Hun wordt al veertig jaar lang de vinger gegeven en al die tijd is Turkije daar normaal en afwachtend mee omgegaan, het is niet meer dan normaal dat Turkije "eisen stelt". Hetzelfde was overigens te merken met de andere landen die toegetreden zijn, hoor.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:24 schreef MrX1982 het volgende:
Die gast is totaal niet te vertrouwen, las zojuist in de krant dat Turkije nu al eisen aan het stellen is. Wat denken die Turken wel niet. Je geeft ze een vinger en ze nemen meteen je hele hand.
Nou ja, dan zul je toch eerst moeten duidelijk maken wat Europa nou precies is.quote:Turkije hoort niet bij Europa en zal er nooit bij horen.
Zoals Turkije beetje bij beetje door de islam is overgenomen... Nou ja, gun een ieder z´n momentje van glory and fame, zou ik zo zeggen...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:49 schreef ClioSporT het volgende:
Beetje bij beetje nemen we europa over...![]()
Zo direct democratie bedrijven vinden de hoge heren eng. Denk eens aan al dat "domme gepeupel" dat dan ineens een stem krijgt!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 18:49 schreef trith het volgende:
Ìk wil niet dat Turkije bij de EU komt. Waarom komt er geen referendum?
Correct. Het contradictionaire aan Turkije is het feit dat er zonder de grote invloed van het leger geen democratie meer zou zijn, maar dat een land waar het leger een grote politieke invloed heeft geen democratie is.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 18:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Toevoeging: dankzij het leger daar. Omdat de Europese -debiele lamzakken- Unie wil dat het leger minder invloed krijgt, vrees ik voor de stabiliteit en de voortduring van die scheiding. Al helemaal omdat diezelfde figuren als Erdogan niets moeten hebben van democratie en deze zelfs zien als een tussenstation.
Het leger is niet gek. Turkije wordt nooit TE islamitisch, maar om dat te weten moet je wat meer onderzoek doen ipv alleen maar onzin uit te kramen.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:35 schreef lucida het volgende:
[..]
Zoals Turkije beetje bij beetje door de islam is overgenomen... Nou ja, gun een ieder z´n momentje van glory and fame, zou ik zo zeggen...
Ach wat zal ik zeggen,quote:Op donderdag 7 oktober 2004 21:56 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Turkije wordt nooit TE islamitisch, maar om dat te weten moet je wat meer onderzoek doen ipv alleen maar onzin uit te kramen.
Vraagje. Is het niet makkelijker om precies aan te geven wat niet bij Europa hoort. In dat geval zijn Turkije en Marokko kandidaadlanden die bij uitstek aan deze definitie zouden beantwoorden...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:52 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, dan zul je toch eerst moeten duidelijk maken wat Europa nou precies is.
Kijk zo'n reactie vind ik meer bij gefrustreerde Marokkanen horen en niet bij moderne turken.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:49 schreef ClioSporT het volgende:
Beetje bij beetje nemen we europa over...![]()
een goeiequote:Op vrijdag 8 oktober 2004 01:26 schreef stormW het volgende:
[..]
Kijk zo'n reactie vind ik meer bij gefrustreerde Marokkanen horen en niet bij moderne turken.
Mee eens. Maar het zegt in feite ook wel alles over het tamelijk fanatieke patriottisme, dat veel, hoegenaamd geseculariseerde, Turken als een tweede natuur op het lijf lijkt geschreven. Het is ook de onbezonnen uiting ener langdurig gekrenkte trots van een traditioneel diep geworteld gevoel van colectieve minderwaardigheid,quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 01:26 schreef stormW het volgende:
[..]
Kijk zo'n reactie vind ik meer bij gefrustreerde Marokkanen horen en niet bij moderne turken.
en dan gaan janken als er een 1 of andere murat iemand door z'n kop schietquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 01:52 schreef lucida het volgende:
[..]
Mee eens. Maar het zegt in feite ook wel alles over het tamelijk fanatieke patriottisme, dat veel, hoegenaamd geseculariseerde, Turken als een tweede natuur op het lijf lijkt geschreven. Het is ook de onbezonnen uiting ener langdurig gekrenkte trots van een traditioneel diep geworteld gevoel van colectieve minderwaardigheid,
http://www.hbvl.be/nieuws(...)9-B979-C0F815F8F2F8}quote:08/10 Cyprus zou toetreding Turkije tot EU kunnen tegenhouden
Cyprus zou de toelating van Turkije tot de Europese Unie kunnen tegenhouden, als een regeling die een eind maakt aan de Turkse bezetting van het noordelijk deel van het eiland niet dichterbij komt. Dat heeft een woordvoerder van de Cypriotische regering, Kypros Chrysostomides, donderdag gezegd in reactie op het nieuws dat de Europese Commissie wil dat de EU toetredingsonderhandelingen gaat voeren met Turkije.
"We willen geen veto gebruiken. We willen het begin van toetredingsonderhandelingen tussen Turkije en de EU niet tegenhouden. Maar het spreekt voor zich dat er rekening gehouden moet worden met fundamentele onderwerpen die ons aangaan", zei Chrysostomides.
Cyprus is sinds mei van dit jaar lid van de EU. In april stemden de inwoners van Turks-Cyprus in een referendum in met een voorstel voor de hereniging van het Turkse en het Griekse deel van het eiland. De Grieks-Cyprioten stemden tegen, onder andere omdat het voorstel de Turkse bezetting van het noorden van Cyprus zou erkennen. Doordat het voorstel werd afgewezen trad feitelijk alleen Grieks-Cyprus in mei toe tot de EU. Turks-Cyprus wordt alleen door Turkije erkend.
Als je de redenering alleen statisch wilt bekijken is ie juist, maar dat zou ontkennen dat er sinds de dood van Ataturk ontwikkelingen hebben plaatsgevonden. De Turkse burger (en dan vooral de stedeling) leeft al zolang in een Westers geörienteerde democratie dat er ook na vermindering van de invloed van het leger niet zomaar opeens weer een islamitische dictatuur zal ontstaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 21:38 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Correct. Het contradictionaire aan Turkije is het feit dat er zonder de grote invloed van het leger geen democratie meer zou zijn, maar dat een land waar het leger een grote politieke invloed heeft geen democratie is.
Kan Sidekick, of een andere mod, aangeven waarom alle post van page 1 in deze topic niet meer zijn na te lezen.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:12 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb het topic even opgeschoond alsmede de reacties daarop.
Nee, we moeten staan te juichen als een van jouw moslimbroeders, uit misplaatste trots, een onschuldige persoon een kogel door het hoofd jaagt. Lekker figuur ben jij zeg...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 02:06 schreef ClioSporT het volgende:
en dan gaan janken als er een 1 of andere murat iemand door z'n kop schiet![]()
Dat ze al zo lang aan het lijntje worden gehouden is mss niet helemaal netjes. De Eu had gewoon meteen moeten zeggen, dag Turkije richt je eigen unie maar op, maar ook de Turken als ze iets slimmer waren geweest hadden ze gezegd, EU jullie willen ons niet? we gaan ons wel op onze oostelijke buren richten. Dus wie er nou dommer is dan de ander is de vraag. Daarom vind ik het onacceptabel dat ze eisen gaan stellen, wat brengt Turkije de EU voor goeds? Ik kan bijzonder weinig punten bedenken dus vind ik dat Turkije niet zo'n grote mond moet hebben.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:52 schreef Monidique het volgende:
Hun wordt al veertig jaar lang de vinger gegeven en al die tijd is Turkije daar normaal en afwachtend mee omgegaan, het is niet meer dan normaal dat Turkije "eisen stelt". Hetzelfde was overigens te merken met de andere landen die toegetreden zijn, hoor.
Europa eindigt waar Azië begintquote:Nou ja, dan zul je toch eerst moeten duidelijk maken wat Europa nou precies is.
Bron ? Als ie net zo mekkert als jij nu hier doet.........................quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:36 schreef lucida het volgende:
[..]
een onschuldige persoon
Afschieten dan maar.....................................quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:03 schreef ClioSporT het volgende:
Als ie net zo mekkert als jij nu hier doet.........................
Ik heb geen probleem. Je hebt 50 posts per pagina ingesteld, en alleen pagina 1 is niet te lezen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:33 schreef lucida het volgende:
[..]
Kan Sidekick, of een andere mod, aangeven waarom alle post van page 1 in deze topic niet meer zijn na te lezen.
Als er zo nu en dan een reactie moet worden opgeschoond, het zij zo maar toch niet een hele pagina...![]()
Off topic. bedankt voor je reactie. Misschien dat ook andere users hetzelfde euvel hebben, anders zal het wel aan mijn PC liggen. Het vreemde is dat alleen in deze topic page 1. niet wordt weergegeven. Maar dat er een page komt van ´reageer hier direct´quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:46 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem. Je hebt 50 posts per pagina ingesteld, en alleen pagina 1 is niet te lezen?
Ik zou het eigenlijk niet weten hoe dat zou komen eigenlijk, sorry.
Verander eens van Firewall. Staat toevallig Norton Internetsecurity 2003 op je PC geïnstalleerd?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 23:30 schreef lucida het volgende:
[..]
Off topic. bedankt voor je reactie. Misschien dat ook andere users hetzelfde euvel hebben, anders zal het wel aan mijn PC liggen. Het vreemde is dat alleen in deze topic page 1. niet wordt weergegeven. Maar dat er een page komt van ´reageer hier direct´![]()
![]()
![]()
Ik meen dat (de politieke invloed van) het leger sinds de dood van Ataturk iig één keer aangewend is om (min of meer) fundamentalistische verkiezingsuitslagen te reduceren tot een acceptabel niveau betreffende Europese normen. Maar ik kan me vergissen, uiteraard.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:54 schreef Parabola het volgende:
[..]
Als je de redenering alleen statisch wilt bekijken is ie juist, maar dat zou ontkennen dat er sinds de dood van Ataturk ontwikkelingen hebben plaatsgevonden. De Turkse burger (en dan vooral de stedeling) leeft al zolang in een Westers geörienteerde democratie dat er ook na vermindering van de invloed van het leger niet zomaar opeens weer een islamitische dictatuur zal ontstaan.
Erdogan is er een mooi voorbeeld van. Politicus van een islamitische partij, maar pragmatisch genoeg om Turkije verder te moderniseren en Europa in te leiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |