abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22377271
Wie kent dit middel?
Het is alleen op doktersrecept te krijgen maar ik hoor nu al allerlei verhalen over dat iemand eens in een psychose is geraakt en dat zelfs mensen dood aan zijn gegaan.

Meer info op http://www.forces-nl.org/(...)=showpage&pid=31

Ervaringen iemand?
pi_22377306
stoppen moet je zelf willen... ik ga binnenkort maar eens poging 23234 wagen
pi_22377390
Het gaat in dit topic juist niet om het stoppen maar om het middel zelf.
Anders had ik het wel in het centrale stoppen met roken topic gezet hier in LIF.
pi_22380742
Ik ga binnenkort ook stoppen, maar hoogstwaarschijnlijk niet met Zyban.
Wanneer je de artikelen leest heb je echt het idee dat je beter kunt blijven roken dan dat je dit middel slikt.
Toch ben ook ik benieuwd naar andere die ervaring hebben met Zyban. Dit artikel is natuurlijk erg eenzijdig.
Mocht ik toch niet op de normale manier kunnen stoppen, dan is het fijn dat er toch iets heftigers is wat me kan helpen aangezien ik echt van het roken af wil.
Niet dat ik door dit middel een psychose kan krijgen of zelfs overlijden. De bijwerkingen schijnen ook wel erg heftig te zijn.
In my dreams I fly around the world and visit many places.
pi_22390492
Ik heb er zelf geen ervaring mee (rook niet en ben het ook niet van plan), maar mijn broer is 2x gestopt met roken mbv zyban.
De eerste keer dat ie stopte met roken mbv zyban was dat spul eigenlijk net verkrijgbaar in NL en waren er inderdaad mensen die overleden waren na/tijdens het afkicken. Wat er niet bij werd verteld was dat de mensen die overleden waren een of andere ziekte hadden of gewoon een ontzettend slechte conditie hadden. De eerste 2 a 3 weken voelde mijn broer zich ook wat minder lekker, maar dit was blijkbaar een van de bijwerkingen van zyban. Hij heeft die kuur toen helemaal afgemaakt maar na een jaar of 2 is ie weer begonnen met roken.
Tijdje nadat ie weer begonnen was, wou ie toch weer stoppen en probeerde hij het eerst zonder hulp van medicijnen enzo, maar lukte dus niet. Weer zo'n zyban kuurtje gevolgd en de eerste week/weken voelde ie zich inderdaad weer wat minder lekker.

Het duurt wel een tijdje voordat je compleet klaar bent met die kuur, maar het helpt blijkbaar dus echt wel. Bij de eerste keer dat mijn broer stopte met roken had ie na een paar dagen/weken al veel minder (of totaal geen) zin meer in een sigaret. De tweede keer dat hij stopte heb ik hem er eigenlijk vrij weinig over gehoord, zal dus wel hetzelfde zijn geweest. Het is ook niet de goedkoopste oplossing om te stoppen met roken (lijkt me), maar uiteindelijk bespaar je dus wel de x aantal pakjes per week.
  maandag 4 oktober 2004 @ 17:01:30 #6
1087 Merisse
broddeltante
pi_22398985
Ik ben 3 jaar geleden succesvol gestopt met roken dmv Zyban. Mijn huisarts was er op tegen en ik heb de grootste moeite gehad mij dat voor te laten schrijven. Maar ik had zoiets, ik ben van plan om 1 keer te stoppen en ik wil er alles aan doen om zoveel mogelijk kans te hebben het vol te houden. Want tjonge wat was ik verslaafd! Het wordt trouwens niet vergoed en het is ongeveer even duur als roken.

Ik had ook best last van bijwerkingen, gejaagd gevoel en duizelig met name. Mijn man stopte tegelijk met mij en hij heeft niks gebruikt en ik had het idee dat ik het met name de eerste paar weken makkelijker had. Daarna was het gelijk.

Ik heb trouwens het idee dat ik erdoor in een depressie terecht ben gekomen. Zyban is oorspronkelijk een antidepressivum en kan de serotoninebalans in je hersenen verstoren.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  † In Memoriam † dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:28:06 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_22415937
Tijdens het gebruik van Zyban, kon mijn moeder gesprekken voeren met het filter van dr aquarium
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 10 oktober 2004 @ 01:21:51 #8
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_22524950
tvp
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 21:26:29 #9
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_22648035
Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met Zyban in overleg met mijn huisarts. Had goede ervaringen gehoord van een collega die twintig jaar heeft gerookt en binnen no time gestopt was. De bijsluiter heb ik gelezen. Dat viel me allemaal best mee en hoe vaak gebeurt dat nou dat je echt een van de bijwerkingen krijgt? Nu schrik ik wel van deze berichten. Heb de afgelopen dagen trouwens niet minder gerookt, heb zelfs het gevoel van integendeel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 15:20:20 #10
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_22660747
Zou in principe ook wel willen stoppen met roken dmv Zyban, maar de bijwerkingen houden mij idd een beetje tegen.
Mn moeder wou destijds ook stoppen met Zyban, maar de huisarts weigerde resoluut om Zyban voor te schrijven
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 23:29:53 #11
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_22671047
Oké, hier dan een echt tevreden stopper met behulp van Zyban!
Omdat ik geen zin had in een stoppoging, ben ik naar de huisarts gegaan om wat mogelijkheden te bekijken. Volgens hem was zyban het enige middel wat echt werkte, want met bijv. pleisters pest je jezelf alleen maar door niet te roken maar wel nicotine binnen te krijgen. Dus 11 dagen voor de stopdag begonnen met zyban. De eerste 9 dagen merkte ik helemaal niets! M'n sigaretjes smaakten als vanouds, en werden nog net zo vaak aangestoken. De 10e dag merkte ik rond de middag dat ik m'n sigaretten vergat op te roken, dus ik stak ze wel aan maar na twee trekjes vergat ik te roken. s'Avonds maar een stuk of 3 meer gerookt maar ze smaakten helemaal nergens meer naar!
De dagen erna koste het mij helemaal geen moeite om niet te roken! Ik kreeg ook geen vreetbuien of andere rare dingen als compensatie! Eigenlijk hoor je zyban dan nog een week of 9 door te slikken, maar ik merkte na een week of twee dat ik regelmatig mijn zyban pilletje vergat, zodat ik na drie weken maar helemaal gestopt ben met zyban, zonder dat de zin terugkwam. Van alle ggenoemde bijwerkingen heb ik alleen wat moeite met inslapen gehad, maar dat was dan ook het enige! Ik rook nu al 10 maanden niet en ben het ook nooit meer van plan. Mijn partner wilde niet met zyban stoppen (vanwege de bijwerkingen in de bijsluiter) en is met pleisters gestopt, maar na een maand of 4 weer gaan roken. Hij gaat het nu ook met zyban proberen.
Ik hoor wel meer van die Indianen verhalen over zyban, maar neem maar van mij aan, dat als het niet veilig is, dat het dan niet in nederland op de markt zou zijn.
Pimp my Daf!
  maandag 18 oktober 2004 @ 11:41:54 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22697598
Ik ken idd ook 2 positieve verhalven over stoppen met zyban en ik moet eerlijk bekennen dat ik er zelf ook steeds meer over nadenk om toch maar eens met de huisarts te gaan praten.
  maandag 18 oktober 2004 @ 20:27:05 #13
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_22708517
Dit is mijn zevende dag met Zyban. Morgen ga ik de dosis verdubbelen (nav advies huisarts). Ergens in de komende week zal ik dus gaan stoppen met roken.

Ik merk nu al dat de sigaretten niet zo lekker meer smaken. Verder ontwikkel ik een naar hoestje bij alles wat ik opsteek. Ik dacht eerst dat het een verkoudheid was die ik aan mijn vakantie heb overgehouden, maar hij gaat niet over; dus het moet de Zyban wel zijn.
pi_25441942
ff een kick..
Zijn er inmiddels meer mensen met Zyban ervaring??
pi_25604453
Kick even mee......

Zaterdag met zyban begonnen....stopdag staat op de 31e...

Als ik tijdens het gebruik van zyban de computer nog kan bedienen zal
ik af en toe een verslagje posten...
pi_25604569
quote:
Op zondag 20 maart 2005 08:23 schreef Fabsmurf het volgende:
Zaterdag met zyban begonnen....stopdag staat op de 31e...
Succes!
quote:
zal ik af en toe een verslagje posten...
Top! Hoe zien die pillen er eigenlijk uit? Tabletten of capsules?
pi_25617659
Het zijn tabletten, zijn wel redelijk te slikken....

Nu dus de tweede dag dat ik 1 pil neem (de eerste 6 dagen 1 pil per dag).

Merk er nog niet veel van....af en toe wel een droge mond..en licht in het hoofd.

P.s.

Voor meer info...kijk hier even : http://www.zyban.nl/index2.htm
pi_25701411
Update:

Vandaag de 6e pil naar binnen gewerkt, vanaf morgen dus 2 pillen per dag.

Bijwerkingen: alleen moeilijk in slaap komen...

Begin me nu af te vragen waarom ik eigenlijk rook, met zyban smaakt het nergens na...lijkt net
alsof je gewoon lucht naar binnen aan het zuigen bent...

pi_25701675
En hoe is het met de behoefte? Rook je nog evenveel?
pi_25781539
Vanaf zaterdag 2 pillen per dag....(kwam beter uit)..

Nu doet het roken dus echt niets meer....dat gevoel wat je normaal krijgt al je een trek van je sigaret
neemt....dat gevoel heb je nu gewoon de hele dag...en veel sterker..
Als je nu dus een peuk opsteek merk je daar dus echt niks meer van...is een zielig ding geworden die sigaret....
Rook al veel minder....ik steek er af en toe nog een op, omdat het de bedoeling was om op
31 maart te stoppen....

Bijwerkingen: Nog steeds moeilijk inslapen...en ik krijg nu ook "last" van de positieve bijwerkingen....
pi_25799896
Hoe lang moet je nog?
pi_25823651
Maandag van 14.45 tot 20.30 niet gerookt...gewoon geen zin in.
Toen maar weer een peuk gerookt....eigenlijk zonde...totaal geen lekker gevoel bij gehad.
Alleen die gore smaak in je mond...

Wat me verder opvalt is dat ik zo rustig geworden ben...normaal als ik een uurtje
niet gerookt had...dan kon ik nog maar aan een ding denken....ROKEN.

Nu dus van 25 peuken per dag naar 5 per dag, en alle 5 zijn nutteloos.
Vandaag rook ik er 3, morgen 1.

Donderdag 31 maart stop ik dus.....en dat gaat lukken...(of ik moet wel heel erg niet willen stoppen met roken).

pi_25875492
Dinsdag 3 peuken roken is niet gelukt...heb er 1 gerookt...sinds die tijd niks meer...
Totaal geen zin meer in....

Nu volhouden....
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:40:01 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25875598

'Leuk' om een verslag te lezen! Ben benieuwd hoe het je verder vergaat!
pi_25875724
Ik heb er hele nare bijwerkingen van gehad, en die hebben ongeveer 2 jaar geduurd.

Het is in de eerste plaats geen middel om te stoppen met roken, maar simpelweg een anti-depressivum, en dat wordt nog wel eens vergeten.

Je stopt in een gezond mens dus een middel dat in de hersenen de chemie verandert, en dat kan nare gevolgen hebben.
Degene die er baat bij heeft, toppie, alleen bij deze dus maar een waarschuwing: weet heel goed waar je aan begint.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')