Eén ding is zeker: je hebt de OP niet eens gelezen, anders wist je dat dit hele verhaal nergens opsloegquote:Op donderdag 7 oktober 2004 17:14 schreef dVTB het volgende:
Eén ding is zeker: minstens één van de drie scooterrijders heeft zich niet aan de verkeersregels gehouden. Heel verhaal
een fikse boete naar zijn ouders!quote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:21 schreef Re het volgende:
Ik denk dat ze wel even hebben gekeken of het de 16 jarige of 15 jarige is geweest die een van de tweewielers of death heeft bestuurd, in het laaste geval is het natuurlijk wel strafbaar
ik denk dat diegene met het stuur in zijn handen dat die de grootste kans maaktquote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:29 schreef kwintenstraler het volgende:
Als dat nog te controleren wasIk vermoed dat ze links en rechts langs de weg lagen eerlijk gezegd
degene met het stuur in zijn hoofd gedrukt, ben ik bang...quote:Op donderdag 7 oktober 2004 20:56 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat diegene met het stuur in zijn handen dat die de grootste kans maakt
Nu.nlquote:Politie doet toch onderzoek naar scooterongeval
Uitgegeven: 9 oktober 2004 12:05
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2004 12:05
ZEEWOLDE - De politie doet wel degelijk onderzoek naar een dodelijk scooterongeval in Zeewolde, waarbij vorig weekeinde drie jongeren om het leven kwamen. Volgens een woordvoerster vindt er geen onderzoek plaats naar de schuldvraag, maar wel naar eventuele technische mankementen aan de scooters van de drie overleden jongens. Of de oorzaak van het ongeval te achterhalen is, is nog niet zeker.
De politiewoordvoerster stelt dat de ouders, die ongerust hadden gereageerd op eerdere berichten dat er geen onderzoek zou plaatsvinden, inmiddels op de hoogte zijn van de acties die de politie nog zal ondernemen. De Verkeers Ongevallen Analysedienst (VOA) brengt bovendien in kaart of er verbeteringen mogelijk zijn aan de dijk, die soortgelijke aanrijdingen in de toekomst kunnen voorkomen.
Twee Harderwijkers van 15 en 16 jaar oud en een 17-jarige inwoner van Zeewolde kwamen om het leven toen zij op de Zeewolderdijk zonder te remmen frontaal op elkaar botsten. Alle slachtoffers droegen een helm, de bromfietsen voerden verlichting en de weg is breed, recht, overzichtelijk en heeft geen begroeiing. Niemand zag het ongeluk gebeuren.
technische mankementen zoeken op 2 totaal verwoeste scooters?quote:Volgens een woordvoerster vindt er geen onderzoek plaats naar de schuldvraag, maar wel naar eventuele technische mankementen aan de scooters van de drie overleden jongens.
"ik zie het probleem al. de wielen liggen er af, het stuur is doormidden gebroken en de v-snaar is gescheurd. geen wonder dat ze een ongeluk hebben gehad."quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:56 schreef alsem het volgende:
[..]
technische mankementen zoeken op 2 totaal verwoeste scooters?
CSI Zeewolde at your service.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:56 schreef alsem het volgende:
[..]
ROFLquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 14:29 schreef milagro het volgende:
[..]
CSI Zeewolde at your service.
ze kunnen technische mankementen vinden in boeings die van 10 kilometer hoogte te pletter zijn gevallen dus dat zal wel meevallenquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:56 schreef alsem het volgende:
[..]
quote:\ZEEWOLDE (ANP) - Jongeren in Zeewolde zijn ,,helemaal kapot, verbijsterd en verpletterd'' door het ongeval waardoor vijf dorpsgenoten omkwamen. Vijftig tot zestig jongeren zijn zondagavond opgevangen in jongerencentrum Get Down in het plaatselijke kerkcentrum.
Daar was ook professionele hulp aanwezig van GGD en Slachtofferhulp. De vijf Zeewoldenaren, vier jongens en een meisje in de leeftijd tussen 18 en 22 jaar, kwamen zondagmorgen om het leven bij een ongeval in Almelo. Toen het nieuws bekend werd in Zeewolde, stroomden de jongeren massaal naar het Kerkplein, midden in het dorp. Kerkcentrum Open Haven heeft toen de deuren geopend voor de eerste opvang, aldus vrijwilligster Martine Kruider.
Een groep van ruim veertig vrienden en bekenden is in de middag meteen in de auto gestapt om naar Almelo te gaan en daar op de plek van het ongeluk bloemen te leggen. Intussen zochten andere leeftijdsgenoten steun bij elkaar in het jongerencentrum. Hier werden ook kaarsjes gebrand voor de vijf slachtoffers. De groep jongeren die naar Twente was gereisd, keerde er later op de avond terug.
Scooterongeval
,,Nu wéér vijf mensen, hoe kan dat?'', vraagt een jongen zich af. Hij doelt op het scooterongeval in Zeewolde dat twee weken geleden het leven van drie jongens eiste. ,,Iedereen is verpletterd en helemaal kapot'', vat Kruider de sfeer in het jeugdhonk samen.
Onder de vijf slachtoffers waren een broer en zus. De jeugd leeft met hun ouders mee, want die zijn in één klap hun beide kinderen kwijt. Volgens een meisje bij de hangplek zou een van de omgekomen jongeren juist vandaag zijn verjaardag vieren. ,,Ouder dan 22 jaar zal hij niet worden'', treurt ze.
ik dacht dat die jongeren marokkanen waren, anders had ik niet gepostquote:Op zondag 17 oktober 2004 23:25 schreef HarigeKerel het volgende:
Zoveel reply's, en het gaat helemaal niet om allochtonen, opmerkelijk.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |