Hee die ken ik! Zag een tijdje geleden precies zo'n zelfde meisje. Ze kan serieus hooguit tien zijn geweest, maar droeg een kort rokje, een naveltruitje, hakken, had netjes gekapte haren, oogschaduw en een tasje. 't Was dat ze zo klein was en nog babyvet had, anders had je haar ouder geschat dan ik überhaupt ben...quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:12 schreef DuchessX het volgende:
Doet me denken aan een meisje van een jaar of 9 in de supermarkt dat er qua kleding uitzag als een snolletje (excusez moi) van 15, 16 jaar. Opgemaakt, zeer kort truitje, grote navelpiercing met allerlei kettingkjes, grote oorbellen, hakjes onder de schoenen. En het was nog echt een KIND.
Zo zou mijn dochter er op die leeftijd dus echt niet bij lopen
Zulke dingen vallen mij ook altijd op! Verschrikkelijk toch!quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:12 schreef DuchessX het volgende:
Doet me denken aan een meisje van een jaar of 9 in de supermarkt dat er qua kleding uitzag als een snolletje (excusez moi) van 15, 16 jaar. Opgemaakt, zeer kort truitje, grote navelpiercing met allerlei kettingkjes, grote oorbellen, hakjes onder de schoenen. En het was nog echt een KIND.
Zo zou mijn dochter er op die leeftijd dus echt niet bij lopen
Dit soort gedrag van ouders heeft dus een compleet averechts effect. Je kunt kinderen van 16 moeilijk vertellen wat ze moeten of mogen doen want ze zitten midden in de pubertijd, een experimenteerfase waarin ze heel beïnvloedbaar zijn. Je kunt je opvoedkundige energie beter gebruiken om ervoor te zorgen dat je kind tijdens zijn ontdekkingstoch van vriendjes, vriendinnetjes, drank, drugs etc. zijn of haar verstand gebruikt.quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:13 schreef ChrisJX het volgende:
Als je 16 bent is twaalf uur laat zat. Met hooguit twee biertjes zodat je nog rechtop kan staan.
Ik dat je op dit punt wel heel ouderwetse ideeen hebt Breakfast. Waarom zou een 16-jarige jongere al om 12 uur thuis moeten zijn ?quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:07 schreef Breakfast het volgende:
Ik vind voor een 16-jarige 12 uur een prima tijd. Bovendien zou ik het afkeuren als mijn kind van 16 jaar oud dronken thuiskwam! Mijn buurvrouw vertelt het verhaal gewoon openlijk in geuren en kleuren alsof het iets heel normaals is.
Om 15:00 uur al een breezer aan de mond zetten is wel heel bizar.quote:Ander voorbeeldje: Afgelopen zaterdag gingen we met een stel buren een dagje uit naar een pretpark. Buuf had, naast een hoop broodjes en snoep, voor haar dochter een Breezer(c) gekocht die om 15:00 uur aan de mond gezet werd!Arg! Wist niet wat ik zag! Alsof het een glaasje aanmaak is! Ook zoonlief (net 13 jaar!) kreeg het flesje van zijn zus door. Nou vráág ik je toch! Wat vinden jullie daar nou van?
Ik zeg het misschien wat streng, maar ik bedoelde qua alcohol dat ik verwacht dat mijn kind niet zoveel drinkt dat hij/zij dronken is. En is hij/zij dat wel --> pech gehadquote:Op maandag 4 oktober 2004 17:16 schreef Roellio het volgende:
Dit soort gedrag van ouders heeft dus een compleet averechts effect. Je kunt kinderen van 16 moeilijk vertellen wat ze moeten of mogen doen want ze zitten midden in de pubertijd, een experimenteerfase waarin ze heel beïnvloedbaar zijn. Je kunt je opvoedkundige energie beter gebruiken om ervoor te zorgen dat je kind tijdens zijn ontdekkingstoch van vriendjes, vriendinnetjes, drank, drugs etc. zijn of haar verstand gebruikt.
Hier ben ik het wel mee eens, maar dan wel binnen bepaalde grenzen. Het kind is nog maar 16 jaar oud!quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:16 schreef Roellio het volgende:
[..]
Dit soort gedrag van ouders heeft dus een compleet averechts effect. Je kunt kinderen van 16 moeilijk vertellen wat ze moeten of mogen doen want ze zitten midden in de pubertijd, een experimenteerfase waarin ze heel beïnvloedbaar zijn. Je kunt je opvoedkundige energie beter gebruiken om ervoor te zorgen dat je kind tijdens zijn ontdekkingstoch van vriendjes, vriendinnetjes, drank, drugs etc. zijn of haar verstand gebruikt.
En ik ben het levende bewijs dat het wel degelijk kan. Ik mocht bijna nooit uit en alleen maar naar schoolfeesten en dan werd ik ook nog liefst voor het einde opgehaald omdat mijn ouders vroeg naar bed wilden. Soms wel vervelend, maar het was niet anders en ik heb me er dan ook aan gehouden.quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:16 schreef Roellio het volgende:
[..]
Zo'n reactie zou ik verwachten van iemand uit 1988 ofzo, niet uit 1984quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:10 schreef tuut84 het volgende:
streng. ouders zijn altijd te streng
Ik snap dat het kan. Maar was je het ermee eens? Toen, en nu?quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:20 schreef Troel het volgende:
En ik ben het levende bewijs dat het wel degelijk kan. Ik mocht bijna nooit uit en alleen maar naar schoolfeesten en dan werd ik ook nog liefst voor het einde opgehaald omdat mijn ouders vroeg naar bed wilden. Soms wel vervelend, maar het was niet anders en ik heb me er dan ook aan gehouden.
In Engeland mocht je sowieso niet naar de kroeg voor je 18equote:Op maandag 4 oktober 2004 17:21 schreef Lemijn het volgende:
Ehm, ik vind je wel vrij streng w.b. dat uitgaan.
Wat is er erg dan tot 2 uur uitgaan als je 16 bent? Ben je vergeten hoe ontzettend leuk het was, en dat 2 uur al véél te vroeg was om te vertrekken? En iets teveel drinken, dat doet iedereen een keer voor het eerst... de meeste 16-jarigen leren gewoon wat ze aankunnen. Niemand van mijn vrienden en kennissen heeft daar wat van gekregen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen (kinderen zonder besef van grenzen) en er als ouder mee patsen is een beetje raar.
Engeland is trouwens een mooi voorbeeld van wat een gedwongen vroeg kroegsluittijd doet!
Was ik het er mee eens? Ja of nee, het zou voor mijn ouders niet uitgemaakt hebben. De eerste keer sputter je tegen, de tweede keer weet je dat je blij mag zijn dat je uberhaupt mag.quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:22 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik snap dat het kan. Maar was je het ermee eens? Toen, en nu?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |