abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 oktober 2004 @ 21:25:26 #1
862 Arcee
Look closer
pi_22381604
Anne Frank was eigenlijk Duitse, maar kwam rond haar vierde naar Nederland. In 1941 besloot Hitler dat alle gevluchte joden het Duitse staatsburgerschap kwijtraakten. Anne werd daarmee staatsloos en zo stierf ze ook in 1945, vlak voor het einde van de oorlog. In haar dagboek schreef ze dat ze zo gauw de oorlog afgelopen zou zijn zo snel mogelijk Nederlandse wilde worden.

Iedereen wil 't, van links tot rechts, van de kortgeknipte Femke Halsema tot Ruud Lubbers en van Albayrak tot Nawijn. Anne Frank moet postuum de Nederlandse nationaliteit krijgen.

Behalve Verdonk, die wil het niet. "Wettelijk niet mogelijk", zegt ze. Het schijnt dat er best een wettelijke mouw aan te passen is, maar vooralsnog wordt Anne Frank niet postuum Nederlandse.

http://www.netwerk.tv/ind(...)netwerk&a=135006

* Arcee is zwaar voorstander van het postuum verlenen van het Nederlandse staatsburgerschap aan Anne Frank.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 3 oktober 2004 @ 21:27:57 #2
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_22381672
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:25 schreef Arcee het volgende:

Behalve Verdonk, die wil het niet. "Wettelijk niet mogelijk", zegt ze. Het schijnt dat er best een wettelijke mouw aan te passen is, maar vooralsnog wordt Anne Frank niet postuum Nederlandse.
Alles is mogelijk, als je maar wil. Ze willen het gewoon niet.
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 oktober 2004 @ 21:28:52 #3
862 Arcee
Look closer
pi_22381700
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:27 schreef QyRoZ het volgende:
Ze willen het gewoon niet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 3 oktober 2004 @ 21:29:07 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_22381709
quote:

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=135006

* Arcee is zwaar voorstander van het postuum verlenen van het Nederlandse staatsburgerschap aan Anne Frank.
Staatloze mensen zijn een beetje lastig. Als een gezin hun paspoort verscheurt en in Nederland terecht komt. En bijvoorbeeld de vader gaat dood, mag de rest postuum gezinsherenigd worden?
(dit zal wel niet kloppen, maar er zijn vast haken en ogen te bedenken)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_22381710
Waarom zou ze Nederlands moeten worden en waarom voor haar een uitzondering maken?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 oktober 2004 @ 21:30:58 #6
862 Arcee
Look closer
pi_22381757
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:29 schreef Monidique het volgende:
Waarom zou ze Nederlands moeten worden en waarom voor haar een uitzondering maken?
Je moet goed de Nederlandse taal beheersen en in de Nederlandse maatschappij zijn opgenomen. Dat laatste was ze en aan dat eerste voldoet ze getuige haar dagboek uiteraard volledig.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 oktober 2004 @ 21:31:53 #7
862 Arcee
Look closer
pi_22381786
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:29 schreef speknek het volgende:
er zijn vast haken en ogen te bedenken
Uiteraard, het gaat tenslotte om Nederland.
pi_22381878
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Je moet goed de Nederlandse taal beheersen en in de Nederlandse maatschappij zijn opgenomen. Dat laatste was ze en aan dat eerste voldoet ze getuige haar dagboek uiteraard volledig.
De vraag was waarom ze Nederlandse moet worden.
pi_22381924
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

En het voordeel is dat...?

Ik vind het een beetje nutteloos
  zondag 3 oktober 2004 @ 21:36:53 #10
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_22381958
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:31 schreef Arcee het volgende:

[..]

Uiteraard, het gaat tenslotte om Nederland.
We make the possible impossible.
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 oktober 2004 @ 21:36:53 #11
862 Arcee
Look closer
pi_22381959
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:34 schreef Gallo het volgende:
De vraag was waarom ze Nederlandse moet worden.
Omdat ze misschien wel een van de grootste Nederlanders is.
pi_22381985
quote:

Van mij mag het, maar waarom ben je daar eigenlijk zo'n zwaar voorstander van? Ik zie er eerlijk gezegd het nut niet van in.
Dat de KRO zo ongeïnformeerd is geweest om haar te nomineren als Grootste Nederlander aller tijden lijkt me in elk geval geen reden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 oktober 2004 @ 21:40:04 #13
862 Arcee
Look closer
pi_22382057
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:37 schreef OllieA het volgende:
waarom ben je daar eigenlijk zo'n zwaar voorstander van?
Gevoelsmatig. Het voelt gewoon goed die wens van haar postuum in vervulling te laten gaan. Ze is een belangrijk onderdeel van de Nederlandse geschiedenis.
pi_22382058
Dus omdat ze anders dat spel van de KRO niet kan winnen moet ze Nederlander gemaakt worden?
pi_22382072
Lijkt me wel gaaf dat je mensen zomaar, zonder dat ze daarvoor direct toestemming geven Nederlander mag maken. Op die manier kan je als Nederlanse regering nog een paar mooie practical jokes uithalen.
Ik ben het wel eens met OllieA, de KRO wil gewoon een eigen blunder maskeren.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  zondag 3 oktober 2004 @ 21:41:41 #16
92476 Gallo
Zinfandel
pi_22382095
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Omdat ze misschien wel een van de grootste Nederlanders is.
En dat is ze niet zonder postuum nederlanderschap ? Ik vind het persoonlijk een beetje onzin.
pi_22382120
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:40 schreef Arcee het volgende:
Ze is een belangrijk onderdeel van de Nederlandse geschiedenis.
Adolf Hitler ook. Napoleon ook.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 oktober 2004 @ 21:42:27 #18
862 Arcee
Look closer
pi_22382123
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:40 schreef Murray het volgende:
Dus omdat ze anders dat spel van de KRO niet kan winnen moet ze Nederlander gemaakt worden?
Nee, natuurlijk niet, maar zo kwamen ze erop.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 oktober 2004 @ 21:44:21 #19
862 Arcee
Look closer
pi_22382187
Zelfs die vreselijke Nebahat Albayrak was er voor. Dat was voor het eerst in m'n leven dat ik het maar haar eens ben. Alleen daarom al moet het.
pi_22382298
Dat de hele politiek voor is is natuurlijk geen wonder.
Als je voor bent is er niets aan de hand, want het gaat natuurlijk nergens over en je kan er makkelijk mee scoren.
Ben je tegen dan ben je gelijk de boeman.
  zondag 3 oktober 2004 @ 21:52:12 #21
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_22382403
Postuum staatsburgerschap krijgen vind ik vrij zinloos. Je bereikt er verder niks mee
pi_22382495
Is het niet veel makkelijker als ze bij de KRO de regeltjes van hun eigen spelletje veranderen, in plaats de wet? .
pi_22382588
Wet is wet, maar vooruit, laat ik me daar niet achter verschuilen

Natuurlijk, Anne Frank is een belangrijk persoon geweest. Niet vanwege haar daden opzich, maar het feit dat ze symbool staat voor omgekomen joden in de tweede wereldoorlog. Het is triest dat het meisje op zo'n jonge leeftijd onder dergelijke omstandigheden heeft moeten sterven. Maar wat heeft het voor nut om postuum het Nederlanderschap te verlenen Zij heeft er niets aan, directe familieleden hebben er niets aan want die zijn ook overleden, niemand heeft er iets aan.
pi_22382687
De commissie van deskundigen bij de KRO heeft er iets aan.
Ik kan me verder eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat ze erg hoog op die lijst zou eindigen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_22382689
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:40 schreef Arcee het volgende:
Gevoelsmatig. Het voelt gewoon goed die wens van haar postuum in vervulling te laten gaan. Ze is een belangrijk onderdeel van de Nederlandse geschiedenis.
Het kan zijn hoor, maar was dat daadwerkelijk een wens van haar?

"Het voelt goed" vind ik persoonlijk een slappe reden als het om de wet gaat. Hoe minder uitzonderingen hoe beter. En als je niet met harde, concrete argumenten komt lijkt mij het beter om de wet aan te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')