abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22457518
Maar een rol op het internationale politieke toneel kan je dan wel vergeten. Dat is immers waar de EU voor een deel op uit is.
Europa is mijns inziens sowieso teveel een lappendeken van verschillende volkeren, talen en culturen om ooit echt een Unie te zijn naar Amerikaans voorbeeld.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_22460479
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:11 schreef hoppe het volgende:

[..]

Je vergeet dat een deel van de grieken turks is en een deel van de turken grieks
Zo'n 80 jaar later speelt dit natuurlijk nog steeds een rol van betekenis, naast dat de Cypriotische bevolking bestaat uit Cyprioten, Grieken en Turken.
Denk je dat dit een wezenlijk effect op de stemuitslag heeft? Op het bezette deel van Cyprus wonen inderdaad een groot aantal Turkse kolonisten, maar deze beschikken niet over een Cypriotisch paspoort. Deze zullen dan ook niet mogen meestemmen.
Ik ben altijd atheist geweest, totdat ik erachter kwam dat ik zelf God was
pi_22461062
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 08:21 schreef Sjappos het volgende:

[..]

Denk je dat dit een wezenlijk effect op de stemuitslag heeft? Op het bezette deel van Cyprus wonen inderdaad een groot aantal Turkse kolonisten, maar deze beschikken niet over een Cypriotisch paspoort. Deze zullen dan ook niet mogen meestemmen.
Dat zegt hij ook niet.
Zowiezo heeft griekenland een aantal malen gezegd dat ze geen obstakel zullen vormen tegen Turkije.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  donderdag 7 oktober 2004 @ 12:38:13 #129
3542 Gia
User under construction
pi_22463943
Turkije erbij en dan onder druk van de EU hervormen tot een westerse staat die als voorbeeld kan dienen voor overige landen met veel moslims. Hoe het ook anders kan.
pi_22464044
Westerser dan het nu is zal het niet worden. De kans is wel groot dat het een aantal zaken aanpast ten goede van de normen en waarden van de Islam.
pi_22465263
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:44 schreef Sidekick het volgende:

[..]

GroenLinks wil blijkbaar een referendum. Ik dacht dat jij daar voor was Koos. Of heb je toch liever dat de regeringsleiders de toetreding van Turkije erdoor drukt?
De partij pleit voor een Europees referendum op het moment dat Turkije aan alle voorwaarden voldoet.

Beetje laf en kostbaar.. eerst 10 jaar gaan onderhandelen om op het moment dat Turkije aan ALLE voorwaarden ect voldoet een referendum te houden.
Ze hebben het niet eens over een BINDEND referendum.

Ik voorzie veel herrie binnen de huidige EU lidstaten mbt Turkije.. prima
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:22:11 #132
3542 Gia
User under construction
pi_22466029
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 12:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Westerser dan het nu is zal het niet worden. De kans is wel groot dat het een aantal zaken aanpast ten goede van de normen en waarden van de Islam.
Dan zal het waarschijnlijk niet bij de EU komen.
pi_22466368
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan zal het waarschijnlijk niet bij de EU komen.
Westers zijn is geen norm voor toetreding.
pi_22466517
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 00:21 schreef Dutch_Courage het volgende:
Maar een rol op het internationale politieke toneel kan je dan wel vergeten. Dat is immers waar de EU voor een deel op uit is.
Europa is mijns inziens sowieso teveel een lappendeken van verschillende volkeren, talen en culturen om ooit echt een Unie te zijn naar Amerikaans voorbeeld.
Dat denk ik ook. Europa wordt alleen meer zwakker met een land als Turkije. de verschillen zijn veel te groot om een sterke eenheid te vormen.

Een grote Europese unie is niet bevorderlijk voor een sterk en evenwichtig Europa. Ik denk dat de EU zich zou moeten toespitsen op sterke en rijke West-Europese landen.

Vergelijk het met een ketting. Een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel. Hoe meer verschillende schakels hoe groter de kans dat er een zwakke tussenzit.

Een Europese referendum over de toetreding van Turkije zal goed zijn, zo laat je de inwoners beslissen over zo'n belangrijke kwestie als dit. Maar waarschijnlijk zijn ze in Brussel bang voor de uitkomst en hebben ze liever geen referendum. Brussel is een groot roversnest, ze doen maar waar ze zin in hebben en luisteren totaal niet naar de bevolking van Europa.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:46:52 #135
3542 Gia
User under construction
pi_22466593
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Westers zijn is geen norm voor toetreding.
Maar scheiding van politiek en godsdienst wel. En als jij het al hebt over aanpassingen die de normen en waarden van de Islam ten goede komen, vrees ik dat er geen sprake zal zijn van scheiding van moskee en staat.
pi_22466674
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Europa wordt alleen meer zwakker met een land als Turkije. de verschillen zijn veel te groot om een sterke eenheid te vormen.

Een grote Europese unie is niet bevorderlijk voor een sterk en evenwichtig Europa. Ik denk dat de EU zich zou moeten toespitsen op sterke en rijke West-Europese landen.

Vergelijk het met een ketting. Een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel. Hoe meer verschillende schakels hoe groter de kans dat er een zwakke tussenzit.

Een Europese referendum over de toetreding van Turkije zal goed zijn, zo laat je de inwoners beslissen over zo'n belangrijke kwestie als dit. Maar waarschijnlijk zijn ze in Brussel bang voor de uitkomst en hebben ze liever geen referendum. Brussel is een groot roversnest, ze doen maar waar ze zin in hebben en luisteren totaal niet naar de bevolking van Europa.
Daar heb je grotendeels gelijk. Echter, wie bepaald wie de zwakste schakel is? Ik zie bijvoorbeeld een Griekenland, Grieks-Cyprus, Polen en Bulgarije als nog veel zwakkere schakels.
pi_22466722
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar scheiding van politiek en godsdienst wel. En als jij het al hebt over aanpassingen die de normen en waarden van de Islam ten goede komen, vrees ik dat er geen sprake zal zijn van scheiding van moskee en staat.
Net zoals veel europese landen een land zijn gebaseerd op christelijke normen en waarden, kan Turkije prima een land zijn gebaseerd op islamitische normen en waarden. Zonder dat staat en religie met elkaar verbonden zijn, net als bij veel europese landen. Dat jij loopt te bibberen bij de gedachte van een overheersende Islam, is niet relevant voor de toetreding.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:45:12 #138
3542 Gia
User under construction
pi_22467890
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Dat jij loopt te bibberen bij de gedachte van een overheersende Islam, is niet relevant voor de toetreding.
Als ik al bibber, wat ik niet zo gauw doe, dan kijk ik uit naar een referendum.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 17:12:27 #139
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22469941
Ik heb het topic even opgeschoond alsmede de reacties daarop.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 7 oktober 2004 @ 17:14:51 #140
36088 Miss_User
back on track
pi_22469999
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Die scheiding is er in Turkije wel degelijk -hooguit bij Kirmizi niet, but who cares- en een stukl strenger dan in menig ander Europees land.
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
  donderdag 7 oktober 2004 @ 17:22:28 #141
3542 Gia
User under construction
pi_22470138
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:14 schreef Miss_User het volgende:

[..]

Die scheiding is er in Turkije wel degelijk -hooguit bij Kirmizi niet, but who cares- en een stukl strenger dan in menig ander Europees land.
Jawel, dat weet ik, en ik vind dat uitstekend. Echter ik reageerde op KB die voordat Turkije toe zou treden nog graag wat aanpassingen in de Turkse politiek wil zien die de Islam ten goede komen. Dat zou dan inhouden dat Politiek en godsdienst dan niet gescheiden zijn en daar ben ik op tegen.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 17:48:56 #142
36088 Miss_User
back on track
pi_22470759
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Jawel, dat weet ik, en ik vind dat uitstekend. Echter ik reageerde op KB die voordat Turkije toe zou treden nog graag wat aanpassingen in de Turkse politiek wil zien die de Islam ten goede komen. Dat zou dan inhouden dat Politiek en godsdienst dan niet gescheiden zijn en daar ben ik op tegen.
Gelukkig is KB's mening enkel een privé-mening en niet die van heel Turkije. De meeste Turken denken er gelukkig anders over.

zo beter Sk?
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_22471046
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:14 schreef Miss_User het volgende:

[..]

Toevoeging: dankzij het leger daar. Omdat de Europese -debiele lamzakken- Unie wil dat het leger minder invloed krijgt, vrees ik voor de stabiliteit en de voortduring van die scheiding. Al helemaal omdat diezelfde figuren als Erdogan niets moeten hebben van democratie en deze zelfs zien als een tussenstation.
pi_22471743
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Daar heb je grotendeels gelijk. Echter, wie bepaald wie de zwakste schakel is?
Je kan het bekijken aan de hand van de economie en het welzijn in het land. Verder om een sterk en evenwichtige Europa te krijgen moet je ook kijken naar de culturele verschillen als die te groot zijn zorgt dat voor zwakke schakels.
quote:
Ik zie bijvoorbeeld een Griekenland, Grieks-Cyprus, Polen en Bulgarije als nog veel zwakkere schakels.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zou Portugal er ook nog aan toe willen voegen, alleen of die landen zwakker zijn dan Turkije vraag ik me af. Maar het verschil zal niet groot zijn. Ik vind een zo groot mogelijke EU zoals ze nu lijken te doen ook zeker niet verstandig, uiteindelijk moeten de rijke landen betalen voor de armen landen en wordt de ketting zwakker. Landen als Griekenland en Portugal kosten ons alleen maar geld en leveren uitermate weinig op. Maar ja in Brussel lijken ze zich niet te interesseren voor een sterk Europa, wat ze daar wel denken is mij een raadsel. Ik vraag me af of ze uberhaupt wel denken daar
pi_22471831
Ìk wil niet dat Turkije bij de EU komt. Waarom komt er geen referendum?
pi_22471913
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:12 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb het topic even opgeschoond alsmede de reacties daarop.
Is dat soms de reden dat de posts op page 1 van deze topic niet meer te lezen zijn...
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_22472153
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ik zie bijvoorbeeld een Griekenland, Grieks-Cyprus, Polen en Bulgarije als nog veel zwakkere schakels.
Ik weet niet waar KirmizBeyaz zijn informatie vandaan heeft, maar officiele cijfers spreken dit tegen.
Het probleem van de armoede. Turkije is een land met een per capita BNP dat net een tiende bedraagt van dat van de vijftien oude EU-leden. Zelfs in het armste van de nu toetredende tien staten is het per capita BNP nog drie en een half keer zo hoog. Het westen van het land heeft een aanzienlijke stedelijke middenklasse met een levensstijl die weinig verschilt van die van andere Zuid-Europeanen met een vergelijkbare positie.

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 07-10-2004 19:13:01 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_22472441
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:02 schreef DrWolffenstein het volgende:

Al helemaal omdat diezelfde figuren als Erdogan niets moeten hebben van democratie en deze zelfs zien als een tussenstation.
Erdogan. Democratie is voor mij als een trollybus waar je instapt als het nodig is, en waar je weer uitstapt als je er genoeg van hebt!...
het is zoals het is
non-conforming link
pi_22472626
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:16 schreef lucida het volgende:

[..]

Erdogan. Democratie is voor mij als een trollybus waar je instapt als het nodig is, en waar je weer uitstapt als je er genoeg van hebt!...
Die gast is totaal niet te vertrouwen, las zojuist in de krant dat Turkije nu al eisen aan het stellen is. Wat denken die Turken wel niet. Je geeft ze een vinger en ze nemen meteen je hele hand. Deze waanzin moet zo snel mogelijk beeindigd worden. Turkije hoort niet bij Europa en zal er nooit bij horen. Dat een stel halve zolen in Brussel anders denken is schandalig aangezien ze zogenaamd volksvertegenwoordigers zijn. Ik weet niet welk volk te vertegenwoordig maar iig niet het Europese

http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1097125096882.html Interessant artikel over de nu al manipulatieve houding van Erdogan.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 19:45:40 #150
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_22473058
Misschien wel interessant te vermelden dat het hele idee achter de oprichting van de staat Turkije juist was om de islam buiten de feitelijke besluitvorming te houden. Alleen zo zou het land zich kunnen ontwikkelen tot een moderne staat. In Turkije wordt sinds die tijd in feite een continue strijd geleverd tussen 'nationalistische' en islamitische groeperingen. Wanneer de islam te veel te zeggen krijgt grijpt het leger in en wordt een nieuwe regering ingesteld die probeert het nationalistische gevoel bij de Turken aan te wakkeren. Men probeert voortdurend de (fundamentalistische) islam van de macht af te houden.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')