Nog eventjes weer iets over De Naam. Mijn zus had dus de naam geraden en liep het aan iedereen rond te bazuinen (zonder dat ze wist dat ze het goed had). Ze is daar nu wel mee gestopt voor zover ik weet (maar goed, iedereen weet het ondertussen al), tegen anderen in elk geval. Tegen mij maakt ze nog steeds af en toe opmerkingen, dat ze nu denkt dat ze de naam toch niet goed heeft en dat ik haar alleen in die waan laat om d'r op een verkeerd spoor te zetten
![]()
Kan er wel wéér iets over gaan zeggen, maar ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Ze heeft het eigenlijk gewoon al helemaal verpest
![]()
Ben ondertussen dus toch weer aan te nadenken over een andere naam. Maar vraag me eigenlijk af of we nog een leuke naam vinden de we ook allebei minstens zo leuk vinden als de naam de we al hebben.
Nou heb
ik wel een leuke naam, maar heb het er nog niet met Micha over gehad en denk eigenlijk dat ie hem niet leuk zal vinden, maar goed dat dacht ik ook bij de eerste naam
![]()
Maar toen kwam ik op de volgende mogelijkheden:
Naam 1 Achternaam
Naam 2 Achternaam
Naam 1 Naam 2 Achternaam
Naam 2 Naam 1 Achternaam
Zelf vind ik de 3e optie het mooiste klinken, en die komt ook het leukste uit met de initialen vind ik.
Maar wat wordt dan de roepnaam? Ik ben dan voor de 2e. Maar hoe maak je dat dan bekend? De meeste mensen gaan er waarschijnlijk vanuit dat de 1e naam de roepnaam wordt. Maar als je de 2e naam als roepnaam kiest, hoe maak je dat dan aan de mensen duidelijk? Op het geboortekaartje (zo ja, hoe?), of blijf je gewoon iedereen verbeteren als ze de 1e naam zeggen? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Nou is het natuurlijk nog afwachten of Micha het überhaupt een leuke naam vindt enzow, maar als ik alvast een antwoord heb op al dit soort vragen, is hij misschien makkelijker te overtuigen
![]()
Kan ie dát in elk geval niet als argument gebruiken om het af te wijzen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine ©DumboWhile we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.