Oké, hier dan een echt tevreden stopper met behulp van Zyban!
![]()
Omdat ik geen zin had in een stoppoging, ben ik naar de huisarts gegaan om wat mogelijkheden te bekijken. Volgens hem was zyban het enige middel wat echt werkte, want met bijv. pleisters pest je jezelf alleen maar door niet te roken maar wel nicotine binnen te krijgen. Dus 11 dagen voor de stopdag begonnen met zyban. De eerste 9 dagen merkte ik helemaal niets! M'n sigaretjes smaakten als vanouds, en werden nog net zo vaak aangestoken. De 10e dag merkte ik rond de middag dat ik m'n sigaretten vergat op te roken, dus ik stak ze wel aan maar na twee trekjes vergat ik te roken. s'Avonds maar een stuk of 3 meer gerookt maar ze smaakten helemaal nergens meer naar!
De dagen erna koste het mij helemaal geen moeite om niet te roken! Ik kreeg ook geen vreetbuien of andere rare dingen als compensatie! Eigenlijk hoor je zyban dan nog een week of 9 door te slikken, maar ik merkte na een week of twee dat ik regelmatig mijn zyban pilletje vergat, zodat ik na drie weken maar helemaal gestopt ben met zyban, zonder dat de zin terugkwam. Van alle ggenoemde bijwerkingen heb ik alleen wat moeite met inslapen gehad, maar dat was dan ook het enige! Ik rook nu al 10 maanden niet en ben het ook nooit meer van plan. Mijn partner wilde niet met zyban stoppen (vanwege de bijwerkingen in de bijsluiter) en is met pleisters gestopt, maar na een maand of 4 weer gaan roken. Hij gaat het nu ook met zyban proberen.
Ik hoor wel meer van die Indianen verhalen over zyban, maar neem maar van mij aan, dat als het niet veilig is, dat het dan niet in nederland op de markt zou zijn.