abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22473131
Beetje bij beetje nemen we europa over...
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_22473202
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:24 schreef MrX1982 het volgende:
Die gast is totaal niet te vertrouwen, las zojuist in de krant dat Turkije nu al eisen aan het stellen is. Wat denken die Turken wel niet. Je geeft ze een vinger en ze nemen meteen je hele hand.
Hun wordt al veertig jaar lang de vinger gegeven en al die tijd is Turkije daar normaal en afwachtend mee omgegaan, het is niet meer dan normaal dat Turkije "eisen stelt". Hetzelfde was overigens te merken met de andere landen die toegetreden zijn, hoor.
quote:
Turkije hoort niet bij Europa en zal er nooit bij horen.
Nou ja, dan zul je toch eerst moeten duidelijk maken wat Europa nou precies is.
pi_22474540
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:49 schreef ClioSporT het volgende:
Zoals Turkije beetje bij beetje door de islam is overgenomen... Nou ja, gun een ieder z´n momentje van glory and fame, zou ik zo zeggen...
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_22475650
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:49 schreef trith het volgende:
Ìk wil niet dat Turkije bij de EU komt. Waarom komt er geen referendum?
Zo direct democratie bedrijven vinden de hoge heren eng. Denk eens aan al dat "domme gepeupel" dat dan ineens een stem krijgt!

Wel jammer dat die hoge heren er zitten om dat domme gepeupel te vertegenwoordigen. Deden ze dat maar eens wat meer i.p.v. hun zakken te vullen.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  donderdag 7 oktober 2004 @ 21:38:16 #155
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22476365
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:02 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Toevoeging: dankzij het leger daar. Omdat de Europese -debiele lamzakken- Unie wil dat het leger minder invloed krijgt, vrees ik voor de stabiliteit en de voortduring van die scheiding. Al helemaal omdat diezelfde figuren als Erdogan niets moeten hebben van democratie en deze zelfs zien als een tussenstation.
Correct. Het contradictionaire aan Turkije is het feit dat er zonder de grote invloed van het leger geen democratie meer zou zijn, maar dat een land waar het leger een grote politieke invloed heeft geen democratie is.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22476907
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:35 schreef lucida het volgende:

[..]

Zoals Turkije beetje bij beetje door de islam is overgenomen... Nou ja, gun een ieder z´n momentje van glory and fame, zou ik zo zeggen...
Het leger is niet gek. Turkije wordt nooit TE islamitisch, maar om dat te weten moet je wat meer onderzoek doen ipv alleen maar onzin uit te kramen.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 01:04:45 #157
85889 lucida
équilibre
pi_22481830
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 21:56 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Turkije wordt nooit TE islamitisch, maar om dat te weten moet je wat meer onderzoek doen ipv alleen maar onzin uit te kramen.
Ach wat zal ik zeggen,
1. door welke kristellen bol kijk jij om zo zeker te zijn dat Turkije nooit TE islamitisch wordt
2. wat is volgens jou TE islamitisch
3. waarom zou ik, kennelijk in tegenstelling tot jou, niet voldoende onderzoek hebben verricht
4. toon eens met argumenten en of voorbeelden aan, waar voor jou uit blijkt, dat ik alleen maar onzin uitkraam

De pro Turkse oneliners, met een ultra hoog gehalte van patriottistisch fanatisme, welke jij tot nu toe binnen deze discussie hebt gescandeerd en gepropageerd, kunnen mij bepaald niet in vuur en vlam zetten voor de Turkse zaak, noch weten ze, al was het maar bij benadering, op geen enkele manier echt te overtuigen.
Ik zou zeggen ClioSporT, sta zelf ook eens voor kritische tegengeluiden open, en probeer nou eens een keer niet d.m.v. het bewust zoeken van polemiek en confrontatie, jezelf hier alsnog op een almaar nietszeggende wijze onderuit te wurmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 08-10-2004 01:28:58 ]
het is zoals het is
non-conforming link
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 01:24:04 #158
85889 lucida
équilibre
pi_22482102
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:52 schreef Monidique het volgende:

Vraagje. Is het niet makkelijker om precies aan te geven wat niet bij Europa hoort. In dat geval zijn Turkije en Marokko kandidaadlanden die bij uitstek aan deze definitie zouden beantwoorden...
Suggestie, misschien is het voor beide landen juist natuurlijker en profijtelijker, en zou het in elk geval meer in de aard van hun continentale ligging en traditie liggen, als zij zich op termijn, zoals de rest van alle Arabische staten trouwens, bij een grote Verenigde Israelische Unie zouden aansluiten, i.p.v. van bij de EU...

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 08-10-2004 11:29:38 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_22482136
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:49 schreef ClioSporT het volgende:
Kijk zo'n reactie vind ik meer bij gefrustreerde Marokkanen horen en niet bij moderne turken.

Turkije heeft al sinds 1920 de potentie bij Europa te horen. Alleen jammer dat het land economisch nog ver achter loopt. Ik kan me niet voorstellen dat fundamentalisten daar nog aan de macht kunnen komen. Het is denkbaarder dan dat het in Nederland of België zou gebeuren maar het kan bijna niet meer. Een volledige EU schap op vrij verkeer van personen na zou een heel goed alternatief zijn om de acceptatie soepeler te laten verlopen. De gemiddelde lonen liggen daar tussen de 300 en 800 euro per maand, dus dat is heel wat anders dan in derde wereld landen. Het is tenslotte de bedoeling dat de hele wereld ooit dezelfde vrijheid, welvaart en welzijn kent. De kern van de vrijheid is Europa en vanuit Europa Amerika, Australië en alle andere delen van de wereld. Zo ook oost Europa en klein Azië.
pi_22482244
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 01:26 schreef stormW het volgende:

[..]

Kijk zo'n reactie vind ik meer bij gefrustreerde Marokkanen horen en niet bij moderne turken.
een goeie

Anders neem je het niet te serieus ofzo ?
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 01:52:01 #161
85889 lucida
équilibre
pi_22482459
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 01:26 schreef stormW het volgende:

[..]

Mee eens. Maar het zegt in feite ook wel alles over het tamelijk fanatieke patriottisme, dat veel, hoegenaamd geseculariseerde, Turken als een tweede natuur op het lijf lijkt geschreven. Het is ook de onbezonnen uiting ener langdurig gekrenkte trots van een traditioneel diep geworteld gevoel van colectieve minderwaardigheid,
en de daaruit opgekweekte extreem nationale eensgezindheid, waarmee vaak in schaapachtig onbenul het vaderland boven alles en iedereen wordt verheerlijkt...
het is zoals het is
non-conforming link
pi_22482633
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 01:52 schreef lucida het volgende:

[..]

Mee eens. Maar het zegt in feite ook wel alles over het tamelijk fanatieke patriottisme, dat veel, hoegenaamd geseculariseerde, Turken als een tweede natuur op het lijf lijkt geschreven. Het is ook de onbezonnen uiting ener langdurig gekrenkte trots van een traditioneel diep geworteld gevoel van colectieve minderwaardigheid,
en dan gaan janken als er een 1 of andere murat iemand door z'n kop schiet

Overigens is het allemaal prachtig zoals je het probeert over te brengen..
Veel gelul versierd door moeilijke worden enzo, maar toch komt Turkije er dalijk bij.

[ Bericht 15% gewijzigd door ClioSporT op 08-10-2004 02:12:34 ]
pi_22484885
inmiddels roert Cyprus, en terecht, zich ook
quote:
08/10 Cyprus zou toetreding Turkije tot EU kunnen tegenhouden

Cyprus zou de toelating van Turkije tot de Europese Unie kunnen tegenhouden, als een regeling die een eind maakt aan de Turkse bezetting van het noordelijk deel van het eiland niet dichterbij komt. Dat heeft een woordvoerder van de Cypriotische regering, Kypros Chrysostomides, donderdag gezegd in reactie op het nieuws dat de Europese Commissie wil dat de EU toetredingsonderhandelingen gaat voeren met Turkije.

"We willen geen veto gebruiken. We willen het begin van toetredingsonderhandelingen tussen Turkije en de EU niet tegenhouden. Maar het spreekt voor zich dat er rekening gehouden moet worden met fundamentele onderwerpen die ons aangaan", zei Chrysostomides.

Cyprus is sinds mei van dit jaar lid van de EU. In april stemden de inwoners van Turks-Cyprus in een referendum in met een voorstel voor de hereniging van het Turkse en het Griekse deel van het eiland. De Grieks-Cyprioten stemden tegen, onder andere omdat het voorstel de Turkse bezetting van het noorden van Cyprus zou erkennen. Doordat het voorstel werd afgewezen trad feitelijk alleen Grieks-Cyprus in mei toe tot de EU. Turks-Cyprus wordt alleen door Turkije erkend.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)9-B979-C0F815F8F2F8}
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 10:54:20 #164
35279 Parabola
Sapere aude
pi_22485573
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 21:38 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Correct. Het contradictionaire aan Turkije is het feit dat er zonder de grote invloed van het leger geen democratie meer zou zijn, maar dat een land waar het leger een grote politieke invloed heeft geen democratie is.
Als je de redenering alleen statisch wilt bekijken is ie juist, maar dat zou ontkennen dat er sinds de dood van Ataturk ontwikkelingen hebben plaatsgevonden. De Turkse burger (en dan vooral de stedeling) leeft al zolang in een Westers geörienteerde democratie dat er ook na vermindering van de invloed van het leger niet zomaar opeens weer een islamitische dictatuur zal ontstaan.

Erdogan is er een mooi voorbeeld van. Politicus van een islamitische partij, maar pragmatisch genoeg om Turkije verder te moderniseren en Europa in te leiden.
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:33:07 #165
85889 lucida
équilibre
pi_22486290
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:12 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb het topic even opgeschoond alsmede de reacties daarop.
Kan Sidekick, of een andere mod, aangeven waarom alle post van page 1 in deze topic niet meer zijn na te lezen.
Als er zo nu en dan een reactie moet worden opgeschoond, het zij zo maar toch niet een hele pagina...
het is zoals het is
non-conforming link
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:36:06 #166
85889 lucida
équilibre
pi_22486348
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 02:06 schreef ClioSporT het volgende:

en dan gaan janken als er een 1 of andere murat iemand door z'n kop schiet
Nee, we moeten staan te juichen als een van jouw moslimbroeders, uit misplaatste trots, een onschuldige persoon een kogel door het hoofd jaagt. Lekker figuur ben jij zeg...

[ Bericht 1% gewijzigd door lucida op 08-10-2004 12:47:48 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_22487684
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:52 schreef Monidique het volgende:
Hun wordt al veertig jaar lang de vinger gegeven en al die tijd is Turkije daar normaal en afwachtend mee omgegaan, het is niet meer dan normaal dat Turkije "eisen stelt". Hetzelfde was overigens te merken met de andere landen die toegetreden zijn, hoor.
Dat ze al zo lang aan het lijntje worden gehouden is mss niet helemaal netjes. De Eu had gewoon meteen moeten zeggen, dag Turkije richt je eigen unie maar op, maar ook de Turken als ze iets slimmer waren geweest hadden ze gezegd, EU jullie willen ons niet? we gaan ons wel op onze oostelijke buren richten. Dus wie er nou dommer is dan de ander is de vraag. Daarom vind ik het onacceptabel dat ze eisen gaan stellen, wat brengt Turkije de EU voor goeds? Ik kan bijzonder weinig punten bedenken dus vind ik dat Turkije niet zo'n grote mond moet hebben.
quote:
Europa eindigt waar Azië begint
Turkije ligt bijv. niet in Europa, het grootste gedeelte ligt in Azië. Zelfs de hoofdstad ligt niet eens in Europa. Europa zijn de landen die in de loop van de geschiedenis Europa hebben gevormd. Dat eindigt in het zuid-oosten dus bij Griekenland. Dat Turkije een miniscuul gedeelte in Europa heeft liggen is niet voldoende om lid te mogen worden idem voor Rusland, ook daar zou ik geen voorstander van zijn mochten ze ooit lid willen worden.
pi_22488049
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:36 schreef lucida het volgende:

[..]

een onschuldige persoon
Bron ? Als ie net zo mekkert als jij nu hier doet.........................
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:07:59 #169
85889 lucida
équilibre
pi_22488135
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:03 schreef ClioSporT het volgende:

Als ie net zo mekkert als jij nu hier doet.........................
Afschieten dan maar.....................................
het is zoals het is
non-conforming link
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 19:53:44 #170
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_22496608
Turkije komt er gewoon niet bij, raak er maar alvast aan gewend Ali

(wel leuk om die turkse retoriek te gebruiken)
I'm nobody's sheep
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 20:46:39 #171
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22497869
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:33 schreef lucida het volgende:

[..]

Kan Sidekick, of een andere mod, aangeven waarom alle post van page 1 in deze topic niet meer zijn na te lezen.
Als er zo nu en dan een reactie moet worden opgeschoond, het zij zo maar toch niet een hele pagina...
Ik heb geen probleem. Je hebt 50 posts per pagina ingesteld, en alleen pagina 1 is niet te lezen?

Ik zou het eigenlijk niet weten hoe dat zou komen eigenlijk, sorry.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 23:30:38 #172
85889 lucida
équilibre
pi_22501884
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 20:46 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem. Je hebt 50 posts per pagina ingesteld, en alleen pagina 1 is niet te lezen?

Ik zou het eigenlijk niet weten hoe dat zou komen eigenlijk, sorry.
Off topic. bedankt voor je reactie. Misschien dat ook andere users hetzelfde euvel hebben, anders zal het wel aan mijn PC liggen. Het vreemde is dat alleen in deze topic page 1. niet wordt weergegeven. Maar dat er een page komt van ´reageer hier direct´
het is zoals het is
non-conforming link
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 23:38:13 #173
92803 Bela
homo ludens
pi_22502102
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 23:30 schreef lucida het volgende:

[..]

Off topic. bedankt voor je reactie. Misschien dat ook andere users hetzelfde euvel hebben, anders zal het wel aan mijn PC liggen. Het vreemde is dat alleen in deze topic page 1. niet wordt weergegeven. Maar dat er een page komt van ´reageer hier direct´
Verander eens van Firewall. Staat toevallig Norton Internetsecurity 2003 op je PC geïnstalleerd?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_22503005
O nog even over dat referendum. Het komt er op neer dat meneer zalm er geen zin heeft. Zei die vanavond op NL2 . Dus helaas .
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 00:27:05 #175
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22503476
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:54 schreef Parabola het volgende:

[..]

Als je de redenering alleen statisch wilt bekijken is ie juist, maar dat zou ontkennen dat er sinds de dood van Ataturk ontwikkelingen hebben plaatsgevonden. De Turkse burger (en dan vooral de stedeling) leeft al zolang in een Westers geörienteerde democratie dat er ook na vermindering van de invloed van het leger niet zomaar opeens weer een islamitische dictatuur zal ontstaan.

Erdogan is er een mooi voorbeeld van. Politicus van een islamitische partij, maar pragmatisch genoeg om Turkije verder te moderniseren en Europa in te leiden.
Ik meen dat (de politieke invloed van) het leger sinds de dood van Ataturk iig één keer aangewend is om (min of meer) fundamentalistische verkiezingsuitslagen te reduceren tot een acceptabel niveau betreffende Europese normen. Maar ik kan me vergissen, uiteraard.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')