Denk je dat dit een wezenlijk effect op de stemuitslag heeft? Op het bezette deel van Cyprus wonen inderdaad een groot aantal Turkse kolonisten, maar deze beschikken niet over een Cypriotisch paspoort. Deze zullen dan ook niet mogen meestemmen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:11 schreef hoppe het volgende:
[..]
Je vergeet dat een deel van de grieken turks is en een deel van de turken grieks
Zo'n 80 jaar later speelt dit natuurlijk nog steeds een rol van betekenis, naast dat de Cypriotische bevolking bestaat uit Cyprioten, Grieken en Turken.
Dat zegt hij ook niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 08:21 schreef Sjappos het volgende:
[..]
Denk je dat dit een wezenlijk effect op de stemuitslag heeft? Op het bezette deel van Cyprus wonen inderdaad een groot aantal Turkse kolonisten, maar deze beschikken niet over een Cypriotisch paspoort. Deze zullen dan ook niet mogen meestemmen.
De partij pleit voor een Europees referendum op het moment dat Turkije aan alle voorwaarden voldoet.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
GroenLinks wil blijkbaar een referendum. Ik dacht dat jij daar voor was Koos. Of heb je toch liever dat de regeringsleiders de toetreding van Turkije erdoor drukt?
Dan zal het waarschijnlijk niet bij de EU komen.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Westerser dan het nu is zal het niet worden. De kans is wel groot dat het een aantal zaken aanpast ten goede van de normen en waarden van de Islam.
Westers zijn is geen norm voor toetreding.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan zal het waarschijnlijk niet bij de EU komen.
Dat denk ik ook. Europa wordt alleen meer zwakker met een land als Turkije. de verschillen zijn veel te groot om een sterke eenheid te vormen.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:21 schreef Dutch_Courage het volgende:
Maar een rol op het internationale politieke toneel kan je dan wel vergeten. Dat is immers waar de EU voor een deel op uit is.
Europa is mijns inziens sowieso teveel een lappendeken van verschillende volkeren, talen en culturen om ooit echt een Unie te zijn naar Amerikaans voorbeeld.
Maar scheiding van politiek en godsdienst wel. En als jij het al hebt over aanpassingen die de normen en waarden van de Islam ten goede komen, vrees ik dat er geen sprake zal zijn van scheiding van moskee en staat.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Westers zijn is geen norm voor toetreding.
Daar heb je grotendeels gelijk. Echter, wie bepaald wie de zwakste schakel is? Ik zie bijvoorbeeld een Griekenland, Grieks-Cyprus, Polen en Bulgarije als nog veel zwakkere schakels.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Europa wordt alleen meer zwakker met een land als Turkije. de verschillen zijn veel te groot om een sterke eenheid te vormen.
Een grote Europese unie is niet bevorderlijk voor een sterk en evenwichtig Europa. Ik denk dat de EU zich zou moeten toespitsen op sterke en rijke West-Europese landen.
Vergelijk het met een ketting. Een ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel. Hoe meer verschillende schakels hoe groter de kans dat er een zwakke tussenzit.
Een Europese referendum over de toetreding van Turkije zal goed zijn, zo laat je de inwoners beslissen over zo'n belangrijke kwestie als dit. Maar waarschijnlijk zijn ze in Brussel bang voor de uitkomst en hebben ze liever geen referendum. Brussel is een groot roversnest, ze doen maar waar ze zin in hebben en luisteren totaal niet naar de bevolking van Europa.
Net zoals veel europese landen een land zijn gebaseerd op christelijke normen en waarden, kan Turkije prima een land zijn gebaseerd op islamitische normen en waarden. Zonder dat staat en religie met elkaar verbonden zijn, net als bij veel europese landen. Dat jij loopt te bibberen bij de gedachte van een overheersende Islam, is niet relevant voor de toetreding.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar scheiding van politiek en godsdienst wel. En als jij het al hebt over aanpassingen die de normen en waarden van de Islam ten goede komen, vrees ik dat er geen sprake zal zijn van scheiding van moskee en staat.
Als ik al bibber, wat ik niet zo gauw doe, dan kijk ik uit naar een referendum.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat jij loopt te bibberen bij de gedachte van een overheersende Islam, is niet relevant voor de toetreding.
Die scheiding is er in Turkije wel degelijk -hooguit bij Kirmizi niet, but who cares- en een stukl strenger dan in menig ander Europees land.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar scheiding van politiek en godsdienst wel. En als jij het al hebt over aanpassingen die de normen en waarden van de Islam ten goede komen, vrees ik dat er geen sprake zal zijn van scheiding van moskee en staat.
Jawel, dat weet ik, en ik vind dat uitstekend. Echter ik reageerde op KB die voordat Turkije toe zou treden nog graag wat aanpassingen in de Turkse politiek wil zien die de Islam ten goede komen. Dat zou dan inhouden dat Politiek en godsdienst dan niet gescheiden zijn en daar ben ik op tegen.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:14 schreef Miss_User het volgende:
[..]
Die scheiding is er in Turkije wel degelijk -hooguit bij Kirmizi niet, but who cares- en een stukl strenger dan in menig ander Europees land.
Gelukkig is KB's mening enkel een privé-mening en niet die van heel Turkije. De meeste Turken denken er gelukkig anders over.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel, dat weet ik, en ik vind dat uitstekend. Echter ik reageerde op KB die voordat Turkije toe zou treden nog graag wat aanpassingen in de Turkse politiek wil zien die de Islam ten goede komen. Dat zou dan inhouden dat Politiek en godsdienst dan niet gescheiden zijn en daar ben ik op tegen.
Toevoeging: dankzij het leger daar. Omdat de Europese -debiele lamzakken- Unie wil dat het leger minder invloed krijgt, vrees ik voor de stabiliteit en de voortduring van die scheiding. Al helemaal omdat diezelfde figuren als Erdogan niets moeten hebben van democratie en deze zelfs zien als een tussenstation.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:14 schreef Miss_User het volgende:
[..]
Die scheiding is er in Turkije wel degelijk -hooguit bij Kirmizi niet, but who cares- en een stukl strenger dan in menig ander Europees land.
Je kan het bekijken aan de hand van de economie en het welzijn in het land. Verder om een sterk en evenwichtige Europa te krijgen moet je ook kijken naar de culturele verschillen als die te groot zijn zorgt dat voor zwakke schakels.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Daar heb je grotendeels gelijk. Echter, wie bepaald wie de zwakste schakel is?
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zou Portugal er ook nog aan toe willen voegen, alleen of die landen zwakker zijn dan Turkije vraag ik me af. Maar het verschil zal niet groot zijn. Ik vind een zo groot mogelijke EU zoals ze nu lijken te doen ook zeker niet verstandig, uiteindelijk moeten de rijke landen betalen voor de armen landen en wordt de ketting zwakker. Landen als Griekenland en Portugal kosten ons alleen maar geld en leveren uitermate weinig op. Maar ja in Brussel lijken ze zich niet te interesseren voor een sterk Europa, wat ze daar wel denken is mij een raadsel. Ik vraag me af of ze uberhaupt wel denken daarquote:Ik zie bijvoorbeeld een Griekenland, Grieks-Cyprus, Polen en Bulgarije als nog veel zwakkere schakels.
Is dat soms de reden dat de posts op page 1 van deze topic niet meer te lezen zijn...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:12 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb het topic even opgeschoond alsmede de reacties daarop.
Ik weet niet waar KirmizBeyaz zijn informatie vandaan heeft, maar officiele cijfers spreken dit tegen.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zie bijvoorbeeld een Griekenland, Grieks-Cyprus, Polen en Bulgarije als nog veel zwakkere schakels.
Erdogan. Democratie is voor mij als een trollybus waar je instapt als het nodig is, en waar je weer uitstapt als je er genoeg van hebt!...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 18:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Al helemaal omdat diezelfde figuren als Erdogan niets moeten hebben van democratie en deze zelfs zien als een tussenstation.
Die gast is totaal niet te vertrouwen, las zojuist in de krant dat Turkije nu al eisen aan het stellen is. Wat denken die Turken wel niet. Je geeft ze een vinger en ze nemen meteen je hele hand. Deze waanzin moet zo snel mogelijk beeindigd worden. Turkije hoort niet bij Europa en zal er nooit bij horen. Dat een stel halve zolen in Brussel anders denken is schandalig aangezien ze zogenaamd volksvertegenwoordigers zijn. Ik weet niet welk volk te vertegenwoordig maar iig niet het Europesequote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:16 schreef lucida het volgende:
[..]
Erdogan. Democratie is voor mij als een trollybus waar je instapt als het nodig is, en waar je weer uitstapt als je er genoeg van hebt!...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |