 maanden mijn rijbewijs, en dus ook zeer weinig ervaring met auto's met zoveel vermorgen (lees 0), dat ik niet echt heeel hard door de bochten durfde te denderen, maar wel paar keer flink geaccelereerd. En echt ongelooflijk hoe hard die dan gaat, zonder wielspin vol gas wegtrekken is echt wel bijzondere ervaring. De bochten die ik met beetje snelheid heb genomen lag de EVO als een blok op de weg, maar ben lang niet tot de limiet gegaan.
Na 20minuten moest ik de auto weer terug geven en stapte ik met een rood hoofd en een lichaam vol adrenaline uit, super vet!
M5vrijdag 8 oktober 2004 @ 16:27
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:56 schreef Impreza_STI het volgende:

[..]

De STi WR1 is een 2.0 liter en geen 2.5
Je hebt gelijk.
Stakkertjevrijdag 8 oktober 2004 @ 16:56
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 19:17 schreef Sjoewe het volgende:
Daar hebben een paar jongens hier vorig jaar bewijs voor geleverd...
BMW M3 op semi-slicks, in de slagregen met dik 160 tegen een boom aan parkeren.
Resultaat 2 doden, 2 zwaar gehandicapten.

De bestuurder was notabene nog in bezit van zijn racelicentie ook
Ehm... ik weet nog wel wat meer over dit verhaaltje... 2 van die mensen zaten namelijk bij mij op school.

Twas een BMW M3 CSL op een weg na bij Bilthoven waar je 80 mocht. Zware regen met 180 uit de bocht gevlogen, door de eerste boom heen rollend door de lucht tegen een volgende boom aan. Passagier uit het raam geslingerd, auto kwam boven op hem terecht. Bestuurder en passagier voorin op slag dood, passagiers achterin zwaar verbrand doordat de auto gelijk na de botsing in brand vloog. Eén van de passagiers achterin overleed na een kwartier en de andere heeft nog 3 dagen in het ziekenhuis gelegen waarna hij ook bezweek.

Rust zacht.
Kluupkluupvrijdag 8 oktober 2004 @ 17:25
Mitsubishi Evo, een van de weinige auto's waar een achterspoiler daadwerkelijk past.
Repeatvrijdag 8 oktober 2004 @ 18:00
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 17:25 schreef Kluupkluup het volgende:
Mitsubishi Evo, een van de weinige auto's waar een achterspoiler daadwerkelijk past.
je maakt een grapje hoop ik toch?
RaTzvrijdag 8 oktober 2004 @ 20:40
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:56 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Ehm... ik weet nog wel wat meer over dit verhaaltje... 2 van die mensen zaten namelijk bij mij op school.

Twas een BMW M3 CSL op een weg na bij Bilthoven waar je 80 mocht. Zware regen met 180 uit de bocht gevlogen, door de eerste boom heen rollend door de lucht tegen een volgende boom aan. Passagier uit het raam geslingerd, auto kwam boven op hem terecht. Bestuurder en passagier voorin op slag dood, passagiers achterin zwaar verbrand doordat de auto gelijk na de botsing in brand vloog. Eén van de passagiers achterin overleed na een kwartier en de andere heeft nog 3 dagen in het ziekenhuis gelegen waarna hij ook bezweek.

Rust zacht.
Klopt, dat heb ik vorig jaar ook gehoord. Ik zit namelijk op de IVA in driebergen, en toen ging het erover dat er één of meerdere iva-leerlingen in die wagen zaten. En wat ik ook hoorde, was dat ze ver over de 200 km/u hadden gereden.

Die boom was gewoon op een paar meter hoogte afgeknapt
Triest ongeluk, zeker voor de andere 3 die in de auto zaten, maar hadden ook beter moeten weten......<200 of 200+ rijden op een 80 weg in de regen
Weet trouwens niet zeker of het wel een CSL was (die werd toch pas eind 2003 een keer leverbaar), anders is het helemaal lomp, want die banden hebben haast geen grip bij nat weer. Semi-slicks zoals al werd gezegd
yupzaterdag 9 oktober 2004 @ 00:10
200 door de regen is dom ook al ben je 40 jaar oud en heb je 1000 jaar rijervaring

Was geen CSL heb ik gehoord.

Komt gewoon door de brede banden.

Brede banden in regen + keihard knallen = vragen om aquaplaning. En ik weet hoe dat voelt, want ik heb het meegemaakt met 140 (Duitsland) ofzo toen me ma reed in onze wagen... Echt eng gevoel je kan geen moer meer doen, gelukkig door heel licht te sturen toch gecorrigeerd.

Maar ja. Ik blijf erbij. Die Evo's en Pimpreza's zijn niet gemaakt voor hoge snelheden (door die spoilers stijgen ze op man )...
Impreza_STIzaterdag 9 oktober 2004 @ 00:14
Een Impreza zonder (hoge) spoiler is geen Impreza
RaTzzaterdag 9 oktober 2004 @ 12:07
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 00:10 schreef yup het volgende:

Maar ja. Ik blijf erbij. Die Evo's en Pimpreza's zijn niet gemaakt voor hoge snelheden (door die spoilers stijgen ze op man )...
Ik reed in een EVO VIII (wel met hoge carbon spoiler natuurlijk) 260 km/u op de autobahn, en dat ding lag nog verassend goed en stabiel op de weg. Geen problemen mee
yupzaterdag 9 oktober 2004 @ 13:01
Ok.

Probeer 250+ met een Pimpreza op de afsluitdijk, wedde dat ze je uit de Ijsselmeer kunnen vissen?
Repeatzaterdag 9 oktober 2004 @ 13:55
Wat zijn dit voor kansloze discussies?
Beetje discussieren of je wel of niet met 250 over de afsluitdijk kan rijden, who fucking cares. Je bent zowiezo al geestelijk gehandicapt als je het met elke wagen dan ook doet.
PeuRaczaterdag 9 oktober 2004 @ 13:57
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 14:13 schreef Toewan het volgende:
Geef mij dan toch maar de Evo6, persoonlijk vind ik dat de mooiste EVO uit de serie.

[afbeelding]
Waar is deze foto gemaakt?

De auto, en de plek waar die staat, lijken precies op wat ik ook heb gezien afgelopen vakantie.
rameijermaandag 11 oktober 2004 @ 13:15
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 00:14 schreef Impreza_STI het volgende:
Een Impreza zonder (hoge) spoiler is geen Impreza
Er past geen hoge spoiler op mijn 5-deurs...
KeeZmaandag 11 oktober 2004 @ 17:21
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 13:55 schreef Repeat het volgende:
Wat zijn dit voor kansloze discussies?
Beetje discussieren of je wel of niet met 250 over de afsluitdijk kan rijden, who fucking cares. Je bent zowiezo al geestelijk gehandicapt als je het met elke wagen dan ook doet.
wat een kansloze opmerking
Veilside_redmaandag 11 oktober 2004 @ 17:55
Mooi ding en erg snel ook al betwijfel ik of hij die tijd tot de 100 kan waarmaken. Ik denk dat die daar te zwaar voor is. Maar die zonda maak op een beetje snelheid echt met gemak gehakt van zo'n evo.
yupmaandag 11 oktober 2004 @ 18:31
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 17:55 schreef Veilside_red het volgende:
Mooi ding en erg snel ook al betwijfel ik of hij die tijd tot de 100 kan waarmaken. Ik denk dat die daar te zwaar voor is. Maar die zonda maak op een beetje snelheid echt met gemak gehakt van zo'n evo.
4x4, turbomotor + beestachtige trekkracht + genoeg pk's, denk dat ie 0-100 wel waarmaakt hoor...
StefanPmaandag 11 oktober 2004 @ 19:06
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 13:55 schreef Repeat het volgende:
Wat zijn dit voor kansloze discussies?
Beetje discussieren of je wel of niet met 250 over de afsluitdijk kan rijden, who fucking cares. Je bent zowiezo al geestelijk gehandicapt als je het met elke wagen dan ook doet.
Ik heb wel eens 260 gereden in mijn supra. Wil je me aanraken?

Dat jouw Ford Ka al onstabiel is bij 100km/u, betekent niet dat echte auto's dat ook zijn bij 250.
pAinmaandag 11 oktober 2004 @ 19:09
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 19:06 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik heb wel eens 260 gereden in mijn supra. Wil je me aanraken?

Dat jouw Ford Ka al onstabiel is bij 100km/u, betekent niet dat echte auto's dat ook zijn bij 250.
Define "echt auto".
Repeatmaandag 11 oktober 2004 @ 20:08
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 19:06 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik heb wel eens 260 gereden in mijn supra. Wil je me aanraken?

Dat jouw Ford Ka al onstabiel is bij 100km/u, betekent niet dat echte auto's dat ook zijn bij 250.
Echte auto's komen uit Duitsland of Italie

Hardrijden op de snelweg (duisland of franrijk ofzo) is tof

Maar die snelheden op de afsluitdijk en er dan ook nog over discussieren slaat natuurlijk nergens op. Dat is gewoon onverantwoordelijk.
DeFlipmaandag 11 oktober 2004 @ 21:39
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 19:06 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik heb wel eens 260 gereden in mijn supra. Wil je me aanraken?

Dat jouw Ford Ka al onstabiel is bij 100km/u, betekent niet dat echte auto's dat ook zijn bij 250.
Ikkuh
yupmaandag 11 oktober 2004 @ 21:54
Wat een stel moraalriddende apen hier.

Waarom afsluitdijk als voorbeeld?

Ijsselmeer ligt er naast, en het is een dijk waardoor je door de wind eraf kan vliegen, dat is ook de grap, met een Pimpreza waai je gewoon de Ijsselmeer in @ 250+
Stakkertjedinsdag 19 oktober 2004 @ 17:22
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 00:10 schreef yup het volgende:
200 door de regen is dom ook al ben je 40 jaar oud en heb je 1000 jaar rijervaring

Was geen CSL heb ik gehoord.

Komt gewoon door de brede banden.

Brede banden in regen + keihard knallen = vragen om aquaplaning. En ik weet hoe dat voelt, want ik heb het meegemaakt met 140 (Duitsland) ofzo toen me ma reed in onze wagen... Echt eng gevoel je kan geen moer meer doen, gelukkig door heel licht te sturen toch gecorrigeerd.

Maar ja. Ik blijf erbij. Die Evo's en Pimpreza's zijn niet gemaakt voor hoge snelheden (door die spoilers stijgen ze op man )...
Die gast waarvan de auto was en die de auto bestuurde zat bij mij op school -> Het was een CSL
Catch22-dinsdag 19 oktober 2004 @ 18:12
beetje jammer dat het zoveel gaat over 250 rijden. Ik denk dat je vaker met 90 door de bocht gaat

Nette kar, dat zeker.. Mooier dan een impreza imho